Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    20 40.00%
  • Uafgjort!

    19 38.00%
  • FC Nordsjælland Sejr!

    11 22.00%
Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 135

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Og Julian Kristoffer. Omend han næppe har en fremtid hos os.
    Han er ikke fra SOE. Han er fast tilknyttet førsteholdstruppen nu. Formodentlig/forhåbentlig kun til sæsonen er færdig.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Ser ikke ud til Santander får karantæne.. Ikke at jeg forstår det, jeg synes den er oplagt

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ra-dbu/6609917

    - Der er ikke meget, der tyder på, vi tager sagen op. Jeg vil gerne slå fast, at vi ikke har truffet en endelig afgørelse endnu, men det er usandsynligt, vi tager sagen op, siger Jens Hjortskov og forklarer hvorfor:

    - Det er korrekt, at vi kan tage sagen op, når dommeren ikke har set episoden, men for eventuelt at skulle straffe Santander, skal vi vurdere, der er tale om voldelig adfærd, og det er der næppe tale om i den situation mellem Santander og Marcondes, siger Jens Hjortskov.
    Ja, det virker da temmelig sort. Men heldigt for os, hvis det står til troende.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er helt med på, at det måske ikke er det mest oplagte synspunkt, når klubben resultatmæssigt kører derudaf. På den anden side er det IMO mere reelt at komme med kritikken, når resultaterne er der, frem for når der pludselig er krise. Og jeg har som bekendt altid været temmelig kritisk overfor Ståles meget stramme system. Der har været perioder, hvor det har været mindre udtalt end andre, men jeg synes overordnet betragtet nærmest aldrig, det har været superophidsende at se FCK spille under Ståle - når man altså ser bort fra, at det selvfølgelig altid er sjovt at vinde. Og på det parameter er der jo intet at komme efter...

    Mit ønske kunne være, at man i en klub, der har så store ressourcer, tillod sig at løsne lidt på det stramme system, når man ikke spiller de sværeste kampe mod de bedste hold. Der bør være "råd" til det, og jeg tror, det kunne være med til at styrke entusiasmen og interessen for holdet i en tid, hvor tilskuertallene bløder. Jeg kan i hvert fald på det personlige plan mærke en voksende lyst til at se nogle nye vinde blæse over Peter Bangs Vej - uagtet at jeg fuldt ud anerkender, at Ståles taktiske evner resultatmæssigt har ført holdet langt. Jeg keder mig sgu blot lidt efterhånden. :-)
    Det er en lidt svær debat, da ingen af os reelt ved, hvor meget frihed der er i systemet. I denne sæson synes jeg bestemt, at der i perioder har været glimrende flydende spil. Jeg er egentlig også ret sikker på, at f.eks. de to kanter har masser af frihed til at bevæge sig rundt, når vi har bolden. Det ses bare ikke så tydeligt, når Falk ikke er med, og når resten spiller som en pose nødder. De to backs har jo også masser af frihed til at gå med frem.

    Mht konceptet defensivt, så kræver det nok en ny træner før det løsnes. Men her vil jeg nødigt ændre noget.

    Egentlig tror jeg ikke systemet som sådan låser det store, men det er nok mere på de spillertyper vi har, og især på de angribertyper vi benytter, at "problemet" ligger. Med Santander og Corner får man bare ikke det helt flydende kombinationsspil og vi spiller selvfølgelig meget på deres spidskompetencer, som er indlæg i boksen. Jeg håber og tror, at Ståle overvejer at tilføje en lidt anden angribertype til at give os en lidt anden dimension. Jeg ville elske at se en Santin-type ved siden af Santander (eller Corner) i angrebet. En som kunne indgå i kombinationer i et højere tempo end Santander/Corner, som havde noget fart og som kan sætte en mand. Egentlig kunne jeg godt tænke mig at se Falk som hængende angriber, men det ser ikke ud til at ske.

    LIdt flere dybdeløb fra midten kunne nok også hjælpe. Her kan Matic forhåbentlig på sigt byde mere ind, ligesom Thomsen (hvis han kommer i form) kan nyde ind med dybdeløb, bevægelse og dynamik.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, det virker da temmelig sort. Men heldigt for os, hvis det står til troende.
    Som gammel fodbolddommer synes jeg det giver perfekt mening. Reelt er det en bagatel som så bliver hvirvlet op til en hel masse af Viasats uduelige flok sensationsliderlige mikrofonholdere.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Egentlig tror jeg ikke systemet som sådan låser det store, men det er nok mere på de spillertyper vi har, og især på de angribertyper vi benytter, at "problemet" ligger. Med Santander og Corner får man bare ikke det helt flydende kombinationsspil og vi spiller selvfølgelig meget på deres spidskompetencer, som er indlæg i boksen. Jeg håber og tror, at Ståle overvejer at tilføje en lidt anden angribertype til at give os en lidt anden dimension. Jeg ville elske at se en Santin-type ved siden af Santander (eller Corner) i angrebet. En som kunne indgå i kombinationer i et højere tempo end Santander/Corner, som havde noget fart og som kan sætte en mand. Egentlig kunne jeg godt tænke mig at se Falk som hængende angriber, men det ser ikke ud til at ske.

    LIdt flere dybdeløb fra midten kunne nok også hjælpe. Her kan Matic forhåbentlig på sigt byde mere ind, ligesom Thomsen (hvis han kommer i form) kan nyde ind med dybdeløb, bevægelse og dynamik.
    Som du næsten skriver det: Der er en strukturel ubalance eller et par ditto mangler på holdet pt., og det ses offensivt.

    For det første synes jeg, at tabet af Delaney er meget tydeligt. Dels mangler den enorme power, han kom med, i vores spil, men i hans fravær kommer der heller ikke de løb ind i feltet fra den centrale midtbane, som vi så i efteråret. Med Kvist og Matic har vi pt. fået en central midtbane, der offensivt holder sig længere tilbage på banen og hovedsageligt fordeler bolde.

    For det andet så kan jeg ikke huske, at vi førhen under Ståle (eller nogen anden træner) har spillet udelukkende med store angribere, der primært lever på fysikken og i feltet. Tidligere har både NJ, N'Doye og Santin (og Ailton) på hver sin vis været angribertyper, der var gode til at gå ned i banen og deltage i spillet og som også kunne udfordre. Selv Mackan og Vetokele havde det aspekt i deres spil i højere grad end Corner (der har det meget svært med den disciplin, selvom han ofte forsøger) og Santander (der var ok til det i starten af sin FCK-tid, men ikke længere gør det så meget). Pavlovic er i den forbindelse ikke rigtig værd at nævne.

    Når der kommer så lidt fra de centrale spillere frem af banen, så bliver vores offensiv hurtigt reduceret til indlæg fra backs, og så hvad kanterne kan hitte på. Og så er vi jo kun en formkrise fra kanterne fra at være helt reduceret til indlæg og dødbolde, som en pæn del af foråret har budt på.

    Den gode organisation, angribernes fysik, dødbolde og enkelte ting fra kanterne kan selvfølgelig stadig vinde kampe for os og redde en god del point, og jeg frygter overhovedet ikke for mesterskabet. Men jeg håber godt nok, at man fra sportsdirektionens side overvejer, om ikke det er vejen frem til sommer at lede højt og lavt efter en ny Delaney/Atiba/Claudemir (for sidstnævntes vedkommende i en version uden byture og svingende form) hhv en ny Santin/NJ. Vi får problemer til næste sæson, hvis ikke vi får lidt flere strenge at spille på, offensivt. Det bliver lidt for nemt at lukke ned for.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  10. De følgende 8 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Som gammel fodbolddommer synes jeg det giver perfekt mening. Reelt er det en bagatel som så bliver hvirvlet op til en hel masse af Viasats uduelige flok sensationsliderlige mikrofonholdere.
    Som ditto er jeg helt enig.

    Situationen er ikke så voldsom og der er intet sted "unødvendig stor kraft" til stede. Det er et lille tjat med knæet, som resulterer i at Marcondes dør meget teatralsk og efterfølgende proklamerer, at han blev sparket i ryggen??
    Vi er helt enige om, at det er en svinestreg, men det er ikke noget, jeg ser mere end et gult kort i. Det samme med "slaget" som vist ligeså godt kunne karakteriseres som et hårdt skub med underarmen.

    Men til sammen - jo, så kunne det da godt have givet 2 gule og dermed et rødt kort.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Men til sammen - jo, så kunne det da godt have givet 2 gule og dermed et rødt kort.
    Det havde fanme' været den ultimative ydmygelse. I så fald havde Marcondes lykkedes med at få smidt Amartey, Christian Poulsen og Santa ud. Jeg føler virkelig en stor afsky overfor den mand. Ved farums mål skreg han ud mod børnene "FUCK JER-FUCK JER-FUCK JER-FUCK JER-FUCK-JER". Nøj en spade.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #68
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Som du næsten skriver det: Der er en strukturel ubalance eller et par ditto mangler på holdet pt., og det ses offensivt.
    Jeg tror ikke man kan overvurdere, hvor meget det har betydet for holdet at miste Thomas Delaney og Nikolai Jørgensen. De to bedste og vigtigste spillere vi har haft siden Grønkjær. Det var svært at se hvor gode de egentlig var, indtil de begyndte at dominere i meget større ligaer stort set fra dag et.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #69
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Jeg tror ikke man kan overvurdere, hvor meget det har betydet for holdet at miste Thomas Delaney og Nikolai Jørgensen. De to bedste og vigtigste spillere vi har haft siden Grønkjær. Det var svært at se hvor gode de egentlig var, indtil de begyndte at dominere i meget større ligaer stort set fra dag et.
    Synes nu ikke tabet af NJ10 har været så stort. Vi det mest scorende hold i ligaen og Corner og Santander scorer regelmæssigt uden at sammenligne med NJ10 i Nederlandene. Med Delaney derimod har vi mistet POWER, lederskab, vildskab og mål som vi ikke har fået erstattet endnu

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    7

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Som gammel fodbolddommer synes jeg det giver perfekt mening. Reelt er det en bagatel som så bliver hvirvlet op til en hel masse af Viasats uduelige flok sensationsliderlige mikrofonholdere.
    Nu bliver jeg nysgerrig :-)

    Så du vil som fodbolddommer bare lade den passere?

    Hvilket niveau dømmer du på?

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det havde fanme' været den ultimative ydmygelse. I så fald havde Marcondes lykkedes med at få smidt Amartey, Christian Poulsen og Santa ud. Jeg føler virkelig en stor afsky overfor den mand. Ved farums mål skreg han ud mod børnene "FUCK JER-FUCK JER-FUCK JER-FUCK JER-FUCK-JER". Nøj en spade.
    Gad vide om Roy Keane kunne overtales til at give et lille nap med her i foråret.. Vi kunne godt bruge hans "kompetencer" i returen i Farum..

  22. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Som ditto er jeg helt enig.

    Situationen er ikke så voldsom og der er intet sted "unødvendig stor kraft" til stede. Det er et lille tjat med knæet, som resulterer i at Marcondes dør meget teatralsk og efterfølgende proklamerer, at han blev sparket i ryggen??
    Vi er helt enige om, at det er en svinestreg, men det er ikke noget, jeg ser mere end et gult kort i. Det samme med "slaget" som vist ligeså godt kunne karakteriseres som et hårdt skub med underarmen.

    Men til sammen - jo, så kunne det da godt have givet 2 gule og dermed et rødt kort.
    Jeg synes nu ikke trælåret kan forsvares, mens slaget er lidt mere blandet, da det ikke er i hovedet eller ansigtet. Havde det været en brøndbyspiller, ville mange af os nok have haft fråde om munden, hvis ikke vedkommende var blevet vist ud. Her er et klip med to lignende episoder der heller ikke blev dømt, men hvor dommerne efterfølgende vurderede at begge episoder skulle have udløst udvisninger (som de også får at disciplinær udvalget). Den første situation er hvor en Randersspiller sparker til en modstander som falder ganske let og den anden er hvor en Aabspiller rammer en modspiller i maven med sin albue (uden at der er særlig meget kraft involveret og modstanderen smider sig også let).

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Som gammel fodbolddommer synes jeg det giver perfekt mening. Reelt er det en bagatel som så bliver hvirvlet op til en hel masse af Viasats uduelige flok sensationsliderlige mikrofonholdere.
    Sjovt, for mig er der ingen tvivl om at denne situation burde give rødt. Slår ham med fuldt overlæg i nakken med en knytnæve. Mam kan endda se i grimassen på hans ansigt at hans frustration udelukkende ligger i det slag og slet ikke er fokuseret på spillet. Det er i hvert fald i min verden meget langt fra et "skub for at komme fri" som skulle være eneste (dårlige) argument for at lade ham gå fri

    https://mobile.twitter.com/KlausSkyt...059648/photo/1
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #74
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Jeg så kampen live og opdagede ikke de to overtrædelser (Bevares. Jeg bemærkede svanens død, og at Marcondes til sidst rejste sig op uden at halte. Og jeg bemærkede også, at der gik relativt lang tid, før dommeren lod ham komme på banen igen. En lille sviner til Marcondes, tænkte jeg). Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på, at Twitter-Kenn også på sin nu nedlagte hjemmeside beskrev, hvordan dommerne er meget opmærksomme på forskellige spilleres sædvanlige problematiske adfærd. Om det kan have indflydelse, at Marcondes er kendt for at provokere spillere til rødt, og at såvel dommeren som disciplinærudvalget derfor trækker på skuldrene, ved jeg ikke. Men hvis Marcondes opdager, at ethvert lille puf/slag udløser rødt eller efterfølgende karantæner, så fortsætter han i det uendelige. Nøj, han er en spade.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #75
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Sad og så Onside XL og hørte på hvordan Jesper Thygesen mente at hvis Santa ikke fik et rødt kort ville det åbne en flodbølge af små og store svinestreger i løbet af kampene.... Måske har han ret, det må tiden jo vise sig hvis Santa ikke bliver straffet per efterkrav. Men samtidig i samme kampen mellem AGF - SIF slår/skubber Spelmann en SIF spiller i ryggen flere gange uden det bliver kommenteret eller taget op igen og igen og igen. Eller Ingvartsens straffe på Corner hvor der bliver sagt at den kan dømmes men at den slags foregår på hvert hjørnespark. SUK siger jeg bare... Der mangler helt sikkert en rød tråd i dommerens linje og konsekvens, men det burde da ikke være så svært at sige til holdende inden sæsonen, eller kampen at: holden/riven i bluserne, skub og taklinger over strømpe/ankelhøjde, ikke bliver tolereret og giver gult kort hver gang. Det ville (måske) fremme en mindre fysisk liga med mere plads til kreative og tekniske spiller og flere mål tror jeg.

    Kunne være rart at høre de så kaldte eksperter hvor i fodboldloven det står at man må hive/holde/skubbe og slå ned på dette hver runde hvis de vil begynde at hive paragraffer og fodboldloven frem...
    Sidst redigeret af phillipo : 11.04.17 kl. 08:33

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 02.08.16, 08:05
  2. Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 29.07.14, 10:47
  3. Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 30.04.14, 12:17
  4. Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.13, 17:01
  5. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 09.05.08, 09:08

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •