Side 123 af 145 FørsteFørste ... 2373113120121122123124125126133 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,831 til 1,845 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #1831
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Og så mangler vi efterhånden en til hver kæde.

    Santander sandsynligvis ude resten af året..

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...esten-af-2017/

  2. #1832
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Et lille lys i mørket er vel, at vi nu kan håbe på, at Ståle henter en kreativ angriber til flokken. Santander kommer jo tilbage på et tidspunkt, og så vil han have en god legekammerart.

    Jeg frygter dog, at det betyder, at der slækkes på kravene og kvaliteten, så vi ikke ser de to nye ledere vi har hørt om i halvanden uge, samt en ny angriber, men får tre gange klassisk Ståle - lidt får stor, lidt for langsom, lidt for jævn og lidt for dyr.

  3. #1833
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,181

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Efter pressemødet inden kampen i går, så lød det næsten som om, at der blev præsenteret noget i dag. Nu ved jeg ikke rigtig, om jeg tør håbe på det.

    Det bliver i hvert fald spændende at se, hvordan ledelsen nu agerer. Er det
    1) Vi kom ikke i CL, så der er ikke så mange penge til indkøb
    2) Vi kom ikke i CL, så nu skal der (bla pga skader) investeres i truppen, så vi kan komme i CL næste år.

    Man må håbe, at det er den sidste plan. Jeg er egentlig ret sikker på, at strategien fra Ståles side er den samme. Han vil nok stadig forsøge Sviatchenko og Zeka (hvis det er rigtigt, at det er de to prioriteter), men man kan frygte, at budgettet nu ikke er så stort eller at de spilleres incitament til at komme til KBH nu ikke er til stede. Især hvis Panathinaikos kvalificerer sig til EL, så har Zeka ikke rigtig nogen grund til at komme. Derudover er planen nok at leje en forsvarer og en angriber yderligere. Der er ikke råd til yderligere køb, hvis de to meget dyre spillere hentes. Og vi ender nok ude i to spillere ala Foley og Sigurdarson som for et par år siden. Jeg tror ikke angriberen bliver en lille tekniker, da det er vores mest fysiske angriber, som er nu er skadet.
    Det bliver et efterår, hvor vi må hutle os igennem og se, om vi kan holde kontakten til topholdene. Samtidig bør man på ledelsesgangen se fornuften i at investere kraftigt i truppen nu. Vi skal vinde DM, og vi er egentlig også nødt til at lave point i Europa for at holde mulige seedninger i kommende år.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1834
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Efter pressemødet inden kampen i går, så lød det næsten som om, at der blev præsenteret noget i dag. Nu ved jeg ikke rigtig, om jeg tør håbe på det.

    Det bliver i hvert fald spændende at se, hvordan ledelsen nu agerer. Er det
    1) Vi kom ikke i CL, så der er ikke så mange penge til indkøb
    2) Vi kom ikke i CL, så nu skal der (bla pga skader) investeres i truppen, så vi kan komme i CL næste år.

    Man må håbe, at det er den sidste plan. Jeg er egentlig ret sikker på, at strategien fra Ståles side er den samme. Han vil nok stadig forsøge Sviatchenko og Zeka (hvis det er rigtigt, at det er de to prioriteter), men man kan frygte, at budgettet nu ikke er så stort eller at de spilleres incitament til at komme til KBH nu ikke er til stede. Især hvis Panathinaikos kvalificerer sig til EL, så har Zeka ikke rigtig nogen grund til at komme. Derudover er planen nok at leje en forsvarer og en angriber yderligere. Der er ikke råd til yderligere køb, hvis de to meget dyre spillere hentes. Og vi ender nok ude i to spillere ala Foley og Sigurdarson som for et par år siden. Jeg tror ikke angriberen bliver en lille tekniker, da det er vores mest fysiske angriber, som er nu er skadet.
    Det bliver et efterår, hvor vi må hutle os igennem og se, om vi kan holde kontakten til topholdene. Samtidig bør man på ledelsesgangen se fornuften i at investere kraftigt i truppen nu. Vi skal vinde DM, og vi er egentlig også nødt til at lave point i Europa for at holde mulige seedninger i kommende år.
    Nu budgetterer vi jo med EL, så derfor burde det ikke have nogen betydning for budgettet. Vi er jo ikke ligefrem kendt for at øge budgettet fordi vi kommer i CL, eller fordi vi sælger en spiller dyrt.

    Derfor tror jeg ikke, det som sådan, har nogen indflydelse.

    Dog kan du have en pointe i, at det kan virke mindre attraktivt at skifte til os, fordi den nu hedder EL i stedet for CL. Men lad os nu se.

    Jeg tror stadigvæk strategien er den samme, spørgsmålet er så bare hvilken indflydelse skaden til Santander får.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #1835
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    377

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Et lille lys i mørket er vel, at vi nu kan håbe på, at Ståle henter en kreativ angriber til flokken. Santander kommer jo tilbage på et tidspunkt, og så vil han have en god legekammerart.
    Jeg vil egentlig mene at vi i princippet allerede har en del af disse typer i truppen. Problemet er bare at Ståle bruger dem alle sammen som fløjspillere, når han måske burde overveje at lave en Nicolai Jørgensen på én af dem og smide dem ind centralt i en offensiv rolle.

    Fremfor at stresse ud og købe en ny løntung angriber (for det vil han være, hvis han skal gøre en forskel) så kunne man håbe at Ståle ser en mulighed i at bruge fx Falk som hærgende angriber bag Sotiriou eller Pavlo.

    Vores spillestil i de seneste måneder har på ingen måde retfærdiggjort at vi har spillet med to angribere og jeg tror virkelig det kunne blive dødbringende med Falk som hængende og Kusk og Verbic på kanterne. De ville også sagtens kunne bytte rundt under kampene, da de alle kan spille pladsen og samtidig kan også både Nicolai Thomsen og Toutouh spille derinde.

    Igår var vi farligst, når Verbic og Kusk lå tæt på hinanden og kombinerede, så det giver god mening at give et ekstra bindeled mellem de to fløje.

    Jeg blev så deprimeret over at Kusk blev pillet ud og at det herefter konstant var Pavlovic der skulle søge ned i banen og modtage bolden... Han har absolut ingen evner som spilfordeler eller hængende angriber, ja jeg er faktisk ret usikker på hvilke spidskompetencer han egentlig besidder. Derfor ville det være mere oplagt at anvende én af de mange offensive midtbanespillere vi har i truppen. Både Falk og Kusk ville score mange mål og kreere mange chancer på den plads. Ved godt Falk ikke lige var en mulighed igår, men fremadrettet er det måske en oplagt mulighed som Ståle muligvis overser.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1836
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Jeg vil egentlig mene at vi i princippet allerede har en del af disse typer i truppen. Problemet er bare at Ståle bruger dem alle sammen som fløjspillere, når han måske burde overveje at lave en Nicolai Jørgensen på én af dem og smide dem ind centralt i en offensiv rolle.

    Fremfor at stresse ud og købe en ny løntung angriber (for det vil han være, hvis han skal gøre en forskel) så kunne man håbe at Ståle ser en mulighed i at bruge fx Falk som hærgende angriber bag Sotiriou eller Pavlo.

    Vores spillestil i de seneste måneder har på ingen måde retfærdiggjort at vi har spillet med to angribere og jeg tror virkelig det kunne blive dødbringende med Falk som hængende og Kusk og Verbic på kanterne. De ville også sagtens kunne bytte rundt under kampene, da de alle kan spille pladsen og samtidig kan også både Nicolai Thomsen og Toutouh spille derinde.

    Igår var vi farligst, når Verbic og Kusk lå tæt på hinanden og kombinerede, så det giver god mening at give et ekstra bindeled mellem de to fløje.

    Jeg blev så deprimeret over at Kusk blev pillet ud og at det herefter konstant var Pavlovic der skulle søge ned i banen og modtage bolden... Han har absolut ingen evner som spilfordeler eller hængende angriber, ja jeg er faktisk ret usikker på hvilke spidskompetencer han egentlig besidder. Derfor ville det være mere oplagt at anvende én af de mange offensive midtbanespillere vi har i truppen. Både Falk og Kusk ville score mange mål og kreere mange chancer på den plads. Ved godt Falk ikke lige var en mulighed igår, men fremadrettet er det måske en oplagt mulighed som Ståle muligvis overser.
    Falk var nu ikke særligt overbevisende i den rolle for OB. Tværtimod virkede han lidt klemt i midten, hvor det fungerede bedre når han trak ind fra siden. To andre problemer med idéen er, at hverken Pavlovic eller Sotiriou er stærke nok som ene-angriber og endvidere riskerer man lidt for meget trængsel i mellemrummet, hvis tre spillere alle søger derind. En teknisk stærk spiller, som truer bagrummet vil være bedre.

    Man kan ihvertfald sige, at det er nu ejerne skal vise, hvad de vil med FCK. For selvom klubbens tiltrækningskraft og økonomiske muskler lider under CL-exiten, så er man simpelthen nødt til at investere massivt og få løst de problemer truppen har. Gør man ikke det, får man næppe chancen for en ny CL-kvai i 2018.

  10. #1837
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg har ofte sagt at Kusk spillede mere som en angriber end en midtbanespiller på kanten, han er sjældent med i det etablerende spil eller det defensive, men er bedst når han er sidste eller næstsidste mand på bolden og kan indgå i kombinationer lige omkring feltet. Skulle man absolut have en kant ind som hængende angriber, så burde det IMO være Kusk snarere end Falk eller Verbic. Han har også farten til at kunne true dybt.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1838
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,181

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Holse rykkes op i førsteholdstruppen pr. 1. september: https://www.fck.dk/nyhed/carlo-holse...eholds-truppen

    Kontrakten med Holse afslørede Ståle allerede tirsdag. Gad vide om Santanders skade har fremrykket hans indtræden med 1. holdet et halvt år. Det kunne i hvert fald ses som et tegn på, at en evt. ny angriber kun bliver på lån.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1839
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Ståle sagde allerede i det Mediano interview for et par uger siden at Holse blev rykket op denne sæson. Jeg tror ikke de har hail mary'et noget med ham pludseligt på grund af en skade til Santander.

  15. #1840
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Ståle sagde allerede i det Mediano interview for et par uger siden at Holse blev rykket op denne sæson. Jeg tror ikke de har hail mary'et noget med ham pludseligt på grund af en skade til Santander.
    Hvilken spillertype er Carlo Holse? Har bare set nogle få minutter med ham i opstarten.

  16. #1841
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle i BT
    Der har sjældent været et hold, som er så uheldigt. Jeg tror, at Santander er ude i lang tid. Det er den eneste position, som vi troede, at vi ikke skulle forstærke os på. Nu har vi måske brug for en spiller, når vi spiller 100 kampe og kun har to angribere. Vi har solgt mange spillere, og så lægger du dertil Ankersens skade, Falks skade, Erik Johanssons skade og så Santanders skade.
    Jeg bliver så træt af at høre på det her. Nej, vi er ikke sjældent uheldige. Lüftners skade viste sig ikke at være langvarig, så vi har fået én langvarig skade i forsvaret. Hvorfor er det et problem? Fordi truppen i forvejen var for tynd, og det har Ståle vidst (eller burde have vidst) i månedsvis. Vi er ikke skadesramt på midtbanen. Nej, den er bare for tyndt besat, og har været det i månedsvis. Vi har været ramt på højre back. Hvorfor? Fordi vi kun havde én etableret højre back i truppen, da Ankersen blev skadet. Vi er nu ramt i angrebet. Hvorfor? Fordi angrebet længe har været for tyndt besat, om ikke kvantitativt, så kvalitativt. Hvis alt falder fra hinanden pga. én skade på en vilkårlig position på banen, er det, fordi truppen er for tyndt sat sammen. Det handler ikke om uheld, men om ikke at være ordentligt forberedt.

    http://www.bt.dk/fodbold/nyt-kaempe-...pscorers-skade
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #1842
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Nu budgetterer vi jo med EL, så derfor burde det ikke have nogen betydning for budgettet. Vi er jo ikke ligefrem kendt for at øge budgettet fordi vi kommer i CL, eller fordi vi sælger en spiller dyrt.

    Derfor tror jeg ikke, det som sådan, har nogen indflydelse.

    Dog kan du have en pointe i, at det kan virke mindre attraktivt at skifte til os, fordi den nu hedder EL i stedet for CL. Men lad os nu se.

    Jeg tror stadigvæk strategien er den samme, spørgsmålet er så bare hvilken indflydelse skaden til Santander får.
    Med hensyn til budgettet - så belønner UEFA os med et relativt stort million beløb - selvom vi ikke kom forbi Qarabag.
    Jeg kan ikke huske det nøjagtige beløb og har ikke tid til at finde det?
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  19. #1843
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,181

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg bliver så træt af at høre på det her. Nej, vi er ikke sjældent uheldige. Lüftners skade viste sig ikke at være langvarig, så vi har fået én langvarig skade i forsvaret. Hvorfor er det et problem? Fordi truppen i forvejen var for tynd, og det har Ståle vidst (eller burde have vidst) i månedsvis. Vi er ikke skadesramt på midtbanen. Nej, den er bare for tyndt besat, og har været det i månedsvis. Vi har været ramt på højre back. Hvorfor? Fordi vi kun havde én etableret højre back i truppen, da Ankersen blev skadet. Vi er nu ramt i angrebet. Hvorfor? Fordi angrebet længe har været for tyndt besat, om ikke kvantitativt, så kvalitativt. Hvis alt falder fra hinanden pga. én skade på en vilkårlig position på banen, er det, fordi truppen er for tyndt sat sammen. Det handler ikke om uheld, men om ikke at være ordentligt forberedt.

    http://www.bt.dk/fodbold/nyt-kaempe-...pscorers-skade
    Fint du ikke synes vi er uheldige. Og ja, du har da ret i, at vi skal kunne klare en skade i hver kæde. Men nu har man jo taget den bedste spiller i hver kæde ud (samtidig) i Erik, Falk, Santander. Samtidig blev den spiller man betalte ret mange penge for som vikar på højre back også skadet. Samtidig blev ham som skulle tage over på venstre back og eventuelt være i spil til centerforsvaret også skadet. Samtidig blev vores eneste tilbageværende midterforsvarer også skadet - dog heldigvis ikke noget, som holdt ham ude.

    Så jo kigger man på antallet af skader på, hvem der blev skadet, at vi er i en opbygningsfase, at vi var i en mindre krise, at årets vigtigste kampe ligger lige her, ja så tror jeg faktisk at selv de mest inkarnerede kritikere vil medgive, at det har sgu ikke været skide heldigt.

    Havde vi været midt i foråret, cruiset mod DM-guld efter en vellykket CL-kampagne, ja så havde vi nok kunnet leve med det. Men den situation er vi jo ikke ligefrem i.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #1844
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    Med hensyn til budgettet - så belønner UEFA os med et relativt stort million beløb - selvom vi ikke kom forbi Qarabag.
    Jeg kan ikke huske det nøjagtige beløb og har ikke tid til at finde det?
    Man får tre mio. euro for at blive slået ud i play-off runden.

    http://www.uefa.com/uefachampionslea...d=2398575.html
    Mvh.
    Dane

  22. #1845
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Fint du ikke synes vi er uheldige. Og ja, du har da ret i, at vi skal kunne klare en skade i hver kæde. Men nu har man jo taget den bedste spiller i hver kæde ud (samtidig) i Erik, Falk, Santander. Samtidig blev den spiller man betalte ret mange penge for som vikar på højre back også skadet. Samtidig blev ham som skulle tage over på venstre back og eventuelt være i spil til centerforsvaret også skadet. Samtidig blev vores eneste tilbageværende midterforsvarer også skadet - dog heldigvis ikke noget, som holdt ham ude.

    Så jo kigger man på antallet af skader på, hvem der blev skadet, at vi er i en opbygningsfase, at vi var i en mindre krise, at årets vigtigste kampe ligger lige her, ja så tror jeg faktisk at selv de mest inkarnerede kritikere vil medgive, at det har sgu ikke været skide heldigt.

    Havde vi været midt i foråret, cruiset mod DM-guld efter en vellykket CL-kampagne, ja så havde vi nok kunnet leve med det. Men den situation er vi jo ikke ligefrem i.
    Du påpeger jo selv det største problem i forsvaret: Boilesen skulle pludselig vikariere på tre pladser samtidig. Hvis vi havde haft mere end to midterforsvarere i truppen, man turde stole på, havde det ikke været så stort et problem. Man skal jo bare kigge på truppen for at se, den er gal. Vi har otte forsvarspillere til fire pladser. Det lyder jo umiddelbart lige i øjet, hvis ikke lige tre af dem var højre backs, hvoraf den ene åbenbart ikke er god nok til at blive brugt, og en ud af de blot tre midterforsvarere er en gammel hyggeonkel, som vi hellere ikke kan bruge, når det gælder. Det gør os meget sårbare overfor skader, og det har alle kunnet se længe.

    På midtbanen og i angrebet er problemet måske lige så meget kvalitativt som kvantitativt. Der er kun tre spillere til to pladser på de positioner, hvilket kvantitativt er sårbart. Det har vi alle kunnet se lææænge, så hvorfor er det først nu, der bliver rykket på det? At kvaliteten i de kæder så samtidig også lader meget tilbage at ønske, handler forhåbentlig ikke om held, men blot om inkompetence. I modsat fald kan vi jo lige så godt ansætte en undulat til at trække spillernavne op ad en bankopose, når vi skal købe spillere fremover. Det er helt sikkert billigere.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •