Side 3 af 14 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 208

Emner: Danske hold i Europa 2017/18

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Det højest seedede af de useedede hold og et suverænt mesterhold fra en måske ikke meget stærk liga, men i hvert fald et land, der har udklækket en stribe ret gode spillere de seneste år. Slovakiet er heraf også nummer 21 på FIFAs verdensrangliste, hvor Danmark er nummer 51.
    Jeg er enig i, at FCK kunne have trukket en lettere modstander.

    Jeg forstår dog ikke, at du bruger FIFAs verdensrangliste for landshold, når FCK deltager i en turnering for klubhold? Mig bekendt består hverken FCKs eller Zilinas hold udelukkende af nationale spillere. Ud over det, er FIFAs liste en gøglerliste, hvor selv venskabskampe bliver medtaget i udregningen af placeringer.

    Det er da væsentlig mere interessant, at kigge på hvordan klubhold ligger placeret i Europa.

    Pt er FCK nr 46, mens MSK Zilina ligger nr 219, https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...trank2018.html
    og Danmark ligger nr 17 og Slovakiet ligger nr 31 i Europa når det drejer sig om resultater for landenes klubhold. https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...crank2018.html
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  2. De følgende 14 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af JakobP Se meddelelser
    Nok var det ikke en god lodtrækning, men det her hold bør vi slå komfortabelt, i begge kampe. Hvis ikke vi magter det, har vi intet at gøre i EC.
    Jeg er med på, at vi er favoritter og bør gå videre. Men ligefrem vinde komfortabelt i begge kampe er måske at stramme den. Jeg forudser i hvert fald 2 tætte kampe.
    Vi møder dem i sæsonens første kamp, hvor vi skal spille nogle nye spillere ind. Desuden spiller de på kunstgræs, hvilket vi ikke ligefrem er vanvittig gode til. Den kamp ser i mine øjne ganske giftig ud, og vi går ind til kampen med alt at tabe, hvilket godt kan gøre mig særdeles nervøs.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    "Nok var det ikke en god lodtrækning, men det her hold bør vi slå komfortabelt, i begge kampe. Hvis ikke vi magter det, har vi intet at gøre i EC"

    Jeg kan simpelthen ikke se hvordan i ad verden det er relevant? Jeg vil have FCK i C eller EL gruppespil. Indtil da, vil jeg møde så nemme hold som muligt. Jeg er rent ud sagt ligeglad med om vi hører til eller ej. Jeg vil med. Derfor er jeg pissetræt af, at vi trækker et hold hvor chancevurderingen er 70-30 i vorer favør og ikke 95-5 som med det estiske/lettiske hold. Det er sgu da mega nederen uanset om vi burde kunne slå dem eller ej. Det er jo ikke fordi de trækker flere seere eller folk i Prken af den grund?
    Økonimisk og stemningsmæssigt er det det samme lort som hvis vi mødte FC Vatikanet - men chancen for at ryge ud er meget meget større.

    Jeg er i den grad ikke interesseret i, at FCK kun får det vi har gjort os fortjent til. Jeg vil have det fucking hele, om det er fortjent eller ej. Derfor er den lodtrækning lort, om vi bør slå dem eller ej.


  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    FC København trak de slovakiske mestre fra Zilina i 2. runde af CL-kvalifikationen. Zilina var den klart sværeste modstander blandt de mulige. Zilina har ikke tabt hjemme i europæisk sammenhæng de sidste 9 kampe. Dog spillede de slet ikke europæisk i sidste sæson, hvilket kan have indflydelse på hvor suverænt de vandt det hjemlige mesterskab. FCK starter ude. Avancement til 3. runde vurderes til 65-35 i FCK's favør.

    Vinderen af Lyngbys kamp mod Bangor City fra Wales skal spille mod enten Slovan Bratislava fra Slovakiet eller armenske Pyunik, som sidste år blev slået ud af et hold fra Gibraltar. Sidste år blev Slovan Bratislava slået ud af lettiske Jelgava i 2. kval. runde (som FCM kan rende ind i), og det er derfor ikke en umulig modstander for Lyngby. Lyngby starter ude, såfremt de går videre til 2. runde. Avancement til 2. runde vurderes til 75-25 i Lyngbys favør, mens avancement til 3. runde vurderes til 45-55.

    Hvis FC Midtjylland formår at besejre (nord)irske Derry, venter en udebanetur til enten ungarske Ferencvaros eller Jelgava. De seneste 4 europæiske deltagelser har 2. runde været endestationen for Budapest-holdet, mens lettiske Jelgava som nævnt slog Slovan Bratislava, inden de blev slået ud af Beitar Jerusalem. FCM slutter hjemme, såfremt de går videre mod Derry. Avancement til 2. runde vurderes til 80-20 i FCM's favør, mens avancement til 3. runde vurderes til 65-35 i det danske holds favør.

    Brøndby starter hjemme mod enten finske Vaasa eller slovenske Olimpjia Ljubljana. De sidste to år er holdet fra den slovenske hovedstad blevet slået ud på reglen om udebanemål mod et slovakisk hold i 2. runde, mens finnerne de sidste to år er røget ud til et svensk hold. Avancement til 3. runde må være i BIF's favør med 70-30.

    Alt i alt en okay lodtrækning for de danske hold i EL, men en hård nød at knække i CL.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Det er da væsentlig mere interessant, at kigge på hvordan klubhold ligger placeret i Europa.
    Man kunne også kigge på hvad Zelina ellers har lavet i Europa (hvis man alligevel sidder og keder sig på arbejdet)

    I denne sæson var de ikke med i Europa, men året inden (2015/2016) klarede de sig frem til playoff-runden i Europa League ved at slå først Glentoran (Nir) med samlet 7-1 og derefter Dacia Chisinau (Mol) med samlet 6-3 og til sidst Vorskla Poltava (Ukr) (som useedet) på udebanemål efter 2-0 hjemme og 1-3 nederlag ude.

    I playoff-runden tabte de til Athletic Bilbao - også på udebanemål - efter 3-2 sejr hjemme og 0-1 ude.

    Det er så godt nok 2 år siden, så meget er nok sket, men ikke desto mindre resultater, der indgyder lidt repekt.

    Året inden var de ikke med, og i de 3 år før det er de røget knebent ud (1 mål samlet) i tidligere runder til hhv. NK Rijeka (Cro), Hapoel Kiryat Shmona (Isr) og KR Reykjavik (Isl) - alle tre gange ved at tabe selvom de var seedede.

    De har været 2 gange i Europæisk gruppespil - en gang den dyre og en gang den billige. I 2011 fik de 0 point i 6 kampe i Champions League mod Marseille, Spartak Moskva og Chelsea og i 2009 tabte de til Ajax og Hamburger SV, fik en uafgjort mod Slavia Prag og vandt 1-2 ude over Aston Villa i den besynderlige UEFA-cup struktur med 5 hold. Nok ikke så relevant med så gamle resultater, men jo altid godt at kende lidt til sin modstander :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Jeg er enig i, at FCK kunne have trukket en lettere modstander.

    Jeg forstår dog ikke, at du bruger FIFAs verdensrangliste for landshold, når FCK deltager i en turnering for klubhold? Mig bekendt består hverken FCKs eller Zilinas hold udelukkende af nationale spillere. Ud over det, er FIFAs liste en gøglerliste, hvor selv venskabskampe bliver medtaget i udregningen af placeringer.

    Det er da væsentlig mere interessant, at kigge på hvordan klubhold ligger placeret i Europa.

    Pt er FCK nr 46, mens MSK Zilina ligger nr 219, https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...trank2018.html
    og Danmark ligger nr 17 og Slovakiet ligger nr 31 i Europa når det drejer sig om resultater for landenes klubhold. https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert...crank2018.html
    Enig, det er bestemt også relevant at se på klubbernes/ligaernes relative styrkeforhold, hvor FCK er klart overlegen. Ud fra de parametre er der jo ingen tvivl om, at vi komfortabelt skal gå videre.

    Jeg nævnte bare det med landene for at gøre det klart, at vi med turen til Slovakiet og Zilina kommer op mod en noget anden kaliber fodboldland end de øvrige, der var i spil: de baltiske lande, Malta, Moldova, Makedonien, Georgien osv.
    Der er en helt anderledes positiv udvikling i Slovakiet end i mange af de lande, vi kunne have trukket en mester fra i denne fase. Måske FIFAs rangliste ikke er det bedste mål for det, men så kunne man nævne, at Slovakiet modsat Danmark var med til EM-slutrunden sidste år og aktuelt er toer i sin VM-kvalifikationspulje to point efter England på førstepladsen, et point foran Slovenien på tredjepladsen.
    Det er blandt andet derfor, at jeg tror, at Zilina-kampene ikke bliver helt så nemme, som forskellene målt på klub- og ligarangering indikerer.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    40

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Der er en helt anderledes positiv udvikling i Slovakiet end i mange af de lande, vi kunne have trukket en mester fra i denne fase. Måske FIFAs rangliste ikke er det bedste mål for det, men så kunne man nævne, at Slovakiet modsat Danmark var med til EM-slutrunden sidste år og aktuelt er toer i sin VM-kvalifikationspulje to point efter England på førstepladsen, et point foran Slovenien på tredjepladsen.
    Det er blandt andet derfor, at jeg tror, at Zilina-kampene ikke bliver helt så nemme, som forskellene målt på klub- og ligarangering indikerer.
    Island var i kvartfinalen ved EM og er pt. på en delt 1. plads i VM-kvalen, så det var godt, at det ikke var FH, som kom op af hatten :O

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    To danske sejre, en snæver og en komfortabel, sikrer en resultatmæssigt god start på den europæiske sæson.
    Lyngbys 1-0 sejr over walisiske Bangor City var uden indkassering af udebanemål, men udvisningen til sidst i kampen kan blive dyr i returkampen. De danske bronzevindere er dog stadig favoritter til at gå videre samlet, omend det på ingen måde er sikret. Går sjællænderne videre, skal de med stor sandsynlighed møde Slovan Bratislava, der på udebane slog armenske Pyunik med 4-1.

    FC Midtjyllands sikre 6-1 sejr er en tangering af klubbens største sejr i Europa, og alt skal gå galt, hvis de ikke skal gå videre til 2. runde. Her venter med stor sandsynlighed ungarske Ferencvaros, der vandt 2-0 over lettiske Jelgava.

    De to sejre betyder samtidigt, at Danmark overhaler Kroatien og overtager 16. pladsen på den europæiske rangliste.

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Zilina tabte Idag 0-4 til Slavia Prag i en træningskamp

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Zilina tabte Idag 0-4 til Slavia Prag i en træningskamp
    Slavia Prag er det stærkeste useedede hold vi kan trække i næste runde, såfremt vi slår Zilina. De har fået en rigmand i ryggen, og har købt et par interessante spillere. Danny(brasilianeren der kostede Zenit 200 millioner i 2008), og den evigt farlige målræv Halil Altintop, der skifter fra F.C Augsburg er de to største navne.

    Jeg undrer mig lidt over hvordan vi har kunnet lokke en mand som Lüftner fra dem, når nu de øjensynligt er kommet til penge.
    Sidst redigeret af JakobP : 01.07.17 kl. 15:24

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af JakobP Se meddelelser
    Jeg undrer mig lidt over hvordan vi har kunnet lokke en mand som Lüftner fra dem, når nu de øjensynligt er kommet til penge.
    Vi udløste hans frikøbsklausul

  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Vi udløste hans frikøbsklausul
    Spilleren skal jo selv være klar på skiftet, uagtet at frikøbsklausulen bliver opfyldt. Vi har kunnet trumfe en mesterklub, i et land der ligger over danmark på ranglisten, på trods af at Slavia går en spændende fremtid i møde, med store økonomiske muskler. Det er stort, imø.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af JakobP Se meddelelser
    Spilleren skal jo selv være klar på skiftet, uagtet at frikøbsklausulen bliver opfyldt. Vi har kunnet trumfe en mesterklub, i et land der ligger over danmark på ranglisten, på trods af at Slavia går en spændende fremtid i møde, med store økonomiske muskler. Det er stort, imø.
    Du har ret, det giver ikke megen mening. Gad vide, om der stadig hersker en slags præ-murens fald-reflekstiltrækning fra vestlige klubber på østeuropæiske spillere?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Med to udesejre har Lyngby og FC Midtjylland kvalificeret sig til 2. runde af EL-kvalifikationen.
    Lyngby har med sin kvalifikation til 2. runde levet fuldt op til sin seedning, hvilket betyder at alt, som klubben leverer i Europa fra nu af, vil være bonus. De møder nu Slovan Bratislava, hvor de starter på udebane 13. juli.
    Samme dag møder FC Midtjylland ungarske Ferencvaros, ligeledes på udebane, hvorimod Brøndby møder finske VPS på hjemmebane.
    Dagen inden er FCK i aktion for første gang, når turen går til slovakiske Zilina.

    Danmark er pt. på en delt 11. plads på dette års europæiske rangliste, med 1.000 point hentet indtil videre via Lyngbys og FCM's to sejre hver.
    Sidst redigeret af Kiwi : 07.07.17 kl. 18:12

  26. De følgende 12 brugere er enige:

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    129

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Hold da op hvis vi blot kunne holde et landesnit på 5point om året det ville bringe os langt, istedenfor de her bølge ture op og ned. nå lad os håbe vi kan få et godt europæisk år :)

Side 3 af 14 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2016/17
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 237
    Sidste Meddelelse: 06.06.17, 14:07
  2. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  3. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  4. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •