Side 17 af 145 FørsteFørste ... 7141516171819202767117 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #241
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Tjah, de ved vel ret beset lige så meget som dig og mig ;-)

    Man kan konstatere i pressen, at Pieros angiveligt skal lande i klubben på en femårig aftale, til en årlig løn på to mio. kr. Det emmer ikke af luksus, hvis man sætter det op imod Corners løn, som ligger i 5-6 mio. kr. årligt.
    Jeg tror nu også de 2 mio. er take home. Altså, vi betaler ham en løn der gør at han efter dansk skat tjener 2 mio. om året. Ellers giver det heller ikke mening at vi lander ham på at være villig til at betale en løn som blandt andet Olympiakos ikke er villig til.

  2. #242
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg synes det kunne være interessant at høre nogle bud på hvilke klubber der kan forventes at blive Cornelius' næste destination.. At der skal være tale om udenlandske topklubber fra større ligaer end den danske, som samtidig har interesse i at hente Corner og som har økonomi til at betale en fornuftig transfersum, gør det simpelthen svært for mig at se nogle oplagte bejlere.. Jeg har hørt folk nævne klubber som Basel, Brugge og Anderlecht, men jeg man simpelthen ikke se os sælge en angrebsprofil til en af disse klubber, som jeg anser for at være nogle af vores aller største europæiske konkurrenter..

  3. #243
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Jeg tror nu også de 2 mio. er take home. Altså, vi betaler ham en løn der gør at han efter dansk skat tjener 2 mio. om året. Ellers giver det heller ikke mening at vi lander ham på at være villig til at betale en løn som blandt andet Olympiakos ikke er villig til.
    Med de gunstige skattevilkår som fodboldforskerne har i Danmark, er det stadigvæk ikke en løn der kommer i nærheden af hvad Corner tjener, aka en løn en "superstjerne" tjener i Kbh.
    Selve lønnen kan dog sagtens være på to mio. kr. før skat, og så have nogle præstationsaftaler, hvilket vil være helt normalt.

  4. #244
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Joel Felix og Luca Racic fra SoE, er det spillere, der er noget reelt perspektiv i? Har ikke set U-19 kampe på noget tidspunkt.

  5. #245
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Hørte lige Fodbold FM fra i mandags, og hele panelet var enige om, at hvis vi sælger Corner, så kommer der en angriber udover vores cypriotiske ven, og denne angriber kommer til at være en større profil end ham. Dvs. at vores cypriotiske ven kun købes ind som 3-4. valg (som udgangspunkt).

    Er der noget om det, eller er det bare et panel, der ikke forstår noget om FCK? Hælder til det sidste.
    Jeg hælder også meget kraftigt til det sidste, men måske det ene ikke udelukker det andet?

    Det lyder dog helt skørt, hvis det er blevet påstået, at Sotiriou er købt ind som 3.-4. Som k@sper nævner, så bruger vi ikke et tilsyneladende meget stort beløb på en 24-årig angriber fra Cypern for at give ham en backup-rolle. For mig er der slet ikke tvivl om, at han bliver hentet ind som erstatning for Cornelius (alternativt Santander). Han er en spiller, som fra første dag er tiltænkt at skulle kunne konkurrere om en startplads.

    MEN det behøver ikke betyde, at der ikke kan komme en angriber til. Ståle vil godt kunne argumentere for, at tre angribere med diverse kantspillere som backup kvantitativt er tilstrækkeligt. Men han må også have sine betænkeligheder ved en trio bestående af en ofte lidt frustreret Santander, en Pavlolic som mangler en del og så lidt af en dark horse i form af Sotiriou.

    Jeg tror ikke, at der bliver købt en fjerdeangriber for en fjerdeangribers skyld. Hvis der hentes en fjerde angriber, tror jeg enten man finder et ungt, lovende navn i Skandinavien, som vitterligt kan få lov til at starte som nummer fire og blive modnet over nogle år. Eller også tror jeg, at man slår til på en mulighed, som bare ikke må glippes.

    Lidt ligesom vi har set med Thomsen, Okore og Boilesen, hvor en dygtig spiller pludselig kommer inden for rækkevidde, og der bliver handlet, selvom der ikke nødvendigvis på den korte bane er enormt behov for spilleren. Men det kunne i angribertilfældet være et navn som Viktor Fischer. Hvis han pludselig åbner for at komme til FC København og få startet karrieren igen - og Ståle kan se de spillemæssige kvaliteter og potentialet - så tror jeg, der bliver slået til, også selvom man i princippet er udmærket besat angribermæssigt.

  6. #246
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Tjah, de ved vel ret beset lige så meget som dig og mig ;-)

    Man kan konstatere i pressen, at Pieros angiveligt skal lande i klubben på en femårig aftale, til en årlig løn på to mio. kr. Det emmer ikke af luksus, hvis man sætter det op imod Corners løn, som ligger i 5-6 mio. kr. årligt.
    Med dette i tankerne, er jeg overbevist om, at Ståle lander en endnu større fisk i sommerens transfervindue. Midlerne må helt bestemt være til stede.
    Ja du har nok ret i, at jeg næppe ved mere. Men nogle gange er "eksperternes" forslag og kommentarer om FCK så langt ude, at man kun kan ryste på hovedet.

    Du har ret i, at ser man på lønnen, så ligger han nok ikke enormt højt. Men det er måske lidt skævt at sammenligne løn med Corner, der trods alt er en speciel sag med en uhørt høj løn. Den betaler vi nok også hovedsaglig pga historikken med ham med det tidligere salg, hans enorme lønnedgang osv.

    Min pointe gik på hans købssum. Medmindre Ståle har fået flere penge imellem hænderne efter hans kontraksforlængelse, så kan jeg som sagt ikke forestille mig, at vi bruger endnu mere end 2-3 mio euro på endnu en angriber. Så kommer vi jo op på mindst/omkring 40 mio alene på to angribere i et transfervindue, hvor der også skal købes alvorligt ind til forsvaret. Det har jeg svært ved at se ske Corner-salg eller ej.

    Det der dog taler en smule for endnu et køb er, at såfremt Corner sælges så har vi ingen danske/nordiske angribere på holdet. Og det kan måske blive lidt gambling at satse på en trio bestående af Santander (med lidt humørsvingninger), Pavlovic (der ikke er brudt helt igennem) og Soteriou (lidt et wildcard). Men så skal endnu en angriber nok være "et sikkert" nordisk kort, og sådan en er svær at sætte navn på. Fischer nævnes her, men han kan næppe betegnes som "et sikkert kort".

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #247
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Jeg hælder også meget kraftigt til det sidste, men måske det ene ikke udelukker det andet?

    Det lyder dog helt skørt, hvis det er blevet påstået, at Sotiriou er købt ind som 3.-4. Som k@sper nævner, så bruger vi ikke et tilsyneladende meget stort beløb på en 24-årig angriber fra Cypern for at give ham en backup-rolle. For mig er der slet ikke tvivl om, at han bliver hentet ind som erstatning for Cornelius (alternativt Santander). Han er en spiller, som fra første dag er tiltænkt at skulle kunne konkurrere om en startplads.

    MEN det behøver ikke betyde, at der ikke kan komme en angriber til. Ståle vil godt kunne argumentere for, at tre angribere med diverse kantspillere som backup kvantitativt er tilstrækkeligt. Men han må også have sine betænkeligheder ved en trio bestående af en ofte lidt frustreret Santander, en Pavlolic som mangler en del og så lidt af en dark horse i form af Sotiriou.

    Jeg tror ikke, at der bliver købt en fjerdeangriber for en fjerdeangribers skyld. Hvis der hentes en fjerde angriber, tror jeg enten man finder et ungt, lovende navn i Skandinavien, som vitterligt kan få lov til at starte som nummer fire og blive modnet over nogle år. Eller også tror jeg, at man slår til på en mulighed, som bare ikke må glippes.

    Lidt ligesom vi har set med Thomsen, Okore og Boilesen, hvor en dygtig spiller pludselig kommer inden for rækkevidde, og der bliver handlet, selvom der ikke nødvendigvis på den korte bane er enormt behov for spilleren. Men det kunne i angribertilfældet være et navn som Viktor Fischer. Hvis han pludselig åbner for at komme til FC København og få startet karrieren igen - og Ståle kan se de spillemæssige kvaliteter og potentialet - så tror jeg, der bliver slået til, også selvom man i princippet er udmærket besat angribermæssigt.
    I den tese omkring en ung og lovende angriber, kunne det største talent i årgang 1999, måske komme i spil. Nemlig Lyngbys Jens Odgaard. Det er ved at være, hvis vi nogensinde skal have en chance med ham. Jeg tænker ihvertfald han må være gennemscoutet, da vores leder af SoE ser et overordentligt stort lys i ham, og med god grund.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #248
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes det kunne være interessant at høre nogle bud på hvilke klubber der kan forventes at blive Cornelius' næste destination.. At der skal være tale om udenlandske topklubber fra større ligaer end den danske, som samtidig har interesse i at hente Corner og som har økonomi til at betale en fornuftig transfersum, gør det simpelthen svært for mig at se nogle oplagte bejlere.. Jeg har hørt folk nævne klubber som Basel, Brugge og Anderlecht, men jeg man simpelthen ikke se os sælge en angrebsprofil til en af disse klubber, som jeg anser for at være nogle af vores aller største europæiske konkurrenter..
    Jamen så vil jeg komme med et frækt bud og skrive en af Moskva-klubberne, måske mest realistisk Lokomotiv Moskva - eller en anden topklub i Rusland.

    Han siger han vil til en topklub og ikke en klub der spiller mod hold bedre end dem selv - og han vil helt sikkert have en lukrativ kontrakt. Hans niveau er ikke i nærheden af topklubberne i de helt store lande, og Belgien / Holland er simpelthen for små penge og for lille en forandring fra FCK - og tror heller ikke de vil betale det FCK kræver. I Moskva derimod, vil han få et fedt eventyr, spille på et tophold, med stor chance for CL og tjene masser af penge - N'Doye gik jo faktisk ned i løn da han skiftede fra Moskva til England.

    En anden mulighed kunne være Tyrkisk fodbold, det er ville også passe på en række af de samme parametre.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  11. #249
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Jamen så vil jeg komme med et frækt bud og skrive en af Moskva-klubberne, måske mest realistisk Lokomotiv Moskva - eller en anden topklub i Rusland.

    Han siger han vil til en topklub og ikke en klub der spiller mod hold bedre end dem selv - og han vil helt sikkert have en lukrativ kontrakt. Hans niveau er ikke i nærheden af topklubberne i de helt store lande, og Belgien / Holland er simpelthen for små penge og for lille en forandring fra FCK - og tror heller ikke de vil betale det FCK kræver. I Moskva derimod, vil han få et fedt eventyr, spille på et tophold, med stor chance for CL og tjene masser af penge - N'Doye gik jo faktisk ned i løn da han skiftede fra Moskva til England.

    En anden mulighed kunne være Tyrkisk fodbold, det er ville også passe på en række af de samme parametre.
    Endnu frækkere måske kunne være Everton, nu hvor Lukaku ikke forlængere. Lidt samme spillertype. Stor og stærk. Og vi ved at Everton har scoutet i København så ikke utænkeligt at Corner også er blevet diskuteret

  12. #250
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Endnu frækkere måske kunne være Everton, nu hvor Lukaku ikke forlængere. Lidt samme spillertype. Stor og stærk. Og vi ved at Everton har scoutet i København så ikke utænkeligt at Corner også er blevet diskuteret
    Det frækkeste bud er åbenbart Atalanta: http://www.bt.dk/fodbold/afsloering-...t-sin-nye-klub
    Det lyder ikke som en klub, der smider et stort mill-beløb efter ham. Vi skal vel være heldige, hvis vi får dækket vores købssum.

    Men ok - jeg kan godt unde Corner lidt sol, varme og lækkert mad.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #251
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Med den sæson Atalanta har gang i skal de nok hive mange millioner ind på et par spillersalg til sommer. Allerede i vinter solgte de midtbanemanden Gigliardini til Inter og 20-årige Franck Kessie skal også nok indbringe dem en solid pose penge.
    ...

  15. #252
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    År, er der nogen der hurtigt kan fortælle mig, hvordan det kan være, at der allerede nu er gang i transferaftaler? Er der ikke noget med et vindue? (Det er sikkert bare mig, der snorker).

  16. #253
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Du må altid forhandle med alle klubber om alting. Spillere kan bare kun skifte klub i de to transfervinduer.


  17. #254
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det frækkeste bud er åbenbart Atalanta: http://www.bt.dk/fodbold/afsloering-...t-sin-nye-klub
    Det lyder ikke som en klub, der smider et stort mill-beløb efter ham. Vi skal vel være heldige, hvis vi får dækket vores købssum.

    Men ok - jeg kan godt unde Corner lidt sol, varme og lækkert mad.
    Interessen for Andreas Cornelius har været ganske pæn, og der har angiveligt været tilbud for både Premier League og Bundesligaen
    Gad godt vide hvilke klubber der har forhørt sig på ham fra de lande da jeg bedre kan se ham i de to ligaer end Serie A.
    Samt at transferen måske ville være større hvis han røg tilbage til England, nu hvor vi skal slippe en pæn sjat af pengene tilbage til Cardiff.

    Men spændende at se om han kan vriste sig fri af de italienske forsvarsspillerer :D

  18. #255
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Når man læser artiklen åp BT (link: http://www.bt.dk/superligaen/afsloer...t-sin-nye-klub) står der "Prisen ligger ifølge BTs oplysninger i omegnen af 5 mio. euro, hvoraf en meget stor del skal sendes videre til Cardiff". Jeg kan ikke umiddelbart huske om der var nogen vidersalgsprocent aftalt i sin tid men bliver lidt nysgerrig om han er solgt videre til samme pris som han blev købt for da han spillede i Cardiff i sidste ende.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •