Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 72 af 72

Emner: Truppens mangler - sommeren 2017

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    36

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Jeg har holdt igen med at byde ind her, fordi jeg ville give det nogle kampe for at se, hvordan udviklingen var, men som udgangspunkt er der ikke meget fremgang, og når jeg ser på truppen, så kan jeg ikke se de nuværende spillere fylde de huller, som er blevet efterladt det sidste halve år. Jeg føler ikke, at truppen i den nuværende forfatning magter Ståles system, men da klubben er i gang med at bygge en råd tråd omkring systemet, så bør det ikke stå til diskussion at gå andre veje. Dog bør der foretages nogle få ændringer i vores 4-4-2, så det passer bedre til spillere.

    Det første som truppen mangler, er noget power. Sidste år var det farligt for modstanderne at gå højt op, for så stod de mand-mand med Santander, som vidste hvor Corne løb hen, og når Corne så kom i aktion kunne han både vinde den fysiske duel og løbe boldene op. Uden Cornes fart og power, så er Santander tvunget til selv at tage spillet til sig, for hverken Pieros eller Pavlovic kan skubbe en midterforsvar væk. Derfor bliver ansvaret lagt mere over på midten og forsvaret for at sætte spillet, og her mangler der også nogle ting i forhold til sidste sæson. Der er ikke længere to spillende midterforsvarer, og på midten har vi Kvist, som ikke tager spillet til sig samt Gregus/Matic som ikke vinder mange dueller og ikke kommer ud af problemerne. Derfor virker sidste sæsons løsninger ikke i samme grad. Zankas spil, Delaneys power samt boldomgang og så Corners fart og styrke er altså ikke blevet erstattet, og så falder strukturen til jorden. Derudover mangler der folk til at tage ansvar, for det gjorde samtlige af de tre førnævnte spillere. Kvist er der som leder, men han fylder ikke nok som spilstyrer. Johansson er tilsyneladende ikke sin opgave voksen som leder. Boilesen bør kunne tage skridtet op som leder, men når han bliver kastet rundt på forskellige positioner, så får han ikke engang styr på sig selv og har sikkert ikke overskud til at lede resten. Toutouh burde også tage mere ansvar, men han ligner en færdig mand i FCK-trøjen. Enten bliver han solgt, eller også er han godt på vej til at spille sig ud som 6. valg.

    Der mangler spillere som tager mere ansvar, går forrest i tacklingerne og vigtigst af alt: Beder om bolden, for det sker ikke pt. Her til aften så vi Toutouh lunte ned og "tilbyde" sig, og når bolden kommer op på Santander, så tilbyder den næste angriber sig ikke på en måde, så Santander kan komme af med bolden. Der er ikke denne her midtbanespiller, som kræver bolden, tager den til sig og vender spillet. Efter kampen har Frimann lige sagt i studiet, hvad jeg sidder og tænker. Pil da en angriber ud og brug en offensiv midtbanespiller. Det behøver ikke være en decideret offensiv midtbanespiller, men i hvert fald en angriber, der deltager mere og så holder sine opgaver i presset. Styrkerne er ikke længere power og spillet nedefra, så det gælder om at gøre det lettere for forsvaret i spillet. Det er ikke nemt at smide en bold op på angriberne hvis man enten ikke kan ramme dem eller de ikke kan få styr på bolden. Så jeg ville gerne se en bevægelig Falk/Verbic eller en kreativ Thomsen ligger derinde. Falk/Verbic har noget bevægelse, vendinger driblinger og fart, mens Thomsen i højere grad kan styre spillet med sin teknik og sin stærke højrefod. Dermed vil man efter boldtab være 3 mand på midten, og vil man rykke midtbanespilleren op i presset, så står man stadig i sin 4-4-2, når man er i balance. Offensivt vil man derfor få flere kreative spillere ved siden af hinanden og samtidig gør man det lettere for de to på midten at deltage i spillet. De får mere plads, når modstanderen skal holde øje med en "angriber" der falder ned og tager nogle andre positioner. Derfra kan man bedre flytte spillet længere op på banen og så få gang i sit fløjspil med overlap og så må man fylde på i feltet. Pt. er vores backspil ligegyldigt, når spillet foregår på egen banehalvdel.


    Det er nogle af de tanker, jeg har siddet med gennem træningskampene og de første betydende kampe. Jeg ser ikke denne trup være i stand til at mose modstanderne som i sidste sæson. Dertil har vi mistede for mange afgørende spillere. Jeg tror, at det bliver bedre med tid, men der skal drejes på nogle knapper taktisk. Alarmklokkerne bør ringe, når det er svært at sætte 3 afleveringer sammen mod et hold fra Makedonien og folk ikke tør tage bolden til sig.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Der er mange problemer at tage fat på.

    Først og fremmest mener jeg, at klubben bør skifte ejere. Det er åbenbart for enhver, at de nuværende storaktionærer ikke har passionen eller visionerne til at drive projektet fremad.

    En ny ejer, muligvis endda med afnotering fra Fondsbørsen. Alternativt Parken og FCK adskilt fra Lalandia og Fitness.dk.

    Nogle vil mene, at det jo altid er svært for danske klubber osv. osv. Jeg mener ikke, at FCK pludselig bliver en stor europæisk magtfaktor. Men jeg mener, at man på ingen måde har været i stand til at udnytte den position man skabte sig frem til årti-skiftet. Havde man nu bare kunne opretholde dét niveau havde klubben været en ren pengemaskine, der både kunne høvle gælden kraftigt ned og give aktionærerne penge. Istedet ødslede man reelt en halv milliard væk i tabt CL-fortjeneste. Og nu hvor man igen har fået moslet sig fremad er man ved at gøre samme skade igen.

    Man bør øge spillerbudgettet med 50-60 millioner. Det vil dels gøre, at man kan føle sig nogenlunde sikker på ikke at blive indhentet af danske klubber, ligesom man vil være konkurrencedygtig i Europa. Man har altså alle muligheder for ar gøre FCK til en fantastisk sportslig og økonomisk forretning. Man er klart størst i sit hjemland, ja i hele regionen, hvilket er vigtigt i forhold til bl.a. market-pool. Så man skal altså 'bare' sørge for at have en konkurrencedygtig trup, så man kan holde sin seedning og have stor chance for at sikre direkte CL-plads.

    Så kan man sagtens leve med at det kikser et enkelt år, ligesom det giver mere mening at hente 50 millioner ud til sig selv hvert år, når bare overskuddet er endnu større. I teorien kan ihvertfald fans også være ligeglade med, om man så hev alt overskud ud. Så længe man bare investerer tilsvarende stort til at niveauet er godt nok.

    Det var på ejerplan. På ledelsesplan ser jeg ikke hverken Hørsholt eller andre som kompetente til deres job. Hørsholt har taget rigtig mange dårlige beslutninger, selvom han indrømmet, også har været med til at få nogenlunde styr på økonomien. Johan Lange? Hvad er hans kvalifikationer, netværk etc.? Scouting-delen? Hvornår har FCK sidst haft en homerun på en spiller hentet udenfor komfort-zone?

    Al den snak om, at man er så godt rustet til Ståles fremtidige farvel er helt væk og faktisk den bedste grund til, at det ihvertfald p.t. er bedst at lade ham være.

    Og så det sportslige. Ståle har al ansvaret og selvom budgettet burde være større, så skal han altså ramme bedre med de midler han trods alt har. Al den snak om 'transferkongen' Ståle og hvad nogle ellers kaldte ham, da man i naivitet købte hans snak om strategier etc. må ihvertfald stoppe. BIF har hentet en hel midtbane for Matic' købssum. Og indtil videre virker det ikke som om, at de mindre danske klubber som sagde nej til Luftner sidste år ligefrem så forkert.

    Derudover er det rædsomt at se på spillestilen og det har det næsten altid været under Ståle, med mindre noget ekstraordinært magi kom fra nogle af de offensive folk. Al for meget fokus på defensiv organisation, som Ståle ofte bruger år på at træne spillerne i. Og som han ved bedre end nogen anden, så er en trup ikke en statisk størrelse.

    Slutteligt er der bare for meget middelmådighed over det hele. Meget skidt kan siges om Østergaard, Holmstrøm, Aldo, Peter Norvig etc. Men der var ambitioner og høj cigarføring, selv i en tid, hvor mulighederne var meget mindre.

    Og spillestilen, spillertyperne og udtalelserne er bare trist. Ikke så underligt, at tilskuertallet falder og falder. Måske sportslige ambitioner og underholdning på banen, er vigtigere end Wi-Fi, pyroteknik og cheerleaders?

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Noget andet er, at vi har haft nogle fejlskud i vores forsøg på at have rettidig omhu, hvad angår ledertyper i truppen. Sidste sommer vidste vi, at vi skulle af med 2-3 store ledere i truppen i løbet af det kommende års tid. Pavlovic skulle erstatte NJ, Gregus skulle erstatte Delaney, og Okore skulle erstatte Zanka. Pavlovic erstattede ikke NJ ledermæssigt, men det gjorde Cornelius i fantastisk grad. Både i det offensive med 20 mål i alle turneringer, men også i det opbyggende spil og presspillet. Med Corners afgang mangler der en leder i angrebet, men det er for tidligt at sige, om vores tre angribere kommer til at udfylde rollen alligevel. Gregus er ikke faldet igennem som central midtbane, men har slet ikke været den leder, vi har haft brug for. Også derfor, man hentede Matic i vinterpausen, men det hjalp heller ikke. Så der er underskud på hele tre parametre på den centrale midtbane i truppen: Kvantitet (3 spillere om 2 positioner), kvalitet og lederskab.
    I forsvaret skulle Okore på papiret erstatte Zanka, men som bekendt var kombinationen Okore og FCK det forkerte match. Okore er rendt til Nordjylland, mens vi har hentet Lüftner, som skulle præstere fra dag 1 af, uden de gode engelskkundskaber, og som ikke er moden til lederrollen med det samme.

    Truppen mangler to ledertyper i det centrale forsvar og den centrale midtbane. Hvilket med al tydelighed er blevet udstillet i de to seneste europæiske kampe. Efter returkampen mod Vardar, så skal der købes ind til de positioner. Resultatet af den kamp kommer dog til at afgøre, hvilken hylde, de bliver hentet fra.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Jeg ser sådan her på vores hold og dennes problemer: Vi mangler ledere, vi bruger verdens sværeste forsvarstaktik og vi har absolut ingen offensive ideer, men alt dette er allerede belyst.
    Dog tror jeg at vi lider af, at vi ikke har så mange nordiske spillere i truppen, altså spillere der er vokset op med Fc.København i baghovedet
    Spillere som Delaney, Corner, Augustinsson, Zanka og Ankersen er vokset op i eller i nærheden af Danmark. altså spillere der måske ikke har været fans af FCK, men har haft drømmen om at komme til FCK og ved hvilken magtfaktor vi er i nordisk fodbold. Altså en klub som ens familie også kender og ikke bare er en "rigere klub i det kolde nord". Jeg tror virkelig det gør meget ved motivationen at man kan sige: "Fedt, jeg er sgu kommet til Fc.København! Det har jeg altid drømt om!"
    Altså at spillere kommer af lyst og ikke bare fordi vi var dem der ville betale mest.
    Jeg siger ikke at spillere som Santander og Verbic ikke elsker at spille her, men de er ikke vokset op med FCK i baghovedet, men nok nærmere Riverplate og Maribor.
    Det tror jeg kan spille ret meget ind.


    En anden ting så kunne jeg godt tænke mig at se en formationsændring, jeg ville gerne se os spille en 3-1-4-2 så længe vi ikke har de rigtige spillere klar. samtidig skulle vi spille lidt mere direkte og med lidt højere press.

    Så denne opstilling ville jeg gerne se:

    ----------Robin------------
    Lüftner-Johansson-Boilesen
    ----------Kvist-------------
    Kusk-Thomsen-Gregus-Verbic
    ------Pieros-Pavlovic-------

    Dette er på baggrund af, vi ikke har nogen klar højre back, og de backs vi har er ikke særlig gode til at komme i de overlap som vores offensive taktik bygger så meget på.
    Vores midtbane er for statisk og uden ideer.
    Vores angreb er ligeledes for afhængig af gode indlæge eller lange bolde op på Santander

    Forsvar:
    Hvorfor ikke bare spille med 3 mand i forsvaret.
    Dette ville frigive Boilesen fra højre back, og Bengtsson ud på bænken. Samtidig ville der komme en leder ind i forsvaret (Boilesen - som trodsalt var anfører i Ajax) Dette er jeg sikker på ville gøre Johansson meget bedre, og give Lüftner lidt mere plads og tid til at falde ind på holdet.

    Midtbanen
    Kvist er skide god til at lukke huller, skide god til at dirigere andre spillere og god til at læse spillet, så han ville være perfekt foran en 3 back kæde, hvor han kunne styre presset og lukke hullet efter en lidt mere offensivt midtbane. Samtidig kunne vi prøve med en dansk højre side som før har vundet mesterskabet. Kusk og Thomsen stod nærmest egenhændigt for Aab's DM guld og drev ligeledes gæk med os i den sæson. Nu har vi dem begge på holdet, så hvorfor ikke bruge det?
    Gregus ser jeg stadig en STOR stjerne i svøb, fejlen ligger i taktikken. Ham og Verbic i venstre side tror jeg kunne være gyldent og farligt!
    Og jeg er træt af at vi spiller med livrem og seler i suppen, vi burde kunne rulle alle hold over offensivt.

    Angrebet
    Pieros virker som en kæmpe transfer, han er hurtigere end vores andre angribere, virker som en fox-in-the-box angriber og han er virkelig aggressiv.
    Pavlovic tror jeg også ville bombe sammen med Pieros (se Randers kampen)
    Disse 2 tror jeg ville være perfekte til at kunne spille lidt mere direkte, gerne ned i bagrummet og så dem ud og løbe med forsvaret.

    btw.
    Toutouh skal bare hurtigst muligt ud på bænken, han er allerede videre mentalt.
    Det samme gælder Santander, han er i mine øjne ugidelig og han virker træt og det virker lidt ligesom Toutouh at han allerede er videre.

    Samtidig kunne denne ændring hurtigt ændres tilbage til 4-4-2 ved at skifte en midtbane spiller ud med en back.

    Men dette er selvfølgelig ønske tænkning.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Apr 2015
    Indlæg
    64

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    @Bigtimebowler, umiddelbart fine pointer, men dit indlæg handler mere om taktik og formation end truppens aktulle mangler.

    Uanset er jeg dog også selv tilhænger af 3-5-2 formationen, da det vil eliminere problemstillingen ifht. vores højreback. Dog kan vi ikke komme udenom, at mange af de fejl som er blevet lavet i de seneste kampe, ikke er opstået grundet organisationen, men derimod grundet individuelle fejl. Disse er desværre svære at elimenere med en ændring i organisationen.

    Derudover ser jeg heller ikke, at Thomsen allerede på nuværende tidspunkt skulle være klar til en startplads.

    Slutteligt ser jeg også hellere personligt, at man starter med Santander end Pavlovic. Jeg synes, at han er mere boldstærk, er bedre til at trække ned i banen og derefter fordele spilet. Alle tre angribere er dog på nuværende tidspunkt så stærke, at det i min optik næsten er lige meget, hvem man stiller med.
    "Er vi ikke enige om at vi har været nordeuropærisk mester i at lave store udmeldinger de sidste 10 år, hvor vi ikke har kunne følge med [...] "
    - Thomas Frank (Onside, 08-11-2015)

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Jeg sad og så Lyngbys kamp mod Krasnodar i går og gud hvor blev jeg et eller andet sted misundelig på den måde de spillede en svær europæisk udekamp på. De var niveauer over det vi præsterede i Makedonien og mødte en klart bedre modstander. Hvilket bringer mig til, at jeg synes vi mangler en træner med friske ideer. En som tør gøre op med Ståles hamrende stereotype 4-4-2. Davids Lyngby er også godt organiseret, men det er helt tydeligt at de har en skarp gameplan for hvordan de skal komme til chancer i en svær udekamp. De kører nogle hamrende giftige omstillinger. Det synes jeg ikke er tilfældet når vi spiller på udebane i europæisk regi, hvor vi stort set kun bliver farlige på dødbolde. Ståle raus er selvfølgelig hverken realistisk eller aktuelt lige nu, men fortsætter det nuværende spil frem til nytår, kunne det måske blive aktuelt om ikke andet at ansætte en first team coach under Ståle (lidt som da man slusede CV ud til fordel for Ståle).

    Med hensyn til den nuværende trup, så mangler vi i den grad en styrmand både på midten og centralt i forsvaret. Selvom jeg er træt af Ståles fodbold, er jeg overbevist om, at to klasse-signings til de positioner vil kunne vende skuden for os. Ved at få stabiliseret defensiven vil der automatisk forplante sig en ro til resten af holdet, som pt spiller ekstremt febrilsk og nervøst. Hvis vi samtidig får ansat en boldspillende felt-felt spiller med lederegenskaber til CM, er jeg ikke i tvivl om at hele holdet vil vokse. Schøne og Højbjerg har i mine øjne den rigtige profil, men er selvfølgelig ikke realistiske. Jeg håber dog man kan finde noget lignende, som er. Ikke flere østeuropæiske lotto-kuponer..

    Det kræver dog at der er midler til at investere stort, hvilket jeg tvivler på. Samtidig kræver det, at den sportslige ledelse er klar til at sluge et par kameler og erkende at Matic og Gregus var fejlskud. Jeg er desværre overbevist om at begge får minimum indtil nytår til at bevise sig og at vi derfor kommer til at skrante gennem hele efteråret, hvor vi så kun kan håbe på at vi er heldige nok at kvalificere os til EL-gruppespil og hænge nogenlunde i med neglene i superligaen.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg sad og så Lyngbys kamp mod Krasnodar i går og gud hvor blev jeg et eller andet sted misundelig på den måde de spillede en svær europæisk udekamp på. De var niveauer over det vi præsterede i Makedonien og mødte en klart bedre modstander. Hvilket bringer mig til, at jeg synes vi mangler en træner med friske ideer. En som tør gøre op med Ståles hamrende stereotype 4-4-2. Davids Lyngby er også godt organiseret, men det er helt tydeligt at de har en skarp gameplan for hvordan de skal komme til chancer i en svær udekamp. De kører nogle hamrende giftige omstillinger. Det synes jeg ikke er tilfældet når vi spiller på udebane i europæisk regi, hvor vi stort set kun bliver farlige på dødbolde. Ståle raus er selvfølgelig hverken realistisk eller aktuelt lige nu, men fortsætter det nuværende spil frem til nytår, kunne det måske blive aktuelt om ikke andet at ansætte en first team coach under Ståle (lidt som da man slusede CV ud til fordel for Ståle).

    Med hensyn til den nuværende trup, så mangler vi i den grad en styrmand både på midten og centralt i forsvaret. Selvom jeg er træt af Ståles fodbold, er jeg overbevist om, at to klasse-signings til de positioner vil kunne vende skuden for os. Ved at få stabiliseret defensiven vil der automatisk forplante sig en ro til resten af holdet, som pt spiller ekstremt febrilsk og nervøst. Hvis vi samtidig får ansat en boldspillende felt-felt spiller med lederegenskaber til CM, er jeg ikke i tvivl om at hele holdet vil vokse. Schøne og Højbjerg har i mine øjne den rigtige profil, men er selvfølgelig ikke realistiske. Jeg håber dog man kan finde noget lignende, som er. Ikke flere østeuropæiske lotto-kuponer..

    Det kræver dog at der er midler til at investere stort, hvilket jeg tvivler på. Samtidig kræver det, at den sportslige ledelse er klar til at sluge et par kameler og erkende at Matic og Gregus var fejlskud. Jeg er desværre overbevist om at begge får minimum indtil nytår til at bevise sig og at vi derfor kommer til at skrante gennem hele efteråret, hvor vi så kun kan håbe på at vi er heldige nok at kvalificere os til EL-gruppespil og hænge nogenlunde i med neglene i superligaen.
    Hånden på hjertet - det er et debatforum og jeg synes det er skide spændene at diskutere holdet, kvaliteten og taktikken, men Nøj hvor er jeg træt af den nuværende kritik. Det er synd og på ingen måde personligt at min "galde" går ud over Jons, men nu må folk virkelig slappe lidt af.

    FCK er måske historiens mest succesfulde hold i Danmark og helt enormt stabile, 4 (godt nok ringe) kampe inde i sæsonen vil folk have ændret alt hvad vi står for og alt hvad der har sikret vires succes og ikke mindst Ståle. Jeg er faktisk målløs, for det ligner nærmest BiFske tilstande på sidelinien disse dage.

    sorry - men ro på folkens. Giv det tid og holdet med eller uden småjusteringer skal nok få det vendt og hvis ikke, så har Ståle trods alt været rimelig handlekræftig, så forhåbentlig kan han også handle, hvis det er egne fejl han skal rette.


  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hånden på hjertet - det er et debatforum og jeg synes det er skide spændene at diskutere holdet, kvaliteten og taktikken, men Nøj hvor er jeg træt af den nuværende kritik. Det er synd og på ingen måde personligt at min "galde" går ud over Jons, men nu må folk virkelig slappe lidt af.

    FCK er måske historiens mest succesfulde hold i Danmark og helt enormt stabile, 4 (godt nok ringe) kampe inde i sæsonen vil folk have ændret alt hvad vi står for og alt hvad der har sikret vires succes og ikke mindst Ståle. Jeg er faktisk målløs, for det ligner nærmest BiFske tilstande på sidelinien disse dage.

    sorry - men ro på folkens. Giv det tid og holdet med eller uden småjusteringer skal nok få det vendt og hvis ikke, så har Ståle trods alt været rimelig handlekræftig, så forhåbentlig kan han også handle, hvis det er egne fejl han skal rette.
    Fair nok at du bakker Ståle op. Ubetinget. Personligt har jeg længe været træt af Ståle og hans fodbold, også i de perioder hvor resultaterne har været gode. Argumenterne gider jeg ikke ridse op igen, dem har der været massere af de seneste dage og du kender dem formentlig godt.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Puha, føler med dem der ikke finder Ståles fodbold attraktiv at følge, i og med at vi har spillet sådan i godt og vel 10 år.

    Personligt elsker jeg den - vi har bare ikke set noget til den i denne sæson, det er nok mere dét der er problemet.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  16. De følgende 12 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Jeg ved sgu' ikke. Jeg bruger alt for meget tid på at bekymre mig over denne her sæsonstart, og i morges vågnede jeg med en erindring, som meget godt viser, hvad vi mangler:

    For godt et år siden stod jeg (og jeg kan ikke huske hvorfor og hvornår) på nedre C helt tæt på sidelinien. Verbic tabte en let bold ud over sidelinien til indkast, og Kaptajn København skreg: "NEJ, HVAD FANDEN LAVER DU??!!". Altså en leder, som skælder en slovener ud på dansk. Det er fanme' det, vi mangler. En der skælder ud over en ligegyldig mistet bold til indkast. Så stop nu al snak om Ragnar, den dejlige mand, som både er langsom, boldmongul og ikke en leder.

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Hvis vi sammenligner starten på sidste sæson og starten på denne sæson ift. mål, så er der et meget klart billede, som tegner sig.

    De første fem kampe af 2016/17 superliga-sæsonen havde vi scoret 15 mål. 1 var et angribermål, 1 var en midterforsvarer, 1 var et selvmål, mens hele 12 var fra midtbanen/kanterne. Til sammenligning har vi i de første 5 superligakampe i denne sæson scoret 5 mål, og alle er angribermål.

    I Europa har vi på nuværende tidspunkt scoret 8 mål. 5 er angribermål, 1 er et selvmål, og 2 fra midtbanen.
    Til sammenligning scorede vi 6 mål i de sidste to kval. runder i Europa (giver ingen mening at medregne Crusaders-kampene), hvoraf 5 var angribermål, og 1 fra midtbanen.

    Så det helt store problem ligger ikke blandt angriberne, for de har på papiret haft en bedre sæsonstart end sidste år. Til gengæld mangler vi rigtig meget offensivt fra midtbanen. 8 af målene, som kom fra midtbanespillere i sidste sæson, blev scoret af spillere, som stadig er i truppen og som har været spilleklar.

    Men det er vel meget i tråd med det, vi tit har råbt i skakten og diverse op-og nedtaktstråde herinde: Midtbanen sejler.

  19. De følgende 12 brugere er enige:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Jeg er ikke så bekymret, vi skal nok komme igen når systemet er bygget ind i holdet igen.

    Men jeg synes det er en god pointe at man ofte føler at vi ikke har en klar gameplan og at vores omstillinger ser uafklarede ud. For mig tyder det på at vi ikke træner tingene nok - måske fordi fokus er på at sætte vores dygtige spillere i "de rigtige situationer" og så lade dem klare skærene selv. Det er da også - på en måde - FCK DNA tilbage fra de glade Zuma-dage. Men det ville være forfriskende hvis spillerne engang imellem så skarpe og afklarede ud i kontrafasen, da det er en af de letteste måder at score i moderne fodbold (nok ikke for FCK fordi modstanderne ofte står dybt, men muligheden byder sig da stadig både i Suppen og Europa).

    Et mere målrettet og mere fasttømret spilkoncept i det offensive tror jeg også ville give os nogle lidt mere glidende overgange mellem de forskellige generationer af FCK hold.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Truppens sammensæning. Relevant?
    By Jønch in forum Transferforum
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 11.09.10, 16:38
  2. Truppens kontraktudløb
    By mickeyfar in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 12.11.08, 12:54
  3. Brøndby truppens værdi...
    By Outpatient in forum Diverse
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 04.06.04, 00:06
  4. Truppens størrelse...
    By NewerNN in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 04.04.04, 02:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •