Side 140 af 145 FørsteFørste ... 4090130137138139140141142143 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,086 til 2,100 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #2086
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er jo ikke uenig, men spørgsmålet er om den nye generation er helt klar endnu. Røjkjær er er jo lidt speciel, da han er hentet udefra og vist også en smule ældre? Røjkjær så jeg gerne lejet ud - de andre kan nok godt tåle et år mere i SOE (som det ikke hedder mere). Wind, Holse og til dels Roerslev ser ikke klar ud.

    Mht at tiltrække unge i 13-15 alderen, så har du da helt ret. Tager man til FCN får man med større sandsynlighed spilletid i superligaen. Vi kan selvfølgelig gøre det bedre end nu, men vi kommer aldrig på FCNs niveau. Vi må slå på andre ting, som den bedst tænkelige træning/uddannelse, og så kan de jo se, at hvis man er god nok, så kan man blive solgt til Ajax eller Køln....eller få spilletid i KBH. Og får man ikke det, så kan de jo se, at de kan ryge videre til andre klubber i superligaen og 1. div. Så på den måde, er der jo ikke meget tabt i at tage til FCK som ung fremfor FCN.
    Ved da godt hvor jeg ville anbefale min søn at tage hen hvis han blev headhunted af FCK,Bøf,FCM & FCN. Jeg havde sendt ham direkte til Farum selvom det ville ramme mig lige i hjertet at han ikke skulle spille for København men FCN's akademi er klasser bedre end de andre pt. samt de er ikke bange for at bruge unge spillere i superligaen.

  2. #2087
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Ved da godt hvor jeg ville anbefale min søn at tage hen hvis han blev headhunted af FCK,Bøf,FCM & FCN. Jeg havde sendt ham direkte til Farum selvom det ville ramme mig lige i hjertet at han ikke skulle spille for København men FCN's akademi er klasser bedre end de andre pt. samt de er ikke bange for at bruge unge spillere i superligaen.
    Altså du kan sagtens have ret, men hvorfor tror du, at FCN's akademi er klasser bedre? Blot fordi de hiver nogle spillere op på 1. holdet? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har styr på de forskellige klubbers u17 og u19 trupper (og der kan være gode grunde), men resultaterne for sidste sæson i de rækker understøtter ikke din påstand.

    Faktisk tror jeg godt, at man kan argumentere for, at vores (og FCM og måske BIFs) uddannelse er mere "internationale". FCN giver måske et større afkast på deres eget 1. hold, men det handler vel om, at de i større grad trænes til FCN-stil på FCN-bane? Vi mangler vel at se et stort FCN talent bryde igennem internationalt og ikke kun på en plasticbane i Farum. Jeg glemmer nok nogen, men de spillere med succes i udlandet fra FCN (AC, Bjelland, Mor, TK ;-) ) er jo alle fra Lyngby - Ingvartssen mangler stadig at vise sit værd udenfor Farum.

    Vi har ikke mange spillere, som kommer på 1. holdet. Men de der gør ender ofte i udlandet, på landshold osv. Og bryder de ikke igennem hos os, så spiller de jo superliga i Lyngby, Helsingør osv. Så trods manglende spilletid på vores 1. hold får de jo stadig virkelig gode uddannelser og kommer til fornuftige klubber.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #2088
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    AaB har denne sommer forsøgt at få fingrene i både Kusk og Thomsen.

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/a...sk-og-thomsen/
    At man lader til at have accepteret et bud på 5 mill for Kusk, er for mig totalt uforståeligt. Kusk er ganske vist ikke den bedste defensivt, men han er klart den der skaber mest, selvom han ikke er ligeså spektakulær som eksempelvis Verbic. - Thomsen kan jeg lidt bedre forstå, selvom jeg har relativt store forventninger til ham. Kunne man dog ikke have tilbudt dem Toutouh, gratis...

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #2089
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Altså du kan sagtens have ret, men hvorfor tror du, at FCN's akademi er klasser bedre? Blot fordi de hiver nogle spillere op på 1. holdet? Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har styr på de forskellige klubbers u17 og u19 trupper (og der kan være gode grunde), men resultaterne for sidste sæson i de rækker understøtter ikke din påstand.

    Faktisk tror jeg godt, at man kan argumentere for, at vores (og FCM og måske BIFs) uddannelse er mere "internationale". FCN giver måske et større afkast på deres eget 1. hold, men det handler vel om, at de i større grad trænes til FCN-stil på FCN-bane? Vi mangler vel at se et stort FCN talent bryde igennem internationalt og ikke kun på en plasticbane i Farum.

    Vi har ikke mange spillere, som kommer på 1. holdet. Men de der gør ender ofte i udlandet, på landshold osv. Og bryder de ikke igennem hos os, så spiller de jo superliga i Lyngby, Helsingør osv. Så trods manglende spilletid på vores 1. hold får de jo stadig virkelig gode uddannelser og kommer til fornuftige klubber.
    Ved ikke om vores talentafd.er mere international men faktum er det er nemmere at komme til at spille Superliga for FCN samt at spillere bliver købt yngre og yngre. Så hvis du så som 18 årige spiller fast i superligaen kontra u-19 ligaen vil jeg mene at det er nemmere at komme udenlands. Det er jo heller ikke fordi vi sælger talenter eller udvikler talenter i hobevis.... Samt igen hvis jeg havde muligheden for at spille Superliga som 18 årige i FCN eller blive kasseret i FCK som 20-21 årig og så ryge til Helsingør eller 1 div for David Nielsen satser ikke på unge spillere som Lyngby plejede at gøre.

  7. #2090
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Fatter ikke man kan finde på at sælge Kusk for pebernødder og så købe østeuropæisk lottokuponer for op mod 20 mill. Holder trænger til dynamik og kreativitet - ikke yderligere norsk stenalderbold
    FORZA L'EQUIPE FC


  8. #2091
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af pelledrengen Se meddelelser
    Fatter ikke man kan finde på at sælge Kusk for pebernødder og så købe østeuropæisk lottokuponer for op mod 20 mill. Holder trænger til dynamik og kreativitet - ikke yderligere norsk stenalderbold
    Nu er der da vist ikke købt østeuropæiske lottokuponer til hans plads, så den sammenligning giver ikke meget mening.

    Det er ikke nogen hemmelighed, at Ståle gerne vil af med en kantspiller. Men om det skal være Kusk, Toutouh, Amankwaa, Thomsen, Verbic eller Falk er nok en smagssag. Jeg gætter på, at Kusk, Toutouh og Amankwaa alle er billigt til salg, men at Kusk er den eneste der er budt på.

    Og ja, jeg ville også være ked af at miste Kusk.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #2092
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu er der da vist ikke købt østeuropæiske lottokuponer til hans plads, så den sammenligning giver ikke meget mening.
    Med mindre man betragter Verbic som en østeuropæisk lottokupon, omend det er lidt siden han er købt.

  11. #2093
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Det er vel også på tide at konkluder på sommerens transfervindue. Jeg formoder på ingen måder, at der bliver handlet mere ind og hvis der skulle ryge en enkelt spiller, så er det nok Kusk eller Toutouh. Matic har fået et vink med en vognstang, men mon der er bud efter ham, i så fald, så kan det være bedre at tage tabet hurtigt, men mon ikke han bliver til vinter, hvor man mere aktivt kan forsøge at komme af med ham, hvis han ikke har forbedret sig og så give hans plads til Keita.

    I forsvaret har vi hentet hele 4 mand.
    - Roerslev fik chancen og blev fundet for let, så man indgik en meget dyr lejeaftale med Høgli. Umiddelbart lignede det et ok valg, men det har vist sig at være en fejl og desværre også en dyr fejl. De penge kunne vi godt have brugt andetsteds eller sparet væk, i sær fordi Thomsen rent faktisk virkede ok på pladsen - hvor er det nemt at være bagklog.
    - Bengtsson virker stadig som et fornuftigt køb vil jeg mene. Han har helts ikkert fået mere spilletid end forventet pga Boilesen skal vikarer andre steder. Bengtsson/Boilesen er altså et fornuftigt udvalg at have.
    - Luftner har fået en blandet start. Han har i den grad brug for tilvænning, men han er ung og jeg tror på ham, men synes bestemt det er kritisk med ham som sikker starter uden reel konkurrence, så derfor var jeg meget glad for at vi hentede endnu en. Jeg havde håbet på Erik S - selv med skaden, men han var åbenbart for dyr (her kunne Høgli pengene godt nok gøre underværker), så vi har handlet en for mig ukendt
    - Vavro. Det er meget tidligt at sige noget som helst om ham. Spændene er han da, men vi har ikke helt den sammensætning i centerforsvaret, som jeg helst så. Ståle ser dog noget i ham og han spiller nok sin kamp inden længe - i en tid hvor vi er vant til misforståelser i forsvaret, så må vi se hvad hans manglende engelsk gør

    Midten manglede ikke og man har udlejet Keita, samtidig med at man gerne slipper en kant. Det viste sig dog, at FCK tog fejl, de fleste herinde havde ret.... vi manglede på den centrale midt og det blev en dyr og erfaren Portugiser
    - Zeca. Han lyder spændene og i virkeligheden er han en "voksen" spiller, der helt sikkert kommer til at svinge takststokken inden længe og han bliver spændene at følge. Kan han slå til fra dag 1? Det kan være svært i FCK, men jeg tror på det

    Endelig fik vi to nye i front. Folk havde sat næsen op efter Victor Fischer og N'Doye, men det blev det bestemt ikke til. Santander skade viste at vi ikke havde et talent på hylden eller i kikkerten fordi der blev satset på
    - Pusic.... igen en dyr løsning og i mine øjne en smule uforståeligt, men han skal nok få scoret nogle mål og jeg tror rent faktisk han skaber sig mindre i en storklub i forhold til en bondeklub fra heden, men succes, det sætter jeg ikke næsen op efter.
    - Pieros havde et fint CV, jeg ser tegning til noget lovende, men han er der ikke endnu, 13 kampe og 3 mål er måske ikke en imponerende start, men som sagt, så synes jeg at spotte et talent, giv ham tid og det skal nok gå...

    I alt 7 nye og altså en ret stor udskiftning, på parpiret er jeg ikke nødvendigvis utilfreds, men vi har meget at bevise og jeg er ærlig talt en smule bekymret for vores forsvar også i den grad manglende kreativitet, en usikkerhed som vores indkøb ikke har kunne kurrer indtil nu.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #2094
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Et par italienske klubber sloges, ifølge visse dagblade, om Sviatchenko, efter det blev kendt, at FCKs bud var blevet afvist. Er der noget nyt i den sag?
    Det er ikke fordi, jeg er overbevist om noget som helst, men hvis ingen endnu har slået kløerne i Sviatchenko, så vil det ikke komme bag på mig, om Ståle henter ham i sidste øjeblik - evt finansieret delvist af et salg af fx Kusk (håber det slet ikke!) eller Toutouh.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #2095
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg tror ikke, at der er penge til at hente Sviatchenko. I Ståles interview fra nogle dage siden sagde han, at der knap nok var penge til at hente en angriber, da der ikke var sat penge af til det. Så efter købet af Vavro og Zeca tror jeg ikke, at der er mere tilbage at rykke med på budgettet for dette vindue. Heller ikke med et salg af Kusk.

  16. #2096
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Med mindre man betragter Verbic som en østeuropæisk lottokupon, omend det er lidt siden han er købt.
    Verbic er vel netop en østeuropæiske lottokupon... Men det lader til at der er løbende og tiltagende gevinst.

    Jeg forstår dog ikke helt kritikken af vores østeuropæiske indkøb. Jeg forstår godt folk har problemer med enkelte spillere, men området de kommer fra er vel totalt ligegyldigt?!

    Gregus er endelig begyndt at finde sin plads på holdet, men det har også taget et år, og i der periode er han dømt ude mindst en gang om dagen herinde. Matic har nu været her et halvt år, måske vi skulle give ham lidt længere snor, nu hvor det tilsyneladende er det som vores midtbanefolk har brug for (ikke optimalt, med nødvendigt i denne omgang)? Pavlovic var for en måned siden på alles læber, men på trods af at han har været her i et år så løber han stadig med ryggen til boldholderen når vi angriber, han trækker sig stadig i luftdueller og tæmmer stadig bolde som et bræt. Det er dårlig scouting, og det er et kæmpe arbejde at vende rundt. Matic var for dyr, no doubt, men han skal nok steppe op når resten af holdet begynder at finde sine pladser. Matic har et fint fundament, han skal bare sætte tempoet op, og se mere banens længderetning, og det sker først når taktikken/angriberene indbyder til stikninger og dybe løb.

    Der er mange ting som ikke fungerer, men evigt og altid synes jeg at finde mig selv ved at vores offensive spil virker så impulsivt og individuelt. Med mindre det går over backen så står folk og afventer om hvorvidt spilleren der skal modtage bolden rent faktisk gør det, frem for at være på vej mod næste løb.

    Vi har problemer med nogle af spillerne fra Østeuropa, men det er ikke fordi de kommer fra Østeuropa. Det er fordi de ikke er inde i systemet eller dårligt skolet.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 31.08.17 kl. 08:57

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #2097
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at der er penge til at hente Sviatchenko. I Ståles interview fra nogle dage siden sagde han, at der knap nok var penge til at hente en angriber, da der ikke var sat penge af til det. Så efter købet af Vavro og Zeca tror jeg ikke, at der er mere tilbage at rykke med på budgettet for dette vindue. Heller ikke med et salg af Kusk.
    Jeg er helt enig med dig. Alligevel er jeg ikke sikker, for det er før set, at Ståle har hevet en overraskelse ud af ærmet.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #2098
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg er helt enig med dig. Alligevel er jeg ikke sikker, for det er før set, at Ståle har hevet en overraskelse ud af ærmet.
    Jeg tror, det er mere sandsynligt, at Sviatchenko hentes til vinter. Han får formentlig ikke meget spilletid selv når han er kampklar igen, og efter 2 måneder på bænken kan han ikke have steget i pris - måske tværtimod.

  21. #2099
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Verbic er vel netop en østeuropæiske lottokupon... Men det lader til at der er løbende og tiltagende gevinst.

    Jeg forstår dog ikke helt kritikken af vores østeuropæiske indkøb. Jeg forstår godt folk har problemer med enkelte spillere, men området de kommer fra er vel totalt ligegyldigt?!

    Gregus er endelig begyndt at finde sin plads på holdet, men det har også taget et år, og i der periode er han dømt ude mindst en gang om dagen herinde. Matic har nu været her et halvt år, måske vi skulle give ham lidt længere snor, nu hvor det tilsyneladende er det som vores midtbanefolk har brug for (ikke optimalt, med nødvendigt i denne omgang)? Pavlovic var for en måned siden på alles læber, men på trods af at han har været her i et år så løber han stadig med ryggen til boldholderen når vi angriber, han trækker sig stadig i luftdueller og tæmmer stadig bolde som et bræt. Det er dårlig scouting, og det er et kæmpe arbejde at vende rundt. Matic var for dyr, no doubt, men han skal nok steppe op når resten af holdet begynder at finde sine pladser. Matic har et fint fundament, han skal bare sætte tempoet op, og se mere banens længderetning, og det sker først når taktikken/angriberene indbyder til stikninger og dybe løb.

    Der er mange ting som ikke fungerer, men evigt og altid synes jeg at finde mig selv ved at vores offensive spil virker så impulsivt og individuelt. Med mindre det går over backen så står folk og afventer om hvorvidt spilleren der skal modtage bolden rent faktisk gør det, frem for at være på vej mod næste løb.

    Vi har problemer med nogle af spillerne fra Østeuropa, men det er ikke fordi de kommer fra Østeuropa. Det er fordi de ikke er inde i systemet eller dårligt skolet.
    Jeg er ikke enig i vurderingen af Matic.. For at se mangler han helt basale fodboldmæssige egenskaber.. Det er da muligt han kan udvikle sig, men pt er både hans pasningsevner og overblik langt under det man kan forvente af en central midtbanespiller i FCK.. Håber og tror at Zecs vil bevise, at hvis man som spiller besidder den fornødne kvalitet, så er det muligt at gå ind og præstere fra dag 1.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #2100
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg er ikke enig i vurderingen af Matic.. For at se mangler han helt basale fodboldmæssige egenskaber.. Det er da muligt han kan udvikle sig, men pt er både hans pasningsevner og overblik langt under det man kan forvente af en central midtbanespiller i FCK.. Håber og tror at Zecs vil bevise, at hvis man som spiller besidder den fornødne kvalitet, så er det muligt at gå ind og præstere fra dag 1.
    Hans mangler kan sagtens komme med tryghed. Jeg er helt enig i at han på nuværende tidspunkt er under hvad vi kan forvente, og han ikke står foran Gregus, Kvist eller Zeca. Men jeg tror der er potentiale for at han komme op i niveau igen. Giv ham tid, og krydsfingre. Men for nu så læg ham på is. Se ham som en 18årig der kan få nogle indhop hist og pist.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •