Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 24

Emner: Sæsonoptakt sommer 2017

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Sæsonoptakt sommer 2017

    Nu var der ikke emne omkring optakten, hvor jeg kunne stille mig spørgsmål, så måtte heller oprette en.

    Optakten datoer:
    D. 27/6 Afrejse til træningslejr i Østrig
    D. 29/6. kl. 18. Første træningskampmod FK Partizan
    D. 2/7. Kl 17. Træningskamp mod Sturm Graz
    D. 5/7. Kl 18.30. Træningskamp mod FC Krasnodar
    D. 6/7. Hjemrejse til Danmark

    Det er ikke planlagt at træningskampene bliver streamet

    D. 12/7. Første kamp mod Zailina
    D. 15/7 Første Superliga kamp mod Aab



    Er truppen til træningslejren blevet offentliggjort? Læste et sted at det var 4 u-spillere med i truppen (ikke medregnet Roerslev). Er der nogle der ved hvilke spillere der er tale om?
    Kiggede nogle af de videroer der har været fra de første træninger, og syntes jeg kunne spotte Røjkjær, Hjulmand, og Carlo Holse som deltog i træningen, så der er god chance for at de nok skal med, men hvem er den sidste så?

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    http://www.fck.dk/#/nyhed/2017/06/27...raeningslejren

    Så er der udtaget trup til træningslejren, med 5 u19 spillere - Roerslev er også med, men er jo ikke U19 mere.

    Zanka er ikke med, da han skal sælges. Det ærgrer mig lidt med Zanka - jeg havde gerne set ham hjælpe os mod Zilina.

    De 5 u19 spillere er "Luka Racic og Nicklas Vesterlund, midtbanespillerne Morten Hjulmand og Nicklas Røjkjær samt angriberen Carlo Holse". Carlo Holse kan jeg godt lide, han er teknisk fin det jeg har set ham og er en typisk FCK angriber. Stor (ja ok, han er så 179 cm høj, så mere pavlovic end corner) stærk, god i feltet med også bevægelig. Han er en langt mere interessant 4 angriber end Julian var sidste år.
    Jeg går ud fra Hjulmand er tæt på at være 4 valg til midtbanen, nu Keita er udlånt.
    Røjkjær er god - og kan blive rigtig god. Jeg kan ikke lade være med at tænke, det er held i uheld at vi har skader og usikkerhed på kanterne så Ståle ikke tør sælge Toutouh. Havde Thomsen og Falk været sikre kort, kunne vi nemt have klaret os med Verbic, Kusk, Amankwaa og Røjkjær som reserver - nu er der også Toutouh foran ham og han er reelt 7. valg. Så er der langt til kampe. Lidt sjovt vi har 6 senior spillere til 2 kanter og 3 senior spillere til 2 centrale midtbanepladser. Jeg er en af dem, der i den sammenhæng håber på et Toutouh eller Kusk salg. Vi har simpelthen for mange.

    Er der nogen der kan sætte et par ord på især Nicklas Vesterlund der totalt er strøget under min radar
    Sidst redigeret af Something : 27.06.17 kl. 08:56

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser

    Er der nogen der kan sætte et par ord på især Nicklas Vesterlund der totalt er strøget under min radar
    Han er ikke den højeste midterforsvarer, skyder på 180-185cm, men hopper dog ret højt, hvilket selvfølgelig kompenserer for dette. Han er en fighter, der virkelig ikke er bange for at gå ind i duellerne, og så har han næsten dannet makkerpar med Racic på ulandsholdene, igennem alle ungdomsårene. Så vidt jeg husker, havde han vist også en periode på venstreback. Alt i alt, en knægt der virker til at gå forrest på banen.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Tak. Træls med højden til et Ståle-forsvar.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Nogen der har en anelse omkring Jonas Wind og førsteholdet? Det lader til at han er gået lidt i stå og er blevet overhalet af Holse? Eller er han måske ved at blive solgt?
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Han er ikke den højeste midterforsvarer, skyder på 180-185cm, men hopper dog ret højt, hvilket selvfølgelig kompenserer for dette. Han er en fighter, der virkelig ikke er bange for at gå ind i duellerne, og så har han næsten dannet makkerpar med Racic på ulandsholdene, igennem alle ungdomsårene. Så vidt jeg husker, havde han vist også en periode på venstreback. Alt i alt, en knægt der virker til at gå forrest på banen.
    Hvordan er teknikken?
    Jeg har kun set ham en enkelt gang for nogle år siden så der kan jo være sket en hel del.

    Ud fra beskrivelsen lyder han måske som en fremtidig 6'er, hvis man skulle lave en lille omskoling..

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Interessant med de unge som skal med. Det er klart, at der er et begrænset antal pladser til de unge, men er der nogen åbenlyse talenter som vi savner på turen? Jonas Wind er meget hypet herinde, men ikke udtaget. Er det overraskende (skal vi være bekymrede?) eller hvad? Der var noget med en skade?

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Nogen der har en anelse omkring Jonas Wind og førsteholdet? Det lader til at han er gået lidt i stå og er blevet overhalet af Holse? Eller er han måske ved at blive solgt?
    Jeg har personligt altid været stor tilhænger af Wind, så jeg synes også at virker lidt mærkeligt. Han er med jævne mellemrum oppe og træne med førsteholdet, men jeg har før bidt mærke i at Sune Smith-Nielsen har sagt til fanradioen, at en ung angriber ofte vil have bedre af, at blive ungdomstiden ud, og få tanket selvtilliden med en masse mål (ala Corner), hvorimod at man oftere vil se en forsvarsspiller blive rykket før op. Og ja, så havde han også en mindre seriøs skade i efteråret, så om den gav ham et mindre tilbageslag skal jeg ikke kunne sige.

  11. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Når man følger med herinde synes jeg tit navnet Wind bliver nævnt som en af de næste navne man forventer sig noget af. Men igen synes han forbigået, nogle der kender status der?

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    http://www.bt.dk/superligaen/her-er-...ornelius-og-co

    Her er en kort beskrivelse, af ihvertdald 4 af de talenter der er med på trænningslejr (Racic, Hjulmand, Røjkjær og Holse).

    Luka Racic, midterforsvarer
    Racic er en fast del af FC Københavns U19-midterforsvar, og har i flere kampe ageret anfører som førsteårsspiller på holdet, når den normale anfører, Joel Felix, ikke har spillet. Kom til FCK fra Brøndby for et par sæsoner siden. Som tidligere central midtbanespiller har Racic taget nogle af de kvaliteter med ned i midterforsvaret. Blandt andet forståelsen for spillet og roen på bolden.

    Morten Hjulmand, central midtbane
    Klassisk FCK-midtbanespiller med evnen til at styre spillet og med gode lederegenskaber. Hjulmand har ikke så mange U-andskampe på sit cv, men i Youth League var han et af lyspunkterne. Derfor var Hjulmand - sammen med Luka Racic, Mads Roerslev og Nicklas Røjkjær - med A-holdet på træningslejr i Dubai i januar. Det er aldrig noget dårligt tegn. Han kom til FCK fra Lyngby i en tidlig alder, og ses som en spiller, der giver ro.

    Nicklas Røjkjær, kantspiller
    Endnu en spiller, der allerede har fået debut på Ståle Solbakkens hold. Og han kvitterede med to kasser mod Jammerbugt FC i pokalen. Han har kun været i FCK et halvt år, for han blev hentet i Silkeborg i sommer. Udfordrer hellere en gang for meget, og passer godt til FCK-stilen, hvor han især har vist i Youth League, at han gerne trækker ind i banen og finder rum. Røjkjær sparker desuden de fleste dødbolde for FCKs U19-hold.

    Carlo Holse, kantspiller/angriber
    Gør sig mest i angrebet eller på højre kant, hvor han med sit venstreben kan trække ind i banen og på den måde gøre plads til en offensiv back. Men det er oftest i angrebet, at den lille offensivspiller finder plads til sig selv og ikke mindst sine medspillere. Han bliver betragtet som en klog spiller, der er god til at få chancer og skabe dem selv, og Holse blev ligesom Victor Jensen i denne sæson rykket op på U19-holdet før tid. Han er en spiller, der kan modtage bolden både med ryggen til mål og med front mod mål.



    Carlo Holse er iøvrigt yngre end Jonas Wind. Så måske er Wind bare blevet overhalet eller skadet?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    347

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Wind er skadet lige pt, det har han været i 8-9 uger.

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Peach Se meddelelser
    Wind er skadet lige pt, det har han været i 8-9 uger.
    I så fald må det næsten være meningen at han skal indlemmes omkring førsteholdstruppen, da det ville virke besynderligt at medbringe en skadet u19-spiller, som ikke er tiltænkt en rolle i førsteholdstruppen, på en tur ud til samarbejdsklubben Hørsholm med førsteholdet.

    Har du nogen direkte indsigt i u19-truppen, siden at du er opdateret på Winds skadessituation? ;)

    Edit: Jeg kan godt se, at hans sidste kamp på u19-holdet var den 17. april, men er det blot startopstillingerne fra u19-holdets kampe du baserer hans skadessituation på eller har du, som før nævnt, indsigt i holdet?
    Sidst redigeret af Falkengulle : 27.06.17 kl. 12:03

  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Wind var skadet, men han er tilbage igen.

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Er jeg den eneste der prøver at streame aftenens træningskamp via det link der findes på FCK.dk men kun kan få sort skærm??

  18. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    7

    Re: Sæson optakt sommer 2017

    Nej! Jeg får også kun sort skærm og de bliver ved med at sige at der er tekniske problemer! 😡 Jeg har skrevet til dem at jeg forventer at få pengene retur og gør de ikke de skriver jeg direkte til FCK....tyveri ved højlys dag
    CUtedevil

    QUOTE=Jons;659585]Er jeg den eneste der prøver at streame aftenens træningskamp via det link der findes på FCK.dk men kun kan få sort skærm??[/QUOTE]

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2017
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2165
    Sidste Meddelelse: 13.06.18, 07:57
  2. Tillykke med mesterskabet 2017
    By Killer in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 30.04.17, 23:13
  3. Slutspillet 2017
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 23.03.17, 14:20
  4. Forårssæson 2017
    By Kaff in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.02.17, 15:17
  5. Kaffegrums - sæsonoptakt på Mandagstræneren
    By CF39 Thomas in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 21.07.04, 10:12

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •