Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    20 40.00%
  • Uafgjort!

    19 38.00%
  • FC Nordsjælland Sejr!

    11 22.00%
Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 135

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Vi har kun Boilesen i 1 sæson! Han er alt for god til Superligaen selv når han spiller ude af position er han banens bedste.... Vi burde kigge mere på Ajaxs aflagte...

    Savner helt vildt noget kreativitet inde centralt. Vi er for nemme at lukke ned når kanterne ikke kan eller gider og Kvist er begyndt at spille til siden og baglæns igen. Suk.
    Jeg syntes det er skræmmende at lige siden Rasmus Falck blev skadet har vi spillet som en pose lort. Det kan sgu da ikke være rigtigt bare fordi Falck ikke er til rådighed så falder alt kreativ tankekraft ud af vores hold. Det eneste vi "nogenlunde" er gode til er overlap og indlæg og så håbe Corner/Santander har en god dag i luften.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Vi har kun Boilesen i 1 sæson! Han er alt for god til Superligaen selv når han spiller ude af position er han banens bedste.... Vi burde kigge mere på Ajaxs aflagte...

    Savner helt vildt noget kreativitet inde centralt. Vi er for nemme at lukke ned når kanterne ikke kan eller gider og Kvist er begyndt at spille til siden og baglæns igen. Suk.
    Det er ikke Kvist der er problemet centralt, det er hans makker ved siden af, der skuffer MASSIVT. Med Kvist ved vi hvad vi får, og som sådan udfylder han sin defensive rolle fint. Han bliver aldrig spilleren der ligger den ene sukkerbold efter den anden, frem i banen, og fred være med det.
    Til gengæld har jeg en forventning om, at hans makker centralt byder ind med nogle af de dyder som Kvist ikke byder ind med, dvs. sætter spillet offensivt. Her er Matic ganske enkelt for dårlig. Jeg havde mine bange anelser, da jeg hørte og læste forskellige fodboldkyndige, der var overrasket over at han var et emne i Kbh. Og jeg må bare sige, at han har skuffet mig. Han virker tung, har ALT for mange touches på bolden, kan ikke sætte sig igennem fysisk (taber mange dueller), og ligger svage pasninger.
    Matic bliver ALDRIG løsningen i Kbh., såfremt vi har europæiske ambitioner.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Det der virkeligt irriterer mig ved Ståle, er at han er så uvillig til at give unge talenter chancen.

    Jeg mener nu har man valgt at satse på SoE og har eftersigende en ekstremt spændende årgang som bliver seniorer. Og IKKE engang på nuværende tidspunkt i sæsonen, med et stort forspring til nr. 2 og med TYDELIGT umotiverede spillere - ikke engang nu hiver han nogle unge med i KAMPTRUPPEN.

    Jeg mener... vil det virkeligt være en svækkelse at have nogle sultne og højtmotiveret talenter med i kamptruppen - og give et par stykker chancen. De er da umiddelbart svært for dem at præsterer dårligere end de umotiveret spillere vi ser på banen. Det vil også sende et signal om, at man altså bliver overhalet hvis ikke man giver sig 100 % i hver kamp.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Fair nok du er utilfreds, men han havde altså en SOE-spiller med på bænken i dag. Nicklas Røjkjær var med


  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er ikke Kvist der er problemet centralt, det er hans makker ved siden af, der skuffer MASSIVT. Med Kvist ved vi hvad vi får, og som sådan udfylder han sin defensive rolle fint. Han bliver aldrig spilleren der ligger den ene sukkerbold efter den anden, frem i banen, og fred være med det.
    Til gengæld har jeg en forventning om, at hans makker centralt byder ind med nogle af de dyder som Kvist ikke byder ind med, dvs. sætter spillet offensivt. Her er Matic ganske enkelt for dårlig. Jeg havde mine bange anelser, da jeg hørte og læste forskellige fodboldkyndige, der var overrasket over at han var et emne i Kbh. Og jeg må bare sige, at han har skuffet mig. Han virker tung, har ALT for mange touches på bolden, kan ikke sætte sig igennem fysisk (taber mange dueller), og ligger svage pasninger.
    Matic bliver ALDRIG løsningen i Kbh., såfremt vi har europæiske ambitioner.
    Du har selvfølgelig en pointe. Men jeg vil dog stadig mene han viser gode takter glimtvis. Jeg syntes dog at når man ser på, hvilke katastrofer FCK tidligere har hentet ind på midtbanen og fejlet grumt så syntes jeg Matics start har været godkendt. Man kan jo håbe på han vokser sig ind i rollen ala Delaney gjorde. Så vidt jeg kan huske så blev Delaney ikke en super spiller natten over :)

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    219

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er ikke Kvist der er problemet centralt, det er hans makker ved siden af, der skuffer MASSIVT. Med Kvist ved vi hvad vi får, og som sådan udfylder han sin defensive rolle fint. Han bliver aldrig spilleren der ligger den ene sukkerbold efter den anden, frem i banen, og fred være med det.
    Til gengæld har jeg en forventning om, at hans makker centralt byder ind med nogle af de dyder som Kvist ikke byder ind med, dvs. sætter spillet offensivt. Her er Matic ganske enkelt for dårlig. Jeg havde mine bange anelser, da jeg hørte og læste forskellige fodboldkyndige, der var overrasket over at han var et emne i Kbh. Og jeg må bare sige, at han har skuffet mig. Han virker tung, har ALT for mange touches på bolden, kan ikke sætte sig igennem fysisk (taber mange dueller), og ligger svage pasninger.
    Matic bliver ALDRIG løsningen i Kbh., såfremt vi har europæiske ambitioner.
    Det er sgu stærkt, at du kan levere så skarp en analyse efter, at han har været i klubben i 3 måneder. Det er definitivt; vi må hellere sætte ham på transferlisten med det samme...

    Jeg synes, at Matic spiller en ganske fin kamp i dag og er én af vores bedste. Han fordeler boldene fint og er med til at sætte presset på FCN i de perioder, hvor vi formår at trykke dem højt på banen. Det er også ham, der med en god bold i dybden spiller Cornelius fri til en 100 %-chance, som burde have givet en assist. Det er i øvrigt også ham, der foretager screeningen på det hjørnespark, hvor Cornelius kommer fri og vel nok burde have scoret - eller i hvert fald ramt bolden mere/bedre.

    Jeg er generelt set stor fan af alt ved Kvist, men det er ham, der er problemet i dag. Han er - selv efter hans målestok - meget tung, glider flere gange og har dårlig boldomgang. Det sænker tempoet i spillet og medvirker til, at vi har svært ved at holde trykket på FCN. Det koster et gult kort og giver også FCN mere end én kontrachance.

    Toutouh spiller - bortset fra enkelte aktioner - også en ret sløj kamp, og han skal som nævnt andetsteds i tråden være glad for, at Falk er indisponibel, og at Kusk (også) er skidt kørende.

    Med 2 ud af 4 midtbanespillere langt under par og et helt nyt stopperpar har vi kampen igennem vanskeligt ved at sætte spillet op, og det bliver formentlig afgørende i forhold til, at vi ikke får skabt helt nok chancer til at vinde kampen.


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Du har selvfølgelig en pointe. Men jeg vil dog stadig mene han viser gode takter glimtvis. Jeg syntes dog at når man ser på, hvilke katastrofer FCK tidligere har hentet ind på midtbanen og fejlet grumt så syntes jeg Matics start har været godkendt. Man kan jo håbe på han vokser sig ind i rollen ala Delaney gjorde. Så vidt jeg kan huske så blev Delaney ikke en super spiller natten over :)
    Men Matic er 26 år og har været i det professionelle game i en del år. Så forventer jeg altså en spiller der leverer fra dag ét. Hans udtryk på grønsværen er simpelthen for dårligt.

  11. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Række13 Se meddelelser
    Det er sgu stærkt, at du kan levere så skarp en analyse efter, at han har været i klubben i 3 måneder. Det er definitivt; vi må hellere sætte ham på transferlisten med det samme...

    Jeg synes, at Matic spiller en ganske fin kamp i dag og er én af vores bedste. Han fordeler boldene fint og er med til at sætte presset på FCN i de perioder, hvor vi formår at trykke dem højt på banen. Det er også ham, der med en god bold i dybden spiller Cornelius fri til en 100 %-chance, som burde have givet en assist. Det er i øvrigt også ham, der foretager screeningen på det hjørnespark, hvor Cornelius kommer fri og vel nok burde have scoret - eller i hvert fald ramt bolden mere/bedre.

    Jeg er generelt set stor fan af alt ved Kvist, men det er ham, der er problemet i dag. Han er - selv efter hans målestok - meget tung, glider flere gange og har dårlig boldomgang. Det sænker tempoet i spillet og medvirker til, at vi har svært ved at holde trykket på FCN. Det koster et gult kort og giver også FCN mere end én kontrachance.

    Toutouh spiller - bortset fra enkelte aktioner - også en ret sløj kamp, og han skal som nævnt andetsteds i tråden være glad for, at Falk er indisponibel, og at Kusk (også) er skidt kørende.

    Med 2 ud af 4 midtbanespillere langt under par og et helt nyt stopperpar har vi kampen igennem vanskeligt ved at sætte spillet op, og det bliver formentlig afgørende i forhold til, at vi ikke får skabt helt nok chancer til at vinde kampen.
    Jeg bukker og takker.

    Jeg har bare større forventninger til en central midtbanespiller i FCK. En hurtigt ekspedering ud af Parken, er lige at stramme den, men en ok squadplayer kunne han fint agerer.
    Jeg ser bare ikke nogen europæisk kraftudladning med ham ved siden af Kvist. Og Kvist har vi brug for, da han tager fra defensivt (knap så godt i dag, men stadigvæk bedre end Matic).

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Men Matic er 26 år og har været i det professionelle game i en del år. Så forventer jeg altså en spiller der leverer fra dag ét. Hans udtryk på grønsværen er simpelthen for dårligt.
    Spillere der levere fra dag 1 hænger desværre ikke på træerne. Og upåagtet om FCK er en rig klub så tror jeg altså ikke vi har råd til at hente en international midtbanespiller der kan slå til fra dag 1 :)

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Pinligt ikke at kunne slå et U20 hold på hjemmebane. Det er tydeligt at luften er gået af ballonen efter vi valgte at tabe til Ajax.
    Ah ja, Ajax kørte os ikke rundt på røv og albuer, men vi valgte ganske enkelt bare at tabe. Helt sikkert.

    Der er ikke mange positive momenter vi kan tage med fra kampen i dag. FCN har en fornuftig spillemæssig fremgang, men det var nu ikke det der overskyggede deres spil i dag. Det var deres presspil der voldte os voldsomme problemer, da de ellers var ganske ufarlige og de scorer på deres eneste farlige chance. FCN satsede på at presse os højt på banen og havde stort fokus på ikke, at give vores centrale forsvarere for meget tid og plads, ligesom de lå tæt på Kvist og Matic. Det resulterede i meget boldflytteri og lange bolde som ikke var videre succesfulde. Vi formåede kun sjældent at få noget tempo i vores spil og vi fik slet ikke udnyttet kanterne tilstrækkeligt. Det var ikke fordi FCN havde voldsomt fokus på kanterne, men det var åbenbart nok.

    Antonsson og Boilesen gjorde det ganske fint inde centralt, men det er en stor fejl at Ingvartsen slipper afsted med at løbe i ryggen på Antonsson. Det virkede til at de var for fikserede på den situation med Cornelius og Marcondes og dermed mistede overblikket. Om ikke andet var det et godt løb og en flot aflevering i dybden (og så en noget heldig afslutning). Det er dog klart, at de ikke spiller med samme risici som Zanka og Erik og det var måske noget af den uforudsigeligehed vi manglede.

    Ludwig og Ankersen var ikke særlig iøjnefaldende i dag. Ludwig havde et par gode aktioner, men han kom ikke frem til så mange indlæg og han indtog en noget mere defensiv rolle end vanligt, da man nok frygtede Nordsjællands hurtighed. Ankersens offensive præstation i dag var uhyre svag. Det var ikke ret meget der lykkedes for ham og antallet af indlæg (for ikke at tale om kvaliteten) var alt for lav. Han tog heller ikke nok dybe løb og blev tit for stationær efter han havde afleveret bolden. Det var for let at lukke ham ned og jeg synes ikke han kan være sin præstation bekendt, da Nordsjællands defensiv slet ikke er så skræmmende.

    Toutouh var en skygge af sig selv i dag og er også en stor årsag til, at vores venstre side er så svag i dag. Han har ikke haft en så stærk start på 2017, men den her kamp var hans svageste længe. Defensivt lå han tit for langt fra modstanderen, men han dækkede trods alt fint af. Det offensive var slet ikke godt nok. Han var alt for passiv og han sporadiske aktioner med bolden førte ikke til ret meget. Han var måske banens dårligste i dag og det er en gåde at han spillede hele kampen i dag.
    Verbic mangler stadig at ramme sit niveau, men han var trods alt et lille lyspunkt i dag. Han havde modet til at forsøge noget på egen hånd og ender også med at være vores farligste spiller. Samarbejdet med Ankersen var dog ikke særlig godt og umiddelbart løber de ikke nok for hinanden og får dermed aldrig truet i dybden eller trukket en markering med sig, så der bliver lidt plads.

    Kvist og Matic var for passive i dag. Til tider var de for langsomme til at komme i presset og det de foretog sig virkede ikke særlig afstemt. De hjælper ikke hinanden særlig godt på midten og har utrolig svært ved, at igangsætte noget offensivt. Matic havde enkelte løb med bolden, men han endte tit med at løbe i en blindgyde. Når vi havde bolden lå FCN tæt på dem og de formåede ikke at løbe i gode positioner. Når det er sagt, så var der heller ikke mange der løb i position for dem. I starten af sæsonen synes jeg vi havde stor succes med at en spiller (enten kantspiller eller angriber) modtog bolden og lagde den til rette for midtbanen, så vores midtbane kunne blive retvendt, men det lader til at vi er gået over til, at have større afstand mellem spillerne, men når der ikke bliver løbet i ’hullerne’, så kan man ikke udnytte den større afstand og dermed spille bredere. Umiddelbart er vores midtbane i en ret sårbar position hvor der ikke skal gå meget galt før spilopbygningen svigter totalt og det er uholdbart, at vi ikke har nogle gode alternativer til Kvist og Matic (man kan ikke ligefrem påstå, at Gregus har grebet chancen).
    Det er naturligvis også en anden midtbanekonstellation end i starten af sæsonen, da Delaney var så stærk i duellerne, at de også kunne tillade sig at spille med langt større risici og man vandt samtidig flere andenbolde, men at Matic ikke har været bedre til at bygge spillet op, synes jeg har været skuffende. Man kan naturligvis håbe at det kommer, da han ikke har haft meget tid til at skulle lære en del og han har rykket sig væsentligt defensivt.

    Angrebet var en pose blandede bolsjer. Cornelius søgte ikke rummet i dybden så meget som han ellers har gjort i de seneste kampe, men han var stærk i duellerne og Maxsø begik reelt frispark i næsten samtlige dueller, da han var nødsaget til konstant at holde ham. Santander var i starten lidt svagere i duellerne, men kom fornuftigt tilbage i anden halvleg (hvilket også gælder hans præstation generelt). De havde dog svært ved at få bolden under kontrol og så betyder en vundet duel ikke ret meget. Vi havde også svært ved at sætte dem i scene og antallet af afslutninger var utrolig lavt, men de havde begge store muligheder. Jeg synes ikke man kan klandre dem for ret meget når holdet bag dem havde så svært ved at bygge spillet op. Jeg er stadig fortaler for, at de skal indgå mere i opbygningen og altså trække længere tilbage i banen og væk fra deres markering, men det er trods alt ikke mig der bestemmer (nok for det bedste). I øvrigt skal Santander ikke gentage det stunt han havde i forbindelse med straffesparket, for det klæder ham virkelig ikke (også selvom han virkelig gerne ville slå den rekord).

    Dommerpræstationen var som sådan ok og kampen blev ikke ligefrem spillet i et hæsblæsende tempo eller med høj intensitet. Han havde nogle gode vurderinger (fx fordelen ved FCN scoring og straffesparket), men der var alt for mange svipsere (de største var Santanders udvisning, FCN tilbagelægning og hands). Der var for mange holdesituationer der ikke blev dømt, men i det mindste blev nogle af dem dømt og det er trods alt en markant forbedring fra de sidste par kampe. Derudover var det trods alt en kamp med få forseelser.

    Opsummeret var det en skuffende forestilling og der er en del der ikke kan være deres indsats bekendt. Det kunne godt tyde på at motivationen har taget et gevaldigt dyk, men jeg håber godt nok, at den kommer tilbage på rette spor til kampen mod brøndby.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Jeg synes faktisk det er fantastisk underholdende at komme hjem og læse i kamptråden...

    Vi fører med ti point , er næsten i pokal finalen , været i 1/8 i euro ...det er helt naturligt at der lige kommer en downperiode efter du nærmest er i mål . Samtidig fik vi i vinterpausen revet hjertet ud af holdet .. det er nu i Bremen .... Matic har gjort det fornuftigt ift mange forgængeres start i fck ... det virker ærlig talt noget panikagtigt at læse med her i midten af april hvor vi har smadret alle rekorder i ligaen....

    Kom nu lidt


  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Jeg synes faktisk det er fantastisk underholdende at komme hjem og læse i kamptråden...

    Vi fører med ti point , er næsten i pokal finalen , været i 1/8 i euro ...det er helt naturligt at der lige kommer en downperiode efter du nærmest er i mål . Samtidig fik vi i vinterpausen revet hjertet ud af holdet .. det er nu i Bremen .... Matic har gjort det fornuftigt ift mange forgængeres start i fck ... det virker ærlig talt noget panikagtigt at læse med her i midten af april hvor vi har smadret alle rekorder i ligaen....

    Kom nu lidt
    Jeg er meget enig. Dog må du også selv være lidt bekymret over vores spil de sidste 4 kampe. Man kan jo sige at nedturen startede da Falck blev skadet. Og han kommer jo først tilbage næste sæson. 10 point kan hurtigt skrumpe ind, hvis vi ikke finder vores spil "hurtigt" Ingen betvivler den flotte sæson vi har haft, men spillemæssigt skal vi op i gear.

    Som det er lige nu kan vi snildt tabe til et godt spillende BIF hold, vores "form" taget i betragtning og så hedder afstanden kun 7 point samtidig med BIF får tanket endnu mere selvtillid.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Er ikke det mindste bekymret ... med medgiver gerne at spillet kan blive bedre ;-)....

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Vi er foran med 10 point med 8 kampe igen. Tror det er menneskeligt at spille på 80% - ikke nemt atil motivere sig.

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Jeg synes faktisk det er fantastisk underholdende at komme hjem og læse i kamptråden...

    Vi fører med ti point , er næsten i pokal finalen , været i 1/8 i euro ...det er helt naturligt at der lige kommer en downperiode efter du nærmest er i mål . Samtidig fik vi i vinterpausen revet hjertet ud af holdet .. det er nu i Bremen .... Matic har gjort det fornuftigt ift mange forgængeres start i fck ... det virker ærlig talt noget panikagtigt at læse med her i midten af april hvor vi har smadret alle rekorder i ligaen....

    Kom nu lidt
    Sæsonen har indtil nu været rigtig god og jeg er enig i, at det er meget naturligt, at motivationen bliver ramt. Personligt ser jeg en noget negativ tendens og jeg så gerne vi kunne holde hele sæsonen uden nederlag, da det ville være virkelig imponerende. Derudover vil det være utrolig nedslående hvis det er brøndby der skal tildele os sæsonens første nederlag. Derudover vil man vel allerhelst have, at vi vinder og spiller sprudlende fodbold hver gang - også selvom det ikke er realistisk.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 9 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 02.08.16, 08:05
  2. Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 29.07.14, 10:47
  3. Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 30.04.14, 12:17
  4. Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.13, 17:01
  5. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 09.05.08, 09:08

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •