Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 35 af 35

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby Bk - F.C. København (21.05.17)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby Bk - F.C. København (21.05.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vi har spillet 55 kampe i sæsonen, heriblandt Champions League og Europa League, og har en pokalfinale mod Brøndby på torsdag, så at spillerne ikke kan motivere sig til en kamp uden noget som helst på spil, ser jeg ikke som et problem. Det er vel sæsonens mest irrelevant kamp for os, mens det for Lyngby var en ekstrem vigtig kamp i jagten på tredjepladsen. Hvis nederlaget i dag betyder, at vi har fuldt fokus på pokalfinalen, så accepterer jeg det gerne.
    Vi fik ingen skader og det er vel det meste, vi kunne få ud af kampen i dag.
    Hvis man udelukkende skal se på det sportslige er det fløjtende ligegyldigt, måske med det forbehold at man ikke er spillet 100% klar til torsdag. Men det er ikke kun sporten folk betaler penge for, det er underholdningen. At man i en sådan grad år efter år kan levere så pinlige kampe efter mesterskabet er sikret er simpelthen så vanvittig ubegavet. Hvis de "bare er fodboldspillere" kan de betale kontingent pr halvår for at spille i klubben. Det her lort er ikke de milioner lønkroner værd som de høster på sådan en omgang lort. Det er simpelthen så misforstået at man kan 'tillade' sig at falde så meget i kadence, fordi man ikke sportsligt kan opnår højere succes i ligaen... Det får man ikke flere penge ind i koncernen af.
    Hvis vi nu havde fået 'the invincibles' og har fortsat stimen, skruet op for tempoet, og blæst derudad, så havde brandet "Super FCK" jo klinget ned i hvert et dansk fodboldhjerte. Men nu hvor man smider det fordi man 'ikke helt kunne samle sig, og finde motivationen' så bliver det også bare en "okay, fedt vi vandt igen"-feeling efter mesterskabet. Vi kunne have skrevet historie, understreget vores magt i ligaen ved bare at være fucking dygtige, og ultra professionelle, men nu vandt vi" bare et mesterskab ovenpå en god sæson".
    Vi hører spillerne med deres floskler hele sæsonen sige at "de kun spiller mod sig selv", men når man så matematisk er væk fra dem man er ligeglade med, så falder motivationen, hvor meget er det så egentlig man spiller mod sig selv?

    Det er ikke nederlaget, det er princippet!
    Sidst redigeret af Wonderboy : 21.05.17 kl. 21:35

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby Bk - F.C. København (21.05.17)

    Jeg forstår nu godt spillerne - mesterskabet er i hus, vi møder FCM og Lyngby der spiller ekstremt fysisk og går hårdt ind i duellerne og går benhårdt efter den 3. plads. Vi så i onsdags hvor galt det kan gå for en spiller, og det tror jeg lidt sidder i hovederne på vores spillere.. Det bliver bare en dårlig kamp, når spillerne ikke giver sig i duellerne mod en modstander som Lyngby og det synes jeg var tydeligt at vi ikke gjorde og igen, jeg forstår det sgu godt.

    Trist er det, men det er nu bare sådan fodbold er - det sker for alle klubber/spillere efter mesterskabet er i hus. De her 2 kampe er glemt når vi løfter 2 pokaler i løbet af den næste uge!
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby Bk - F.C. København (21.05.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    De her 2 kampe er glemt når vi løfter 2 pokaler i løbet af den næste uge!
    Men husket igen til næste år når vi står i samme situation.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby Bk - F.C. København (21.05.17)

    Principielt kan man jo altid sige, at spillerne får en masse penge, så derfor skal de levere 100% hver gang, men det er bare ikke en særlig realistisk tilgang. Fodboldspillere er også mennesker, på lige fod med os andre, og det ændrer årslønnen ikke på. Det er ikke et spørgsmål om, hvad man kan tillade sig eller ej, for jeg tvivler stærkt på, at der er nogle spillere der bevidst bestemmer sig for ikke at være motiveret. Det er kun naturligt, at man er mere motiveret når vi eksempelvis møder Brøndby i et fyldt Parken, end når vi møder Lyngby foran 4000 tilskuere og der ikke er andet at spille om end prestige.
    Jeg tror ikke, at der er nogle mennesker, der er møder lige motiverede på arbejde hver dag, hverken fodboldspillere, direktøren i Mærsk eller flaskedrengen. Det er klart, at jo federe man synes sit arbejde er, jo højere er ens motivation, men alt andet lige, så kan man ikke påstå, at det ikke er federe at spille foran 30.000 tilskuere end på en pløjemark foran et par tusinde.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby Bk - F.C. København (21.05.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle siger:
    - Det vil jeg ikke svare på, men han er absolut en mulighed til kampen, siger Solbakken og understreger, at Nicolai Boilesen ikke er eneste alternativ til højrebacken.

    - V har også nogle midtbanespillere, som kan flyttes ned, og vi kan også skifte formation. Så vi kan lave mange ting, og det får man at se på torsdag.
    (Fundet her)
    http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/s...r-til-finalen/

    Efter at have genset highlights fra i går må jeg sige, at jeg er en anelse bekymret for de udtalelser.

    Det første mål kan delvist tilskrives Roerslev, men er i langt højere grad Kvist, der læser spillet helt forkert. Han er på vej til at tage en seriøs sprint fremad, da der bliver lavet en tunnel på Roerslev - og så kan Rygaard helt umarkeret banke den ind.
    Det er "hvad der sker", det er godt banket ind og Roerslev/Kusk må få lidt mere aggresivitet ind i deres spil.

    Men jeg synes i langt højere grad, at deres andet mål er bekymrende. Det er helt tydeligt at 3-5-2 formationen bare ikke spiller.
    Hvem skal dække manden med indlægget? Roerslev er "wingbacken" og burde egentlig slet ikke være ham der presser Rygaard, men Verbic står bare og krydrer røv. Boilesen er højre centerback og har slet ikke øje på manden der ender med at have tredjesidste fod på.
    Det ser bare SLET ikke afstemt ud i det tremandsforsvar - ligesom Matic slet ikke er at se i det defensive løb, som midtbanen skal lave ved 3-0 målet. Gregus har jo "presset" på boldholder, men Matic bør vel i og for sig have rummet bag ham. Der hvor Jens O kommer ind og laver en perle af et mål...

    Men okay, hatten af for Lyngby. Det er tre rigtig gode mål de laver, men vi ser mildest talt ikke særlig heldige ud i den 3-5-2 formation.

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – Lyngby BK (16.07.16 kl.18.30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 22.10.16, 19:44
  2. Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 03.04.12, 15:10
  3. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby BK 06.11.11 kl.16
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 07.11.11, 21:18
  4. Optakts- og kamptråd: Lyngby - København 21/4
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 22.04.11, 17:04
  5. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FC København
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 18.03.08, 14:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •