Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 72

Emner: Truppens mangler - sommeren 2017

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Truppens mangler - sommeren 2017

    Jeg er bekymret. Det er selvfølgelig alt for tidligt på sæsonen, til at man kan konkludere noget som helst. Det er heller ikke første gang, at FCK er kommet skidt fra land, men jeg har svært ved at se, hvorfra forbedringen skal komme. De aktuelle problemer kan ikke bare bortforklares med, at vi har en ny trup, der skal spilles sammen, eller at Ståle har færre penge at gøre godt med.

    Vi har pt. en trup med alvorlige mangler. Der mangler først fremmest ledere, og så mangler de rigtige typer på visse positioner. Endelig har vi for mange skadede spillere og spillere med skrøbelig fysik, som ikke kan forventes at bidrage i væsentlig grad. Dette falder i høj grad tilbage på Ståle.

    Hvorfor er det gået så galt? Ganske vist har vi sagt farvel til en del bærende kræfter det seneste år, men der er ikke solgt nogle midtbanespillere denne sommer, så hvorfor sejler midtbanen pludselig? Den første forklaring skal findes i angrebet, hvor vi mangler Andreas Cornelius' arbejdsraseri og fysik. Cornelius var en fantastisk presspiller, som konstant stressede modstanderne. Derudover havde han fysikken til at håndtere de utallige lange bolde fra forsvaret. Uden Cornelius til at lægge de første pres og til at holde på de lange bolde, øges presset på midtbanen.

    Savnet af Cornelius er markant, men det er forsvaret, der har oplevet de fleste ændringer. Pt. er Erik J eneste spilleklare forsvarer, som var fast mand sidste sæson. Zanka og Augustinsson er solgt, og Ankersen er langtidsskadet. Salget af Augustinsson var ventet, hvorfor Nicolai Boilesen blev hentet til klubben allerede sidste sommer. Rettidig omhu skulle man mene, men indtil videre har det været en blandet omgang fra Boilesen. Ståle har klogeligt valgt at hente at en ekstra mand til venstre back - en gammel kending: Pierre Bengtsson.

    Ankersens skade var et problem, der skulle løses. Vi er mange, der har bandet over hans indlæg til tider, men bedre højrebacks, som vil spille i FCK, hænger ikke på træerne. Derudover er han en spiller, der givetvis kan sælges for et pænt millionbeløb. Endelig har man i Mads Roerslev et lovende talent, som ikke skal være tredjevalg. Således valgte Ståle at leje Tom Høgli hos Tromsø. Det var på mange måder et oplagt valg, men jeg frygter at det også var et forkert valg. Høgli har desværre været meget skadet gennem længere tid. Han har ikke fysikken til at spille alle kampe, og blev da også skadet i Superliga-premieren. Spillemæssigt har han heller de offensive kvaliteter, vi har behov for pt. Tromsø tog sig også rigtig godt betalt for lejeaftalen.

    Vi er udfordret på vores backs (Bengtsson skal dog nok blive en gevinst), men det er Zankas afgang, der virkelig skaber problemer for os. Zanka styrede forsvaret, og var med afstand vores bedste centrale forsvarsspiller. Erik J er et niveau eller to under på det individuelle plan, og har endnu ikke demonstreret store lederegenskaber. Samtidig har vi sagt farvel til Jores Okore, som ganske vist ikke var god for os, men faktum er, at ud er gået to centrale forsvarere, mens blot en enkelt er kommet ind - Michael Lüftner, et ungt talent, som først nu skal lære at spille i et zoneforsvar. Derudover har vi Boilesen, som Ståle tydeligvis ikke helt ved, hvad han skal gøre med, og Antonsson som har været færdig længe. Forlængelsen med Antonsson er en af Ståles dummeste beslutninger. Han skulle være med til at sikre kulturen, men det er spild af penge at have en mand gående, som ikke er et reelt alternativ til betydende kampe.

    Hvad ellers? Man kan jo altid diskutere enkelte spillere - om de skulle være hentet til klubben; om de er passende erstatninger for de spillere, der skal afløses osv. Man kan ikke forvente at erstatte spillere en til en. Man kan ikke klandre Pavlovic, at han ikke er som Cornelius, eller Matic, at han ikke er som Delaney. Nogle gange må man acceptere svækkelser på enkelte pladser og så forsøge at styrke truppen på andre positioner. Det er Ståle bestemt ikke lykkedes med til denne sæson. jeg synes i øvrigt, det er værd at bemærke, at vi ikke har haft meget glæde af at hente afløserne tidligt.

    Man må forstå, at Ståle har brugt sit budget medmindre, FCK sikrer sig europæisk gruppespil. Det kan man undre sig over, da der ganske vist er brugt en del penge på transfers, men lønudgifterne må være reduceret betragtelig. Man må dog antage, at Ståle har kendt sit budget, og set i lyset af truppens udfordringer, virker det tåbeligt at brænde stort set alle pengene af på en angriber.

    Så hvad bør der ske?

    Der er behov for en central forsvarsspiller mere. Det mener jeg ikke kan diskuteres, og det kan ikke afhænge af deltagelse i et gruppespil. Derudover er det tydeligt, at Toutouh har toppet i FCK og bør sendes videre. Ståle har afvist, at der kan ske flere afgange, men det giver ingen mening at holde fast i en spiller med nedadgående formkurve.

    Ståle må også indse, at Kusk aldrig bliver en kantspiller efter Ståles hoved. Det er beklageligt, at Kusk ikke vil/kan udvikle sig, men sådan er det. Hvis Ståle vil holde fast i det nuværende system, er der ingen grund til, at holde på Kusk. Men jeg mener faktisk, at et systemskifte bør overvejes i denne sæson. Midtbanen er for tynd i dens nuværende forfatning. Kvist er gjort til kaptajn, men fungerer ikke godt sammen med hverken Gregus eller Matic. En løsning kunne være en 4-4-2 med diamant på midtbanen eller en tremandsmidtbane. Jeg tror, at Kusk vil kunne spille en offensiv midt eller højre angriber i en 4-3-3. Men han duer ikke som kant i Ståles 4-4-2 - slet ikke i den nuværende situation, hvor der skal arbejdes for føden.

    Hvis Ståle vil holde fast i sit system, så må han overveje at sætte anføreren på bænken. Jeg synes, at midtbanen med Matic og Gregus mod Zilina fungerede bedre, end når Kvist spiller sammen med en af de to. Derudover må Ståle hurtigt finde ud af, om Nicolaj Thomsen (eller Amankwaa som jeg personligt gerne så mere til) kan dække kanten, da der ellers bør hentes en ny kant. Mellem Verbic, Toutou og Kusk, er der det kun førstnævnte, der leverer på et fornuftigt, stabilt niveau.

    Sker der ikke noget, tror jeg, at det bliver en lang sæson.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    FCK står for stabilitet, tålmodighed og fornuft når det kommer til spillertruppen og økonomien. Jeg kan egentlig godt lide den måde FCK ledelse viser ansvar og hvordan vi forsøger at skabe et hold, der spiller "voksenfodbold" og skaber vindere, fremfor små hurtige peaks. Alle hold som præstere rigtig godt vil blive skilt ad og det gælder ikke mindst FCK (også Ajax, Monaco osv). FCK forsøger at agere forud ved at hente afløserne ind tidligt, det er sådan set rigtig smart, men så skal de helst også levere og jeg er sådan set fint tilfreds med Boilesen, imens Okore ikke slog til.

    Jeg deler rigtig nok nogle af de bekymringer alle har, men det er også lidt søgt efter 3 kampe og en anelse naivt, hvis vi troede at alt bare ville spille. Nu skal spillerne finde sig til rette og det skal ske hurtigt, heldigvis har vi nogle "nemme" europæiske kampe til at spille os i form (vi gik videre selvom vi var elendige og kan ende med at slå næste hold ud uden at præstere på vores topniveau).

    Vi kan ikke kritisere at vi mangler ledere og at vi beholder Antonsson og Høgli, som netop kan bringe kultur videre og være ledere i omklædningsrummet og på træningsbanen. Det er vigtigt at vi beholder noget skandinavisk islæt, da de mere naturligt vil lede fremfor "udlændinge", der kun har talent til at blive stjerne i suppen.

    Mht til den nuværende trup - ja jeg er også lidt uforstående for sammensætningen på midten og i angrebet, faktisk ville Bendtner klæde vores hold fint i nuværende forfatning. Han ville være leder, han skal nok scorer mål og kan holde på bolden.... men ham er der skrevet rigeligt om. Jeg håber virkelig at Kvist, Gregus og Matic kan styrer midten og at Keita kommer tilbage og bliver vores nye stjerne.

    Sidst men absolut ikke mindst - kan vi ikke blive lidt mindre kritiske, det er nærmest tuderi af værste skuffe. Vi er startet elendigt, men det bliver bedre. Det er lige tidligt nok at begynde at blive sortseer.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Sorry, men du siger, at Boilesen har været en blandet omgang, men at Bengtsson nok skal blive en gevinst. Bengtsson har været forfærdelig i alle tre kampe, hvor Boilesens indsats har været noget bedre (men ikke god).

    Kusk har jo ikke spillet så meget desværre, men så lovende ud med Zelina. Toutouh må gerne skippes videre...

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    ...faktisk ville Bendtner klæde vores hold fint i nuværende forfatning. Han ville være leder...
    Bendtner, leder?!? Man kan sige meget både godt og skidt om Bendtner, men en ledertype viser han da ingen som helst tegn på at være.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Sorry, men du siger, at Boilesen har været en blandet omgang, men at Bengtsson nok skal blive en gevinst. Bengtsson har været forfærdelig i alle tre kampe, hvor Boilesens indsats har været noget bedre (men ikke god).

    Kusk har jo ikke spillet så meget desværre, men så lovende ud med Zelina. Toutouh må gerne skippes videre...
    Og så har Boilesen spillet tre forskellige pladser i de tre første kampe, hvilket ikke gør det lettere at finde sig til rette. Jeg er overbevist om, at han kan blive den bedste venstre back, vi nogensinde har haft, hvis han får lov at spille den plads fast. Men det gør han jo nok ikke, for det vil betyde en fast bænkeplads til Bengtsson... I øvrigt må man undre sig over, at det var Boilesen, der skulle spille højre back mod Zilina, når Bengtsson vist nok har spillet højre back på det svenske landshold flere gange.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og så har Boilesen spillet tre forskellige pladser i de tre første kampe, hvilket ikke gør det lettere at finde sig til rette. Jeg er overbevist om, at han kan blive den bedste venstre back, vi nogensinde har haft, hvis han får lov at spille den plads fast. Men det gør han jo nok ikke, for det vil betyde en fast bænkeplads til Bengtsson... I øvrigt må man undre sig over, at det var Boilesen, der skulle spille højre back mod Zilina, når Bengtsson vist nok har spillet højre back på det svenske landshold flere gange.
    Så enig her! Når forsvaret kæmper så meget med at finde hinanden, gør det det jo ikke nemmere, at Boilsen er reduceret til et Jeopardy hjul, der alt efter dagsform hos andre spillere, skal dække en ny plads. Lad ham nu bare spille venstre i 10 kampe i streg.


  11. #7
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Problemet er vel reelt at vi ikke altid kan gå og vente år på, at vi peaker fordi vi siger farvel til et par spillere.
    Ja de har været bærende krafter, men bevares alle hold skifter spillere ud uden at falde sådan fra hinanden pga. lidt uskiftninger.
    Men har aldrig set hold der skal bruge så lang tid på at peak igen, som når FCK skifter ud i truppen.
    Hvorfor kan man ikke spille på et kontinuerligt højt niveau sæson efter sæson, uden at skulle bruge undskyldninger som mellemsæson, træthed, mentale problemer osv.
    For det er de undskyldninger, der allerede er hevet frem efter kun 3 kampe.

    Faktum er, at vi har 2 helt nye spillere som skal spilles ind på holdet.
    De skal alle lære verdens sværeste forsvarspil at kende, samt håbe på at den offensive taktik måske opfindes i klubben.
    Resten af truppen har været her min ½ år og burde kende deres plads i systemet.
    At vi har lidt skader, kan jeg ikke se skal være et problem de erstatninger vi har kender systemet i klubben.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Det her bliver vist ikke en af "de korte linier"-tråde...

    Anyways - det har ikke været en køn opstart. Det var det nu heller ikke sidste sommer efter Nicolai's afgang. Nu er vi så lidt hårdere ramt på afgangen. Men vi klarede os altså okay fint i foråret efter Delaney og Ludde tog videre. Så har vi mistet 2 spillere her i sommer, som vel reelt er forskellen på foråret. Det bør vi kunne komme os over. Midtbanen er som sådan intakt og den har været et skændsel og nærmest ikke-eksisterende i de første 3 betydningsfulde kampe mod hold, vi normalt ville/skulle kunne dominere. Men det er muligt, at det er noget, som starter allerede nede i det centrale forsvar. At den usikkerhed giver ekko op til midtbanen?

    Jeg synes, det har vist sig, at sidste sæsons klippe - Erik - nok har vist sig bedre end hans niveau reelt er grundet, at han havde Zanka ved siden af sig. Men man kan håbe, at det niveau vender tilbage jo flere kampe, han får med Lüftner. Men vi bliver nødt til at skabe noget kontinuitet med det forsvar og ikke skifte for meget ud fra kamp til kamp. Nuvel Høgli blev skadet og så er man nødt til det. Men det vil forhåbentlig blive bedre, når Ankersen er tilbage og der kan komme lidt ro på den bagerste kæde.

    Jeg ser som sådan ikke nogen grund til at foretage nogen panikindkøb til holdet. Jeg kan godt forholde mig til Ståles udmelding om, at det er dette hold, som skal spille os til europæisk gruppespil. Sker det, så kan det godt være, at vi skal kigge på den centrale midtbane, hvis der er nogen klassespillere, som man vil kunne formode kunne gå forholdsvis hurtigt ind på holdet. Men det er ikke sikkert, at der er nogen tilbage på markedet til den tid.

    Men vi mangler i den grad en signaturspiller. Ham der går ind og slår i gennem og viser, hvordan skabet skal stå. Eller i vores tilfælde HVOR (mester)skabet skal stå. En københavnsk signaturspiller som både Zanka, Delaney og til dels Cornelius var omend han ikke var den, der råbte mest op. Jeg kan ikke se nogen på holdet gå ind og tage over der. Heller ikke Kvist.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Det jeg egentlig er mest bekymret for er den centrale midtbane. Ankersen kommer tilbage, Falk kommer tilbage, Thomsen kommer i form, Boilesen kommer i form, Luftner ser fin ud. Men Kvist, Matic og Gregus er simpelthen bare ikke godt nok til sæsonen - paradoksalt nok vel nærmest eneste position hvor der ikke har været ændringer i dette vindue. De har bare ikke kvaliteten.

    Vi skal bruge en midtstopper til bredden, og en central midtbanespiller der kan gå direkte ind og præstere Amartey style.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Faktum er, at vi har 2 helt nye spillere som skal spilles ind på holdet.
    De skal alle lære verdens sværeste forsvarspil at kende, samt håbe på at den offensive taktik måske opfindes i klubben.
    Resten af truppen har været her min ½ år og burde kende deres plads i systemet.
    At vi har lidt skader, kan jeg ikke se skal være et problem de erstatninger vi har kender systemet i klubben.
    Faktum er også, at vi bla har mistet 3 af 4 startere i forsvaret. Ud over at det er en åbenlys forringelse af kvaliteten, så gør det også, at automatismerne ikke er på plads. Det er muligt, at Boile og Høgli (og Pierre) kender systemet, men de har jo ikke spillet fast længe (og dermed er pivhamrende rustne) og har ikke spillet ret mange kampe med deres sidemand i forsvaret.

    Jeg vil gætte på, at vores problemer i et eller andet omfang ville ske i alle klubber. Ingen kan skifte 3 ud af 4 forsvarere med dårligere spillere uden, at der er en indkøringsperiode og uden at det skaber usikkerhed igennem hele holdet. (Det er vel i stor grad det, som vi ser lige nu)
    Ja vi er dårligere end håbet, men der er kun en vej frem. Træning og flere kampe til at blive spillet sammen. Og tålmodighed fra os fans.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Jeg synes folk glemmer lidt, at modstanden i første runde normalt er meget ringere. Zilina er klart en klasse over Crusaders og Newtown. De kunne jo rent faktisk spille fodbold, og i returkampe kan selv det bedste hold jo komme under pres. Det er klart, Zilina jagtede deres chance, og så var de altså tilpas gode fodboldspillere til, at der var en reel mulighed for det.

    Grunden til bekymringerne kommer jo, fordi sidste sæson var undtagelsesvis god, og det er det, vi sammenligner med. Nu møder vi et svækket Randers-hold i weekenden, et svagere hold end Zilina i Parken næste uge og så Hobro i weekenden efter. Det er tre ikke specielt uhyggelige kampe, selv hvis vi spiller forfærdeligt.

    Der er altså fire uger til 4. kvalrunde i CL/EL. Til den tid er jeg sikker på, det er et forandret hold, vi ser. Reelt set er det 2. august i returkampen mod Vardar og 6. august mod BIF, der virkelig markerer begyndelsen på sæsonen, og hvor det hele skal klikke.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    For mig at se er den optimale trupsammensætning at have to konkurrencedygtige spillere til hver plads. Det tredje led på hver plads kan dækkes af et talent. Går vi efter den tese, er sammensætningen helt forkert:

    M: Robin og Stefan (OK)
    VB: Boilesen og Bengtsson (OK)
    CB: Lüftner og Antonsson (OK)
    CB: Erik Johanssen (hul i truppen)
    HB: Høgli, Ankersen og Roerslev (OK)
    HM: Verbic, Falk, Kusk (én for meget)
    CM: Kvist (hul i truppen)
    CM: Matic og Gregus (OK)
    VM: Toutouh, Thomsen og Amankwaa (én for meget)
    AN: Santander (hul i truppen)
    AN: Pavlovic og Pieros Sotiriou (OK)

    Ovenstående er kun med udgangspunkt i trupsammensætning, ikke niveau på den enkelte spiller. Men hvordan kan det gå så galt, at vi mangler én spiller i hver af de tre centrale kæder, samtidigt med at vi har hele seks kantspillere, hvor i hvert fald fem af dem bør spille hver gang?

    For mig at se er det her argumentationen, der eliminerer al Ståles snak om økonomi og budget. Fair nok, at Lüftner skal spilles ind, at Matic skal have tid. Jeg kan købe de argumenter, fordi det er svært at erstatte vores bedste spillere fra dag ét, og at både Lüftner og Matic på papiret er spændende signings. Men jeg kan ikke tage argumentet om, at vi ikke har råd til fire angribere og fire centrale midtbanespillere i truppen seriøst, når der render 6 fløjspillere rundt.

    Og bare lige for at komme det åbenlyse modargument i forkøbet: Javel, Thomsen og Toutouh kan spille midten. Yes, Boile kan spille i det centrale forsvar. Men hvornår har vi sidst set Toutouh på midt-midt? Så vi ikke alle Boilesen i Zelina? Thomsen og Toutouh kommer aldrig for alvor i spil til midten herinde, og Boilesen skal have lov til at fokusere på én plads, hvis han skal blive en stjerne hos os.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Nu skal spillerne finde sig til rette ...
    Vi har fået tre nye spillere ind denne sommer: Sotiriou, Lüftner og Bengtsson. Førstnævnte behøver ikke spille, når Santander og Pavlovic er klar. Lüftner var vist ikke tiltænkt en plads i startopstillingen fra start, men sådan er det blevet pga. Høglis skade. Lüftner skal selvfølgelig have tid. Bengtsson, forventer jeg, kommer hurtigt op i omdrejninger.

    De øvrige "nye spillere" i startopstillingen har været i klubben i et halvt til et helt år. Pavlovic og Boilesen blev hentet sidste sommer. Matic (og Thomsen) blev hentet i vinterpausen. Hvad er pointen med at hente folk ind i god tid, hvis de alligevel ikke er klar, når der er brug for dem?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi kan ikke kritisere at vi mangler ledere og at vi beholder Antonsson og Høgli, som netop kan bringe kultur videre og være ledere i omklædningsrummet og på træningsbanen.
    Vi har først og fremmest behov for spillere, der kan være ledere på banen i betydende kampe. Det er lige flot nok at brænde løn af på Antonsson, når han ikke kan bruges i kamp. Høgli er nok afholdt, men en leder? Mon ikke han ender med at være skadet det meste af foråret.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    For mig at se er den optimale trupsammensætning at have to konkurrencedygtige spillere til hver plads. Det tredje led på hver plads kan dækkes af et talent. Går vi efter den tese, er sammensætningen helt forkert:

    M: Robin og Stefan (OK)
    VB: Boilesen og Bengtsson (OK)
    CB: Lüftner og Antonsson (OK)
    CB: Erik Johanssen (hul i truppen)
    HB: Høgli, Ankersen og Roerslev (OK)
    HM: Verbic, Falk, Kusk (én for meget)
    CM: Kvist (hul i truppen)
    CM: Matic og Gregus (OK)
    VM: Toutouh, Thomsen og Amankwaa (én for meget)
    AN: Santander (hul i truppen)
    AN: Pavlovic og Pieros Sotiriou (OK)

    Ovenstående er kun med udgangspunkt i trupsammensætning, ikke niveau på den enkelte spiller. Men hvordan kan det gå så galt, at vi mangler én spiller i hver af de tre centrale kæder, samtidigt med at vi har hele seks kantspillere, hvor i hvert fald fem af dem bør spille hver gang?

    For mig at se er det her argumentationen, der eliminerer al Ståles snak om økonomi og budget. Fair nok, at Lüftner skal spilles ind, at Matic skal have tid. Jeg kan købe de argumenter, fordi det er svært at erstatte vores bedste spillere fra dag ét, og at både Lüftner og Matic på papiret er spændende signings. Men jeg kan ikke tage argumentet om, at vi ikke har råd til fire angribere og fire centrale midtbanespillere i truppen seriøst, når der render 6 fløjspillere rundt.

    Og bare lige for at komme det åbenlyse modargument i forkøbet: Javel, Thomsen og Toutouh kan spille midten. Yes, Boile kan spille i det centrale forsvar. Men hvornår har vi sidst set Toutouh på midt-midt? Så vi ikke alle Boilesen i Zelina? Thomsen og Toutouh kommer aldrig for alvor i spil til midten herinde, og Boilesen skal have lov til at fokusere på én plads, hvis han skal blive en stjerne hos os.
    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    For mig at se er den optimale trupsammensætning at have to konkurrencedygtige spillere til hver plads. Det tredje led på hver plads kan dækkes af et talent. Går vi efter den tese, er sammensætningen helt forkert:

    M: Robin og Stefan (OK)
    VB: Boilesen og Bengtsson (OK)
    CB: Lüftner og Antonsson (OK)
    CB: Erik Johanssen (hul i truppen)
    HB: Høgli, Ankersen og Roerslev (OK)
    HM: Verbic, Falk, Kusk (én for meget)
    CM: Kvist (hul i truppen)
    CM: Matic og Gregus (OK)
    VM: Toutouh, Thomsen og Amankwaa (én for meget)
    AN: Santander (hul i truppen)
    AN: Pavlovic og Pieros Sotiriou (OK)

    Ovenstående er kun med udgangspunkt i trupsammensætning, ikke niveau på den enkelte spiller. Men hvordan kan det gå så galt, at vi mangler én spiller i hver af de tre centrale kæder, samtidigt med at vi har hele seks kantspillere, hvor i hvert fald fem af dem bør spille hver gang?

    For mig at se er det her argumentationen, der eliminerer al Ståles snak om økonomi og budget. Fair nok, at Lüftner skal spilles ind, at Matic skal have tid. Jeg kan købe de argumenter, fordi det er svært at erstatte vores bedste spillere fra dag ét, og at både Lüftner og Matic på papiret er spændende signings. Men jeg kan ikke tage argumentet om, at vi ikke har råd til fire angribere og fire centrale midtbanespillere i truppen seriøst, når der render 6 fløjspillere rundt.

    Og bare lige for at komme det åbenlyse modargument i forkøbet: Javel, Thomsen og Toutouh kan spille midten. Yes, Boile kan spille i det centrale forsvar. Men hvornår har vi sidst set Toutouh på midt-midt? Så vi ikke alle Boilesen i Zelina? Thomsen og Toutouh kommer aldrig for alvor i spil til midten herinde, og Boilesen skal have lov til at fokusere på én plads, hvis han skal blive en stjerne hos os.
    Jeg er meget enig, jeg så dog helst denne trupsammensætning:

    MM. Olsen og Andersen
    HB. Ankersen og Roerslev
    CB: Johansson og Antonsson
    CB: Luftner og ?
    VB: Boilsen og Bengtsson
    HM: Falk og Kusk
    CM: Kvist og Gregus
    CM: Matic og ?
    VM: Verbic og Thomsen
    AN: Santander og Pavlovic
    AN: Pieros og ?

    Så når vi forhåbentlig er videre til et gruppespil, så kan jeg godt se at Toutouh ryger, Amankvaa ryger på udlån og Tom som marginalspiller som ikke vil spille meget. Så vi mangler altså en stopper, en central midtbane og en angriber. Jeg tror dog ikke han henter hverken en stopper eller en angriber. Hvis der bliver hentet noget kunne det godt være en central midtbane, siden Thomas forlod os har vores presspil eller den centrale midtbane været elendig. Vi så allerede tegnene mod Ludogorets i Februar, vi vandt godt nok, men vi spillede altså virkelig elendig og vi fik dem til at ligne Barcelona, tendenserne fortsatte egentlig ind i foråret og nu igen i den nye sæson.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    75

    Re: Truppens mangler - sommeren 2017

    Der er ingen tvivl om vi har nogen huller i truppen generelt, men også pga af skader især Ankersen. Men at Santander der ikke kan modtage bolden fra forsvaret og holde på den Cornelius style er jeg ikke enig. At man ikke vil investere i truppen få at prøve at komme i CL gruppe spil 2x i træk giver ingen mening for mig da det ville være kæmpe stort for os og vi ville virkelig tage kæmpe afstand fra resten af Skandinavien.

    Keeper - Helt tryg ved RO som 1. målmand og ok med Stefan som back up
    HB - Vi ser rigtig skidt ud her pga. af Ankersens skade og kunne godt være bange for at der går det meste af efteråret før han er helt i omdrejninger igen.
    CB - Er ser jeg et kæmpe problem og lidt en fejl fra Ståles side af. Zanka og EJ var fantastiske sammen sidste sæson fordi Zanka var styrmanden og EJ bare kunne give den gas. Så har vi solgt vores styrmand og har erstattet ham med et talent så nu skal EJ pludselig være styrmand, mens der bliver spillet et talent ind. At man ikke har set det fra trænerteamet er en fejl. Vi skal have 1 CB mere ind og det kan kun gå for langsomt. Hvis EJ eller Lufner får en skade er vi jo helt håbløse og jeg ser ikke Boile som løsningen.
    VB - Hvis du fast spiller Boile der er jeg ok da vi så har Bengtsson som backup (som har virket helt væk i de første 3 kampe). Men hvis Boile bliver 50/50 CB og VB bliver det ikke godt.
    HM - OK
    CM - Jeg har ikke afskrevet Matic endnu og håber da ham og kvist kan blive gode sammen, men vores CM synes jeg bare ikke ser stærk ud bestående af de 3. Her ser jeg også meget gerne en signing og en med noget attitude og offensivt tak.
    VM - Toutouh skal væk nu! Sidste sæson har steget ham til hovedet og han har virket helt væk. Utroligt at han får lov til at spille kampen færdig igår. Eller OK.
    AN - OK og jeg tror Pieros nok skal blive god.

    Så en CB og CM nu! Og det skal være nogen der kan tage ansvar...

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Truppens sammensæning. Relevant?
    By Jønch in forum Transferforum
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 11.09.10, 16:38
  2. Truppens kontraktudløb
    By mickeyfar in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 12.11.08, 12:54
  3. Brøndby truppens værdi...
    By Outpatient in forum Diverse
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 04.06.04, 00:06
  4. Truppens størrelse...
    By NewerNN in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 04.04.04, 02:09

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •