Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 109

Emner: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Det varmer helt ind i sjælen at se de triste og modløse bøf spillere modtage sølvmedaljerne.
    Sidst redigeret af JakobP : 25.05.17 kl. 23:54


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Kampen startede noget nervøst, hvor begge mandskaber startede stille ud. Som kampen skred frem, fik Brøndby et lille spillemæssigt overtag, selvom kampen var meget jævnbyrdig.

    Brøndby havde stor succes med deres presspil og det var klart, at de satsede meget hårdt på, at lukke vores venstre kant ned. Til trods dette formåede vores højre kant aldrig rigtigt at kompensere, ligesom presspillet også virkede usammenhængende og til tider alt for passivt.
    Derfor satsede vi mere på de lange bolde, hvor meningen nok var, at bolden skulle spilles hen over Brøndbys midtbane og på den måde tvinge dem længere tilbage. De lange bolde førte dog ofte til boldtab, da midtbanen ikke kunne nå op og vinde andenboldene, så hvis ikke Cornelius og Santander kunne fastholde bolden, så var den stort set tabt hver gang.

    Vores opspil var i den grad hæmmet af, at vi ikke kunne få gang i kanterne. Toutouh og Verbic var pakket godt ind gennem hele kampen og der var ikke den vanlige støtte fra backerne. Ludwig havde svære betingelser, da Brøndby havde meget fokus på at lukke ham ned og det var begrænset hvad Boilesen kunne bidrage med offensivt fra hans uvante position. Dermed blev Brøndby i den grad belønnet for deres noget ensidige fokus og store sideforskydning.

    Derudover havde midtbanen ikke den bedste præstation. Kvist havde gennem hele kampen stort fokus på Mukhtar, hvilket gav Gregus en lidt mere fri rolle, hvilket jeg ikke synes han løste særlig godt og han havde svært ved at følge med. Generelt var de begge for stationære i vores opspil og de affandt sig ret hurtigt med, at vi primært skulle forsøge de lange afleveringer. Man skal naturligvis huske på, at de var meget fokuserede på ikke, at blive fanget på omstillinger og det er nok derfor, der ikke blev satset så meget fra den centrale midtbane, ligesom det var vigtigt, at vi kunne holde strukturen og ikke falde på halen over Brøndbys ”kaos” (som i andre klubber vel bare kaldes omstillinger og aggressivt presspil). Det skal dog nævnes, at kampen var ret præget af dueller og kampens dommer havde en stor rolle, men det kommer jeg tilbage til.

    I det store hele løste spillerne dog opgaven fint. Strukturen og koncentrationen var bevaret gennem hele kampen og man håndterede de spillemæssige problemer fornuftigt. De viste netop at vi ikke kun har en skabelon at spille efter og at der kan laves justeringer i spillet når det ikke går lige godt. Når man ikke kunne komme gennem på kanten, forsøgte man sig centralt, når man ikke kunne spille bolden op fra forsvaret, forsøgte man en lang aflevering og hvis angriberne havde det svært i duellerne, forsøgte man at spille bolden i bagrummet. At Brøndby nu efterfølgende beklager sig over de lange bolde, så må man jo bare under sig over, hvad de ellers havde regnet med ville ske, når de presser så højt. Der er klart, at de er mere sårbare i bagkæden, når resten af holdet er skubbet frem, så hvorfor skulle modstanderen ikke udnytte det?

    Stephan Andersen stod en pragtkamp med stærke redninger og også et oplæg til Cornelius’ første scoring (som på mange måder er et genialt mål).

    Ludwig og Boilesen gjorde det solidt defensivt, hvor især Boilesen overraskede positivt på sin uvante plads (selvfølgelig også mod en svag modstander). Offensivt var det dog ikke lige godt.

    Zanka og Erik fandt det høje niveau frem igen og var til stor frustration for Brøndbys angribere. Den offsidefælde de lagde blev virkelig udført til perfektion og Brøndbys angribere blev udstillet gang på gang. Duelspillet var der naturligvis også styr på.

    Kvist gjorde det virkelig godt defensivt, hvor han igen fik lukket ned for Mukhtar. Gregus stod noget svagere og havde det umiddelbart svært med sin positionering og hans dueller mangler stadig lidt kvalitet.

    Toutouh og Verbic bød ikke ind med meget. Defensivt bidrog de fint og de havde begge deres momenter, men jeg savnede lidt gennembrudsstyrke, som de jo godt kan levere. De var dog begge hæmmede af Brøndbys sideforskydning og at vi ikke fik flyttet spillet hurtigt nok, samt at midtbanen tøvede med at komme med frem.

    Cornelius var i særklasse i dag, mens Santander var lidt længere om at komme i gang. Meget af vores spil var afhængigt af dem og man kan ikke påstå, at de skuffede. De lå ofte meget alene, men håndterede det ganske fint, var stærke i duellerne og søgte de dybe løb. Brøndby havde ganske enkelt ikke noget modsvar til dem.

    Dommerens famøse ’linje’ favoriserede i høj grad Brøndbys spil. Der blev set igennem fingre med utroligt mange frispark, hvilket gjorde at Brøndby havde succes med deres presspil. En god øvelse vil være, at gense kampen, have fokus på Toutouh og så se den måde hvorpå Brøndby fik lukket ham ned.

    Selvfølgelig skal man kunne spille efter forholdene, men uanset hvordan man vender og drejer det, så vil jeg mene, at det skaber bedre forudsætninger for Brøndbys presspil og jeg synes det tog overhånd og endte med at ødelægge tempoet i vores spil. En ting er, at dommeren forsøger at bevare spillets flow og intensitet, men det er noget helt andet, når det ender med at favorisere det ene hold (hvilket især var tydeligt, når de skulle presse venstrekanten og når de dækkede op på hjørnespark). Det er ikke tilfældigt, at Brøndby er det hold med næstflest tacklinger og frispark i ligaen. Deres ”kaostaktik” er bundet op på det og de slap i den grad afsted med det.

    Således bliver der ikke engang givet nogle advarsler i første halvleg, selvom Mukhtar, Austin og Holst skulle have modtaget advarsler (Mukhtar kommer for sent i en tackling, Austin sparker Cornelius og Holst bremser et lovende angreb), mens Wilczek kunne have modtaget en for en duel med Zanka.
    Advarslerne kom først i anden halvleg efter Crone sparker Cornelius et par gange, mens han ligger ned, og endda fortsætter efter bolden er røget væk. Det ender med at både Crone og Cornelius bliver advaret. Det samme skete også senere i kampen, da Wilczek angreb Kvist i ryggen og de begge modtager advarsler. Der blev dog ikke givet nogle advarsler i andre situationer, hvor spillerne kom farende og søgte konfrontationer (altså Röcker modtog ikke en advarsel).

    Når det er sagt, så synes jeg ikke Jens Maae ligefrem var dårlig. Jeg er uenig i den tilgang, han havde til kampen og de ting han tillod, men ultimativt er det dommerens skøn, der er afgørende og jeg synes han var rimelig konsekvent i de ting han tillod og de ting han dømte. Min påstand og pointe er, at hans tilgang til kampen endte med at favorisere det ene hold og ikke at han tillod det ene hold at save modspilleren over, mens det andet hold blev bortdømt, ligesom han ikke overså for mange klare forseelser.


  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Så har jeg sjatpisset siden mandag. Jeg frygter, at bøf vil det her mere end os, og at mindst én af Balkandrengene ser rødt.
    Sikke noget klynkeri.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Sikke noget klynkeri.
    Nå ja... :-) Men den kamp kunne nu også være gået begge veje.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    1-0 CORNELIUS

    Fuck, det er sjovt at se Röcker i det klip. Har han fået solstik? Er han matchfixed? Er han bare så pivlangsom? Eller hva hulen sker der for ham? Svarene blæser i vinden.

    Men Zorninger har jo slået fast, at BØF var det bedste hold, så måske er der bare tale om billedmanipulation?

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Sejr, sol og knippelsuppe til Bøfferne - så bliver dagen ikke meget bedre!
    MEN... hvor er det ærgerligt at nogle få FC fans kaster kanonslag mm efter politiet foran nedre B. Det var unødvendigt og torskedumt. Lad nu bøfferne være alene om at være nogle kæmpe tåber.
    Sidst redigeret af MarBaar : 26.05.17 kl. 09:20


  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Fuck, det er sjovt at se Röcker i det klip. Har han fået solstik? Er han matchfixed? Er han bare så pivlangsom? Eller hva hulen sker der for ham? Svarene blæser i vinden.

    Men Zorninger har jo slået fast, at BØF var det bedste hold, så måske er der bare tale om billedmanipulation?
    Vil hellere sige at dette mål skal tilskrives, at Cornelius bare er stærk som en bjørn og hurtigere end man lige tror.. Han er simpelhen så høj klasse!
    Han bliver et kæmpe tab i næste sæson.


  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Nogen der kender navnet på den sang, som ikke var en af vores egne, der fik sektionen til at gynge inden kampstart ? noget lolololo og en masse bas :)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    shit jeg tror ståle havde været pissed, hvis noget hold fik lov til at lave, de 3 mål vi lavede, mod os. 3 identiske kontramål, det må ikke ske. Specielt santaders er slem.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Sebastian Se meddelelser
    Jeg havde købt billet til øvre B. Med såkaldt "free seating". Det var i erkendelse af at de mere feststemte fans nok ville satse på nedre, og så kunne vi gamle jo få noget motion ud af trapperne. Men hele vejen op af de trapper hang der opslag fra FCKFC om at nogle var mere lige end andre. Om at hvis man ikke var stemningsfan skulle man fortrække til de øvre og ydre dele af den tribune, man havde købt billet til. Det kan jeg godt forstå logikken i at skrive, og jeg ville opfatte det som god service fra fanklubbens side om hvordan man skulle fordele sig, hvis ikke retorikken handlede om at vi, der ikke kunne identificere os med sætningen "Folk, der under hele kampen ønsker at deltage aktivt i støtten sammen med Sektion 12", skulle finde et andet sted at stå.
    Seriøst - det er vi gamle fans måde at se fodbold på, der skal arbejdes med, ifølge fanklubben? Hvad har pyro kostet i den her sæson, og hvad kommer det til at koste i dag? Hvorfor blev der kylet 12-15 kanonslag ud fra Nedre B og hvorfor blev det ikke stoppet? Jeg græmmes over at være fan af det samme hold som de, der laver sådan noget, og endda skyder raketter af mod Bundby-taberne.
    Men hvis det er fanklubbens standart nu, vil jeg høre om andre end mig har behov for en seniorafdeling? Sådan en, hvor man respekterer lovgivning og andre menneskers helbred?
    Skriv personligt, hvis andre end mig vil starte sådan én.
    VH Sebastian.
    Nu har jeg ikke set, hvad der har stået på de pågældende sedler men det er mig en gåde, hvordan teksten kan være = fanklubbens accept af kanonslag og raketskud, som en standard...

    Hvad stod der i øvrigt "ordret" på de pågældende sedler, der nærmest har fået dig (og +20!) til at sætte fanklubben i ovenstående bås?

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Citat Oprindeligt indsendt af AndreasHR Se meddelelser
    Nogen der kender navnet på den sang, som ikke var en af vores egne, der fik sektionen til at gynge inden kampstart ? noget lolololo og en masse bas :)
    Er det Tsunami du mener?
    https://www.youtube.com/watch?v=0EWbonj7f18
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Endelig hævn fra 98!!!!

    Kan Boilesen virkelig spille samtlige forsvarspositioner???

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Vil hellere sige at dette mål skal tilskrives, at Cornelius bare er stærk som en bjørn og hurtigere end man lige tror.. Han er simpelhen så høj klasse!
    Han bliver et kæmpe tab i næste sæson.
    Begge Corners mål er vanvittigt godt sparket ind. For nogle år siden havde han i stedet let ramt hjørnetflaget til venstre.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    yes,tak MikeJensen

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd. Pokalfinale FCK - Brøndby 25.05.2017 17:00

    Double, pokal finale over brøndby, 19 point ned til dem i ligaen, ubesejret i de fem derbyer i denne sæson, kun to mål lukket ind, tilgengæld har vi lavet 6, brøndby's 3 derby nederlag på stribe, brøndby's 5 nederlag i streg, brøndby har stadig ikke vundet et derby i parken siden 2007 (2004 hvis vi kun tæller pokal og superliga), pokaltørke siden 2008... det er en god dag idag.


Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Pokalfinale 2017 - Tribunefordeling og billetter
    By TheMustangMan in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 19.05.17, 19:34
  2. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40
  3. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 09.05.16, 22:14
  4. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 17.05.14, 18:46
  5. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.05.12, 10:27

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •