Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
103. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr! 13 Points forspring!

    39 37.86%
  • Uafgjort!

    37 35.92%
  • BIF Sejr!

    27 26.21%
Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 146

Emner: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)


    BIF vs. FC København

    Optakt:
    Superliga Mesterskabsspil - Stilling efter forrige runde:
    # Hold Kampe Vundet Uafgjort Tabt Mål for Mål imod Difference Point
    1 FC København 2 1 1 0 60 12 +48 68
    2 BIF 2 2 0 0 57 26 +31 58
    3 FC Midtjylland 2 1 0 1 49 33 +16 41
    4 FC Nordsjælland 2 1 1 0 44 42 +2 39
    5 Lyngby 2 0 0 2 26 27 -1 39
    6 SønderjyskE 2 0 0 2 32 37 -5 39

    I sidste runde skævede man (som så mange gange før i runder op til Derby) på den potentielle karantænesituation, som viste at både Santander og Cornelius skulle undgå strafpoints. Samtidig var der umiddelbart gode muligheder for at BIF fik et par karantæner, hvis de undlod at spare spillerne. Resultatet blev efter et noget uprofessionelt forløb hos disciplinærudvalget (som alle jo nok ved) at Santander fik en fortjent karantæne for at være overtændt mod FCN, samtidig med at BIF desværre slap. Som jeg har forstået det har Santander ikke fået strafpoint, hvorfor han vil være i karantænefare så snart han vender tilbage igen i ligaen.

    Apropos professionalisme er dette også er det første derby efter Oscar er kommet tilbage i BIFs bestyrelse. De fleste kender jo nok historien, så kort fortalt afslørede Jan Bech at han havde en bruger på et fanforum ved at mødes med en af de andre brugere. For underholdningens skyld havde Oscar-profilen kritiseret Thomas Frank og Per Rud, og efter blandt andre fanradioen havde sat fokus på sagen trak træneren sig. Efterfølgende stillede Bech ikke op til bestyrelsen ved førstkomne generalforsamling, men dagen før 1.april kom han så tilbage. Herfra må man blot henvise til Jobbeelg’s indlæg i ”Dagens billede”-tråden, som endnu en gang udstiller BIF-fans flygtige værdier.

    Kampen handler især om at sætte BIF af i kampen om mesterskabet og sidste sæson var det faktisk i netop runde 29 at det med en udesejr over AaB blev matematisk sikret at FC København ville ende over BIF. Det kan desværre ikke sikres matematisk i mandagens kamp (da BIF har forbedret deres pointsnit væsentligt), men FC København har faktisk opnået pointsnit på 2,43 mod 2,11 efter 28 runder sidste sæson. Det vil selvfølgelig være fantastisk HVIS (antijinx) det lykkes at få 13 points forspring med 7 runder tilbage.

    Det skal selvfølgelig også nævnes at det er første kamp efter at den nye Derby-aftale er faldet på plads. Aftalen træder først i kraft i næste sæson, men det betyder at FC København har fået 1.500 og de blev udsolgt på et par timer i søndags. Det er vigtigt at folk tager med og støtter holdet på alle udebaner – og i brøndby betyder det forhåbentligt at vi fans med tiden kan få endnu flere billetter end de 2.100 som er i den nye aftale.


    GOD KAMP!!!

    Officiel optakt:
    Optakt fra bold.dk
    Optakt fra Indkast.dk
    Optakt fra tipsbladet.dk
    Optakt fra superstats.dk
    FCK.DK: Stem på bedste udebanemål i Derby
    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    01. Stephan Andersen
    31. Robin Olsen

    03. Ludwig Augustinsson
    05. Erik Johansson
    15. Mikael Antonsson
    20. Nicolai Boilesen
    22. Peter Ankersen
    25. Mathias Zanka Jørgensen

    06. William Kvist
    07. Benjamin Verbic
    08. Uros Matic
    16. Jan Gregus
    17. Kasper Kusk
    24. Youssef Toutouh
    32. Danny Amankwaa

    11. Andreas Cornelius
    23. Andrija Pavlovic
    37. Julian Kristoffersen



    Skader: Rasmus Falk, Nicolaj Thomsen og Tom Høgli
    Karantæner: Federico Santander

    BIF:
    01. Frederik Rønnow
    16. Adam Kwarasey

    04. Benedikt Röcker
    05. Gregor Sikosek
    06. Hjörtur Hermannsson
    12. Frederik Holst
    13. Johan Larsson
    23. Paulus Arajuuri
    27. Svenn Crone

    08. Rodolph Austin
    10. Hany Mukhtar
    11. Zsolt Kalmár
    14. Kevin Mensah
    18. Lebogang Phiri
    19. Christian Nørgaard

    09. Teemu Pukki
    20. Kamil Wilczek
    22. Gustaf Nilsson
    29. Jan Kliment

    Skader: Thomas Kahlenberg
    Karantæner: Ingen

    Forventede startopstillinger:
    FC Københavns opstillinger fra holdnyt.dk
    BIFs opstillinger fra holdnyt.dk

    Idet holdnyt.dk tilsyneladende ikke har opdaget at Federico har karantæne er hermed et mere realistisk bud:
    Robin Olsen
    Peter Ankersen – Mathias ‘Zanka’ Jørgensen – Erik Johansson – Ludwig Augustinsson
    Benjamin Verbic – William Kvist – Uros Matic – Youssef Toutouh
    Andreas Cornelius – Andrija Pavlovic


    Statistik:
    Kampe Vundet Uafgjort Tabt Mål for Mål imod Difference Point Pointsnit Målsnit
    Hjemme 46 24 14 8 69 47 +22 86 1,86 1,50
    Ude 49 19 11 19 55 57 -2 68 1,39 1,12
    Total 95 43 25 27 124 104 +20 154 1,62 1,31

    Kilde: Nipserstat.dk

    Dommeren:
    Michael Tykgaard - se vores statistik med ham her.
    Mod BIF:
    01. Dec 2013 BIF – FC København 1-3
    06. Apr 2015 BIF – FC København 0-0
    06. Apr 2016 FC København – BIF 1-1

    Sæson 2016/2017

    Seneste kamp:
    19. Februar 2017 FC København – BIF 0-0

    http://uk.youtube.com/v/vk3cwadbwZk
    Robin Olsen
    Peter Ankersen – Mathias ‘Zanka’ Jørgensen – Jores Okore – Ludwig Augustinsson
    Rasmus Falk – William Kvist – Uros Matic – Youssef Toutouh
    Federico Santander – Andreas Cornelius

    Se kampen:
    På Hjalte Park:
    Mandag d. 17. april
    Mødested Parken foran FanClubben (hjørnet af A-og B-tribunen)
    Mødetid ved Parken kl. 13.00
    Afgang fra Parken kl. 13.30
    Kampen spilles kl. 16.00

    Eller: Særtoget for FCK-fans afgår fra Dybbølsbro Station kl. 13.55 og ankommer til Brøndbyøster Station kl. 14.06.

    Har man været uheldig og ikke fået billet til kampen vises den på 3+ med optakt fra kl.15.

    Sandsynlighed/Oddset:
    BIF – FC København: 1 - X - 2
    Sandsynlighed fra bold.dk: 31,4% - 28,7% - 39,9%

    FC København, som dansk mester 2016/2017: lukket
    Skandalen, som ikke er sket siden 2004/2005 og på niveau med 2011/2012: 40,00
    FC København går ubesejret gennem superligaen 2016/2017: 2,40
    FC København taber mindst 1 kamp i ligasæsonen 2016/2017: 1,50

    Vejret:
    Se denne side på dmi.

    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.


    ALLE MAND TIL PESTEGNEN - DET VIGTIGSTE OPGØR I SLUTSPILLET - GOD KAMP!!!
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 17.04.17 kl. 09:34

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Får vi hug på Pestegnen? :-/
    Hvad siger mavefornemmelsen? Ingen tvivl om at BØF er lidt for godt kørende for tiden og gerne snart må få en skade eller to plus en karantæne. Og samtidig må vi gerne vise godt spil igen og få afgjort det mesterskab.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Får vi hug på Pestegnen? :-/
    Hvad siger mavefornemmelsen? Ingen tvivl om at BØF er lidt for godt kørende for tiden og gerne snart må få en skade eller to plus en karantæne. Og samtidig må vi gerne vise godt spil igen og få afgjort det mesterskab.
    Tror den bliver uafgjort igen. Synes de giver mange chancer væk i kampen mod Randers. Så mener der burde være gode muligheder for mål i den kamp men de kampe er sjældent særlig målrige... Personligt synes jeg ikke se spiller særligt godt/flot fodbold og tager du hany mukhtar ud af deres hold er det meget ordinært

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Min mavefornemmelse siger uafgjort. Vores 5 bageste er tilbage til det gamle, og Kvist har fået hvile fra kamp den seneste uges tid. Til gengæld kommer BØF med alt, hvad den kan trække på deres hjemmebane, siden de nærmest har alt at vinde og intet at tabe, og vores bænk ser noget tynd ud i øjeblikket, hvor det næsten kun er Gregus og Boilesen, der kan spille på samme niveau som start-11'eren.

    Noget andet er, at bortset fra Santanders karantæne, som i sig selv ikke har noget at gøre med derby, så er der virkelig ro på mediefronten angående derby på nuværende tidspunkt. Det er nærmest til vores fordel, at spillerne får ørenlyd og ro til at forberede sig, eftersom BØF har brug for larm og kaos for at føle sig til stede. Hvis ikke der er en mediemæssig nerve, kan BØF ikke skabe den samme elektriske stemning på stadion, som de har så inderligt brug for, hvis de skal gøre sig forhåbning om at for alvor lægge pres på os.
    Det kan dog selvfølgelig ændre sig i løbet af de næste par dage..

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Jeg gad godt at vi gik lidt væk fra den vante 442. Jeg synes ikke presspillet har fungeret optimalt på det sidste, og mod et Brøndby-hold, som oversvømmer den centrale del vil jeg skifte til en 352 system. Samtidig vil jeg derfor have de 11 spillere som pt er i bedst form på banen.
    Robin Olsen - Erik J - Zanka - Boilesen - Ankersen - Kvist - Toutouh - Matic - Ludvig - Pavlovic - Cornelius

    Så får vi lukket ned for dem centralt, og her tænker jeg specifikt på Mukthar, så er vi nået langt. Bliver det en kaoskamp uden struktur, så passer kampen dem bedre, da det er den type kamp de vil have.


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Jeg gad godt at vi gik lidt væk fra den vante 442. Jeg synes ikke presspillet har fungeret optimalt på det sidste, og mod et Brøndby-hold, som oversvømmer den centrale del vil jeg skifte til en 352 system. Samtidig vil jeg derfor have de 11 spillere som pt er i bedst form på banen.
    Robin Olsen - Erik J - Zanka - Boilesen - Ankersen - Kvist - Toutouh - Matic - Ludvig - Pavlovic - Cornelius

    Så får vi lukket ned for dem centralt, og her tænker jeg specifikt på Mukthar, så er vi nået langt. Bliver det en kaoskamp uden struktur, så passer kampen dem bedre, da det er den type kamp de vil have.
    Den opstilling ville være fræk men tror nu vi stiller i den klassiske og bytter du Boilesen ud med Verbic så har du start opstillingen tror jeg. Men ville elske at se Boilesen på banen. Han er en klassespiller men en rolighed på bolden og en international toughhed i duellerne som vi helt sikkert vi kan bruge på mandag til at dominere kampen samt muligheden for at provokere bøfferne

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Jeg gad godt at vi gik lidt væk fra den vante 442. Jeg synes ikke presspillet har fungeret optimalt på det sidste, og mod et Brøndby-hold, som oversvømmer den centrale del vil jeg skifte til en 352 system. Samtidig vil jeg derfor have de 11 spillere som pt er i bedst form på banen.
    Robin Olsen - Erik J - Zanka - Boilesen - Ankersen - Kvist - Toutouh - Matic - Ludvig - Pavlovic - Cornelius

    Så får vi lukket ned for dem centralt, og her tænker jeg specifikt på Mukthar, så er vi nået langt. Bliver det en kaoskamp uden struktur, så passer kampen dem bedre, da det er den type kamp de vil have.
    Meget enig, måske Verbic i stedet for Toutouh så vi fik lidt fart ?

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Mukhtar skal lukkes ned så simpelt er det. Meget af deres opspil går igennem ham og tildels Piri. Da vi mødte dem i Parken sidste gang drev Mukhtar virkelig gæk med os og fik alt for meget plads på midtbanen. Så det er måske ikke helt dumt at sætte en ekstra mand på midtbanen.

    Vi kommer ikke uden om at BIF er spillemæssigt bedre end os lige pt. så vi skal stå godt defensivt og stå i mod BIFs pres i starten.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Selvom Mukhtar bestemt er deres bedste mand, så skal man passe på med at ændre ens setup på baggrund af en modspiller, da det kan komme til at koste offensivt. Hvis vi kommer under pres, så bliver kanterne hurtigt presset så langt tilbage, at man reelt spiller 532. Offensivt opnår man ikke meget mere end at vi mister noget bredde, ligesom man reelt bytter en offensivspiller med en central forsvarer. Giver vi afkald på bredden ender vi med, at spille på brøndbys præmisser og vi får næppe meget ud af at fokusere på, at spille bolden op gennem midten. Jeg tror ikke vores presspil bliver meget bedre, da vores kanter trods alt også hjælper til og de vil naturligvis trække mere centralt hvis ikke brøndby angriber over kanterne.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    58

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    De skal blot presses i bund som det blev gjort i efterårets kamp i de første 20-25 min.
    Så er de lige så middelmådige som Skive.
    "Brøndby IF er et professionelt fodboldhold - ikke et velgørenhedsprojekt for fallerede eks-stjerner, hvor vi skal være åh så taknemmelige, bare de kan slå en præcis aflevering." - Mr. Scott

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Godt nok bifferne fik en sejr i går så de vil komme ud som høns uden hoveder i deres presspil fra start og gi go plads bagved...

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Selvom Mukhtar bestemt er deres bedste mand, så skal man passe på med at ændre ens setup på baggrund af en modspiller, da det kan komme til at koste offensivt. .
    Tjaa, når modstanderen har én god spiller der er hjertet på holdet og stort set skaber alt hvad der hedder chancer - så er det nu meget godt at kunne 'adaptere'. Vi skal også huske på at det ikke er os der skal vinde den her kamp, vi kan sagtens leve med uafgjort, og så vil jeg egentlig være mere tryg ved at holde Mukthar i kort snor og så være lidt mindre offensive. Vi havde også store problemer med ham i sidste kamp på Brøndby stadion, hvor han tit fik ALT for meget plads mellem forsvar og midtbane, og det var endda med Delaney på banen.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Tjaa, når modstanderen har én god spiller der er hjertet på holdet og stort set skaber alt hvad der hedder chancer - så er det nu meget godt at kunne 'adaptere'. Vi skal også huske på at det ikke er os der skal vinde den her kamp, vi kan sagtens leve med uafgjort, og så vil jeg egentlig være mere tryg ved at holde Mukthar i kort snor og så være lidt mindre offensive. Vi havde også store problemer med ham i sidste kamp på Brøndby stadion, hvor han tit fik ALT for meget plads mellem forsvar og midtbane, og det var endda med Delaney på banen.
    Jeg er meget enig. Det var netop også min pointe som jeg skrev længere oppe. Mukhtar fik super meget plads sidst vi mødte BIF i parken, hvor han nærmest gjorde hvad han ville og han er jo ikke ligefrem blevet dårligere siden da. Normalt er jeg også i mod at lave for meget om på sin egen taktik, men jeg mener altså at på nuværende tidspunkt den spiller hos BIF der gør den absolute forskel som vi bliver nød til at forholde os til.

    Jeg frygter nu ikke så meget BIFs kanter. Det meste af deres opspil bliver leveret af Piri og Mukhtar.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Hjulmand havde stort held tidligere på foråret med at afskære Mukhtars forsyningslinje: Han lod gennemsympatiske Marcondes forechekke Christian Nørgaard og afskar dermed Mukhtars primære forsyningslinje.
    Tilsvarende da Mous Inter slog Barcelona ud i 2010: han sørgede for at Iniesta aldrig fik bolden, da han var deres væsentligste distributør (også til Messi)
    ---
    Jeg synes COlsens forslag ser spændende ud. Da vi spillede den i pokalsemien sidste år, faldt Verbic imidlertid igennem som offensiv 5'er (3-5-2), som jeg husker det.
    Jeg ved ikke om 120 min i benene er til vores fordel.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Får vi hug på Pestegnen? :-/
    Hvad siger mavefornemmelsen? Ingen tvivl om at BØF er lidt for godt kørende for tiden og gerne snart må få en skade eller to plus en karantæne. Og samtidig må vi gerne vise godt spil igen og få afgjort det mesterskab.
    Min mavefornemmelse er præcis som inden kampen i Ajax. Jeg er ret sikker på, at vi taber, og alt andet vil være en kærkommen overraskelse for mig.

    Jeg kan hverken se, at vi holder nullet, ligesom jeg har svært ved at se os score med Santanders karantæne. Ergo må det blive et nederlag :-(

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 16.09.16, 07:08
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (15.08.14 kl.19.30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 20.08.14, 12:00
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48
  5. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •