Side 8 af 14 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 208

Emner: Danske hold i Europa 2017/18

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Det er da bedre at Osijek vinder, så vi haler ind på Holland, end blot at holde Kroatien lidt mere bag os?
    Jeg tror aldrig, Danmark overhaler Holland på listen, så det er bedre at lægge mere afstand til Kroatien. Men det er vel en smagssag.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Jeg tror aldrig, Danmark overhaler Holland på listen, så det er bedre at lægge mere afstand til Kroatien. Men det er vel en smagssag.
    Hvis vi sikre lige så mange koefficient point som Holland i de kommende to sæsoner, så overhaler vi dem, alene på at komme af med 13/14 og 14/15 sæsonerne. Dette gør sig gældende med mange af landene foran os.

    https://mobile.twitter.com/UEFACalcu...239040/photo/1
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvis vi sikre lige så mange koefficient point som Holland i de kommende to sæsoner, så overhaler vi dem, alene på at komme af med 13/14 og 14/15 sæsonerne. Dette gør sig gældende med mange af landene foran os.

    https://mobile.twitter.com/UEFACalcu...239040/photo/1
    Det er vist en sandhed med modifikationer. Du kan ikke tage denne sæson med endnu, da alle hollandske hold ikke har været i kamp, og de 4 points bonus for chl kval ikke er indregnet endnu. Landene i top 12 har altid lav sæsonkoefficient på dette tidspunkt i sæsonen.

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er vist en sandhed med modifikationer. Du kan ikke tage denne sæson med endnu, da alle hollandske hold ikke har været i kamp, og de 4 points bonus for chl kval ikke er indregnet endnu. Landene i top 12 har altid lav sæsonkoefficient på dette tidspunkt i sæsonen.
    Jeg nævner ikke denne sæson, jeg nævner de to sæsoner som hives ud af ligningen, som var miserable for os og godefor landene over os. Udover det, så har de hold som er direkte kvalificeret til CL fået sine bonus point, det er derfor England førte i årets pointhøst før denne uges kampe, til trods for de ikke havde haft hold i aktion.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  6. #110
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg nævner ikke denne sæson, jeg nævner de to sæsoner som hives ud af ligningen, som var miserable for os og godefor landene over os. Udover det, så har de hold som er direkte kvalificeret til CL fået sine bonus point, det er derfor England førte i årets pointhøst før denne uges kampe, til trods for de ikke havde haft hold i aktion.
    Holland har flere point end Danmark i hver eneste af de fem sæsoner, så Danmark overhaler dem ikke, hvis vi kun tager de to seneste sæsoner med.

    Det virker ikke sandsynligt, at Danmark overhaler dem. De har Feyenoord og Vitesse direkte i gruppespil, PSV seedet hele vejen til EL-gruppespil og i 1. lag, og Ajax også seedet hele vejen til et gruppespil (selv hvis det kun bliver EL, hvor de så er seedet i 1. lag). Og så har Utrecht også en chance.

    Men ok, hvis nu FCK går i CL-gruppespil samt BIF og FCM i EL-gruppespil, og de hollandske hold flopper fuldstændigt, kan det da muligvis lade sig gøre :)

  7. #111
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg nævner ikke denne sæson, jeg nævner de to sæsoner som hives ud af ligningen, som var miserable for os og godefor landene over os. Udover det, så har de hold som er direkte kvalificeret til CL fået sine bonus point, det er derfor England førte i årets pointhøst før denne uges kampe, til trods for de ikke havde haft hold i aktion.
    Jævnføre den liste du linker til, så har Dk 5,5 og 8,5 (rekord) og holland har for sammen år 5,75 og 9,1. Selv med en for dk historisk god sæson, scorer vi mindre point end dem. Så du argumenterer mod fakta ved at påstå at dk ville lægge sig foran holland ved at komme af med de to dårlige år.

  8. #112
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jævnføre den liste du linker til, så har Dk 5,5 og 8,5 (rekord) og holland har for sammen år 5,75 og 9,1. Selv med en for dk historisk god sæson, scorer vi mindre point end dem. Så du argumenterer mod fakta ved at påstå at dk ville lægge sig foran holland ved at komme af med de to dårlige år.
    Du har ret, nuværende sæson var naturligvis med i facit for enden i tabellen. Ak vel, min pointe holder jeg ved, hvis flere danske hold kan præstere nogenlunde stabilt i Europa, er det slet ikke så umuligt. Og ja Holland høstede stort i sidste sæson, da Ajax klarede sig overraskende godt og nåede til finalen, men Holland har generelt kun et hold der præstere pr. år, lidt ligesom os selv.

    Oh Well, som nævnte i skakten i nat, så håber jeg egentlig mest af alt at det for altid kunne være FCK alene som præsterede i Europa og alle de andre danske hold tabte alle deres kampe.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Første kamp i 3. runde af Champions CHL kval gav mange overraskelser. Faktisk var det der kun 2 af de 10 seeded hold der kom ud med et godt resultat, mens 8 af de useeded kom afsted med et objektivt godt resultat(sejr, eller uafgjort på udebane). Det var kun Maribor og Olympiakos af de seeded der slap heldigt fra den første kamp. Der er mulighed for mange hold kan bryde deres seedning, så hvis vi kan slå Vardar ud vil det være muligt at møde et, på papiret, nemmere modstander. Mens hvis vi taber er der mulighed for at møde nogle bedre hold i Play Off til EL, da nogle hold vil blive rykket ned fra Seedet til useedet.

    Qarabag(S) FK 0 - 0 FC Sheriff(US)
    Slavia Prague(US) 1 - 0 BATE Borisov(S)
    FK Vardar Skopje(US) 1 - 0 FC Koebenhavn(S)
    Partizan Beograd(US) 1 - 3 Olympiacos(S)
    FC Astana(US) 3 - 1 Legia Warszawa(S)
    Salzburg(S) 1 - 1 Rijeka(US)
    Hapoel Beer Sheva(US) 2 - 0 Ludogorets Razgrad(S)
    FC Viitorul Constanta(US) 1 - 0 APOEL Nicosia(S)
    Maribor(S) 1 - 0 FH Hafnarfjordur(US)
    Celtic(S) 0 - 0 Rosenborg(US)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #114
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Denne runde var godt nok ringe for danske hold - nu kan man hade alle andre hold end FCK, men det ville være godt for Danmark hvis Lyngby kunne bryde sin seedning og så ville det gøre mindre hvis BIF så ikke ikke holder deres ;)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #115
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Denne runde var godt nok ringe for danske hold - nu kan man hade alle andre hold end FCK, men det ville være godt for Danmark hvis Lyngby kunne bryde sin seedning og så ville det gøre mindre hvis BIF så ikke ikke holder deres ;)
    En elendig runde faktisk. Vi skulle minimum have haft to sejre og en uafgjort. Nu står vi så med 3 nederlag og et kryds. Ikke godkendt. Men OK, det er en lang sæson. 8 henter vi ikke i denne sæson, det helt sikkert, men kan vi komme op og hente 5 er det fint. Kan vi hente i snit 5 point hver sæson i en 5 årig periode så ligger vi jo på de der 25 point som plejer at give to hold med i chl kvalen hvert fald.
    Sidst redigeret af Romme : 27.07.17 kl. 21:45

  15. #116
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Denne runde var godt nok ringe for danske hold - nu kan man hade alle andre hold ....
    Yup, stands bare dér ;-)


  16. #117
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    En elendig europæisk uge for dansk fodbold har nået sin afslutning med skuffende og/eller ærgerlige resultater.
    Lyngbys og FCM's nederlag på udebane i sidste minut i hhv. Rusland og Polen går i kategorien ærgerlige resultater, mens FCK's nederlag i Makedonien er skuffende. Fælles for de tre er dog, at de er på et enkelt mål. Lyngby og FCM kan nøjes med en 1-0 sejr på hjemmebane i næste uge, mens det resultat kun vil medføre forlænget spilletid for FCK. Skulle FCK eller FCM tabe samlet, vil det betyde at begge hold ikke har levet op til deres oprindelige seedning.

    Brøndbys nullert hjemme mod Hajduk Split er (til stor ærgelse for brugerne af dette forum) det bedste resultat, et dansk hold har præsteret i denne uge, ovenikøbet mod en højere seedet modstander. Brøndby skal "blot" score og undgå at tabe for at gå videre til næste runde, og dermed bryde sin seedning. Dette er naturligvis blevet mere besværligt efter at holdet fra Vestegnen blev ramt af en udvisning i sidste minut. Generelt har de sidste minutter været dyre for de danske hold, hvor to mål og en udvisning har ramt holdene.

    De dårlige resultater har desuden betydet, at Danmark er blevet overhalet af Kroatien igen på den europæiske rangliste, og er dumpet ned på 17. pladsen. Dog er afstanden op til Kroatien på 0,050 point, så det er ikke uoverkommeligt.

  17. #118
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En elendig europæisk uge for dansk fodbold har nået sin afslutning med skuffende og/eller ærgerlige resultater.
    Lyngbys og FCM's nederlag på udebane i sidste minut i hhv. Rusland og Polen går i kategorien ærgerlige resultater, mens FCK's nederlag i Makedonien er skuffende. Fælles for de tre er dog, at de er på et enkelt mål. Lyngby og FCM kan nøjes med en 1-0 sejr på hjemmebane i næste uge, mens det resultat kun vil medføre forlænget spilletid for FCK. Skulle FCK eller FCM tabe samlet, vil det betyde at begge hold ikke har levet op til deres oprindelige seedning.

    Brøndbys nullert hjemme mod Hajduk Split er (til stor ærgelse for brugerne af dette forum) det bedste resultat, et dansk hold har præsteret i denne uge, ovenikøbet mod en højere seedet modstander. Brøndby skal "blot" score og undgå at tabe for at gå videre til næste runde, og dermed bryde sin seedning. Dette er naturligvis blevet mere besværligt efter at holdet fra Vestegnen blev ramt af en udvisning i sidste minut. Generelt har de sidste minutter været dyre for de danske hold, hvor to mål og en udvisning har ramt holdene.

    De dårlige resultater har desuden betydet, at Danmark er blevet overhalet af Kroatien igen på den europæiske rangliste, og er dumpet ned på 17. pladsen. Dog er afstanden op til Kroatien på 0,050 point, så det er ikke uoverkommeligt.
    2 ting skal indskydes. Thomsens manglende scoring i sidste minut og så en eeehhhh se nu, til dem der naivt ville indhente Holland og glædede sig over hvis de tabte til et kroatisk hold! Super jinx pay back siger jeg bare!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #119
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    2 ting skal indskydes. Thomsens manglende scoring i sidste minut og så en eeehhhh se nu, til dem der naivt ville indhente Holland og glædede sig over hvis de tabte til et kroatisk hold! Super jinx pay back siger jeg bare!
    Ja, det var jo derfor, det skete...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 12 brugere er enige:

  21. #120
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Danske hold i Europa 2017/18

    En nærmest perfekt aften set med FCK- og danske briller.

    FCK videre og garanteret minimum 2 klub-koefficientpoint, selv hvis det ender med 8 nederlag i træk.

    Salzburg røg ud til Rijeka, Ludogorets røg ud til Beer Sheva og BATE røg ud til Slavia Prag. Det betyder, at APOEL og Maribor skubbes op som seedede, og at FCKs modstander skal findes blandt de følgende fem, i rækkefølge efter mit bud på fra værste til bedste lodtrækning:

    Rijeka
    Slavia Prag
    Beer Sheva
    Astana
    Qarabag

    Derudover betyder Salzburg, Dinamo Kiev og Ajax' tab, at i fald FCK går videre til CL-gruppespillet, skal vi blot bruge to overraskelser, for at vi ender i 3. seedningslag.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

Side 8 af 14 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2016/17
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 237
    Sidste Meddelelse: 06.06.17, 14:07
  2. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  3. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  4. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •