Side 94 af 145 FørsteFørste ... 448491929394959697104144 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,396 til 1,410 af 2166

Emner: Til- og afgange: Sommer 2017

  1. #1396
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    I din pointe glemmer du bare, at den strategi du kritiserer, har skaffet København 8 mesterskaber, 5 pokaltitler, 4 Champions League-gruppespil og 6 Europa League-gruppespil på de 12 sæsoner, der er gået, siden Brøndby senest vandt mesterskabet.

    Altså 13 titler og 10 europæiske gruppespil. På 12 år!

    Kritik er da helt i orden, når den er berettiget - som eksempelvis klubbens ageren efter 2010/11-sæsonen, hvor man forkludrede et stensikkert mesterskab og en direkte CL-plads. Denne sæson er dog kun en håndfuld kampe gammel, og selvom man mildt sagt ikke er blevet begavet med prangende præstationer, så hænger klubben stadig på.

    Hav lige for øje at København pt mangler fem profiler fra sidste sæson (seks, hvis vi medregner Delaney) ud af ti markspillere: Ludwig, Zanka, Corner, Ankersen, Falk. Det havde hverken Vigen eller Tibbling ændret på. Det er kvalitet, og det er kultur, der er røget ud af holdet. Brøndby har vel kun mistet Phiri på det niveau, og derfor kan de fortsætte ret uændret. Alligevel er de blot et enkelt point foran FCK - og leverer i øvrigt også ret hakkende præstationer (FCM-kampen undtaget).

    Er København helt ude af Europa og ti point fra Brøndby når vi er ti kampe inde i sæsonen, så kan man gå i panik. Lige nu afventer jeg om ikke klubben får hutlet sig ind i en eller anden form for gruppespil, får Ankersen og Falk tilbage samtidig med at nogle af de bærende spillere rammer noget, der minder om form, inden jeg trykker på den røde knap.

    Psssst: Bayern München har også kun vundet mesterskabet 8 gange de sidste 12 år :-)
    Hejsa
    Elver's Avatar


  2. #1397
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Vi burde have købt Vigen både fordi sandsynligheden for at han kunne slå til herinde var rimelig, men mindst lige så meget for at undgå at styrke konkurrenter, man kunne kalde det en proaktiv Bayern transfer. Så er der selvfølgelig spørgsmålet om Vigen selv var interesseret.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #1398
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,514

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Vi burde have købt Vigen både fordi sandsynligheden for at han kunne slå til herinde var rimelig, men mindst lige så meget for at undgå at styrke konkurrenter, man kunne kalde det en proaktiv Bayern transfer. Så er der selvfølgelig spørgsmålet om Vigen selv var interesseret.
    Mine tanker har været, og jeg har intet andet end frustration at have dem i, at Vigen og andre store talenter får at vide: "Du skal sidde på bænken indtil, at du kender og kan Ståles system. Lykkes det, sælger vi dig til en god klub om 3-4 år. Men altså bænken indtil du er klar". bøf har sagt: "Du går direkte ind og bliver en faktor".

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1399
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,171

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Vi burde have købt Vigen både fordi sandsynligheden for at han kunne slå til herinde var rimelig, men mindst lige så meget for at undgå at styrke konkurrenter, man kunne kalde det en proaktiv Bayern transfer. Så er der selvfølgelig spørgsmålet om Vigen selv var interesseret.
    NU ved jeg godt, at vi alle er vildt bitre pt over, at BIF ser ud til at have gjort et scoop. Men helt ærligt, er kritikken af vores manglende køb af ham ikke lidt søgt? Der var absolut ingen tegn i stjerne og måne på, at Vigen villle kunne have gået ind på vores hold og styrket det. Vi skriger på ektraordinært kvalitet centralt, men hvem i al verden havde kunne se, at Vigen ville være andet en mere metervare ala Gregus og Matic? Det var der jo intet i hans karriere indtil nu, som peger på på seniorniveau. Samtidig er der jo ingen der ved, om han på samme måde ville have succes i en flad 442, som i en diamant. Ydermere skal han vel lige vise sit værd over i hvert fald en sæson, før vi kan drage nogle konsekvenser. Det er set et utal af gange, at en spiller kommer hjem fra en liga med højere tempo og dominerer, hvorefter han efter en vinterpause falder i niveau og stille og rolig bliver usynlig. Det kan også ske for Vigen.

    Og mht en Bayern transfer, så kan vi jo ikke købe alle spillere, som vi tror BIF er interesserede i. Vi gjorde det med Falk (som var åbenlys) og med Amartey, men vi kan trods alt ikke gøre det med alle. Og har man ikke vurderet hans niveau som værende godt nok eller vurderet ham til at passe ind, så går det næppe. Vil vi hive talentfulde spillere ind i den alder, så skal vi være varsomme med at lave tomme løfter.

    Vi må desværre lette på hatten for de unævnelige og konkludere, at det desværre ser ud til, at BIF igen får meget ud af få penge. Ham Halimi (som vi alle grinede af her) og Fisker, ser jo også ud til at have en pæn succes allerede. Men at tro, at vi bare kan liste os ind foran dem i alle transfers er nok lidt naivt.

    Vi kan desværre ikke forhindre andre klubber i at hente gode spillere. Men vi kan blive bedre til selv at hente, og lige nu ser vores scouting lidt skidt ud. Selv om Lars Højer er mit absolut største FCK idol, så må jeg indrømme, at min tiltro til ham som chefscout er minimal.

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #1400
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Og skal vi ikke lade være med at gøre Brøndbys scouting afdeling bedre end den reelt er? Nilsson, Sikosěk, Mensah og Kalmar er altså ikke navne jeg gad have i vores trup?
    Og hvorfor er det egentlig vi sammenligner Brøndbys pletskud med vores egne forbiere?

    Vi må bare erkende, at vores system tager længere tid at lære.

    Som andre også skriver, Brøndby har kun haft en betydende afgang i Phiri, dog har de stadig lukket 6 mål ind i 3 kampe og ikke virket voldsomt overbevisende mod andre end FCM.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #1401
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,544

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    NU ved jeg godt, at vi alle er vildt bitre pt over, at BIF ser ud til at have gjort et scoop. Men helt ærligt, er kritikken af vores manglende køb af ham ikke lidt søgt? Der var absolut ingen tegn i stjerne og måne på, at Vigen villle kunne have gået ind på vores hold og styrket det. Vi skriger på ektraordinært kvalitet centralt, men hvem i al verden havde kunne se, at Vigen ville være andet en mere metervare ala Gregus og Matic? Det var der jo intet i hans karriere indtil nu, som peger på på seniorniveau. Samtidig er der jo ingen der ved, om han på samme måde ville have succes i en flad 442, som i en diamant. Ydermere skal han vel lige vise sit værd over i hvert fald en sæson, før vi kan drage nogle konsekvenser. Det er set et utal af gange, at en spiller kommer hjem fra en liga med højere tempo og dominerer, hvorefter han efter en vinterpause falder i niveau og stille og rolig bliver usynlig. Det kan også ske for Vigen.

    Og mht en Bayern transfer, så kan vi jo ikke købe alle spillere, som vi tror BIF er interesserede i. Vi gjorde det med Falk (som var åbenlys) og med Amartey, men vi kan trods alt ikke gøre det med alle. Og har man ikke vurderet hans niveau som værende godt nok eller vurderet ham til at passe ind, så går det næppe. Vil vi hive talentfulde spillere ind i den alder, så skal vi være varsomme med at lave tomme løfter.

    Vi må desværre lette på hatten for de unævnelige og konkludere, at det desværre ser ud til, at BIF igen får meget ud af få penge. Ham Halimi (som vi alle grinede af her) og Fisker, ser jo også ud til at have en pæn succes allerede. Men at tro, at vi bare kan liste os ind foran dem i alle transfers er nok lidt naivt.
    Hvorfor er det søgt? Nu taler jeg for egne vegne, men jeg så allerede Vigen inden BIF præsenterede ham som et oplagt indkøb til at forstærke vores centrale midtbane, som både kvalitativt og kvantitativt kunne bruge en forstærkning på den position.. Det var vi flere der gjorde, hvilket også er årsagen til "opstandelsen" herinde da han blev præsenteret i BIF. At han så ovenikøbet har fået en fremragende start på tilværelsen i BIF indikerer da kun at vi havde ret? Selvfølgelig kan den endelige konklusion ikke drages endnu, men alt tyder på han bliver en kæmpe profil for dem. Jeg er i øvrigt overbevist om at vi kunne have signet Vigen allerede i starten af vinduet, hvis vi virkelig havde villet det.

    Du nævner også at det ikke stod skrevet nogen steder i sol, stjerne eller måne at Vigen skulle kunne gå ind på vores midtbane.. Her må jeg bare erklærer mig helt og aldeles uenig.. Championship må alt andet end lige siges at være en stærkere liga end den danske, og Vigen har i en ung alder og på trods af skader allerede fået mange kampe i den liga, ligesom han over en lang periode har spillet på et særdeles højt og stabilt niveau på vores stærke u21 landshold.. At påstå man ikke kunne forudse hans succes, fordi han er ung, er i min verden, ja søgt.. Man kunne også spørge hvor det skulle stå skrevet at Pavlovic, Gregus, Matic, Verbic etc skulle kunne gå ind på vores hold? De havde alle vist mindre end Vigen da de kom her..

    Sømmet på hovedet omkring Vigen er i øvrigt, at han spiller en position hvor vi kun har tre mand til to pladser og desuden har manglet kvalitet og stabilitet siden Delaney forlod os.. Samtidig har det vist sig, at Vigen kunne erhverves for ganske få midler, hvilket gør ham til det mest oplagte indkøb i dette transfervindue.. At vi tilsyneladende ikke har gjort forsøget er og bliver, i min verden, en bommert af rang.

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #1402
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,171

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvorfor er det søgt? Nu taler jeg for egne vegne, men jeg så allerede Vigen inden BIF præsenterede ham som et oplagt indkøb til at forstærke vores centrale midtbane, som både kvalitativt og kvantitativt kunne bruge en forstærkning på den position.. Det var vi flere der gjorde, hvilket også er årsagen til "opstandelsen" herinde da han blev præsenteret i BIF. At han så ovenikøbet har fået en fremragende start på tilværelsen i BIF indikerer da kun at vi havde ret? Selvfølgelig kan den endelige konklusion ikke drages endnu, men alt tyder på han bliver en kæmpe profil for dem. Jeg er i øvrigt overbevist om at vi kunne have signet Vigen allerede i starten af vinduet, hvis vi virkelig havde villet det.

    Du nævner også at det ikke stod skrevet nogen steder i sol, stjerne eller måne at Vigen skulle kunne gå ind på vores midtbane.. Her må jeg bare erklærer mig helt og aldeles uenig.. Championship må alt andet end lige siges at være en stærkere liga end den danske, og Vigen har i en ung alder og på trods af skader allerede fået mange kampe i den liga, ligesom han over en lang periode har spillet på et særdeles højt og stabilt niveau på vores stærke u21 landshold.. At påstå man ikke kunne forudse hans succes, fordi han er ung, er i min verden, ja søgt.. Man kunne også spørge hvor det skulle stå skrevet at Pavlovic, Gregus, Matic, Verbic etc skulle kunne gå ind på vores hold? De havde alle vist mindre end Vigen da de kom her..

    Sømmet på hovedet omkring Vigen er i øvrigt, at han spiller en position hvor vi kun har tre mand til to pladser og desuden har manglet kvalitet og stabilitet siden Delaney forlod os.. Samtidig har det vist sig, at Vigen kunne erhverves for ganske få midler, hvilket gør ham til det mest oplagte indkøb i dette transfervindue.. At vi tilsyneladende ikke har gjort forsøget er og bliver, i min verden, en bommert af rang.
    Ok. Men så har du og andre været klogere end jeg. For jeg har ikke kunnet se, at han ville hæve niveauet her. Jeg har i hvert fald på intet tidspunkt inden sæsonstart tænkt, at han ville kunne slå hverken Gregus eller Matic af. En god reserve ja - en starter med højere kvalitet end de andre nej.

    Men som nævnt, lad os nu lige se. Det kan være, at du får ret. Men denne slags diskussioner har været oppe masser af gange med spillere som Djemba Djemba og Carroll i OB, Boulahrouz, Farnerud, Rommedahl (og sikkert også Van der Vaart) osv, hvor vi har været frustreret over, at klubben har sovet i timen, hvorefter det senere har vist sig som en ganske god ide at springe over. Men jeg medgiver gerne, at det lige nu ligner en kæmpe fejl.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1403
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Og skal vi ikke lade være med at gøre Brøndbys scouting afdeling bedre end den reelt er? Nilsson, Sikosěk, Mensah og Kalmar er altså ikke navne jeg gad have i vores trup?
    Og hvorfor er det egentlig vi sammenligner Brøndbys pletskud med vores egne forbiere?

    Vi må bare erkende, at vores system tager længere tid at lære.

    Som andre også skriver, Brøndby har kun haft en betydende afgang i Phiri, dog har de stadig lukket 6 mål ind i 3 kampe og ikke virket voldsomt overbevisende mod andre end FCM.
    Ikke at det skal handle om dem her, men Nilsson fik en alvorlig skade inden skiftet og blev i øvrigt hentet til deres 'gamle' system. Kalmar er hentet på leje. Sikosek er vanvittigt ringe, ja, men var formentlig en billig lappeløsning - nu har de jo allerede hentet en erstatning. Mensah fik de på fri transfer og er jo udelukkende hentet som indskifter.

    Problemet er netop, at hvis nu Matic havde kommet på den frie transfer, som Sturm Graz fik ham for, havde vi alle været langt mindre kritiske. Men som en af klubbens dyreste indkøb nogensinde er forventningerne naturligvis meget højere.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #1404
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/p...-n-konkurrent/

    Så er det nu Antonsson skal skibes videre til IFK og hans lønkroner frigives til at hente en ordentlig 3.mand i midterforsvaret, når nu Ståle insisterer på blot at have 3 mand i midterforsvaret.

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #1405
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    De sidste par vinduer har de også hentet Urena, Borring, Yun, en norsk reservekeeper.
    Man har hentet Kliment, Kalmar og Nilsson af tvivlsom kvalitet.
    Man har hentet 3 midterforsvarer der max er gennemsnit superliga kvalitet.

    Man har vel stort set kun hentet Mukthar der har bevist sig over en længere periode.

    Jeg ville meget nødigt have deres scouting succesrate. Vi har været lysår foran dem på den front.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!


  19. #1406
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,541

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Borring blev hentet, før Zorniger kom til. Synes det er ret tydeligt, at der er sket noget på transfersiden i bif efter Zornigers ankomst. Både fsva. spillerne, man går efter og succesraten. Det er rigtigt, at blandt sommertilgangene sidste år, kan kun Mukthar betegnes som et pletskud, men man skulle altså også skifte et halvt hold for relativt få midler. Röcker og Hermansson (som jeg bestemt ikke misunder bif at have i truppen) blev dog faste startere, og Kliment har man valgt at holde fast i. Sidstnævnte holder pt. Wilczek ude af startopstillingen. Så værre gjorde de det heller ikke i Zornigers første transfervindue.

    Det bør være tydeligt for alle, at bif er kommet markant styrket ud af denne "sommers" transfervindue. Kun et salg af Rønnow kan ændre på dette. Pukki passer ganske vist fint ind i deres system, men er en meget begrænset spiller. Jeg forventer ikke, at hans afgang bliver et stort tab for dem. Desværre.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #1407
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Kan i ikke oprette en tråd om brøndbys dispositioner på transfermarkedet og så lade denne tråd handle om FCKs ditto?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  22. #1408
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Hvis der er økonomiske eller antalsmæssige begrænsninger til hinder for, at vi kan få en ny, central midtbanespiller til klubben, så håber jeg, at Ståle og staben seriøst overvejer, om der skal gøres kort proces med Uros Matic: Sælg ham, mens skaden (økonomisk og sportsligt) stadig er begrænset, og mens han forhåbentlig stadig har et godt navn i visse klubber.

    Jeg synes, det er uholdbart, at en 27-årig midtbanespiller, købt dyrt som den direkte erstatning for Thomas Delaney, virker så fejlcastet til en central midt i 4-4-2, at han lige nu virker forbigået af Kvist såvel som Gregus (selvom ingen af de to imponerer). Kald mig bare utålmodig, men nogle gange handler det også om at reagere på fejl, før de vokser sig for store. Og når Ståle alligevel famler efter at finde stabiliteten i holdet og de to midtbanespillere, kan man ligeså nu forsøge at køre en ny spiller ind. Det kan formentlig ikke blive ringere, end det er nu.

    Jeg synes, det virker åbenlyst, at Matic ikke kommer til at fungere centralt i vores system. Han skal, som han gjorde i Sturm Graz og for det meste også i Breda, ligge som den ene af de to tilbagetrukne spillere på en tremands-midtbane, hvor han fokuserer på boldfordelingen og de defensive tjanser. Dermed ikke sagt, at han ikke er brugbar. Han kan måske udvikles til habil rotationsspiller. Men det er vel ikke derfor, at han er blevet et af de dyreste indkøb i klubben?

    Ved at sælge ham nu kan man måske ikke få alle transferkroner igen, men forhåbentlig en stor del af dem. Og de kan så sendes efter en ny midtbanespiller, der forhåbentlig vil blive scoutet mere efter den boks-til-boks-spiller, som der er brug for til at ligge ved siden af Kvist.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #1409
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Kan i ikke oprette en tråd om brøndbys dispositioner på transfermarkedet og så lade denne tråd handle om FCKs ditto?
    Nu handler snakken om Brøndbys indkøb (desværre) også om vores. Og da der som bekendt ikke sker en hujende fis på transferfronten i FCK, kan jeg virkelig ikke se det store problem.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #1410
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange: Sommer 2017

    Rasmus Thelander skal vaek fra Graekenland.
    Han spillede godt i Aab - var dygtig paa bolden og duelstaerk - og han havde en solid start dernede. Har dog ikke hoert noget til ham paa det sidste.
    Men han virker maaske til at have de samme spillemaessige kompetencer som nyindkoebet Luftner(?).
    Anyway, jeg saa gerne en forstaerkning i det forsvar, og med 26 år på dåbsattesten - og Rasmus Thelander er jo fra AB - saa han maa da kunne lokkes :-)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2015
    By albinus1985 in forum Transferforum
    Svar: 2059
    Sidste Meddelelse: 14.04.17, 13:52
  2. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •