Side 93 af 145 FørsteFørste ... 438390919293949596103143 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,381 til 1,395 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #1381
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Mht aggressivitet og fysik er Vigen skam også fint med. Han har enormt store lunger og er faktisk enormt god til at presse og erobre bolde. Derudover har han en fremragende pasnings- og sparkefod. Linderoth var heller ikke særligt høj, men synes ikke han manglede fysik.
    Jeg tænker ikke på højde. Vi har haft mange i midten, der ikke har været særlige høje... kan faktisk ikke rigtigt huske, at vi har haft det for alvor. Men du vil vel ikke sammenligne Vigens aggressivitet med Linderoths eller Delaneys? Eller P. Nielsen, Ståle eller C. Poulsen?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1382
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Det var mig, og altså.. jo vigen er god lige nu, men altså giv nu lige manden mere end 3 kampe inden vi udråber ham til den nye messias altså.. kan nævne Szymanoski(staves?), Dalgaard og Cornelius 1.0 der overpræstere i en halv sæson og straks er verden bedste spiller..og sæsonen efter vinterpausen er ordinære spillere.. Slap lidt af med at bedømme folk på 2-3 kampe..

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #1383
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Det var mig, og altså.. jo vigen er god lige nu, men altså giv nu lige manden mere end 3 kampe inden vi udråber ham til den nye messias altså.. kan nævne Szymanoski(staves?), Dalgaard og Cornelius 1.0 der overpræstere i en halv sæson og straks er verden bedste spiller..og sæsonen efter vinterpausen er ordinære spillere.. Slap lidt af med at bedømme folk på 2-3 kampe..
    Arh, nu har Vigen altså været stor profil både i Championship og på U21 inden han kom til Brøndby, så han bedømmes altså ikke udelukkende på sine præstationer i BIF.. Vi var en del med et rigtig godt kendskab til Vigen inden han skiftede til BIF, og det han har vidt indtil nu har egentlig bare bekræftet det vi vidste i forvejen, at han er en fremragende felt til felt CM.

    Fulhams fans var i øvrigt noget oprevede over at Vigen blev sendt til BIF for en slik, hvilket også fortæller meget godt om de præstationer han har leveret hos Fulham inden hans skade..

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1384
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Det var mig, og altså.. jo vigen er god lige nu, men altså giv nu lige manden mere end 3 kampe inden vi udråber ham til den nye messias altså.. kan nævne Szymanoski(staves?), Dalgaard og Cornelius 1.0 der overpræstere i en halv sæson og straks er verden bedste spiller..og sæsonen efter vinterpausen er ordinære spillere.. Slap lidt af med at bedømme folk på 2-3 kampe..
    Jeg synes det er fair nok du maner til besindighed. For det er rigtigt, vi kan ikke klandre ledelsen for manglende action hver gang der kommer en profil til Superligaen. Sådan fungerer det ikke.

    Jeg tror bare folks frustration ligger i at man ser Pestegnen ramme en hel del pletskud, der gør en forskel fra dag 1.
    Ståle og co. er meget fokuserede på vores overbevisende transferstrategi, som jo altså virkelig ikke altid fremstår særlig overbevisende.
    (Lad mig, som flere andre, henvise til analysen af Matic og til dels Gregus. For den kan noget. Var det phillipo?)

    Jeg medgiver i øvrigt af dette er en temmelig unuanceret fremstilling af et kompliceret emne.

    Slutteligt undrer jeg mig dog også over man ikke har kigget nærmere på Vigen.

    Men hvor man dog også bare tørster efter en profil på den midtbane... Og i forsvaret for den sags skyld. Så man er lidt tvær og desperat for tiden.

    Zan

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1385
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Lad mig, som flere andre, henvise til analysen af Matic og til dels Gregus. For den kan noget. Var det phillipo?

    Zan
    Har læst analysen af Matic, tror bare aldrig han bliver bedre end han er. Han er alt for urolig i hans spil og træffer for mange forkerte beslutninger. Synes han minder om Delaney som 1 års senior uden hovedspil. Bliver for nemt stresset
    Sidst redigeret af phillipo : 31.07.17 kl. 19:07

  10. #1386
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Har læst analysen af Matic, tror bare aldrig han bliver bedre end han er. Han er alt for urolig i hans spil og træffer for mange forkerte beslutninger. Synes han minder om Delaney som 1 års senior uden hovedspil. Bliver for nemt stresset
    Analysen var for positiv; Matic kan heller ikke bruges til spot duty på Kvists position.

    Han kan ikke bruges til noget og bør sendes væk.

  11. #1387
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Har læst analysen af Matic, tror bare aldrig han bliver bedre end han er. Han er alt for urolig i hans spil og træffer for mange forkerte beslutninger. Synes han minder om Delaney som 1 års senior uden hovedspil. Bliver for nemt stresset
    Lige nøjagtig. Han er 27 år og burde være i sin bedste alder som prof, men spiller som en urutineret teenager.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #1388
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg tror bare folks frustration ligger i at man ser Pestegnen ramme en hel del pletskud, der gør en forskel fra dag 1.
    Ståle og co. er meget fokuserede på vores overbevisende transferstrategi, som jo altså virkelig ikke altid fremstår særlig overbevisende.
    Er det ikke lidt selektiv hukommelse at mene, at Brøndby har så mange transferpletskud? De har i hvert fald også mange missere, og der er vel en grund til, at det er os, der har hentet alle fire hjemlige titler de seneste to år, og ikke dem :-)

    Jeg synes egentlig, at vi køber langt bedre ind nu end en stor del af tiden under CV. Det er for tidligt at dømme Matic ude efter 25 kampe for klubben, når problemet lige såvel kan være, at han bare passer dårligt sammen med sin normale makker på midten, Kvist. I det hele taget mener jeg, at mange af holdets udfordringer starter med Ståles til tider lidt for urokkelige meninger om enkelte spillere. Han ELSKER Kvist, så han skal have en femårig kontrakt i sin karrieres efterår og partout spille hver gang, uanset hvordan han præsterer. Han ELSKER Toutouh, så han skal partout spille hver gang, selvom han ikke vil forlænge sin kontrakt, er i elendig form og slet ikke virker mentalt til stede. Og han ELSKER sit system, så derfor skal vi spille med en meget etbenet venstre back som højre back, selvom det åbenlyst ikke fungerer.

    Omvendt har vi set med spillere som Ailton og Kasper Kusk, at der er meget kort snor, og de ender uden selvtillid, men blomstrer op, når de havner hos en træner, der formår at udnytte deres evner (med Kusk er det selvfølgelig gætværk). Det er jo ikke alle, der passer ind i en klub og på et hold, og det er jo fair nok, men når nu Ståles system åbenbart er SÅ krævende, bør han studere transferemnerne nøjere med det in mente, for ingen havde vel troet, at Kusk var en arbejdshest, der kiggede mere tilbage end fremad. Og så skal han i øvrigt bare holde med at stikke femårige kontrakter til folk omkring de 30. Som i lige nu (Bengtsson ffs).
    HIC SUNT LEONES


  14. #1389
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    116

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Er meget enig med Ace.

    Nu er der også blevet efterspurgt unge spillere med potientalle som kunne agere backup og få en plads på sigt. Derfor er jeg lettere irriteret over at Keita er udlejet lige nu.
    FCN har længe været ganske leveringsdygtige i unge talenter og bold.dk skriver om en 18-årig fyr der hedder Magnus der angiveligt har fået debut på u18 landsholdet og er startet inde for fcn.
    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/1...ere-spilletid/

    Synes vi burde være lidt mere på vagt og opmærksomme på den slags "opblomstringer" herhjemme for jeg synes ikke rigtig fck støvsuger talenter op på den måde som jeg kunne tænke mig.
    vi burde købe flere unge spillere fra fcn og lyngby, hvis de har noget i sig. Synes det er for smalt bare at tænke at vi har vores eget talentprogram og det er bare meget bedre end de andres. For det er jo ikke altid tilfældet.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1390
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Jeg tager mig også til hovedet når man sidder og ser kampen og spillet ikke fungere på banen. Men jeg syntes at vi fans er ved at være rimelige forvente og hårde i vores udmeldinger. Vi kan hurtigt blive enige om at alle gerne så en eller to handler mere. Men samtidig skal man vel også passe på at der ikke er alt for mange spillere om hver plads da det vil være at skyde sig selv i foden at betale kassen for en spiller der ikke kommer til at spille og bare går og hæver sin fede løn.
    Jeg tænker nogenlunde det samme. Altså det virker rimelig tydeligt for mig, at vi mangler enten noget erfaring, noget kvalitet eller begge dele i den centrale blok op gennem banen, men det giver ikke nogen mening at købe ind, bare for at gøre det, selvom det måske nok ville tilfredsstille omverdenen.

    For mig er det dog heller ikke en særlig attraktiv mulighed, at vi skal vente på, at nogle spillere fra egne rækker igen vokser ind i rollerne, sådan som det var tilfældet med blandt andre Zanka, Delaney og Cornelius, og derfor håber jeg, at vi handler, inden vinduet lukker. Det virker ikke desto mindre usandsynligt, at vi skulle kunne købe spillere, der både har erfaring og kan tage ansvar, samt er på et virkelig højt spillemæssigt niveau, og endda kan træde i karakter fra første dag i klubben. Selvom vi tidligere har gjort det med eksempelvis Peter Nielsen, Jacob Laursen, Ulrik Laursen og Michael Gravgaard så er holdet bare bedre nu end dengang, så hvis resultatet skal være det samme, skal vi sikkert også købe proportionelt bedre spillere, og det ved jeg ikke, om vi kan. Derfor hælder jeg til, at vi må vælge, og personligt ville jeg foretrække at købe spillemæssigt meget dygtige spillere og så mere eller mindre bare håbe, at holdet så også kan få det til at fungere sammen. Det kræver dog selvfølgelig, at man kommer op i nærheden af klubbens transferrekord, og selvom jeg er ret sikker på, at Ståle har penge at købe for, hvis han har lyst, så er jeg noget mere usikker på, om hans rådighedsbeløb er helt deroppe.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1391
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Har læst analysen af Matic, tror bare aldrig han bliver bedre end han er. Han er alt for urolig i hans spil og træffer for mange forkerte beslutninger. Synes han minder om Delaney som 1 års senior uden hovedspil. Bliver for nemt stresset
    Mente at jeg huskede du havde skrevet den..

    Men udover det enig med dig.

    Zan

  19. #1392
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Er det ikke lidt selektiv hukommelse at mene, at Brøndby har så mange transferpletskud? De har i hvert fald også mange missere, og der er vel en grund til, at det er os, der har hentet alle fire hjemlige titler de seneste to år, og ikke dem :-)

    Jeg synes egentlig, at vi køber langt bedre ind nu end en stor del af tiden under CV. Det er for tidligt at dømme Matic ude efter 25 kampe for klubben, når problemet lige såvel kan være, at han bare passer dårligt sammen med sin normale makker på midten, Kvist. I det hele taget mener jeg, at mange af holdets udfordringer starter med Ståles til tider lidt for urokkelige meninger om enkelte spillere. Han ELSKER Kvist, så han skal have en femårig kontrakt i sin karrieres efterår og partout spille hver gang, uanset hvordan han præsterer. Han ELSKER Toutouh, så han skal partout spille hver gang, selvom han ikke vil forlænge sin kontrakt, er i elendig form og slet ikke virker mentalt til stede. Og han ELSKER sit system, så derfor skal vi spille med en meget etbenet venstre back som højre back, selvom det åbenlyst ikke fungerer.

    Omvendt har vi set med spillere som Ailton og Kasper Kusk, at der er meget kort snor, og de ender uden selvtillid, men blomstrer op, når de havner hos en træner, der formår at udnytte deres evner (med Kusk er det selvfølgelig gætværk). Det er jo ikke alle, der passer ind i en klub og på et hold, og det er jo fair nok, men når nu Ståles system åbenbart er SÅ krævende, bør han studere transferemnerne nøjere med det in mente, for ingen havde vel troet, at Kusk var en arbejdshest, der kiggede mere tilbage end fremad. Og så skal han i øvrigt bare holde med at stikke femårige kontrakter til folk omkring de 30. Som i lige nu (Bengtsson ffs).
    BIF - pletskud:
    Det var hvad jeg mente med unuanceret. For jo, de har haft mange flops. Det har vi i øvrigt også.
    Men BIF har i stigende grad haft nogle habile hits ,og købt sig tilbage på sporet.
    Også ved "køb" af ny træner.
    Endda relativt hurtigt ift hvor fucked de var.
    Og nu står de med en trup der bestemt er konkurrence-dygtige ift titlen.

    Ståle:
    Mht analysen af Ståle, har han vel ikke haft de store valgmuligheder i år. Med skader osv in mente.
    Jeg forstår såmænd kritikken af ham, men synes pt det er svært at være for hård ved hans taktiske formåen.
    For at bruge din egen med at kigge 4 år tilbage, så er det jo gået fint.
    Så hans stædighed er/har jo været hans force.
    Selvom man bestemt kan bande den 4-4-2 til helvede sommetider.

    Matic:
    Og Matic... Hmm... Man kan aldrig vide nej, men jeg tvivler på han har meget mere i sig end vi ser. Nogle gange er udviklingspotentiale til at spotte, men har svært at se hvor det skal komme fra med Matic.
    Gregus viser noget i glimt - men det skal fandme snart til at være kortere mellem snapsene. Meget snart.

    Men jo, det kunne måske være interessant at se Matic/Gregus lidt mere. Så sker der da et eller andet...

    Det er bare her jeg undrer mig over man ikke har været en anelse mere ekstravagant - med at styrke forsvarskæde (for Luftner og EJ kunne dælme også bruge en til at køre dem skarpere!) og midtbanekæde, så det er noget mere at shuffle med.

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 31.07.17 kl. 22:02

  20. #1393
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Jeg kan simpelthen ikke forstå dem i denne tråd, som siger: "aarh, skulle vi nu ikke lige" mht. vores transfers og som samtidigt lukker øjnene for det flotte transferarbejde, der desværre er blevet gjort på Vestegnen i de seneste par vinduer. FCK har Danmarks med afstand dyreste trup og med afstand største lønbudget. Matic alene har kostet det samme i transferudgifter, som Lasse Vigen, Tippeling og Mukhtar til sammen! At BIF nu har en trup, der - ikke kun på form, men også på papiret - er en reel trussel i mesterskabskampen er kun ris til egen røv i FCK, fordi vi har alle, jeg gentager ALLE, forudsætninger for at sætte dem og alle andre til vægs hver evig eneste sæson.

    Når man betaler på den gode side af 10 mio. kr. stort set, hver gang man henter en spiller, så skal han dælme dulme være en stjerne i dansk målestok. Og der skal i hvert fald som et absolut fucking minimum være synlig niveauforskel, selv i dårlige perioder, når man møder et oprykkerhold på hjemmebane, der kun har haft fuldtids setup i få år.

    Jeg er fuldstændig uforstående over for argumentet om, at det her nye hold skal spilles sammen, og så sker der bare løjer. Peg på ét element i Matic' spil, der gør ham bedre end Vigen, når Matic kommer i form? Hvad gør Gregus bedre end Nørregaard, når han kommer i form? Hvad gør Thomsen bedre end Mukhtar, når han kommer i form? Fordi kigger du på papiret, så SKAL de simpelthen være bedre. De er købt meget dyrere ind end de nærmeste konkurrenters spillere, så hvis du ikke tror på, at de er bedre fodboldspillere, smider vi jo penge ud af vinduet for ingenting.

    Er de ikke bedre, er det dårligt scoutet. Er de bedre, har det vel noget at gøre med taktikken, og så falder det alligevel tilbage på os selv.

    For mig at se peger den skæve trupsammensætning og shaky start i retningen af en hvilen på laurbærene, hvor vi på baggrund af de seneste års totale dominans og forskånelse fra skader har taget drumdristige sats på flere positioner, især det centrale forsvar og den centrale midt.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #1394
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Skal Thomsen ikke kun være halvt så god som Mukhtar? Vi betalte fem mio. for ham, de betalte 10 mio. for Mukhtar.

    Hvis det absolut skal være sådan vi sammenligner.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #1395
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Skal Thomsen ikke kun være halvt så god som Mukhtar? Vi betalte fem mio. for ham, de betalte 10 mio. for Mukhtar.

    Hvis det absolut skal være sådan vi sammenligner.
    True og sorry. Men jeg håber ikke den detalje gjorde den større pointe uklar.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •