Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
50. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    20 40.00%
  • Uafgjort!

    19 38.00%
  • FC Nordsjælland Sejr!

    11 22.00%
Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789
Viser resultater 121 til 135 af 135

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Der er nogen der lyver. Michael Johansen skal have en velkomst der en Judas værdig, næste gang han kommer i Parken.

    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...-alternativer/
    Ffs nogen/DBU bør snart evaluere den sportslige værdi af det det latterlige udvalg.

    Er det et udvalg der reelt arbejder objektivt for at komme unoderne til livs, eller er det en moralsk protese der på efterbevilling og efter mediepres skal undskylde den elendige dommerstandard i landets bedste række?
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Ffs nogen/DBU bør snart evaluere den sportslige værdi af det det latterlige udvalg.

    Er det et udvalg der reelt arbejder objektivt for at komme unoderne til livs, eller er det en moralsk protese der på efterbevilling og efter mediepres skal undskylde den elendige dommerstandard i landets bedste række?
    Måske en ide at dommertrioen indenfor 24 timer skal gense kampen og udvælge om. Over skal sendes til udvalget, som herefter tager det op. Klubberne og udvalget kan så få besked samtidig, at den sag vil blive gennemgået.

    Fint nok at det rammer en FCK spiller, men jeg er ikke alt for vild med rettergangen og hvem, der tager sagen op. Det er yderst problematisk.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Når den værste irritation over Hjortskov-gate har lagt sig, så håber jeg på at det er med til at sætte Ståle og spillerne endnu mere op til mandagens kamp mod Oscars legetøj. Og de moser dem gennem 90 min.
    Sidst redigeret af albinus1985 : 12.04.17 kl. 21:00

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Når den værste irritation over Hjortskov-gate har lagt sig, så håber jeg på at det er med til at sætte Ståle og spillerne endnu mere op til søndagens kamp mod Oscars legetøj. Og de moser dem gennem 90 min.
    Mandagens...

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Mandagens...
    Nå ja. Der er jo noget helligdag ;-)

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Til de interesserede, så er kendelsen i sin fulde længde her.

    https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu..._santander.pdf

  11. #127
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Til de interesserede, så er kendelsen i sin fulde længde her.

    https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu..._santander.pdf
    Pudsigt at dommeren mener Santander gør sig skyldig i voldsom adfærd, men at disciplinærudvalget vælger, at han gør sig skyldig i spil som i alvorlig grad er utilladelig. Jeg er ganske sikker på at det er faktuelt forkert (altså ikke et spørgsmål om fortolkning), at Santander gør sig skyldig i spil som i alvorlig grad er utilladeligt, da der ikke et tale om en tackling eller i kamp om bolden.

  12. #128
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Måske en ide at dommertrioen indenfor 24 timer skal gense kampen og udvælge om. Over skal sendes til udvalget, som herefter tager det op. Klubberne og udvalget kan så få besked samtidig, at den sag vil blive gennemgået.

    Fint nok at det rammer en FCK spiller, men jeg er ikke alt for vild med rettergangen og hvem, der tager sagen op. Det er yderst problematisk.
    Jeg tror ikke, det er en god idé, at dommertrioen skal vurdere, om den har overset noget i kampens hede. Det er nok smart, at det er nogen uvildige, der vurderer det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Så er Hjortskov kommet med en udtalelse.

    http://www.bt.dk/fodbold/solbakken-t...-paa-kritikken

    Jeg må bare sige, at udvalget får travlt fremadrettet. For den gråzone som han omtaler, må gøre, at hvis en spiller bare gør det mindste, så skal det jo tages op og efterfølgende straffes.
    Jeg ser allerede frem til næste runde af Superligaen, og få zoomet godt ind på alle standardsituationerne. Her bliver der slået, skubbet, sparket og jokket på, og jeg vil gerne vædde på at dommerne ikke når at se alle episoder. Så må ALLE episoderne jo tages op i udvalget, som så ikke kan passe deres normale arbejde ved siden af, da der simpelthen ikke vil være tid til det.

  14. #130
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Jeg håber, at man på baggrund af dette komplet håbløse og uacceptable forløb også får taget en debat om, hvordan man skal se på den her type små svinestreger, som er onde, usportslige og tåbelige, men jo aldeles ufarlige.

    Jeg synes, der er en helt forkert bias, hvor medier/fans hidser sig enormt op over disse små svinestreger, som også får konsekvenser efter kampene, hvis de ikke dømmes til rødt kort. Omvendt bliver der set mildere på de halsbrækkende tacklinger, som jo potentielt kan sende spillere ud med skader i lang tid, fordi "det er en del af spillet" eller "hensigten var ikke ond". F.eks. situationen om Schwartz-Høgli tilbage i et derby for ikke så lang tid siden - burde man ikke have givet rødt på efterbevilling?

    Desværre er fodboldloven og stemningen omkring dette lige nu anderledes, og vi har set mange eksempler på det:

    - Zanka der bliver udvist mod Hobro i katastrofekampen i Parken fordi han holder en spiller tilbage med sit ben.
    - Rilwan Hassan der i en hjemmekamp bliver udvist, fordi han kaster en bold efter en modspiller efter en batalje på sidelinjen.
    - Erik Friberg fra Esbjerg der vises ud fordi han laver et lille benspænd som hævnagt mod en Hobro-spiller.

    Og der er helt sikkert flere eksempler. Med sådan en linje er Santanders karantæne jo helt efter bogen.

    Men jeg synes generelt, at det er synd, at man ødelægger kampe med røde kort for sådanne små og komplet ufarlige bataljer. Det er helt naturlige små kampe der opstår i løbet af en fodboldkamp med høj tænding. Der bliver små skub i brystet, skænderier, bolde der bliver sparket væk, hevet i trøjer, sikkert også sagt nogle grimme ting en gang imellem. Helt fair med gule kort for usportslig opførsel, men spar da de røde kort til situationer, hvor der er tale om hasarderet og farlig adfærd, f.eks. de halsbrækkende tacklinger.

    Her er jeg måske endda af den holdning, at man godt kunne sænke barren for, hvornår man smider folk ud for at tilsidesætte hensynet til modspilleren, selvom hensigten kan være god nok, nemlig at lave en regulær tackling og få bolden. Men måske står jeg alene med det synspunkt, at man i højere grad skal straffe de onde gerninger frem for de onde hensigter.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #131
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Hvor mange af episoderne fra kampen mod SønderjyskE blev taget op af udvalget eller for den sagt skyld af medierne ? Ingen vel...
    Bare i dette klip af Cornelius brændte straffespark, ses tydeligt to episoder der i samme grad kunne straffes med karantæne. Marc Petersen giver tydeligt Verbic en albue i maven, og ham der håner Cornelius (kan ikke huske hans navn). Men da der ikke har været en mediestorm, finder udvalget det åbenbart ikke nødvendigt at starte en sag.





  17. #132
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Bare i dette klip af Cornelius brændte straffespark, ses tydeligt to episoder der i samme grad kunne straffes med karantæne. Marc Petersen giver tydeligt Verbic en albue i maven, og ham der håner Cornelius
    Beklager, jeg er altså ikke helt enig her. Med mindre "kunne" er nøgleordet. Jeg kan godt se på klippet, at der er en batalje mellem Marc Petersen og Verbic, men jeg kan ikke se, at den er tydelig nok til at disciplinærudvalget kan give karantæne. Der skal mindst en bedre vinkel til. Og det er da overvejende sandsynligt, at Luijckx siger noget karantænefremkaldende, men vi kan altså ikke høre, hvad han siger. Der var en tilsvarende situation mellem Marc Petersen og Verbic ved SønderjyskEs scoring, men vi er altså nødt til at have lyd på, for at kunne give karantæne. Det er ikke tilstrækkeligt at have en rimelig sikker formodning.

    Og så hæfter jeg mig i øvrigt ved, at ca. 75% af brugerne herinde finder det helt i orden, at Santander får karantæne. Lad os glæde os over, at vi er store nok til at kunne indrømme egne fejl. Det var aldrig sket længere vest på. Og her refererer jeg ikke alene til Brøndby, men til længere vest på helt generelt.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #133
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Nogen der har et overblik over hvilke sager der historisk er taget op?

  20. #134
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Beklager, jeg er altså ikke helt enig her. Med mindre "kunne" er nøgleordet. Jeg kan godt se på klippet, at der er en batalje mellem Marc Petersen og Verbic, men jeg kan ikke se, at den er tydelig nok til at disciplinærudvalget kan give karantæne. Der skal mindst en bedre vinkel til. Og det er da overvejende sandsynligt, at Luijckx siger noget karantænefremkaldende, men vi kan altså ikke høre, hvad han siger. Der var en tilsvarende situation mellem Marc Petersen og Verbic ved SønderjyskEs scoring, men vi er altså nødt til at have lyd på, for at kunne give karantæne. Det er ikke tilstrækkeligt at have en rimelig sikker formodning.

    Og så hæfter jeg mig i øvrigt ved, at ca. 75% af brugerne herinde finder det helt i orden, at Santander får karantæne. Lad os glæde os over, at vi er store nok til at kunne indrømme egne fejl. Det var aldrig sket længere vest på. Og her refererer jeg ikke alene til Brøndby, men til længere vest på helt generelt.
    Jamen så misser du jo min pointe fuldstændig.

  21. #135
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Nordsjælland (09.04.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Jamen så misser du jo min pointe fuldstændig.
    Du må gerne uddybe, for så misser jeg også din pointe?

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 02.08.16, 08:05
  2. Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 29.07.14, 10:47
  3. Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 30.04.14, 12:17
  4. Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.13, 17:01
  5. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 09.05.08, 09:08

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •