Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 35

Emner: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Skønt med 3 point i en sindssygt vigtig kamp.. Jeg frygtede virkelig denne kamp og ikke mindst hvad endnu et pointtab kunne betyde for moralen, som i forvejen virker knækket.. Det virkede som om holdet var klar over vigtigheden af kampen i dag og de virkede virkelig tændte fra start af.. I en periode hvor vi i den grad famler efter spillet er det vigtigt at vi er der 100 % mentalt, og det synes jeg var tilfældet for størstedelen af holdet i dag, selvom vores to midtstoppere begge lavede store personlige fejl, som kunne have været straffet..

    Iøvrigt positivt igen at se Verbic.. Han virker som forvandlet her efter sommerpausen, jeg var i hvert fald stærkt utilfreds med hans præstationer sidste år, men han virker som om han er en af dem der stepper op og tager noget ekstra ansvar.. Spillemæssigt skal vi stadig blive bedre, men i forhold til AaB og Zilina var i dag et skridt i den rigtige retning..

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Det undrer mig dog, at Ståle endnu engang lod Roerslev sidde på bænken hele kampen. Boilesen leverer stort set intet offensivt og er ikke super imponerende defensivt, så der burde være plads til at lade vores 2. valg til pladsen få chancen. Stram op, Ståle.
    Bare lige for at være sikker på, at jeg forstår dig. I en defensiv, hvor organisationen sejler, hvor Lüftner er helt væk - og hvor Bengtsson er milevidt fra tidligere tiders form, er du utilfreds over, st Ståle ikke også lige smider en uprøvet 18-årig spiller ind?

    Erik Johansson har nok allerede lavet flere fejl i år end hele sidste år - og mon ikke det netop skyldes de mange usikkerhedsmomenter, der er hele vejen rundt? Men ja, lad os da spice det hele op med Roerslev, der med Ståle egne ord ikke just imponerede under opstarten. Stram op, Ståle!!!11

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rofl Se meddelelser
    Bare lige for at være sikker på, at jeg forstår dig. I en defensiv, hvor organisationen sejler, hvor Lüftner er helt væk - og hvor Bengtsson er milevidt fra tidligere tiders form, er du utilfreds over, st Ståle ikke også lige smider en uprøvet 18-årig spiller ind?

    Erik Johansson har nok allerede lavet flere fejl i år end hele sidste år - og mon ikke det netop skyldes de mange usikkerhedsmomenter, der er hele vejen rundt? Men ja, lad os da spice det hele op med Roerslev, der med Ståle egne ord ikke just imponerede under opstarten. Stram op, Ståle!!!11
    Ja, det er præcis det jeg er utilfreds med. Hverken Høgli, Bengtsson eller Boilesen har imponeret, og nu hvor vi kun har én fit højreback til rådighed, så ville det være rart at se ham få noget spilletid.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Nu har jeg set målene igen. Pieros er jo fantastisk, det er virkelig godt headed ind og hvor kan man bare se hvor meget pres, der er på nye spillere. Han græder næsten efter målet, ligner endnu en sympatisk FCK spiller, efterfølgende hopper han smart over bolden til 2-0 målet og som en klasse angriber jagter han en løs bold og banker den i mål med så meget power, at målmanden ikke kan holde den. Det var virkelig klasse.... så må vi tude over de utallige fejl i forsvaret en anden gang, dog ser jeg hellere Boilesen til venstre og Bengtsson til højere end anden vej rundt. Boilesen ser virkelig svag ud med højre


  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Det var begrænset hvad jeg fik set af kampen i dag.

    Hvordan fungerede den centrale midt med Gregus og Kvist i dag?

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår det der projekt Boilesen på højre back. Vi henter en spiller hjem med et spillemæssigt niveau langt, langt over, hvad vi normalt vil kunne komme i nærheden af. Og nu, hvor han endelig er ved at nærme sig formen igen, bliver han brugt som en luksusbrandslukker, lige pt. som højre back.

    Jeg synes, at Boilesen også i dag i glimt viser, at han teknisk og spillemæssigt er langt de fleste i Superligaen overlegne. Men det kommer bare slet ikke ordentligt til udtryk på en, for ham, akavet position som højre back.

    Ankersen kommer forhåbentlig også tilbage på et tidspunkt, og så skal Boilesen jo enten over i venstre og erstatte Pierre med ny rotation følge eller ud på bænken som luksusindhopper. Det vil heller ikke give mening. Kør da Boile ind som fast venstreback nu og brug Pierre som vikaren i højre. Med mindre han da ifølge Ståle er helt håbløst i højre side og derfor er skaden mindst med Boilesen på den plads.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg vil, midt i den store kritik af mange spillere, gerne lige give en ros til Verbic. Vi har været (og er stadig) efter ham mht. slutprodukt, men faktum er, at han nu i sæsonens fire kampe har været ret så afgørende. 2 assists og 1 mål. Han har altså et stort potentiale, hvis han kan fortsætte de takter!
    Ikke nok med det, så virker han som den spiller i bedste konditionelle form med længder. Han har nu løbet op og ned ad den kant i 4 kampe på 2 uger, og har slet ikke virket påvirket af det.
    Jeg kan godt lide Verbic som spiller, men til tider synes jeg der er gået lidt for meget hygge bold i den - men han virker virkelig som en spiller der har taget det seriøst henover sommerpausen og tænkt at nu er det hans tur!
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Det blev en kamp hvor spillet bølgede frem og tilbage, ligesom det tit blev temmelig rodet og resultatet er ikke helt retvisende for spillet.

    Man fristes til at sige, at første halvleg startede som vanligt. Vi havde god kontrol, hvor vi sad godt på spillet og fik presset Randers til mange fejl. Som halvlegen skred frem kom Randers dog bedre med. Det blev sværere at fastholde bolden, især centralt og presspillet endte med at gå lidt i stå og for ofte betød det, at vi stod passivt og forsøgte at dække af. Det medførte at angriberne ofte måtte presse forgæves, da der ikke blev fulgt op på deres pres. Resten af kampen led egentlig af dette og vi gik på et tidspunkt også over til, at spille med en mere ’flad’ midtbane, hvilket ikke rigtigt gav mere kontrol eller ændrede det store.

    Offensivt havde vi stadig store problemer med spillet, selvom det så bedre ud end de sidste par kampe. Spillet flød bedre i dag og det hjalp gevaldigt, at backerne og kanterne bød sig mere til og havde større succes med deres aktioner, men vi havde alt for svært med at sætte angriberne i scene. Der mangler lidt offensive visioner i vores spil og der er nok et par stykker (inklusiv Ståle) der skal vænne sig til, at vi ikke har to kæmper i angrebet, der vinder mange dueller. At smide så mange lange bolde op på Pieros og Pavlovic virker ikke som vejen frem, ligesom de dybe bolde i hjørnet ikke virker så effektive.

    Randers var gode til især at stresse vores forsvar, der endte med at lave mange fejl i løbet af kampen. Det kunne have været dyrt, hvis ikke Randers’ offensiv var middelmådig. Antallet af (dårlige) afslutninger var ganske imponerende og det virkede mest af alt til, at de bare skød for at skyde, hvilket er til vores held, da der var mange situationer, hvor de kunne have spillet deres chancer større.
    De spillede med en 5-mandsmidtbane der sideforskød en del. Det betød, at de kunne bremse meget af vores opspil, da dette gik for langsomt. Når der kom en smule mere tempo i spillet og vi fik det bredt ud, var Randers dog på hælene og kunne ikke lukke af. Havde vi været bedre til at holde og udnytte bredden tror jeg virkelig, at vi kunne have presset dem i bund.

    Robin stod en ganske fin kamp og havde et par gode redninger, når Randers endelig ramte indenfor målrammen. Umiddelbart skal Robin dog til at fylde mere i feltet på dødbolde og ved indlæg, da forsvaret på nuværende tidspunkt har relativt store problemer her. Måske han også skal kommunikere mere med forsvaret foran ham, men det har jeg svært ved at vurdere. Det lignede dog, at der var et par situationer, hvor en modstander kunne snige sig ind bag en forsvarsspiller og skabe problemer (det skal i hvert fald kommunikeres, hvis det ikke sker).

    Erik og Lüftner havde deres problemer med at håndtere Randers’ pres. Det førte til mange fejl og usikkerhed som kan forplante sig i resten af holdet, hvor især presspillet kan lide under det, da midtbanen vil være mere påpasselige med at skubbe frem. De blev dog også sat unødigt under pres af et par dårlige afleveringer fra netop midtbanen.

    Pierre og Boilesen var langt bedre med i dag. Boilesen havde nogle problemer på den uvante højreback og Randers havde stort fokus på at presse ham og angreb primært i vores højre side. Ofte måtte han forsøge den svære bold centralt, hvor en højrebenet kunne have spillet den op ad linjen til kanten. Som kampen skred frem blev det dog meget bedre og jeg synes han slipper fint fra kampen. Pierre spillede også bedre og havde et par gode indlæg, men jeg synes han skal komme længere frem og hjælpe Verbic mere, da han virker til at være vores eneste kreative spiller i form.

    Gregus og Kvist startede stærkt, men mistede kontrollen efterhånden som kampen skred frem og de ender med ofte at stå for dybt og dække af. Til tider blev det så passivt, at mens den ene skærmede modstanderen af, så stod den anden og afventede uden at presse, dække eller markere og så bliver det for alvor svært at bryde modstanderens spil.
    Gregus spillede en mere synlig rolle i dag og tog også nogle hårde dueller, hvilket jeg mener var tiltrængt. Dog haltede hans afleveringer og det bremser vores angreb alt for ofte.
    Set over hele kampen kunne man godt have ønsket noget mere, men ellers var deres præstationer acceptable, da Randers pressede dem hårdt og konstant havde en mand i overtal centralt og det var vi ikke gode nok til at spille rundt om.

    Kanterne var også langt bedre med i dag, hvor Verbic var bedst. Kusk har stadig en tendens til, at falde ud af kampene, men jeg synes ikke han var dårlig og han er også hæmmet af, at backen ikke kan hjælpe helt så meget. Det er dog svært at se, hvordan Kusk skal blive en stor succes, hvis han skal have så stort defensivt ansvar og vi samtidig har så store problemer med at stabilisere vores eget spil og bryde modstanderens.
    Verbic viste igen at han er den af vores kreative spillere i bedst form og man må mene, at han fra start har sat sig tungt på venstrekanten. Han havde lidt problemer med sine direkte udfordringer i starten af kampen, men lod sig ikke slå ud og kom godt igen. Han manglede dog tit opbakning.

    Angriberne kan man ikke sætte meget kritik på. De fik ikke mange gode bolde at arbejde med, men kæmpede hele kampen, hvor de konstant pressede og tog duellerne. Ståle råbte ofte, at de skulle holde på bolden, men jeg har svært ved at se, at det skulle være Pieros’ eller Pavlovics spidskompetence – især ikke da det ofte var høje bolde og de var tæt markerede. De mangler stadig at blive bedre til at finde hinanden og tage de rigtige løb ved indlæg, men de leverer begge fine præstationer og det var rart at se, hvad Pieros kan byde ind med.

    Dommeren leverer en klassisk Superligapræstation. Randers modtager deres første advarsel i det 84. minut til trods for, at de stoppede talrige lovende angreb. En generel tendens var, at de næsten konsekvent bremsede vores opspil, når vi endelig brød igennem centralt. Derudover overså han et straffespark efter omkring en halv times tid, da Pavlovic (?) bliver sparket i knæhaserne. Derudover var der kun småfejl, så præstationen var som sådan fin, men alligevel med væsentlige mangler.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Mht angriberne. Det er skønt at vi har spillet 2 kampe og alle tre har fået hul på bylden.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Den fremragende boldspiller Boilesen, på højre backen er ligegodt en gevaldig fejltagelse, og der kommer tillige intet som helst offensivt ud af det. En stor nødløsning, der forhåbentlig er meget kortvarig. Enhver kan jo se, at det slet ikker er gangbart!

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    enig Pierre er jo dog brugt på sit landshold som højre back. Så aldeles uforståeligt ja.

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Jeg ser to mulige årsager til Boile på HB, som jeg hader ligeså meget som jer:

    1) Han har simpelthen tabt kampen om VB til Pierre
    2) Han er den forsvarsspiller med bedst taktisk forståelse, og det ville være meget værre at sætte Pierre derover.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Sotiriou's mål til 1-0 er ganske enkelt fremragende - der er noget Dame N'Doye over den måde, han med største selvfølgelighed klasker den i nettet - hvis det er niveauet fremadrettet, så bliver han grym som fan.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg ser to mulige årsager til Boile på HB, som jeg hader ligeså meget som jer:

    1) Han har simpelthen tabt kampen om VB til Pierre
    2) Han er den forsvarsspiller med bedst taktisk forståelse, og det ville være meget værre at sætte Pierre derover.
    Nok nr 2. Han startede trods alt på VB i første kamp, hvor Bengtsson var helt forfærdelig.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (22.07.17)

    enig - men det er fandeme skidt anyway - med en klasse venstreback man anvender på den måde!!

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 65
    Sidste Meddelelse: 20.09.15, 20:40
  2. Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 23.03.15, 23:41
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – Randers FC (23.03.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 01.05.14, 19:49
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Randers FC (04.08.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 93
    Sidste Meddelelse: 06.08.13, 09:02
  5. Optakts- og kamptråd: Randers FC – FC København (16.05.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 18.05.13, 08:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •