Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 33

Emner: Slutspillet 2017

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Slutspillet 2017

    Ja, vi skal vel i gang med det makværk af turneringsform i gøglerligaen.
    Inden vi går i gang med de sidste 10 kampe, skal flg. ridses op:

    - FCK går ind i slutspillet med 12 points forspring. Derfor kan løverne nøjes med 19 point ud af 30 mulige for at kalde sig mestre, selv hvis nærmeste konkurrent skulle gøre rent bord. Færre point kan dog sagtens gøre det, såfremt BØF smider point hist og pist.

    - FCK har hentet 22 point ud af 30 mulige i grundspillets kampe mod modstanderne i slutspillet.

    - FCK er ubesejret i grundspillet. Holder løverne den statistik gennem hele slutspillet, er blot to sejre nok for at kalde sig danske mestre, så længe den ene sejr er mod BØF.

    - FCK kan sikre sig minimum sølvmedaljer og europæisk bold allerede i første runde af slutspillet, såfremt vi vinder, både Lyngby og SønderjyskE taber, og FCM smider point.

    - Kun to udekampe spilles i Jylland, de resterende tre spilles på Sjælland.

    - FCKs målscore er 18 mål bedre end nærmeste konkurrent.


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Slutspillet 2017

    Jeg er heller ikke fan af modellen. Det er uoverskueligt, men især er det uretfærdigt. Allerede i sidste runde i grundspillet, havde vi en situation hvor Aab med en udligning havde været dårligere stillet i slutspillet, end hvis de tabte kampen. http://www.bt.dk/superligaen/aab-tra...rne-vanvittige Og så er der jo hele det der med, at en 7. plads kan vise sig både nemmere og mere værdifuld end en plads i top-6 osv osv.

    Nå, men egentlig ville jeg bare lige byde ind med link til http://www.slutspil.dk/ , som jeg synes giver et så godt og simpelt overblik som muligt, over turneringen herfra.
    Sidst redigeret af Jinx : 21.03.17 kl. 02:26
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Slutspillet 2017

    Ud fra denne kalender https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu...raar2017-4.pdf
    Kan vi se datoplanen for de givne kampe der mangler.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
    Jeg er heller ikke fan af modellen. Det er uoverskueligt, men især er det uretfærdigt. Allerede i sidste runde i grundspillet, havde vi en situation hvor Aab med en udligning havde været dårligere stillet i slutspillet, end hvis de tabte kampen. http://www.bt.dk/superligaen/aab-tra...rne-vanvittige Og så er der jo hele det der med, at en 7. plads kan vise sig både nemmere og mere værdifuld end en plads i top-6 osv osv.

    Nå, men egentlig ville jeg bare lige byde ind med link til http://www.slutspil.dk/ , som jeg synes giver et så godt og simpelt overblik som muligt, over turneringen herfra.
    Uden i øvrigt at være uenig i betragtningerne omkring slutspil, så køber jeg altså ikke Wieghorsts postulat om, at AaB ville være stillet dårligere, hvis de havde udlignet imod Viborg.

    Var det sket, var de ganske rigtigt havnet i den anden gruppe, og havde haft et forspring på 5p til Horsens, 6p til OB og 11p til Viborg. Det er da et bedre udgangspunkt end et forspring på 3p til Silkeborg samt 8p til AGF og Viborg. Jeg er med på, at forspringet til den ene af de to nederste "farlige" placeringer er mindre, men for et hold som AaB må udgangspunktet vel være, at man går benhårdt efter den eftertragtede 7. plads og derfor satser på at vinde puljen.

    Det virker lidt som om, han er bange for at tabe, og ikke tør tage chancer. Det minder lidt om gamle dage http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/W...foraarssaeson/
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Uden i øvrigt at være uenig i betragtningerne omkring slutspil, så køber jeg altså ikke Wieghorsts postulat om, at AaB ville være stillet dårligere, hvis de havde udlignet imod Viborg.

    Var det sket, var de ganske rigtigt havnet i den anden gruppe, og havde haft et forspring på 5p til Horsens, 6p til OB og 11p til Viborg. Det er da et bedre udgangspunkt end et forspring på 3p til Silkeborg samt 8p til AGF og Viborg. Jeg er med på, at forspringet til den ene af de to nederste "farlige" placeringer er mindre, men for et hold som AaB må udgangspunktet vel være, at man går benhårdt efter den eftertragtede 7. plads og derfor satser på at vinde puljen.
    Den eftertragtede 7.plads, du omtaler vinder man altså efter to dobbelte playoff-kampe mod to af de andre hold, der ender i top-2 i de to puljer, hvorfor det i princippet er ret ligemeget, om man vinder sin pulje eller ender på plads to.
    Det er derimod ikke ligemeget, om man dumper ned på plads tre, hvilket der er langt større sandsynlighed for med et forspring på seks point isf. otte.
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Den eftertragtede 7.plads, du omtaler vinder man altså efter to dobbelte playoff-kampe mod to af de andre hold, der ender i top-2 i de to puljer, hvorfor det i princippet er ret ligemeget, om man vinder sin pulje eller ender på plads to.
    Det er derimod ikke ligemeget, om man dumper ned på plads tre, hvilket der er langt større sandsynlighed for med et forspring på seks point isf. otte.
    Det er jeg med på, men som udgangspunkt er det vel nemmere at vinde over en toer frem for en etter. Bare se på slutspillet. ;-)

    Der er simpelthen så mange escape-scenarier for AaB, at jeg vurderer deres chance for nedrykning på niveau med chancen for, at Brøndby løber med mesterskabet.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det er jeg med på, men som udgangspunkt er det vel nemmere at vinde over en toer frem for en etter. Bare se på slutspillet. ;-)

    Der er simpelthen så mange escape-scenarier for AaB, at jeg vurderer deres chance for nedrykning på niveau med chancen for, at Brøndby løber med mesterskabet.
    Din vurdering ændrer ret dårligt på det faktuelle ;o)
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Din vurdering ændrer ret dårligt på det faktuelle ;o)
    Det er jo netop det. Det afgørende er ikke, hvor hypotetisk scenariet er. At lave en turneringsform med indbygget risici for usportslige scenarier er bare direkte dumt. At problemerne så i øvrigt slet ikke er hypotetiske har vi både set i 1. division og nu også i Suppen. Bravo FCK! Bravo divisionsforening!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er jo netop det. Det afgørende er ikke, hvor hypotetisk scenariet er. At lave en turneringsform med indbygget risici for usportslige scenarier er bare direkte dumt. At problemerne så i øvrigt slet ikke er hypotetiske har vi både set i 1. division og nu også i Suppen. Bravo FCK! Bravo divisionsforening!
    Og så kan man i øvrigt læse, at AaB'erne faktisk fik besked om at de ikke måtte score, hvilket bare ikke nåede ind til spillerne tidsnok.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...t-undgaa-score

    Herre jemini. Så de troede ikke, som Claus Thomsen så tåbeligt påstod, på miraklet det ville være at score to mål på ti sekunder – de var bare lidt for febrilske til at høre råb fra bænken.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    22

    Re: Slutspillet 2017

    Der er vist ingen ende på de løjerligheder, som den nye struktur bringer med sig.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...superliga-kamp

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Melle Se meddelelser
    Der er vist ingen ende på de løjerligheder, som den nye struktur bringer med sig.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...superliga-kamp
    "- Kun 2 gange ud af de seneste 15 år er pokalturneringen vundet af et hold udenfor top-6 i Superligaen, så hvis det sker, er det sindssygt uheldigt, men det er da en teoretisk mulighed, siger Peter Ebbesen, der er turneringschef i Divisionsforeningen, til Politiken."

    Det giver omtrent 13% chance for at det skulle ske ud fra den smule data. Jeg vil ikke være lige så nærig som den kære Peter Ebbesen, så jeg vil gerne opgradere til at kalde for en reel mulighed
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Slutspillet 2017

    Mine ønsker til kampprogrammet: Vi får overstået udekampene mod BØF og FCN hurtigst muligt, vores sidste udekamp er mod SønderjyskE, og vi slutter hjemme mod Lyngby.

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    "- Kun 2 gange ud af de seneste 15 år er pokalturneringen vundet af et hold udenfor top-6 i Superligaen, så hvis det sker, er det sindssygt uheldigt, men det er da en teoretisk mulighed, siger Peter Ebbesen, der er turneringschef i Divisionsforeningen, til Politiken."

    Det giver omtrent 13% chance for at det skulle ske ud fra den smule data. Jeg vil ikke være lige så nærig som den kære Peter Ebbesen, så jeg vil gerne opgradere til at kalde for en reel mulighed
    Et frækt gæt kunne også være det vil ske hyppigere, da Peter Ebbesen, sikkert ikke har kigget på stillingen efter 26 runder og da semifinalerne nu bliver afviklet over en kamp og dermed ikke giver så skarp en sortering.

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Melle Se meddelelser
    Der er vist ingen ende på de løjerligheder, som den nye struktur bringer med sig.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...superliga-kamp
    Det hjælper virkelig heller ikke, at DBU ikke kan forklare det forståeligt.
    Vinderen af pokalfinalen vil være kvalificeret til Europa League, men 7.-pladsen giver også adgang til en kamp mod nummer 3 i mesterskabsspillet om en plads i Europa League.
    »I det tilfælde skal vinderen af pokalfinalen udtræde af slutspillet, og så vil slutplaceringen - og fordelingen af tv-penge - blive afgjort af klubbernes placering efter de første 32 kampe«, forklarer Peter Ebbesen.
    "Slutplaceringen" er ikke hele historien. Lad mig forklare – det var nemlig oppe sidste år. Her får Peter Ebbesen det til at lyde som om hele EL-playoff-kvalifikationen nulstilles, og klubbernes placering skal afgøres af deres samlede pointtal, og det er ikke tilfældet.

    Tager vi et tænkt eksempel, så lad os sige at Randers finder deres form, går hele vejen til pokalfinalen, og vinder den.

    Samtidig har de vundet over nogle modstandere fra den anden pulje, og møder AaB i kampen om at spille EL-playoff mod den kommende bronzevinder. Den første kamp er allerede blevet spillet, da Randers vinder pokalen.

    Så nulstilles det faktisk ikke. I stedet går AaB til det playoff-opgør uden kamp, som Superligaens nr. 7, da Randers allerede er i europæisk fodbold. Det var i alle fald hvad samme Ebbesen sagde i fjor:
    I det tilfælde vil klubben være klar til Europa League-kvalifikationen og skal derfor straks udtræde af slutspillet, hvor den kommende modstander derfor vinder uden kamp.
    *****

    Til gengæld ser det ud som om DBU ikke aner hvordan de skal placere de andre tre hold – det har dog kun at gøre med tv-penge, så hvis man er pisseligeglad med det er det ganske forståeligt.

    Reglerne lige nu siger klart, at taberne af den afgørende kamp for at komme i EL-playoff bliver nr. 8, mens de to hold som er blevet slået ud på vej dertil bliver nr. 9 og 10 (afhængigt af deres antal points, for de tos vedkommende).



    Nu ser det ud til at man kan miste sin 8.-plads ved at vinde pokalturneringen, jfr. citatet ovenover:
    ... og så vil slutplaceringen - og fordelingen af tv-penge - blive afgjort af klubbernes placering efter de første 32 kampe ...
    Det er kun en teknisk placering, der fordeler nogle småpenge, men for hulen da ... en turnering der er så unødigt kompleks at DBU ikke engang selv kan redegøre klart for den? Det er jo håbløst.

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nu ser det ud til at man kan miste sin 8.-plads ved at vinde pokalturneringen, jfr. citatet ovenover ...
    Oh, og min absolutte yndlingsting hvis det er sandt: Vinder man pokalen, men lander man af den grund samtidig som nr. 10 i stedet for nr. 8, taber man ca. en halv million i tv-penge.

    Førstepræmien i pokalturneringen? En check på ... you guessed it ... 500.000 kr.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. NFL Slutspillet 2013 er igang !!!!
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.01.13, 02:06
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 16.03.05, 22:12
  3. Slutspillet om Andreas Isaksson i gang
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 17:27
  4. Dommerne i Slutspillet
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.05.04, 15:56
  5. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •