Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
29. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    13 44.83%
  • Uafgjort!

    15 51.72%
  • AaB Sejr!

    1 3.45%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 76

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Sikke noget skidt. Især anden halvleg.

    Som andre nævner, så er det vel 2-3 år siden, at vi har leveret så skidt en halvleg. Desværre står vi efter de store udskiftninger det sidste års tid også med trup på et niveau som for et par år siden, så helt overraskende er nedturen desværre ikke. Kigger vi bare tilbage på sidste efterår, så er der kun 4-5 spillere på holdet i går som ville starte, nemlig Robin, Erik, Kvist, Santander og evt Verbic. Resten er enten solgt eller skadet (Falk + Ankersen). Det skal selvfølgelig have en betydning når så mange spillere er væk, især fordi det jo også er de bedste spillere som er væk. Det er Zanka som var styrmanden i forsvaret, begge backs som er så vildt vigtige for vores system, Falk der er holdets mest kreative spiller, Delaney holdets motor, styrmand og god for mange mål og Corner som udover at score var en man altid kunne spille bolden op på. Alt dette mangler vi nærmest i går. Jeg ved godt, at Delaney jo forsvandt til vinters og at vi klarede os ok i foråret uden Falk, men summen af alle disse salg og skader gør bare ondt.

    Vi er alle voldsom bitre og sure over præstationen i årets to kampe, men vi må desværre nok væbne os med tålmodighed og indse, at det er blevet en ny tid. Holdet skal atter opbygges, og selvom flere gode spillere stadig er tilbage og nye er kommet til, så tager det bare tid at få holdet til at præstere. Også selvom vores budget er dobbelt af andre klubbers, så er det svært at få tingene til at spille fra dag 1. Selv med vores store budget så erstatter man ikke bare spillere som Delaney. Zanka, Ludwig, Corner eller for den sags skyld Nico og de skadede Falk og Ankersen. Det kan ikke undgås at smitte af på holdets kvalitet at miste så mange gode og bærende spillere. Og det nytter nok hverken at smide Kvist på porten eller Ståle for den sags skyld, som foreslås i denne tråd.

    Vi må desværre forberede os på skuffelser i dette efterår (i forhold til hvad vi er vant til) og håbe, at Ståle hurtigt får rimelig skik på holdet. Jeg er i hvert fald rimelig fortrøstningsfuld mht vores trup og trænerstab og er sikker på, at vi nok skal komme til at dominere igen. Eneste problem (som Ståle også nævner i interviewet i går) er tidsperspektivet både med DM men især mht Europa. Som jeg ser det, så skal vi nok være glade, hvis vi i dette efterår kan klemme os ind i EL gruppespillet og holde os til i kampen om mesterskabet. CL ser jeg desværre som utopisk, når man ser på holdets forfatning pt.

    Øv for en indstats i går.
    Jeg er meget enig med dig. Især med at vi skal forberede os på fremtidig skuffelser. Nu har vi haft 2 fantastisk år samt solgt 4-5 af vores bedste spillere, Det er kun naturligt at vi kommer til at få en downperiode som med stor sandsynlighed resulterer i et tabt Dansk mesterskab.

    Især den offensive kvalitet og kontrol på midtbanen bliver et kæmpe problem. Det er muligt holdet og spillere som Matic, Gregus, Thompsen Peiros, Santander evt. hæver deres niveau, men det bliver først et stykke inde i sæsonen. Spørgsmålet er så om vi er for mange point bagefter de øvrige tophold.

    Og så er der EL/CL. Med holdets forfatning taget i betragtning og den forstående genopbygning så kan man vel med rette stille spørgsmålet, ville CL være godt for holdet og psyken? og potentielle afklapsninger på 0-5. Skulle vi være så heldige at kvalificere os er det fint, man siger selvfølgelig ikke nej til +200 mill, men jeg tror også samtidig det betyder et farvel til et nyt dansk mesterskab.

    Jeg håber Falk snart er klar efter sin skade. Han er den eneste med lidt "Star" quality tilbage på holdet der kan gøre det uventet offensivt.
    Sidst redigeret af EraZ : 16.07.17 kl. 09:24

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Derudover ser vi ofte, at en kantspiller går ind centralt eller modsat og dermed efterlader backen alene på modsatte kant. Det betyder, at backen skal holde bredden, men det lader ikke til, at vi kan forvente, at hverken Høgli eller Boilesen er i stand til dette. Deres udgangspunkt er umiddelbart for defensivt, så de står ofte for langt tilbage til, at de kan være en spilstation (uden at bolden skal spilles tilbage og angrebet starte forfra).
    Desuden var Pierre på højrebacken ikke en god løsning. Så vil jeg hellere se Roerslev.
    Synes der er to ting i det her:
    1) NB var faktisk ganske god til at holde bredden og "højden" i begge halvlege. At han kikser et par defensive indgreb er noget rod, men han er og bliver en gevinst fremadrettet, hvis han får lov at spille med en der også gider spille ham (YT og NB kan blive giftigt).

    2) Taktisk gigang brøler af Ståle i dag på højre back. Han vidste på forhånd, at Høgli ikke skulle spille hele kampen. Hvorfor starter han så ikke med Pierre, hvis det er det defensive han vil have? Og hvis han ville have det offensive så stille med Mads R, der faktisk har kondien til at løbe frem og tilbage?
    Den højreback smadrer vores spil, fordi der simpelthen ikke er luft nok på dækket når Høgli har fået at vide, at han skal spille igen på onsdag....

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    2) Taktisk gigang brøler af Ståle i dag på højre back. Han vidste på forhånd, at Høgli ikke skulle spille hele kampen. Hvorfor starter han så ikke med Pierre, hvis det er det defensive han vil have? Og hvis han ville have det offensive så stille med Mads R, der faktisk har kondien til at løbe frem og tilbage?
    Den højreback smadrer vores spil, fordi der simpelthen ikke er luft nok på dækket når Høgli har fået at vide, at han skal spille igen på onsdag....
    Hvor har du det fra? Høgli tager sig til benet og signalerer, at han vil skiftes ud, så umiddelbart var det en tvungen udskiftning. Så medmindre du har læst et eller andet, så tror jeg ikke, det var planen?

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Hov, i øvrigt kæmpe tak til Martin Nøhrs fortrinlige arbejde som capo, om end jeg selv står på nedre c. Det har været en fornøjelse! Også stort tak til trommeslageren gennem de seneste ... ja er det over 10 år eller er jeg helt fra den på denne søndag? Jeg har desværre glemt navnet, hvilket er lidt pinligt, men stort tak skal det lyde herfra også!

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    23

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Skulle vi ikke lige stikke en finger i jorden før vi allerede afskriver mesterskabet? Altså vi har stadig klart den stærkeste trup og det kan da godt være vi sætter flere point til end sidste år. Tror bare vi skal være glade for vi har så mange kampe for vi har mulighed for at truppen hurtigst muligt kan blive spillet sammen. Det er sæsonstart og vi har en del udskiftninger, men jeg mener nu stadig at vores trup har kvalitet nok i længden til at vi står med DM pokalen igen til sommer.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsHeiberg Se meddelelser
    Altså vi har stadig klart den stærkeste trup...
    Det vil jo vise sig. Jeg er enig i, at vi har de bedste spillere, men holdet har nogle væsentlige mangler. Mest af alt mangler vi ledere.

    Der snakkes så ofte om den centrale akse, og her har vi inden for det seneste halve år mistet tre profiler, som i den grad gik forrest: Delaney, Cornelius og Zanka. Derudover har vi nogle spillere i truppen, som vi desværre nok ikke skal have for høje forventninger til i den nuværende situation: Toutouh har toppet i FCK og bør sendes videre (sker desværre ikke i dette transfervindue); Kusk er en luksusspiller, der ikke har vist nogen interesse i at ændre på sit spil; Kvist er en fremragende stabilisator - hvis han har de rigtige spillere omkring sig. I den nuværende situation udstilles hans mangler. Høgli har brug for plads foran sig, hvis han skal bidrage offensivt. Det kræver, at resten af holdet stepper up.

    Endelig er der nogle væsentlige spørgsmålstegn: kan Erik J udvikle sig til en leder i Zankas fravær? Kan Boilesen udvikle sit defensive spil til et acceptabelt niveau? Er Høgli fysisk klar til at spille de fleste kampe det næste halve år?

    Jeg er selv skeptisk overfor holdets potentiale. Uden Andreas Cornelius lægger angrebet ikke samme tryk på modstanderne, hvilket medfører et større pres på midtbanen. Måske Ståle burde overveje en formationsændring, der styrker midtbanen.

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    23

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det vil jo vise sig. Jeg er enig i, at vi har de bedste spillere, men holdet har nogle væsentlige mangler. Mest af alt mangler vi ledere.

    Der snakkes så ofte om den centrale akse, og her har vi inden for det seneste halve år mistet tre profiler, som i den grad gik forrest: Delaney, Cornelius og Zanka. Derudover har vi nogle spillere i truppen, som vi desværre nok ikke skal have for høje forventninger til i den nuværende situation: Toutouh har toppet i FCK og bør sendes videre (sker desværre ikke i dette transfervindue); Kusk er en luksusspiller, der ikke har vist nogen interesse i at ændre på sit spil; Kvist er en fremragende stabilisator - hvis han har de rigtige spillere omkring sig. I den nuværende situation udstilles hans mangler. Høgli har brug for plads foran sig, hvis han skal bidrage offensivt. Det kræver, at resten af holdet stepper up.

    Endelig er der nogle væsentlige spørgsmålstegn: kan Erik J udvikle sig til en leder i Zankas fravær? Kan Boilesen udvikle sit defensive spil til et acceptabelt niveau? Er Høgli fysisk klar til at spille de fleste kampe det næste halve år?

    Jeg er selv skeptisk overfor holdets potentiale. Uden Andreas Cornelius lægger angrebet ikke samme tryk på modstanderne, hvilket medfører et større pres på midtbanen. Måske Ståle burde overveje en formationsændring, der styrker midtbanen.
    Jeg er enig med dig at lederskikkelserne virker lidt langt væk, men dog at truppen har potentiale. Corner var virkelig god sidste sæson, men ærligt på samme tidspunkt sidste år var jeg og nok også en del andre villige til at skippe ham afsted - der var han virkelig ikke imponerende, det ændrede sig hurtigt. Boile har jeg stor tillid til, både som spiller og leder det skal nok komme, han gjorde det også godt i slutningen af sidste sæson. Ved ikke om Erik har lederpotentialet men det skal man jo finde sig til rette i, det kommer jo ikke bare fra den ene dag til den anden, men lige i midterforsvaret så jeg også gerne en rigtig general (ønsketænkning Erik Sviatchenko).

    Jeg tror også på vi har et mere alsidig angreb, som på sigt gør vores angrebsspil mere uforudsigeligt. Ved godt at selvom modstanderen vidste hvad Santa og Corner gjorde kunne de ikke stille noget op, men jeg har en god fidus til at de 3 angriber komplimenterer hinanden - Pieros, tror jeg bliver en kæmpe gevinst i det 1. pres ligesom Corner.

    Kvist har set skidt ud de her 2 kampe, men synes at han sidste sæson var virkelig en vigtig del af truppen og det vil han også blive i den kommende og jeg synes også jeg ser meget vilje fra både Gregus og Matic - ingen af dem vil være på bænken, det er tydeligt at se. At spillet ikke fungerer er en ting, men jeg synes virkelig du yder en indsats.

    Anden halvleg igår tror jeg ikke er et udtryk for den kommende sæson, men en kombination af manglende sammenspil, "træthed" efter Zilina kampen og en "offday". Jeg ser stort potentiale. Men det er klart ledertyperne ledte man langt efter igår, men har også en stærk fornemmelse af at der snart er nogle i truppen, som træder i karakter i den forstand.

  12. #38
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er selv skeptisk overfor holdets potentiale. Uden Andreas Cornelius lægger angrebet ikke samme tryk på modstanderne, hvilket medfører et større pres på midtbanen. Måske Ståle burde overveje en formationsændring, der styrker midtbanen.
    Sad også at tænkte at det måske var på tide at slippe den 442, selvom han så ofte snakker om andre formationer er det altid vores udgangspunkt.
    Så hellere smide en ekstra ind på midten, så vi kom over i en 433 tror det ville pynte lidt mere på holdet.

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Synes der er to ting i det her:
    1) NB var faktisk ganske god til at holde bredden og "højden" i begge halvlege. At han kikser et par defensive indgreb er noget rod, men han er og bliver en gevinst fremadrettet, hvis han får lov at spille med en der også gider spille ham (YT og NB kan blive giftigt).

    2) Taktisk gigang brøler af Ståle i dag på højre back. Han vidste på forhånd, at Høgli ikke skulle spille hele kampen. Hvorfor starter han så ikke med Pierre, hvis det er det defensive han vil have? Og hvis han ville have det offensive så stille med Mads R, der faktisk har kondien til at løbe frem og tilbage?
    Den højreback smadrer vores spil, fordi der simpelthen ikke er luft nok på dækket når Høgli har fået at vide, at han skal spille igen på onsdag....
    1) Det kan godt være, at jeg er ekstra gnaven, men jeg synes ikke Boilesen var god nok offensivt i nogle af halvlegene (især ikke anden, men det giver sig selv), da han selv i første halvleg stod for langt tilbage i mange sekvenser. Det kan naturligvis sagtens nå, at blive meget bedre og det er muligt, at jeg tager fejl, men jeg mangler stadig at se Boilesen bevise sit værd offensivt og det kommer næppe med det samme, da han er en anden type, end de backs vi er vant til. Der har dog været mange positive momenter og aktioner, men højt niveau i en hel kamp og over en længere periode mangler. Umiddelbart tror jeg, at han har et rigtig højt topniveau, som vi kun har set lidt i glimt (blandt andet når han ser et løb og slår en dyb aflevering der skærer gennem modstanderens kæder).

    2) Jeg kender ikke til Høglis niveau til træning, men han har da tidligere vist, at han har et solidt bundniveau. Så hvis han præsterer det vanlige til træning, kan jeg godt forstå rationalet med at lade ham starte. Vi er dog helt enige i, at det ikke fungerede.

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Og med en solid Brøndby præstation, så blev det pludselig en dårlig weekend. Æv

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Og med en solid Brøndby præstation, så blev det pludselig en dårlig weekend. Æv
    Forskellen er også bare at BIF ikke har solgt ud af deres faste spillere fra sidste sæson, mens vi er i gang med en opbygning. Javel der er kun spillet 1 kamp, men tendensen i spillet og de indbyrdes mekanismer er på plads hos BIF, det samme kan man ikke sige om FCK.

  17. #42
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Forskellen er også bare at BIF ikke har solgt ud af deres faste spillere fra sidste sæson, mens vi er i gang med en opbygning. Javel der er kun spillet 1 kamp, men tendensen i spillet og de indbyrdes mekanismer er på plads hos BIF, det samme kan man ikke sige om FCK.
    Vi er vel enige om det kun var lüftner der var ny, resten burde kende taktikken og vide hvad de skal gøre efter flere år i klubben

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    1,121

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vi er vel enige om det kun var lüftner der var ny, resten burde kende taktikken og vide hvad de skal gøre efter flere år i klubben
    Pieros er vel også ny? Boilesen har haft et halvt år med spredte optrædener og Høgli har været ude et pænt stykke tid og skal vel have banket noget rust af.
    Pierre har været her før, men med to års fravær vader man vel ikke nødvendigvis bare ind som om intet var hændt - ikke mindst i går, hvor han optrådte på en - trods alt - uvant position.

  19. #44
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC William Se meddelelser
    Pieros er vel også ny? Pierre har været her før, men med to års fravær vader man vel ikke nødvendigvis bare ind som om intet var hændt.
    De startede ikke inde

  20. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (15.07.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vi er vel enige om det kun var lüftner der var ny, resten burde kende taktikken og vide hvad de skal gøre efter flere år i klubben
    Ja det burde man tro ikke ?. Men når man hiver 4 bærende spillere ud af et hold ala Corner, Zanka og Ludwig ( Delaney) så skal det kunne mærkes. Ville nok være det samme hvis BIF solgte Mukthar, Pukki og Rønnow :)

    Og Gregus samt Matic har hellere ikke været her flere år :p

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 12.05.14, 21:18
  2. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (28.09.13 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 01.10.13, 09:58
  3. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (29.03.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.03.13, 11:55
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •