Se afstemningsresultater: Hvilket scenarie ser du helst?

Stemmeafgivere
278. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Vi vinder ligaen som ubesejrede, men taber pokalfinalen.

    21 7.55%
  • Vi vinder pokalfinalen, men taber en af de allersidste par kampe og går ikke igennem som ubesejrede.

    257 92.45%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 68

Emner: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nå ja, fordi når man synes en ubesejret sæson er større end the double til trods for et nederlag til BIF i finalen, så holder man pr. automatik med BIF. That makes sense........
    Der er ligner i hvert fald en brist i hadet. Jeg ved at jeg skal i Parken til den finale og jeg ved hvor stort et nederlag det vil være at se dem vinde den. På vores stadion. Foran os. Jeg har svært ved at se hvordan det ikke vil være en af de værste oplevelser jeg nogensinde vil have i Parken. Det er en oplevelse jeg med glæde ville undvære hvis det betød vi tabte i en af de sidste kampe. Og så vil det være mig pisseligegyldigt om jeg om 20 år vil kunne pege fingre af biffans og mindes den glorværdige ubesejrede sæson i 2017. Det vil trøste mig sådan cirka 0+pik imens jeg ser deres abefans gå jubelamok i parken. De skal ikke have nogen fest. De skal ingen succes opleve. De skal få et stort og fedt "DENIED!" lige i fjæset på deres fans og spillere. Der skal være plads til forskellige holdninger her, men jeg kan simpelthen bare ikke fatte den holdning at den rekord skulle være vigtigere end pokalfinalesejr, sejr over bøf, i den største kamp for dem i årevis :-)

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ventspilsner Se meddelelser
    Der er ligner i hvert fald en brist i hadet. Jeg ved at jeg skal i Parken til den finale og jeg ved hvor stort et nederlag det vil være at se dem vinde den. På vores stadion. Foran os. Jeg har svært ved at se hvordan det ikke vil være en af de værste oplevelser jeg nogensinde vil have i Parken. Det er en oplevelse jeg med glæde ville undvære hvis det betød vi tabte i en af de sidste kampe. Og så vil det være mig pisseligegyldigt om jeg om 20 år vil kunne pege fingre af biffans og mindes den glorværdige ubesejrede sæson i 2017. Det vil trøste mig sådan cirka 0+pik imens jeg ser deres abefans gå jubelamok i parken. De skal ikke have nogen fest. De skal ingen succes opleve. De skal få et stort og fedt "DENIED!" lige i fjæset på deres fans og spillere. Der skal være plads til forskellige holdninger her, men jeg kan simpelthen bare ikke fatte den holdning at den rekord skulle være vigtigere end pokalfinalesejr, sejr over bøf, i den største kamp for dem i årevis :-)
    Alder + børn + det faktum, at BIF de sidste mange år har været en ligegyldig parentes i fodbolddanmark kan gøre mange ting mht had. Jeg indrømmer gerne, at jeg kan have en brist lige netop der.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.05.17 kl. 21:36

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Alder + børn + det faktum, at BIF de sidste mange år har været en ligegyldig parentes i fodbolddanmark kan gøre mange ting mht had. Jeg indrømmer gerne, at jeg kan have en brist lige netop der.
    Hm, interessant. Hverken alder, barn eller BIFs dejligt lange ørkenvandring har gjort noget som helst ved mine mange, mange grunde til at hade Brøndbyernes IF A/S - og deres "fans" sørger ved enhver given lejlighed for, at der bliver smidt nyt brænde på bålet. Men sådan kan vi jo være så forskellige
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af gunner Se meddelelser
    Hm, interessant. Hverken alder, barn eller BIFs dejligt lange ørkenvandring har gjort noget som helst ved mine mange, mange grunde til at hade Brøndbyernes IF A/S - og deres "fans" sørger ved enhver given lejlighed for, at der bliver smidt nyt brænde på bålet. Men sådan kan vi jo være så forskellige
    Forstå mig ret - jeg hader dem stadig. Og jeg fryder mig i den grad over alt den elendighed der må overgå den klub. Men jeg har dog med alderen og børnene opdaget, at der findes enkelte andre glæder i livet end nedtur til BIF.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af Olus Se meddelelser
    Jeg synes, at det mest bizarre ved denne tråd er, at nogle ønsker et trofæ mindre, hvis de til gengæld kan få, bevares en imponerende, men i sidste ende ligegyldig rekord hjem. Selv hvis modstanderen i finalen var de søde folk fra B93, ville jeg fortsat foretrække endnu et trofæ. Det er i sidste ende dem, der tæller og ikke statistik. Og nu er der endda tale om BØF? Jeg forstår ærligt talt ikke det, ellers ganske underholdende, forsvar af ubesejrettilhængerne.
    Det jeg finder mest bizart i den her debat (som ellers er vældig underholdende-fedt tænkt dilemma- det har virkeligt sat gang i debatten), er den måde hvorpå 'de 18' tilhængere af ubesejret sæson, skal argumentere imod resten. Altså næsten som om, at 'the double' tilhængerne har det moralsk rigtige argument (næsten ud i, hvem der mest rigtig fan) og ikke behøver at lytte til de 18 - og i samme moment finder det betimeligt at gøre sig morsom på 'de 18's vegne.

    Det synes jeg er en mærkelig debatform.

    nu er det jo heldigvis bare et tænkt dilemma, men selvom jeg ville kaste op, græmmes og hade det skulle bøf vinde pokalen, er der et sted inde i mig, der bare vil synes det så meget federe, hvis vi ender som mestre uden nederlag. Og det gør ikke mit had til vstgn mindre.

    Men, lad os da vinde pokalen og forblive ubesejret og om mange år mindes dette Ilands-dilemma, når vi har reelle problemer at forholde os til:-)

    MCN

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Det jeg finder mest bizart i den her debat (som ellers er vældig underholdende-fedt tænkt dilemma- det har virkeligt sat gang i debatten), er den måde hvorpå 'de 18' tilhængere af ubesejret sæson, skal argumentere imod resten. Altså næsten som om, at 'the double' tilhængerne har det moralsk rigtige argument (næsten ud i, hvem der mest rigtig fan) og ikke behøver at lytte til de 18 - og i samme moment finder det betimeligt at gøre sig morsom på 'de 18's vegne.

    Det synes jeg er en mærkelig debatform.

    nu er det jo heldigvis bare et tænkt dilemma, men selvom jeg ville kaste op, græmmes og hade det skulle bøf vinde pokalen, er der et sted inde i mig, der bare vil synes det så meget federe, hvis vi ender som mestre uden nederlag. Og det gør ikke mit had til vstgn mindre.

    Men, lad os da vinde pokalen og forblive ubesejret og om mange år mindes dette Ilands-dilemma, når vi har reelle problemer at forholde os til:-)

    MCN
    Vi har da reelle problemer, Ankersens indlæg rammer ikke, og det bliver lidt en tam hyldest til Høgli hvis han ikke bliver sin skade kvit inden SJE-kampen.

    Jeg har personligt stemt på pokalen, fordi jeg, som så mange andre ikke kan holde ud at se BØF løfte et trofæ i PARKEN. Jeg vil også nyde at tvære begge dele rundt i fjæset på deres ulidelige fans, men jeg er 100% sikker på at vi taber til Lyngby.(Overrask mig!) - Derudover vil det føles som at hive en pokal ud af deres skab for at placere den i vores eget. :-)

    - feel free to disagree

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    At tabe til bøf i en pokalfinale ville være slemt. Forstil jer lige hvor meget brænde det ville give til sinkerne - det magter jeg ikke. De skal fandme bare spilles ud af parken, gerne med tenniscifre. Glæden ved en ubesejret sæson blegner ift. den glæde jeg ville føle, ved at se os frarøve bøf en pokal. Jeg respekterer den anden tilgang, men forestår det ikke.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #53
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Jeg synes fortsat at det er et underligt dilemma, at opstille. Vi skal da gå efter begge dele.

    Der er et aspekt af denne debat, som mangler at blive berørt og ud fra dette, er pokalen vigtigst:
    Hvis vi vinder Pokalfinalen, så er vi oppe på 5 pokaltitler og altså kun én titel fra at kunne vinde pokalen til evigt eje:

    "Pokalen kan vindes til en klubs ejendom, såfremt klubben vinder DBUs Landspokalturnering fem gange i træk eller seks gange i alt."
    https://www.dbu.dk/turneringer_og_re...om_dbu_pokalen

    Hvad sker der egentlig, hvis vi vinder Pokalfinalen 5 gange i træk? Efter 4 gang, så vil vi jo have vundet den nuværende pokal til evigt eje, men reglerne foreskriver jo at man også vinder pokalen til evigt eje, ved at vinde 5 gange i træk. Betyder det at man også vinder den nye pokal til evigt eje? Altså vinder to pokaler på to år til evigt eje? :-) Se det er vist et scenarie DBU ikke har taget højde for. :-)
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Eller også er forklaringen tværtimod, at puma4ever og resten af os 18 (jeg tillader mig at generalisere lidt) netop holder så meget af William og Zanka, at vi ønsker dem udødeliggjort, hvilket (efter vores mening) sker hvis man går ubesejret igennem turneringen. Det sker næppe ved at vinde endnu en double.
    Jeg er nok bare farvet af spillernes udtalelser omkring samme og det faktum at det ræsonnerer med min egen fornemmelse. Sæsonen er færdig når der ikke er flere trofæer at vinde og det vil udødeliggøre dem at genvinde the double.

    Zanka:
    Vi skal holde fest og det her er en fest, men prøv nu' hør, det er jo ikke færdigt før vi fucking smadrer Brøndby i den pokalfinale.
    Cornelius:
    Det er en perfekt måde at slutte af på, at vi har Brøndby to gange i Parken, og jeg glæder mig sindssygt meget til begge kampe, for det er lidt det, der er tilbage for mig nu.
    Det bliver rigtig sjovt at skulle møde dem i pokalfinalen, så det bliver den helt store sæsonfinale, nu hvor vi har vundet mesterskabet.
    Kvist:
    Det vil være historisk at genvinde ’The Double’. Det ville være stort, og det er nogle sjove rekorder. I FC København vil vi gerne vinde alt, hvad vi deltager i. Pokalfinalerne er bare nogle store kampe, så det bliver vores næste højdepunkt.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    1) Er det kun mig der er af den opfattelse, at en tabt pokalfinale - uanset modstanderen, forplumrer udtrykket "at gå ubesejret gennem sæsonen" selvom FCK rydder bordet i ligaen?

    2) Fortællingen om, hvordan det onde og udebanefans-hadene svindlerimperium fra Frederiksberg/Gentofte fuskede og afpressede sig til at gå ubesejret gennem hele sæsonen 16/17, kun bremset da det virkelig gjaldt af mesterlige Zorniger og hans hjemmeavlede vestegnsdrenge med Magiske Mukhtar i spidsen, passer som fod i Grethe til offermentaliteten vestpå. Det vil for mange også være historien om FCKs sæson som ubesejrede: at Brøndby som de eneste kunne matche og slå FCK, den lille ægte klub mod underholdningsindustrien, genrejsningen af Vestegnen, rygstødet, pokalen..

    Det.Må.Ikke.Ske.
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af JakobP Se meddelelser
    At tabe til bøf i en pokalfinale ville være slemt. Forstil jer lige hvor meget brænde det ville give til sinkerne - det magter jeg ikke. De skal fandme bare spilles ud af parken, gerne med tenniscifre. Glæden ved en ubesejret sæson blegner ift. den glæde jeg ville føle, ved at se os frarøve bøf en pokal. Jeg respekterer den anden tilgang, men forestår det ikke.
    Det er lige præcis det! I min verden kan det nuværende tænkte dilemma opsummeres til: "Hvem vil du helst tabe til? Brøndby eller et andet hold?" Svaret herfra er uden at ryste voldsomt på hænderne: "Et andet hold, tak."
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    1) Er det kun mig der er af den opfattelse, at en tabt pokalfinale - uanset modstanderen, forplumrer udtrykket "at gå ubesejret gennem sæsonen" selvom FCK rydder bordet i ligaen?
    Helt enig, specielt hvis det er mod Brøndby.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Altså næsten som om, at 'the double' tilhængerne har det moralsk rigtige argument (næsten ud i, hvem der mest rigtig fan) og ikke behøver at lytte til de 18 - og i samme moment finder det betimeligt at gøre sig morsom på 'de 18's vegne.
    Jeg kan kun tale for mig selv, og det har intet som helst med 'moral' eller 'rigtighed' at gøre, bare med at hanke op i mig selv og tænke på hvordan jeg med frit valg mellem situationerne ville have det ...


    • hvis vi tabte en resterende kamp i Herning/Lyngby/badeland, og
    • hvis vi tabte finalen i det udsolgte Parken


    – hvad der ville gøre mest djævelsk ondt i det sekund det skete, og hvad der ville gøre mest nas at tage med ind i sommeren og have som minde i de kommende år. (Og så hvad der vil glæde mest ind i benet, hvis det går lige modsat).

    Og der er bare ingen sammenligning. Og hvis svarene derfor bliver noget spidse, er det fordi tanken om at eksempel 2 skulle være at foretrække er så utrolig fjern.

  24. De følgende 13 brugere er enige:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    12

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Nu er jeg også blevet både gammel og fået børn - men, og måske fordi jeg er gammel, så kan stadig huske smerten fra 1998 - det sidder simpelthen i mig (kun matchet af frygtelige Mads J. udligning i Parken).

    Vi skal lukke munden på A/S'et fra Vestegnen og hele den her optimisme der spirer frem og det betyder, at det er vigtigt at vinde de her to derbyer så stort som muligt.

    /Nikolaj CL - gammel og husker som en elefant
    Nådigst,
    Nikolaj CL
    FCKFC #977
    CL #999

  26. De følgende 5 brugere er enige:

  27. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hvordan vil du helst slutte sæsonen, "The Double" eller "Ubesejret i ligaen"?

    Citat Oprindeligt indsendt af Fuego Se meddelelser
    Det er lige præcis det! I min verden kan det nuværende tænkte dilemma opsummeres til: "Hvem vil du helst tabe til? Brøndby eller et andet hold?" Svaret herfra er uden at ryste voldsomt på hænderne: "Et andet hold, tak."
    Men nu forsimpler du jo problemstillingen helt vildt ved kun at kigge på de to downsides. Og så er ingen FCK-fan i hele verden jo uenig med dig.

    Vi er så bare nogen (åbenbart 18) der mener, at den ene upside er så stor, at man kan tage den grimme downside med i købet.

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Wallpapers "The Double" - UPDATE!!
    By mr205 in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 07:39
  2. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  3. Siger man "vi" eller "de" om klubben man følger?
    By White Angel in forum Kontoret
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 11.09.05, 17:53
  4. Ikke "Malta-ligaen", men "Liechtenstein-ligaen"....
    By Nosferatu in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 20:43

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •