Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 33 af 33

Emner: Slutspillet 2017

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af MorganF Se meddelelser
    Enig i djurlanders pointe ovenfor.
    Dog vil jeg tilføje, at jeg synes, nedrykningsspillet er unødigt komplekst. For mig at se virker det fjollet, at man nærmest arbitrært deler 7-14 op i to puljer, der så skal kæmpe om en Europaplads. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke bare fortsætter som i mesterskabsspillet og møder alle andre hold i nedrykningen 2 gange.
    Jeg har dog heller ikke sat mig ind i DBU's begrundelser for denne struktur i nedrykningsspillet, fordi jeg i min uendelige arrogance ikke ser det som en mulighed, at FCK ender der.
    Hvis ikke man delte op i to pulje ville holdene der lå på 7-10 have, om muligt, endnu mindre at spille for i den "nye" struktur, end i den gamle. Nu kan 3 dårlige (eller som Randers 9) kampe, på det forkerte tidspunkt, koste en nedrykning.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Fcmio Se meddelelser
    Og jeg sidder helt klart klistret til skærmen i de play-off kampe der enten sikre nedrykning, overleve eller oprykning.. Det bliver da spændende og intense kampe. Alt andet lige må spillerne også tænde mere på sådan en kamp end en ligegyldig runde på Viborg stadion hvor man kun kan blive nr 8 eller 9 og er gået på sommerferie for 3 runder siden.
    Jeg tror, at selv hvis du går tilbage til første gang vi hørte om planerne om slutspil med et komplekst playoff om nedrykning, ser du en bred enighed om at ja, det skal da nok blive temmelig underholdende. Mangel på spænding er bestemt ikke svagheden ;-)

    Spørgsmålet er så bare, hvilken pris underholdningen skal have. Når hold pludselig er bedst stillet med at tabe, er den allerede ved at stige drastisk.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Slutspillet 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Fcmio Se meddelelser
    Jeg må indrømme jeg syntes det spændene. Jeg var meget mistroisk til at starte med, men det her hiver jo nogle spændende kampe. Nu vi så langt foran, men et mesterskab spil hvor vi kun førte med 1 eller 2 nu her ville give nogle virkelig intense kampe. På den anden side er nedrykningen også mere spændende end de sidste 10 år. Ingen er sikre endnu og det burde give nogle gode kampe. Et nederlag eller en sejre kan sende et hold over eller under stregen næsten hver gang. Det da intens og tror på at det øget pres på spillere og klubber gør de danske hold mere konkurrencedygtige på sigt. Knald eller fald kæmpe styrker mere end 5 træningskampe fordi man hverken kan nå det ene eller andet. Om hvor vidt det så er gennemtænkt at Hold kan spekulere i at tabe eller vinde sidste kamp er ærgerligt. Men strukturen er ny og den kan forbedres. Om vi sender nr 7 eller 3 ud i Europa betyder ikke det store, Horsens kan næsten klare sig lige så godt som AaB, FCN eller Brøndby. Hvis nr 3 alligevel ikke kan slå nr 7 i en finale Kamp, så har de ikke noget at gøre i Europa. Du får en chance, det ofte det samme man får i Europa.

    Og jeg sidder helt klart klistret til skærmen i de play-off kampe der enten sikre nedrykning, overleve eller oprykning.. Det bliver da spændende og intense kampe. Alt andet lige må spillerne også tænde mere på sådan en kamp end en ligegyldig runde på Viborg stadion hvor man kun kan blive nr 8 eller 9 og er gået på sommerferie for 3 runder siden.
    Hvis vi nu forestillede os, at det i stedet var mesterskabsspillet, der efter samme princip som i nedrykningsspillet, blev inddelt i 2 puljer? Ja, så kunne vi risikere at vi skulle ud i en afgørende mesterskabskamp ude i betonhelvedet, og med en dommer som sædvanligvis ser bort fra de unævneliges svinestreger. Så det er jo let nok for os, i spændingens navn, at bifalde strukturen i nedrykningsspillet. Jeg er ikke nødvendigvis modstander af en slutspilsmodel, men jeg bryder mig bestemt ikke om de indbyggede absurditeter i den nuværende model, og som er imod selve spillets grundprincipper.
    Skal man fastholde en slutspilsmodel for enhver pris, så ser jeg hellere et grundspil med 12 hold, som derefter opdeles i et mesterskabsslutspil og et nedrykningsslutspil på hver 6 hold. Dette giver 32 kampe i alt. De 2 lavest placerede hold rykker direkte ned, hvorefter 3. sidst spiller playoff mod nr. 3 fra 1. division. I en sådan model har man elimineret alle kompleksiteter og absurditeter. Hvilket i min bog er vigtigere end et antal kampe, hvor der ikke rigtigt er noget på spil.

    Mvh Torben

  5. De følgende 13 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. NFL Slutspillet 2013 er igang !!!!
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.01.13, 02:06
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 16.03.05, 22:12
  3. Slutspillet om Andreas Isaksson i gang
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 17:27
  4. Dommerne i Slutspillet
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 10.05.04, 15:56
  5. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 13.09.03, 10:19

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •