Side 77 af 145 FørsteFørste ... 27677475767778798087127 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,141 til 1,155 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #1141
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Helt enig. Om vi går videre fra 2. kvalrunde er nok afgørende for truppen. Umiddelbart mangler der en angriber...

  2. #1142
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-paa-toutouh

    Kusk bliver i klubben, og Toutouh har takket nej til forlængelse - dog intet bud på ham.
    Jeg er godt tilfreds med at Kusk bliver og hvis der ikke er bud efter Toutouh, så tror jeg vi kan få så lidt for ham, at han også bare kan blive sæsonen ud og så forsøge sig et andet sted. Jeg kan virkelig godt lide Toutouh, men ved ikke helt hvor han ender, hvis der ikke er bud efter denne sæson. Han kan godt ende i Belgien, midterklub i Holland eller tvivlsom klub i Tyrkiet, og det er synd - så kan han også bliver hos os og få en fin karriere.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #1143
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Helt enig. Om vi går videre fra 2. kvalrunde er nok afgørende for truppen. Umiddelbart mangler der en angriber...
    Vil helst helt en central midt mere , hvis Kvist ikke holder Niveau eller bliver skadet ser det satme skidt ud !

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1144
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Her er et par bud på folk der er transferfri:

    Angreb: Eric Maxim Chopu Moting, Libor Kozak, Sebastian Leto

    Central midt: Nacer Barazite (Måske mere ang hos os), Gaku Shibasaki, Goran Causic, Haris Duljevic

    Kant: Adrien Regattin, Keisuke Honda

    Højre back: Mattias Johansson

  7. #1145
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Mon ikke flere indkøb som minimum afhænger af udfaldet af første kvalifikationsrunde. Det er for sent at købe ind til de kampe, og ryger vi ud der, er der vel hverken økonomisk eller trupmæssig ræson i yderligere forstærkninger.

    Vh. Simon
    Givetvis. Så må vi bare håbe, at de manglende indkøb ikke er det, der gør, at vi ryger ud...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #1146
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Givetvis. Så må vi bare håbe, at de manglende indkøb ikke er det, der gør, at vi ryger ud...
    Om vi så havde købt Djibril Cisse*, ville han ikke kunne ha' gjort en forskel på så kort tid. Derfor Ståle køber ind så snart det kan lade sig gøre, en måneds træning med de andre er noget nær et minimumskrav til en starter.

    *Jeg ved godt manden er 35, men eksemplet burde give god mening.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1147
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Om vi så havde købt Djibril Cisse*, ville han ikke kunne ha' gjort en forskel på så kort tid. Derfor Ståle køber ind så snart det kan lade sig gøre, en måneds træning med de andre er noget nær et minimumskrav til en starter.

    *Jeg ved godt manden er 35, men eksemplet burde give god mening.
    Nu er en af fordelene ved den nye transferstrategi jo, at Ståle har vidst i halve og hele år, at en håndfuld nøglespillere skulle erstattes i dette vindue, så hvis truppen viser sig at være for dårlig/tynd nu, kunne han have afhjulpet problemet i god tid. Hvis det kikser med den europæiske kvalifikation i år, peger pilen kun én vej, vil jeg mene.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #1148
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Givetvis. Så må vi bare håbe, at de manglende indkøb ikke er det, der gør, at vi ryger ud...
    Well, vi har jo købt ind, og vi har købt tidligt ind, så vi har haft tæt på de bedst mulige forudsætning for forberedelse, givet at vi har mistet en række nøglespillere.

    Om det så er de rigtige indkøb ved vi jo først om noget tid. Men hvis ud synes der er noget at kritisere, så er det nemmere st forholde sig til, hvis du er lidt konkret i stedet for de der vage insinueringer

    Vh Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #1149
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Well, vi har jo købt ind, og vi har købt tidligt ind, så vi har haft tæt på de bedst mulige forudsætning for forberedelse, givet at vi har mistet en række nøglespillere.

    Om det så er de rigtige indkøb ved vi jo først om noget tid. Men hvis ud synes der er noget at kritisere, så er det nemmere st forholde sig til, hvis du er lidt konkret i stedet for de der vage insinueringer

    Vh Simon
    Det er oplagt, at vi endnu ikke ved, om nyindkøbene er tilstrækkelige erstatninger kvalitativt, men det er nu heller ikke det, min skepsis går på. Lüftner, Bengtsson og Sotiriou virker på papiret som fuldgode erstatninger - om end vi i Lüftners tilfælde erstatter en erfaren spiller med en yngre, mere uerfaren en. Men hvis hans talent til gengæld er stort, kan jeg godt leve med det.

    Min skepsis går på bredden i truppen. Nogle af de svage punkter er ikke engang nye: Vi så i sidste sæson, at tre etablerede angribere ikke var nok, da vi blev ramt af skader oppe foran. Nu er Julian så også forsvundet, hvilket ikke er noget tab kvalitativt, men kvantitativt har vi en angriber færre nu. Måske bliver der rykket et talent op, hvem ved? Men lige nu er status tre angribere til to pladser.

    Status er den samme på den centrale midtbane. Vi begyndte sidste sæson med tre etablerede og et talent og lejede så Keita ud halvvejs. Nu går vi ind forårets tætte program med vigtige europæiske kvalifikationskampe med kun tre etablerede spillere til to pladser.

    Og i det centrale forsvar er det næsten samme historie. Vi har solgt to etablerede spillere og fået en ung ind. Boilesen er så nu ved at blive gjort til redningen der, hvilket jo er heldigt, men også lidt ærgerligt, synes jeg, da jeg tror, han er meget mere værd på backen. Desuden er fjerdevalget, Antonsson, en spiller, som de færreste nok er trygge ved at skulle se i vigtige kampe.

    Alt i alt mangler der en en spiller i hver kæde i den centrale akse, hvis truppen skal være garderet mod skader og karantæner og stadig bibeholde et højt niveau i svære kampe, vil jeg påstå. Det er et sats af Ståle. Jeg håber, det går i de kommende kampe - og at en CL-deltagelse muligvis kaster nogle flere indkøb af sig, men jeg frygter, at sårbarheden netop kan komme til at koste os CL-deltagelsen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #1150
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    49

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er oplagt, at vi endnu ikke ved, om nyindkøbene er tilstrækkelige erstatninger kvalitativt, men det er nu heller ikke det, min skepsis går på. Lüftner, Bengtsson og Sotiriou virker på papiret som fuldgode erstatninger - om end vi i Lüftners tilfælde erstatter en erfaren spiller med en yngre, mere uerfaren en. Men hvis hans talent til gengæld er stort, kan jeg godt leve med det.

    Min skepsis går på bredden i truppen. Nogle af de svage punkter er ikke engang nye: Vi så i sidste sæson, at tre etablerede angribere ikke var nok, da vi blev ramt af skader oppe foran. Nu er Julian så også forsvundet, hvilket ikke er noget tab kvalitativt, men kvantitativt har vi en angriber færre nu. Måske bliver der rykket et talent op, hvem ved? Men lige nu er status tre angribere til to pladser.

    Status er den samme på den centrale midtbane. Vi begyndte sidste sæson med tre etablerede og et talent og lejede så Keita ud halvvejs. Nu går vi ind forårets tætte program med vigtige europæiske kvalifikationskampe med kun tre etablerede spillere til to pladser.

    Og i det centrale forsvar er det næsten samme historie. Vi har solgt to etablerede spillere og fået en ung ind. Boilesen er så nu ved at blive gjort til redningen der, hvilket jo er heldigt, men også lidt ærgerligt, synes jeg, da jeg tror, han er meget mere værd på backen. Desuden er fjerdevalget, Antonsson, en spiller, som de færreste nok er trygge ved at skulle se i vigtige kampe.

    Alt i alt mangler der en en spiller i hver kæde i den centrale akse, hvis truppen skal være garderet mod skader og karantæner og stadig bibeholde et højt niveau i svære kampe, vil jeg påstå. Det er et sats af Ståle. Jeg håber, det går i de kommende kampe - og at en CL-deltagelse muligvis kaster nogle flere indkøb af sig, men jeg frygter, at sårbarheden netop kan komme til at koste os CL-deltagelsen.
    Til gengæld har vi folk som kan dække flere pladser, fx. Boile og Toutou, samt nogle som kommer tilbage snart, fx. Anker og Falk. Er dog også lidt bekymret men det er jo en balanceting også

  18. #1151
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af masterull Se meddelelser
    Til gengæld har vi folk som kan dække flere pladser, fx. Boile og Toutou, samt nogle som kommer tilbage snart, fx. Anker og Falk. Er dog også lidt bekymret men det er jo en balanceting også
    Ja, det er heldigt med Boilesen, at han har vist sig ikke at have glemt sin ungdomstid som central stopper. Det ændrer bare ikke ved, at han lige nu formentlig er nummer to i hierarkiet på to pladser samtidig. Det er altså sårbart.

    At Toutouh kan dække centralt er korrekt - på papiret. I praksis er det IMO en klar svækkelse, når han spiller derinde.

    Ankersen er vist først tilbage om flere måneder. Selv om højre back kvantitativt er godt dækket ind, er det godt nok spændende, om Høgli og Roerslev har niveauet til at tage sig af den så længe.

    Kanterne er jeg ret tryg ved. Der har vi seks spillere, når alle er klar.

    Ja, det er en balance, eller måske snarere et dilemma. Vi skal ikke have for stor en trup, hvis nu vi ikke kvalificerer os til europæisk gruppespil, men vi skal hellere ikke have for lille en trup til at kunne kvalificere os. Måske går det godt, og så har Ståle set rigtigt. Men hvis det ikke går, er det altså nemt at rette kritikken mod hans dispositioner. Vi får se. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1152
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, det er heldigt med Boilesen, at han har vist sig ikke at have glemt sin ungdomstid som central stopper. Det ændrer bare ikke ved, at han lige nu formentlig er nummer to i hierarkiet på to pladser samtidig. Det er altså sårbart.

    At Toutouh kan dække centralt er korrekt - på papiret. I praksis er det IMO en klar svækkelse, når han spiller derinde.

    Ankersen er vist først tilbage om flere måneder. Selv om højre back kvantitativt er godt dækket ind, er det godt nok spændende, om Høgli og Roerslev har niveauet til at tage sig af den så længe.

    Kanterne er jeg ret tryg ved. Der har vi seks spillere, når alle er klar.

    Ja, det er en balance, eller måske snarere et dilemma. Vi skal ikke have for stor en trup, hvis nu vi ikke kvalificerer os til europæisk gruppespil, men vi skal hellere ikke have for lille en trup til at kunne kvalificere os. Måske går det godt, og så har Ståle set rigtigt. Men hvis det ikke går, er det altså nemt at rette kritikken mod hans dispositioner. Vi får se. :-)
    Bredden har næppe den helt store betydning for de første kvalkampe, hvis vi forskånes for skader. Så lige mht bredde og kvalifikation kan han næppe klandres. Her handler det mere om, hvorvidt nyindkøbene viser klasse fra start.

    Bredden minder vel forøvrigt meget om sidste sæsons bredde. I forsvaret har vi pt. 2 højre backs (Roerslev/ Ankersen tæller for en), 3 centralt (4 med Boile) og 2 venstre backs. Sidste efterår hed den 2 højre, 4 centralt og 1 venstre, da Boile ikke var spilleklar.
    På midtbanen er Thomsen og Matic kommet i stedet for Delaney, men det er klart at vi er svækket noget i bredden (og i topniveau) centralt da også Keita er væk. Men Kvist, Matic, Gregus, Toutouh og Thomsen kan alle spille centralt, omend vi da er enige i, at 4-5 valget svækker os markant - men det vil det nok altid gøre.
    I angrebet var vi sidste sæson 4 inklusiv Julian, men han var alligevel aldrig en mulighed i de større kampe, så her er vi antalsmæssigt også det samme.

    Jeg er også lidt bekymret for bredden, men jeg tror det er svært at forvente mere. Ståle har bla. selv nævnt to ting:
    1) Vi har ikke råd til en 4. angriber af samme klasse som de 3 andre.
    2) Vi mangler nok en mand pt, men Ankersen + Falks forhåbentlige tilbagevending så er vi fuld besætning.

    Det kunne jo tyde på, at vi har den trup vi har råd til. Vi kan næppe have en bredere trup lige nu - i hvert fald ikke før en plads i et gruppespil er sikret. I så fald kan vi jo håbe, at truppen tilføjes lidt, da jeg er helt enig i, at vi vi med gruppespil er en anelse tynde.

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #1153
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Bredden har næppe den helt store betydning for de første kvalkampe, hvis vi forskånes for skader. Så lige mht bredde og kvalifikation kan han næppe klandres. Her handler det mere om, hvorvidt nyindkøbene viser klasse fra start.
    Men det er jo netop også sårbarheden ifht. skader/karantæner, jeg er bekymret over. En enkelt skade i henholdsvis det centrale forsvar, den centrale midtbane eller angrebet betyder, at vi spiller uden ordentlige udskiftningsmuligheder. Og skader (og karantæner, I'm looking at you, Gregus) kan altså også godt ramme i starten af sæsonen.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Bredden minder vel forøvrigt meget om sidste sæsons bredde.
    Som jeg netop også påpeger, er flere af problemerne ikke engang nye.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Vi har ikke råd til en 4. angriber af samme klasse som de 3 andre.
    Fair nok. Jeg kan godt se problemet i at have fire etablerede angribere til to pladser, men der bør være et fjerdevalg i form af et talent med et ordentligt niveau, så han reelt er i spil til holdet på sigt. Jeg håber, at der er nogle talenter på reserveholdet med højere niveau end Julian...

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    2) Vi mangler nok en mand pt, men Ankersen + Falks forhåbentlige tilbagevending så er vi fuld besætning.
    Jep, men at vi har seks kantspillere hjælper os ikke centralt. Med mindre selvfølgelig, at Thomsen er tiltænkt en central plads og kan spille den bedre end Toutouh.

    Bottom line er blot, at princippet om, at vi skal have to kapable spillere til alle pladser tilsyneladende ikke gælder længere. Det ville være fint, hvis fjerdevalget i de centrale kæder var et ungt (stort) talent, men selv det har vi ikke for tiden.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. #1154
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg er egentlig ikke så bekymret for truppens størrelse - heller ikke til det efterår der venter.
    Vi har lige nu en markspillertrup bestående af 20 spillere, hvoraf kun en kan betragtes som "talent" (Roerslev).
    Det giver 19 etablerede spillere til 11 pladser og der virker til at være ret stor tillid til de fire/fem talenter, der var med på træningslejren i år.
    Så vidt jeg erindrer var der i efteråret 32 kampe excl. pokalturneringen. 12 i europa og 20 i ligaen.

    Fordeles det ligeligt på 19 spillere, alt afhængigt af skadessituationer og brugen af "talenter" er det ca. 17 kampe per spiller i løbet af efteråret. Det svarer til at hver spiller i truppen skal spille lidt under 3,5 kampe om måneden frem til efteråret slutter.
    Skal jeg være helt ærlig så er jeg faktisk ikke så bekymret for netop det, når vi har set, hvordan størstedelen af holdet sidste sæson nærmest var "ens".
    Og så giver det selvfølgelig incitament til at bruge hele truppen og flere talenter i løbet af sæsonen. Noget der kan koste nogle point og evt. en pokaltitel, men som jeg ser som en ok investering ift. trupsammenholdet og vores school of excellence strategi.

    Så kan man stille spørgsmålstegn ved en del af de etablerede spillere, om skaderne på bestemte positioner gør os ekstra sårbare osv.
    Men både på kanterne og på backerne er vi saftsuseme godt besat - det eneste er vel om CB positionen er for skrøbelig med en spiller delvist ude af position og Anton...

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #1155
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kunne jo tyde på, at vi har den trup vi har råd til. Vi kan næppe have en bredere trup lige nu - i hvert fald ikke før en plads i et gruppespil er sikret. I så fald kan vi jo håbe, at truppen tilføjes lidt, da jeg er helt enig i, at vi vi med gruppespil er en anelse tynde.
    I så fald skal der arbejdes hurtigt. Der er kun en uges tid fra kval til CL-gruppespil er sikret (22-23/8) til transferdeadline (31/8). Hvis EL-gruppespil er nok, kan der være lidt længere tid at løbe på, da vi kan være sikret allerede den 1-2/8 hvis vi vinder i 3. runde af CL-kval.

    Så lad os håbe at Ståle har noget i støbeskeen der kan rykkes på hurtigt, hvis det skulle blive aktuelt.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •