Se afstemningsresultater: Hvilket scenarie ser du helst?

Stemmeafgivere
278. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Vi vinder ligaen som ubesejrede, men taber pokalfinalen.

    21 7.55%
  • Vi vinder pokalfinalen, men taber en af de allersidste par kampe og går ikke igennem som ubesejrede.

    257 92.45%
Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 68

Emner: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Jeg foretrak ubesejret, INDTIL BøF nåede finalen. Nu vil jeg hellere have the double, især hvis nederlaget i ligaen IKKE kommer i kampen mod samme...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Haha, ja skal vi ikke gå efter den, fordi de virkelig ægte fra Valby har nappet den ;-) - Udover det kunne det faktisk være interssant hvor tit det sker. Både i DK eller Udlandet. Hvad taler vi, 1 ud af 100 mesterskaber eller noget i den dur? Jeg tror nemlig netop ikke det er noget "selv de og de" har præsteret, men noget i en helt anden galakse end en simpel double-titel. Det er 100 gange mere interessant end en eller anden gammel graf.

    Der er i øvrigt en debat om emnet på Quora hvor mange mener selv liverpools 5 CL trofæer overgåes af Arsenals ufattelige sæson dengang de gik ubesejret igennem PL når det kommer til at kunne slå rekorden (https://www.quora.com/Arsenal-won-th...rdest-to-break). Men et pokalnederlag til en klub som allerede er EL-kvalificeret er self også meget slemmere end 5 CL titler.

    Og ja jeg oprettede faktisk lidt tråden, fordi jeg havde en fornemmelse af jeg ligesom k@sper tilhører mindretallet der vægter et rekordmesterskab klart højest :-) Dog glæder det mig at de fleste virker til at ville foretrække rekordmesterskabet hvis det var mod alle andre end Hele Danmarks Gudehold, hvilket siger lidt om hvor højt folk efterhånden vægter pokalen :-)
    Men et pokalnederlag til en klub som allerede er EL-kvalificeret er self også meget slemmere end 5 CL titler.
    – det forstår jeg simpelehen ikke hvad du mener med.

    Men dybest set er jeg sgu egentlig bare lidt rystet over udgangspunktet her. Tanken om at nogen hellere ville tabe en pokalfinale til Brøndby end en kamp uden betydning; tanken om at man med glæde ville give afkald på et trofæ hvis man vidste at man kunne opnå en statistisk særhed, og så endda mens Brøndby får trofæet med hjem fra vores stadion – den tanke er så fåking grænseoverskridende, at jeg slet ikke fatter den.

    Det er en meget ekstrem måde at få noget ud mellem sidebenene på om, at man ikke giver noget for pokalturneringen. Lad da så for Guds skyld være med at møde op, når vi sætter byen på den anden ende 25/5.


  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Wtf? Altså, dilemmaet går på om man ønsker en hæderstitel og økonomisk/europæisk livsline i form af en pokal til BØF efter sejr over FCK på vores hjemmebane, mod et tabe en eller flere ligegyldige kampe efter mesterskabet er sikret - kampe som fx kan bruges på at få Boilesen, Okore og Kusk(?) tættere på holdkortet?

    No dice! Jeg vil med sindsro lade FCK tabe de resterende kampe - lige på nær pokalfinalen..
    Eftersom vi har sikret os skabet, så er det underordnet om bøf vinder eller taber finalen - set i forhold til deres europæiske livline.

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    100

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    I al den snak om statistik og sandsynligheder m.m. kan det kun undre at man ville kunne leve med at BIF skulle have 100% succes i indbyrdes pokalfinaler.


  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Men dybest set er jeg sgu egentlig bare lidt rystet over udgangspunktet her. Tanken om at nogen hellere ville tabe en pokalfinale til Brøndby end en kamp uden betydning; tanken om at man med glæde ville give afkald på et trofæ hvis man vidste at man kunne opnå en statistisk særhed, og så endda mens Brøndby får trofæet med hjem fra vores stadion – den tanke er så fåking grænseoverskridende, at jeg slet ikke fatter den.

    Det er en meget ekstrem måde at få noget ud mellem sidebenene på om, at man ikke giver noget for pokalturneringen. Lad da så for Guds skyld være med at møde op, når vi sætter byen på den anden ende 25/5.
    Du må være rystet alt du vil :-) Og jeg skal nok selv styre om jeg møder op til pokalen, ellers tak for omsorgen og invitationen, men den ændrer intet :-)

    Jeg synes bare dine frames er let gennemskuelige, "en kamp uden betydning", "statistisk særhed" eller "selv Frem har skam præsteret". Det er en meget lidt objektiv måde at præsentere en af de vildeste præstationer nogensinde, som måske ikke vil blive overgået i din og min levetid på.

    Hvis du spørger Arsenals fans om det var "en kamp uden betydning", "statistisk særhed" eller "selv Frem har skam præsteret" før de skulle spille deres afgørende kampe og se om de kunne opnå en status som invincibles i 2003 ville de ryste på hovedet. Og det mesterskab står stadig som noget helt særligt i PL og et hold man kender i hele Europa for netop det. Jeg tvivler på det var husket på samme måde fordi lige havde vundet en af cupperne. Ligesom det i superligaen aldrig er sket før, som Tipsbladet skriver om http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...erliga-bedrift.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Jeg synes bare dine frames er let gennemskuelige, "en kamp uden betydning", "statistisk særhed" eller "selv Frem har skam præsteret". Det er en meget lidt objektiv måde at præsentere en af de vildeste præstationer nogensinde, som måske ikke vil blive overgået i din og min levetid på.
    Well, jeg synes også din frame er meget klar. Og den chokerer mig sgu, hypotese eller ej. Og jeg mener det: hader du pokalen så meget, så overlad den til os andre.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser

    Og det mesterskab står stadig som noget helt særligt i PL og et hold man kender i hele Europa for netop det.
    Sjovt nok havde jeg glemt alt om det, indtil du nævnte det.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    181

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    De 17, der har valgt første svarmulighed, kan passende tilføje et af følgende billeder som signatur til deres indlæg.



  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #39
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Sjovt nok havde jeg glemt alt om det, indtil du nævnte det.
    Lidt på linje med at alle i Europa kender BØF fordi de var i en UEFA Cup semifinale. Men der bliver altid så stille når man spørger ind til hvem der spillede i den anden semi samme år.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Det er en meget lidt objektiv måde at præsentere en af de vildeste præstationer nogensinde, som måske ikke vil blive overgået i din og min levetid på.
    Hvis du er så fokuseret på rekorder og hvordan holdet huskes, og hvad der er nærmest umuligt at overgå, hvorfor tæller det så ikke højere at få to Double i træk, fortsætte en ti år lang ubesejret stime i Parken overfor sine mest forhadte rivaler, og at Kvist og Zanka kommer på en delt førsteplads som mest vindende spillere i danske turneringer med ti trofæer. De andre to er Kim Vilfort og Kim Daugaard.

    Med det trofæ bliver 2015/2016/2017 holdet til en dynastisk præstation båret af en stamme af egenavlsspillere. Det sætter Kvist et trofæ fra status som større end alle blågule spillere og Delaney og Zanka en god hjemkomst fra det samme.

    Du vil simpelthen hellere give et rygstød til deres dybt forfærdelige fans, se op til 20.000 af dem håne dig i Parken, og i stedet tage et billede efter Sønderjyske hjemme hvor spillerne bruger en fjerdedel af deres interviews på at surmule over at have tabt til BIF. Hvis William og Zanka ikke betyder mere for dig end BIFs success, så ved jeg ikke hvad jeg skal sige.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar


  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af Olus Se meddelelser
    De 17, der har valgt første svarmulighed, kan passende tilføje et af følgende billeder som signatur til deres indlæg.


    Nå ja, fordi når man synes en ubesejret sæson er større end the double til trods for et nederlag til BIF i finalen, så holder man pr. automatik med BIF. That makes sense........

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Hvis du er så fokuseret på rekorder og hvordan holdet huskes, og hvad der er nærmest umuligt at overgå, hvorfor tæller det så ikke højere at få to Double i træk, fortsætte en ti år lang ubesejret stime i Parken overfor sine mest forhadte rivaler, og at Kvist og Zanka kommer på en delt førsteplads som mest vindende spillere i danske turneringer med ti trofæer. De andre to er Kim Vilfort og Kim Daugaard.

    Med det trofæ bliver 2015/2016/2017 holdet til en dynastisk præstation båret af en stamme af egenavlsspillere. Det sætter Kvist et trofæ fra status som større end alle blågule spillere og Delaney og Zanka en god hjemkomst fra det samme.

    Du vil simpelthen hellere give et rygstød til deres dybt forfærdelige fans, se op til 20.000 af dem håne dig i Parken, og i stedet tage et billede efter Sønderjyske hjemme hvor spillerne bruger en fjerdedel af deres interviews på at surmule over at have tabt til BIF. Hvis William og Zanka ikke betyder mere for dig end BIFs success, så ved jeg ikke hvad jeg skal sige.
    Eller også er forklaringen tværtimod, at puma4ever og resten af os 18 (jeg tillader mig at generalisere lidt) netop holder så meget af William og Zanka, at vi ønsker dem udødeliggjort, hvilket (efter vores mening) sker hvis man går ubesejret igennem turneringen. Det sker næppe ved at vinde endnu en double. Og mon ikke de herrer nok skal overhale de gamle fjolser fra sammenfletningen alligevel.

    Og efter han have læst endnu en side i denne tråd tangerende til voksenmobning, så må jeg endnu en gang nævne (da det åbenbart ikke er feset ind hos et par stykker) følgende:

    1) Jo den er god nok - vi synes en ubesejret sæson er det ypperste. Og den holdning ændres sgu nok ikke af denne tråd.

    2) Nej vi holder ikke med BIF, fordi vi valgte pkt 1. Vi valgte ud fra, hvad vi mener er størst.

    Forøvrigt finder jeg det efterhåndet lidt besynderligt, at det at undgå succes (kan man kalde en tæt på ligegyldig turneringssejr det?) til BIF vægter så højt. Hvad blev der af klubbens positive arrogance?

    Og når det er sagt, så må drengene jo bare nosse sig sammen og klare begge dele.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.05.17 kl. 20:17

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #43
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt finder jeg det efterhåndet lidt besynderligt, at det at undgå succes (kan man kalde en tæt på ligegyldig turneringssejr det?)
    Det er dette, jeg finder mest bizart ved denne tråd. At man som fan finder det ene af de to trofæer, vi realistisk set kan vinde, ligegyldigt. Det er meget langt væk fra hvordan jeg har det. Jeg synes pokalen er virkelig vigtig og jeg håber inderligt, at vi vinder den hvert år.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    181

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Det er dette, jeg finder mest bizart ved denne tråd. At man som fan finder det ene af de to trofæer, vi realistisk set kan vinde, ligegyldigt. Det er meget langt væk fra hvordan jeg har det. Jeg synes pokalen er virkelig vigtig og jeg håber inderligt, at vi vinder den hvert år.
    Jeg synes, at det mest bizarre ved denne tråd er, at nogle ønsker et trofæ mindre, hvis de til gengæld kan få, bevares en imponerende, men i sidste ende ligegyldig rekord hjem. Selv hvis modstanderen i finalen var de søde folk fra B93, ville jeg fortsat foretrække endnu et trofæ. Det er i sidste ende dem, der tæller og ikke statistik. Og nu er der endda tale om BØF? Jeg forstår ærligt talt ikke det, ellers ganske underholdende, forsvar af ubesejrettilhængerne.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af Olus Se meddelelser
    Jeg synes, at det mest bizarre ved denne tråd er, at nogle ønsker et trofæ mindre, hvis de til gengæld kan få, bevares en imponerende, men i sidste ende ligegyldig rekord hjem. Selv hvis modstanderen i finalen var de søde folk fra B93, ville jeg fortsat foretrække endnu et trofæ. Det er i sidste ende dem, der tæller og ikke statistik. Og nu er der endda tale om BØF? Jeg forstår ærligt talt ikke det, ellers ganske underholdende, forsvar af ubesejrettilhængerne.
    Nøgleordene i dit indlæg er jo netop "jeg forstår ikke". Personligt forstår jeg ikke, hvordan pokaltilhængerne kan negligere muligheder for at gå ubesejret igennem turneringen så markant, som det er tilfældet i denne tråd.
    Det er muligt, at det er trofæer tæller, men i min verden tæller lige netop denne unikke mulighed for at gå ubesejret igennem bare højere end en pokaltitel, når jeg i fremtiden skal måle tissemand med andre fans. Dermed ikke sagt, at en pokaltitel er ligegyldig (som svar til FCKGO), men den har ikke voldsom høj prioritet lige netop hos mig. Faktisk kan jeg i skrivende stund ikke huske, hvor mange pokaltitler har vundet til trods for, at jeg har været til stede til alle. En sæson som ubesejret glemmer jeg aldrig.

    Heldigvis er vi jo alle forskellige mennesker med lov til at have forskellige præferencer uden at alle andre nødvendigvis behøver at forstå dem.

    Edit:
    Forøvrigt nogle interessante dilemmaer man kan stille op.
    Hvad med Pokaltitel vs CL-deltagelse (hvis de ellers kunne clashe)? Gad vide, om trofæfolket ville være lige så forhippet på Titel frem for alt? Jeg husker i hvert fald ikke mange argumentere for at vi skulle stille med A-holdet i efteråret i pokalen (hverken i år eller i andre år), da vi deltog i CL.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.05.17 kl. 21:17

  27. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Wallpapers "The Double" - UPDATE!!
    By mr205 in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 07:39
  2. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  3. Siger man "vi" eller "de" om klubben man følger?
    By White Angel in forum Kontoret
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 11.09.05, 17:53
  4. Ikke "Malta-ligaen", men "Liechtenstein-ligaen"....
    By Nosferatu in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 20:43

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •