Side 29 af 145 FørsteFørste ... 19262728293031323979129 ... SidsteSidste
Viser resultater 421 til 435 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #421
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Nok ikke den store overraskelse, men nu officielt:

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2017/05/02...t-til-atalanta

    Ingen forlydender om pris endnu på div. medier
    EB melder om 33,5 mio. kr.

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...e-klub/6639129

  2. #422
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Røvinteressant indslag. Det er vel sjældent, at en klub er SÅ åbenmundet med klubbens transferplan. Kommunikativt er det genialt, da det skaber ro både i og udenfor truppen (med udenfor tænker jeg særligt på medierne, hvor det ikke længere bliver udlagt som krise, når en stor spiller forlader FCK, eftersom det hele er planlagt og kommunikeret ud i god tid i forvejen som f.eks. med NJ, Delaney og senest Cornelius og Ludwig). I forhold til interesserede klubber er det også et klart signal til omverdenen om, hvem man gerne modtager bud på, og hvem der vil blive meget dyr at sælge. Eneste fare her kan være, at det kan skabe en smule prisdumping, når man som klub ved, at FCK gerne vil sælge. Omvendt kan det lokke flere interesserede til og dermed skabe budkrig.

    For mig lød det klart som om, at der er "noget i gang" i forhold til venstre back-positionen og til dels det centrale forsvar. Og ellers er man vel primært på udkig efter backups til næste sæt spillere, der skal skippes afsted. Lidt surt, at man ikke vendte situationen med Okore. Han blev hentet ind og lanceret som et stort navn trods den særdeles billige transfer. Men lige nu ligner han ikke efterårets store profil. Desværre. Meget kan dog hurtigt ændre sig. Pavlović havde f.eks. en ret god dag på kontoret i søndags... :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #423
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Nok ikke den store overraskelse, men nu officielt:

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2017/05/02...t-til-atalanta

    Ingen forlydender om pris endnu på div. medier
    Pyt, vi køber ham tilbage om 1 år for en tredjedel af prisen.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #424
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Pyt, vi køber ham tilbage om 1 år for en tredjedel af prisen.
    Tænk, jeg synes faktisk ikke det er sjovt. I hvert fald ikke i det tilfælde. Jeg både håber og ønsker, at Cornelius får en fantastisk karriere i Italien. Jeg håber han bomber løs Luca Toni-style, at han beviser overfor jante-folket, at hans Toyota kører på 10 cylindre ikke 4, at han bliver solgt videre til en storklub, hvor han igen bomber løs, og at han så til sidst vender hjem og runder fornemt af i FCK.
    Det synes jeg han fortjener, det synes jeg FCK fortjener og det synes jeg, de mange der ikke kunne se Cardiffs tåbelige agren i den grad fortjener.


  7. #425
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Er Cornelius salget et godt salg? Synes godt vi kan tillade os at rette en lille smule kritik mod transferpolitikken på lige præcis det punkt, og så ellers rose alt andet. I mine øjne har vi solgt både Ludwig, Corner, NJ og Delaney for billigt, mens kun Amartey for alvor har ramt et godt niveau. Når man tænker på, at Emre Mor røg for tæt på 90 og Pione Sisto for 45. Lange Paul ender garanteret også med at blive dyrere end Corner.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #426
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Forskellen på dem du nævner er "hvor lang kontrakt har de tilbage". Det er klart jo tættere du kommer på udløb, jo billigere bliver de. Eksempelvis Delaney valgte vi jo at beholde en halv sæson mere, i stedet for at tage det gode tilbud.
    Isoleret set synes jeg det er fine salg allesammen, selvom jeg naturligvis gerne havde beholdt dem.
    Desuden er jeg 100% sikker på Emre Mor ikke blev solgt for 90 mio kontant. Den kontrakt er bundet op på en masse klausuler, som pt ikke ser ud til at blive udløst.


  10. #427
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Forskellen på dem du nævner er "hvor lang kontrakt har de tilbage". Det er klart jo tættere du kommer på udløb, jo billigere bliver de. Eksempelvis Delaney valgte vi jo at beholde en halv sæson mere, i stedet for at tage det gode tilbud.
    Isoleret set synes jeg det er fine salg allesammen, selvom jeg naturligvis gerne havde beholdt dem.
    Desuden er jeg 100% sikker på Emre Mor ikke blev solgt for 90 mio kontant. Den kontrakt er bundet op på en masse klausuler, som pt ikke ser ud til at blive udløst.

    Kender vi en pris på Corner? - og eventuelle klausuler?

    Jeg har hat ide om hvad vi har fået.

  11. #428
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg synes det eneste salg man rigtigt kan sætte fingeren på som et salg der var dårligere end det burde var Ludwig. Jeg har svært ved at se at der ikke ville være markant flere penge i først at begynde at tale salg her til sommer når Premier League klubberne med alle deres penge begynder at kigge på nødvendigheden og attraktiviteten af at hente en ung, talentfuld back som Ludwig. Selvfølgelig, hvis man fra klubbens side mener at Ludwig ikke passer til Premier League og at et salg lige så meget handler om at opbygge en portfolio af succesfulde dimmitender af vores europæiske efterskole som man kan fremvise til andre unge spillere man håber på at hive til klubben, så kan jeg godt se ideen i at sende ham til en klub som Werder. Jeg synes bare at den sweetheart deal de fik var lidt for sweetheartet.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #429
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Desuden har historikken omkring Corner også noget at skulle have sagt. Man var indstillet på at lade ham smutte til en lavere pris end hvad man måske kunne have fået for ham, netop for at gøre det nemmere for ham at få endnu et stort udlandseventyr. Som tak for både hans indsats for klubben, men også for at gå så meget ned i løn som han gjorde, for netop at kunne spille.
    Desuden kan man jo sige, at han over sine to transfers væk fra klubben har sørget for en indtægt på knapt 100 mio. kr., hvilket bestemt ikke ligefrem er småpenge.

    Jeg tror ikke, vi på nuværende tidspunkt kan skabe en rentabel og sikker forretningsmodel på anden vis end det, vi gør nu, med de her karriereplaner. Vi henter jo ikke færdige spillere, men udvikler på dem, vi får ind. Når de er færdigudviklede som FCK-topspillere, har de som regel 1-2 år tilbage af deres kontrakt, og som Colsen siger, jo tættere de kommer på udløb, jo billigere bliver de. Men når vi sælger 2-3 spillere hvert sommertransfervindue for mellem 20 og 40 mio. hver, og når vi sælger 1-2 spillere for 15-30 mio. hver vinterpause, så har vi en relativt fast og forholdsvist høj indtægt hvert år på den baggrund. Med salget af Ludde for ca. 35 mio. kr., Corner for ca. 30 mio., og Zanka, der ryger for +45 mio. kr., har vi i det kommende transfervindue solgt for +100 mio. kr. I næste transfervindue har vi andre spillere, vi måske skal tage afsked med, og til næste sommer, så er det bl.a. Santander, vi skal sende videre. Så vi har en kontinuerlig transferindtægt, som de andre klubber ikke har. Det kan godt være, at FCM fik solgt Sisto for 45 mio. kr., men hvem skal de sælge til en pris, der kan nærme sig dette?

    Generelt er der meget længere mellem de gode transfers hos de andre hold, end der er for os. Derfor kan de måske godt sælge en enkelt spiller til en højere pris end hvad vi får for vores dyreste spiller i et transfervindue. Men derfor sælger vi for mere end de gør, uden at svække holdet på samme måde, som de gør.

    (ok, det blev måske lidt langt og langhåret..)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #430
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Zanka ryger ikke for 45+. Han har et år tilbage og ser ud til at ryge til Tyskland, alt over 25 mio. må anses som et godt salg med ham.

    I virkeligheden er det vel den eneste plet på vores salgstaktik, at vi har haft en masse potentielle salg hvor det af den ene eller anden grund kun er på Amartey at vi har vundet Premier League lotteriet. Forhåbentlig har Santander den rette profil til at tiltrække engelske bud.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #431
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Hvis Hull var parat til at smide 55 mio. for ham i januar, må der være andre klubber, som er villige til at smide et lignende beløb. Især nu, hvor han har fået en agent med lidt flere kontakter.

  18. #432
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Synes folk overser vigtigheden i at vores spillere kommer til den " rigtige klub"..... historierne om Delaney , Jørgensen , Amartey mm er jo præcis de historier vi skal lokke de næste spillere til med... kort sagt : vi skal være " verdensmestre" i karriereplanlægning.... det betaler jeg gerne ift om et salg kunne have indbragt lidt mere ....


  19. #433
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Det er altså også væsentligt at vi som 'sælgende klub' får bygge et brand op. Det gør vi ved at finde klubber som passer til spillerne, frem for 'bare' at kigge på hvor meget vi kan presse salget. Delaney og NJ giver jo et meget positivt indtryk af vores spillere. Men det er jo noget vi skal bygge op over længere tid, og jo bedre performance vores spillere har efter vi sælger dem, dets mere præstige er der om vores 'stil', 'skole' etc. og deraf kan vi langsomt bygge vores brand op.
    Det vil med tiden give bedre indkøbsmuligheder, da mange bruger os/ligaen som et trinbræt på vej til en af de 5 store ligaer. Så kan det godt være vi ikke kan tilbyde 10-12 mio. kr. om året, men vi kan som MadsEmil så rigtigt siger; blive verdensmestre" i karriereplanlægning, det vil bestemt kunne hjælpe.
    Det vil også være med til at presse prisen opad når vi sælger, da vi ikke, som med Cornelius salget, sælger en spiller som ikke slår igennem - men som kostede Cardiff kassen.
    - er det vores skyld er Vincent Tan er en idiot? nej, selvfølgelig ikke. Men det giver negativt feedback på os, da det var vores spiller som ikke var god nok til PLs oprykkere. Om det så er rigtigt eller ej, så vil det være fortolkningen af sagen i 'den sensation søgende' pressen.

  20. #434
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg forstår ikke helt at salget af Delaney nævnes som værende skidt.. For det første havde han en klausul på 30 mio, dvs vi kunne maks have fået 15 mio mere, men så var han også røget i sommerens vindue.. I stedet formåede Ståle og Lange at overbevise både spiller, agent og købende klub om fornuften i at spare 15 mio og så vente et halvt år, hvilket jo som bekendt var en strategi der var med til at sikre os mange mange millioner fra vores succesfulde europæiske kampagne, som vi med en vis sandsynlighed ikke havde opnået med Gregus på holdkortet i stedet for Delaney..

    Denne afvejning er sammen med signalværdien i at sende spillerne videre til destinationer hvor de bygger succesfyldt videre på deres karrierer vigtige ting at tage med når det skal vurderes om et salg er succesfuldt eller ej, og jeg synes helt overordnet at Ståle og Lange udfører et fremragende stykke arbejde på transferfronten..

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #435
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis Hull var parat til at smide 55 mio. for ham i januar, må der være andre klubber, som er villige til at smide et lignende beløb. Især nu, hvor han har fået en agent med lidt flere kontakter.
    Det var et last minute offer. Ståle har også selv sagt, at det ikke er sandsynligt, at et bud til sommer vil være i den størrelsesorden. Iøvrigt er Benes' kontakter udpræget i Tyskland, hvor klubber interesseret i spillere på Zankas niveau ikke smider om sig med sådanne summer for en 27-årig spiller med ét år tilbage af kontrakten.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •