Se afstemningsresultater: Kampens og opgørernes resultat?

Stemmeafgivere
95. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr og samlet avancement!

    30 31.58%
  • FC København Sejr, men samlet nederlag!

    0 0%
  • Uafgjort og samlet avancement!

    48 50.53%
  • Uafgjort og samlet nederlag!

    2 2.11%
  • FK Vardar Sejr, men avancement til KBH!

    3 3.16%
  • FK Vardar Sejr og samlet nederlag til KBH!

    12 12.63%
Side 4 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 150

Emner: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Fuldstændig forfærdelig indsats i dag men hold nu op med det der "så må Ståle ud". Vi er et dansk hold, vi kan ikke komme udenom at vi fra tid til anden (ja faktisk ofte) er nødsaget til at sælge profiler. Vi kan ikke tiltrække profiler der med det samme kan gøre en forskel, det har vi hverken økonomi eller sportslig spændene liga til. Vi får dermed år hvor det går op og ned, grundet materialet. Det værste vi kan gøre i den situation er da at fyre træneren og dermed smide den smule stabilitet ud vi alligevel har. Og så enda en træner der har givet os mere succes end vi kunne drømme om.
    Ja det er lort pt, ja det kan koste os europa, men please stop det der ugennemtænkte og kortsigte "ud med ståle"
    Kom flyvende hjem fra ferie og kastede mig i sofaen med en øl, netop som kampen startede. Havde læst, at det mod randers var vendt, men hold nu op! Det er helt forkert at fremhæve enkelte spillere. Stort set ingen kan jo længere spille fodbold. Ingen kan fastholde bolden bortset fra Robin og Verbic. Ingen andre. Det er sgu' da mærkeligt, at så mange fodboldspillere pludselig ikke længere kan spille fodbold. Det er nok ikke noget de har aftalt indbyrdes. Hvad fanden har de lavet på træningslejr andet end at hoppe i elastik og spille kommunikationskort?

    Pillen peger naturligvis på Ståle og staben. Det er sgu' da latterligt at mene andet. Det betyder ikke, at de skal fyres alle sammen, men ærligtalt.

    Ude hos bøf sidder de og griner. Jeg vil godt vædde på, at vi bliver overfaldet big time til det kommende derby. Begge deres angribere og deres midtbane vil jo konstant ligge oppe omkring vores felt og presse, og vi vil sparke bold højt op i luften eller ud over sidelinien. De sidder nok også og griner hos hobro.

    Jeg synes i øvrigt, at Pieros ser god ud, så mon ikke, at Pavlovic får sig en tur på bænken mod hobro? Og så er jeg enig i, at Boile skal over på venstre back. Mine bange anelser, tidligere luftet herinde, med Erik, er desværre rigtige. Zanka gjorde ham god, og Lufti taler dårligt engelsk eller noget. Nåh, så kom jeg alligevel også til at svine enkelte spillere. Jamen altså.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Vi har jo faktisk en kampklar højre back. Sæt dog Kvist derned, indtil Ankersen eller Høgli er klar. Kvist kan vel dårligt gøre ringere dernede end på midten.
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    1) Han har haft masser af monet til at skabe et slagkraftigt hold, og han har alene ansvaret for holdets miserable tilstand.

    2) Der har været udskiftning i truppen, men i dagens kamp starter Ståle med TO SPILLERE!!! der er nye, resten har været i truppen "i en menneskealder". Det er bare ikke godt nok.

    3) Ståle skal måles på de europæiske resultater i hver eneste sæson. Kbh. er en europæisk klub.

    Derfor min kritiske tilgang til Ståle.
    1) mit argument er jo netop at vi ikke kan forvente at bytte 1:1 i transfer og dermed muligheden for at "skabe et slagkraftigt hold". Med de forhold vi arbejder under kan vi simpelthen ikke hver sommer stille et hold som er 100% klar. At vi så har gjort det så mange gange syntes jeg derimod fortjener ros og ikke at vi bliver forvente over evne.

    2) det handler jo ikke udelukkende om hvilke spillere der starter, men i ligeså høj grad hvor store og vigtige profiler de som mangler var, og her er vi ekstra ordinært hårdt ramt i år. Det er en kæmpe mængde talent/indflydelse/kvalitet mm vi har mistet over det sidste år. Det kan ikke bare erstattes. Og der er som jeg prøver at skrive; "the name of the game" når vi opererer med den økonomi og de sportslige forhold som vi gør.

    3) tænk jeg syntes faktisk at Ståle har lagt så meget i banken de sidste mange år mht Europa at han godt kan tåle 1 års skuffelse i min bog. Han har skaffet resultater mod klubber vi ikke engang burde have frækheden at måle os med sportsligt og da slet ikke økonomisk. Hvis du forventer chl gruppespil hvert år de næste 20-30 år, så tror jeg du bliver skuffet. Så stor en "europæisk klub" er vi heller ikke...


  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser

    3) tænk jeg syntes faktisk at Ståle har lagt så meget i banken de sidste mange år mht Europa at han godt kan tåle 1 års skuffelse i min bog. Han har skaffet resultater mod klubber vi ikke engang burde have frækheden at måle os med sportsligt og da slet ikke økonomisk. Hvis du forventer chl gruppespil hvert år de næste 20-30 år, så tror jeg du bliver skuffet. Så stor en "europæisk klub" er vi heller ikke...
    Drop dog den stråmand. Ingen forventer, at vi kommer i CL hvert år, men du ser tilsyneladende helt bort fra, at der også under Ståle er blevet underpræsteret i Europa. Nu er vi tæt på at kvaje os, og da spillet er helt håbløst pt., er det meget naturligt, at han også bliver kritiseret.

    Siden Ståle kom tilbage, er det nu holdets femte europæiske kampagne:

    13-14: Direkte kvalificeret til CL. Fire point og som forventet en fjerdeplads i gruppen. OK.
    14-15: CL-kval med sejr over Dnipro og klart nederlag til Leverkusen. I EL bliver det efter to ydmygelser i Parken til en fjerdeplads i gruppen efter finske HJK. Svagt.
    15-16: EL-kval med walkover mod Newtown og nederlag til Jablonec. Elendigt.
    16-17: CL-kval med sejre over Crusaders, Astra og Apoel. Tredjeplads i gruppen. Videre i EL mod Ludogorets og respektabelt exit mod Ajax. Forrygende sæson.
    17-18: Knebent videre i CL-kval mod Zilina. Nu bliver det svært mod Vardar.

    Med andre ord er vi tæt på at skuffe for tredje gang i de sidste fire års europæiske turneringer.

    Jeg sidder ikke og taler for, at Ståle skal fyres. Det er jo alligevel en tåbelig diskussion, da det aldrig kommer til at ske. Jeg vil dog som andre tillade mig ikke at være så benovet over tidligere sæsoners resultater, at jeg mener, at han bør være fredet for kritik, når hans hold leverer en så helt igennem skrækkelig start på titelforsvaret og det europæiske eventyr.
    HIC SUNT LEONES


  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    1) mit argument er jo netop at vi ikke kan forvente at bytte 1:1 i transfer og dermed muligheden for at "skabe et slagkraftigt hold". Med de forhold vi arbejder under kan vi simpelthen ikke hver sommer stille et hold som er 100% klar. At vi så har gjort det så mange gange syntes jeg derimod fortjener ros og ikke at vi bliver forvente over evne.

    2) det handler jo ikke udelukkende om hvilke spillere der starter, men i ligeså høj grad hvor store og vigtige profiler de som mangler var, og her er vi ekstra ordinært hårdt ramt i år. Det er en kæmpe mængde talent/indflydelse/kvalitet mm vi har mistet over det sidste år. Det kan ikke bare erstattes. Og der er som jeg prøver at skrive; "the name of the game" når vi opererer med den økonomi og de sportslige forhold som vi gør.

    3) tænk jeg syntes faktisk at Ståle har lagt så meget i banken de sidste mange år mht Europa at han godt kan tåle 1 års skuffelse i min bog. Han har skaffet resultater mod klubber vi ikke engang burde have frækheden at måle os med sportsligt og da slet ikke økonomisk. Hvis du forventer chl gruppespil hvert år de næste 20-30 år, så tror jeg du bliver skuffet. Så stor en "europæisk klub" er vi heller ikke...
    Vi skal spille europæisk gruppespil hvert år, derfor termen "europæisk klub". Hørsholt har endda formuleret det således! Jeg kan sagtens nøjes med EL, men jeg så da allerhelst at vi spiller på de fineste adresser i CL. Lige nu kan jeg dog ikke se dette hold gøre nogen af delene, og det er sløjt, og skal have konsekvenser som alt andet.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Det der med at vi er et nyt hold holder jo ikke. Vi er altså ikke den eneste klub der skifter 3 mand ud
    i et vindue. Det skal man kunne klare. Hvad så med Malmø da de andet år i træk kvalificerede sig til
    CHL ved at slå Salzburg og Celtic ud? De havde netop op til den sæson mistet bærende spillere som Robin, Erik, Eriksson, Helander, Forsberg, Thelin osv. Eller os selv i 2008 da vi mistede Allbäck, Silberbauer og
    Gravgaard og erstattede dem med Larsson, TK og
    Santin? Mig bekendt gik vi videre fra gruppespillet i
    UEFA Cuppen for første gang. Det er altså en for lad undskyldning
    Sidst redigeret af Romme : 25.07.17 kl. 23:15

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Sæsonens andet nederlag er en realitet og det kommer oven på en noget skuffende præstation, mod et makedonsk mandskab der heller ikke imponerede.

    Defensivt
    Defensiven var lige så rystende usikker, som den har været siden sæsonstarten. Der skal ikke meget modgang til, før panikløsningerne hober sig op og det endte med at koste et mål i dag – selvom det er voldsomt uheldigt, at bolden falder ned til Vardars angriber.

    Midterforsvaret har store problemer og midtbanen gør det ikke ligefrem bedre. Der ingen intensitet i duellerne, som heller ikke søges. Der var talrige situationer, hvor man forsøger at skærme en modstander, i stedet for at tage duellen og det var slet ikke løsningen. Vardar kom tit alt for let forbi vores spillere, hvor især midtbanen må få dumpekarakter på den front.

    Markeringerne er alt for sløsede og selvom vi har zoneforsvar kan det ikke forsvares, at modspillerne så ofte ligger så frit og det endda selvom de ikke bevidst søger rummet mellem zonerne, som eksempelvis mellem midterforsvar og back – når de gør det, ser det endnu værre ud.

    Det tyder på, at der er mange aftaler der enten ikke er på plads eller ikke overholdes. Presspillet er i hvert fald håbløst uafstemt. Det virker næsten tilfældigt hvornår der skal presses, hvem der skal initiere presset, hvem der skal følge op, hvem der skal dække op, hvad man gør hvis første pres mislykkedes og om der skal sideforskydes og det skaber bare yderligere usikkerhed, som ender med, at ingen tør/gider/kan presse og vi bakker og bliver passive.

    Offensivt
    Offensiven var ikke ligefrem bedre end defensiven. Det er klart, at offensiven mister en del kvalitet, når en venstreback skal spille højreback, da meget af vores offensiv er bundet op på backerne, der både kan sikre bredden, støtte kanterne, deltage i opspillet, løbe til baglinjen og endda selv søge farlige positioner, hvis muligheden byder sig. Det er bare langt fra hele forklaringen på vores offensive problemer og i slutningen af kampen så vi da også, at Boilesen kom med frem og havde et par fine aktioner.

    I dag var vores opspil i stort set hele kampen reduceret til udelukkende at spille lange (upræcise) bolde. Efter omkring en time havde vi en god spillemæssig periode, der varede et par minutter og i slutningen af kampen var der et par store chancer, men resten af tiden var opspillet ekstremt primitivt. Det var kun Verbic der forsøgte at skabe noget, men han fik ingen opbakning.

    Skylden kan dog ikke kun falde på enkelte spillere. Den centrale midtbane så virkelig dårlig ud, men der er godt nok heller ikke meget bevægelse for boldholderen og afleveringerne bliver pressede og upræcise, såfremt bolden da ikke spilles tilbage og selv dette var forbundet med risiko. Offensiven var lammet af passivitet og var alt for stationær og frustrationen var tydelig. Jeg så i hvert fald ikke meget til løbemønstre, løb i dybden eller bare ryk væk fra sin markering (og det er egentlig uanset hvem der havde bolden).

    Spillerne
    Det kan ikke blive til meget andet end dumpekarakter til alle spillerne, bortset fra Robin og Verbic. Santander havde nogle gode aktioner, men er utrolig hæmmet af vores dårlige spil og det samme gælder Pavlovic, der dog ikke havde særlig mange gode aktioner.

    Toutouh var i min optik banens dårligste. Om det er drømmen om udlandet, den nye venstreback eller noget helt tredje skal jeg ikke kunne sige, men hans spil er i den grad hæmmet. Spillet fik et væsentligt løft, da Thomsen kom ind og det kan næppe forsvares at starte med Toutouh efter hans seneste præstationer.

    Erik og Lüftner var igen usikre i defensiven. Erik ligner ikke en der er klar til, at skulle styre forsvaret og hans individuelle aktioner halter i den grad også. Der er mange dårlige clearinger og han er også begyndt at tabe for mange dueller. Der er naturligvis mange aftaler der skal falde på plads, men det kan næppe forsvare hans dårlige indgreb.

    Kvist og Gregus leverede nogle ganske dårlige præstationer. Det virker ikke til, at der er styr på ret meget og det forplanter sig i resten af holdet. De fordeler ikke spillet godt, taber dueller og er ofte for passive. Det lignede, at Kvist også skulle hjælpe til på kanten, når behovet opstod, men han blev sat, de gange jeg lagde mærke til, at han trak derud. Det var virkelig ikke imponerende og jeg tror midtbanen mangler en spiller med nogle klare spidskompetencer. Selvom Kvist ikke er den mest iøjnefaldende spiller, så lader det til, at han er stærkest, når han netop har en midtbanemakker, han kan iscenesætte. Han er næppe typen, der skal indlede presset, trække med frem eller servicere de offensive spillere, men er virkelig god til at ’fylde ud’ og sikre balancen og han kan da også fordele spillet, når pladsen er til det (det var faktisk et område, som jeg synes han forbedrede væsentligt i sidste sæson). Lige nu tror jeg, han har for meget ansvar på midtbanen, mens hverken Gregus eller Matic er særlig dygtige til, at supplere ham eller udnytte hans kompetencer, ligesom de heller ikke selv er klar til ansvaret.

    Det er måske lidt sort/hvidt sat op og der er naturligvis mange nuancer der spiller ind. Eksempelvis er Kvist og Gregus også hæmmede af, at offensiven halter og løbemønstrene ikke er der, da de har meget svært ved, at skille sig fornuftigt af med bolden. Derfor kommer de heller ikke langt nok frem, så de ikke kan støtte kanterne og angriberne og så er det også vældig svært at fordele spillet. Derudover er den usikre bagkæde naturligvis også en faktor, der kan virke hæmmende for, at de kommer længere med frem.
    Man må dog bare sige, at de burde have haft tid nok sammen til, at det kunne fungere nogenlunde og dette er bare ikke tilfældet.

    Pierre gjorde det ikke ligefrem fremragende og offensivt var det ikke godt, men der var trods alt noget forbedring at spore. Defensivt virker han bedre i duellerne, mens markeringerne stadig halter, men det ser jeg mest som et problem med aftalerne mellem midterforsvar, back og kant. Jeg synes dog ikke, vi har fået den Pierre tilbage som vi sendte afsted, hvilket nok er meget naturligt, men han halter virkelig offensivt.

    Boilesen synes jeg har løftet sit spil, både defensivt og offensivt, på højrebacken og selvom jeg helst så, at han blev rykket over på venstrebacken, så virker det ikke forsvarligt at efterlade højresiden i en dårligere forfatning end den er nu. Han virker dog ikke til, at være helt så komfortabel med at spille sammen med Verbic, mens det gik ganske fint sammen med Thomsen. Jeg synes han var langt mere påpasselig, da Verbic var i højre side, men det hænger måske sammen med, at Verbic havde en lidt ’flydende’ rolle, hvor han ofte bevægede sig over i venstre side, mens Thomsen lå mere fast i højre side, mens tidspunktet i kampen og resultatet også kan være have været afgørende.

    Dommeren
    Vores præstation blev ikke afgjort af dommeren og generelt gjorde han det fint. Min største anke er, at Vardarspillerne filmede en del og han faldt i med begge ben stort set hver eneste gang. Vores spil havde nok været elendigt uanset hvad, men det bidrog i hvert fald ikke positivt og begrænsede vores allerede i forvejen begrænsede presspil.

    Konklusion
    Første halvleg ender med at konkurrere med Aab-kampens anden halvleg om den dårligste halvleg i mange år. Personligt mener jeg, at Aab-kampen var langt værre, men den tabte vi trods alt ikke, så den er tæt.

    Det er svært at se, hvordan vi skal vende skuden og umiddelbart er der ingen lette løsninger, især ikke såfremt indkøb eller omstruktureringer er udelukkede. Med tiden vil de indbyrdes aftaler selvfølgelig falde på plads og det vil hjælpe uhyre meget og i mellemtiden må vi nok bare væbne os med tålmodighed.

    Jeg kan kun komme på to hurtige og realistiske løsninger. Den ene render rundt oppe nordpå og vil ikke hjem. Dertil kommer, at han naturligvis stadig er ung og uprøvet, men han har nogle spidskompetencer der umiddelbart passer fint til Kvist, selvom jeg ikke kan vurdere hans aktuelle niveau. Den anden er, at sætte en kantspiller ind centralt eller i stedet for en angriber, da det kan lukke hullet mellem midtbanen og angrebet, for kan vi få angriberne med i kampene, kan modstanderen ikke længere risikere at presse vores midtbane og forsvar nær så hårdt.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Lige nu kan jeg dog ikke se dette hold gøre nogen af delene, og det er sløjt, og skal have konsekvenser som alt andet.
    Det har taget Ståle 3-4 år at bygge sidste sæsons succeshold op. En succesrig Europakampagne, en ok, et par halvsløje og et par danske mesterskaber har været udbyttet. Rygraden (4 spillere) på det hold, Ståle byggede op, er forsvundet på en halvsæson, og nu skal der bygges en ny rygrad. Det plejer at tage 1 sæson eller 2 med svingende resultater til følge. Sådan har det altid været med Ståle i FCK - og ja hvis man ikke accepterer den præmis, så skal Ståle selvfølgelig ud. Selv fortrækker jeg, at Ståle bliver og accepterer dermed også en enkelt måske to svingende sæsoner fremfor det kaos, der var inden Ståle 2.0.
    Sidst redigeret af shs : 26.07.17 kl. 01:15

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Drop dog den stråmand. Ingen forventer, at vi kommer i CL hvert år, men du ser tilsyneladende helt bort fra, at der også under Ståle er blevet underpræsteret i Europa. Nu er vi tæt på at kvaje os, og da spillet er helt håbløst pt., er det meget naturligt, at han også bliver kritiseret.

    Siden Ståle kom tilbage, er det nu holdets femte europæiske kampagne:

    13-14: Direkte kvalificeret til CL. Fire point og som forventet en fjerdeplads i gruppen. OK.
    14-15: CL-kval med sejr over Dnipro og klart nederlag til Leverkusen. I EL bliver det efter to ydmygelser i Parken til en fjerdeplads i gruppen efter finske HJK. Svagt.
    15-16: EL-kval med walkover mod Newtown og nederlag til Jablonec. Elendigt.
    16-17: CL-kval med sejre over Crusaders, Astra og Apoel. Tredjeplads i gruppen. Videre i EL mod Ludogorets og respektabelt exit mod Ajax. Forrygende sæson.
    17-18: Knebent videre i CL-kval mod Zilina. Nu bliver det svært mod Vardar.

    Med andre ord er vi tæt på at skuffe for tredje gang i de sidste fire års europæiske turneringer.

    Jeg sidder ikke og taler for, at Ståle skal fyres. Det er jo alligevel en tåbelig diskussion, da det aldrig kommer til at ske. Jeg vil dog som andre tillade mig ikke at være så benovet over tidligere sæsoners resultater, at jeg mener, at han bør være fredet for kritik, når hans hold leverer en så helt igennem skrækkelig start på titelforsvaret og det europæiske eventyr.
    Jeg kan ikke lige se stråmanden i det her. Argumentet jeg svarer på er at der forventes at vi er en europæisk klub og at vi skal gå videre i år til chl (da dette jo er en optakt tråds vedr chl kval og dermed på kritikken vel gå på dette?).

    Jeg er desuden helt med på at kval resultaterne vi levere er skidt de år du lister op, men det er jo også en del af mit argument: vi er unægteligt i en situation hvor der gentagne skal bygges op og vi kan ikke handle spillere 1:1 når profiler forlader os. Dermed er vi meget skrøbelige i starten af en sæson, men Ståle får spillet holdet flot sammen og derfor ser vi de Europa resultater jeg henviste til med gruppespils sejre mm langt over hvad der kan forventes.

    Ja selvfølgelig er det med rette at give Ståle kritik, jo heller ikke det jeg skriver. Jeg skriver jo netop som dig. Den der "ud med Ståle" er måske en anelse unuanceret kritik

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Det har taget Ståle 3-4 år at bygge sidste sæsons succeshold op. En succesrig Europakampagne, en ok, et par halvsløje og et par danske mesterskaber har været udbyttet. Rygraden (4 spillere) på det hold, Ståle byggede op, er forsvundet på en halvsæson, og nu skal der bygges en ny rygrad. Det plejer at tage 1 sæson eller 2 med svingende resultater til følge. Sådan har det altid været med Ståle i FCK - og ja hvis man ikke accepterer den præmis, så skal Ståle selvfølgelig ud. Selv fortrækker jeg, at Ståle bliver og accepterer dermed også en enkelt måske to svingende sæsoner fremfor det kaos, der var inden Ståle 2.0.
    Helt ærligt, jeg køber den simpelthen ikke.. Ja vi har mistet dygtige spillere, men det må og skal ikke være årsagen til at vi spiller SÅ ringe som tilfældet er.. Udover at vi individuelt sejler rundt, er der også noget rent taktisk når vi selv har bolden, som i den grad gør det vanskeligt for den enkelte at præstere.. Frimann var inde på det i nedtakten og jeg er helt enig.. Vores to angribere står begge to på flade konvolutter med ryggen til mål og nærmest klæber sig op at modstanderens midterforsvar.. Det gør det umuligt for de midtbanefolk og forsvarsspillere der skal bringe bolden frem at bruge dem som gangbar spilstation.. Der er INGEN bevægelse fra vores to angribere, som begge bare vil ind i boksen. Problemet er at vi ALDRIG får skabt situationer, hvor deres tilstedeværelse i boksen eller omkring feltet er påkrævet..

    Det som undrer mig er, at Ståle ikke gør noget ved det.. Han venter i dag til der er mindre end 20 minutter tilbage med at skifte en af de to angribere, som begge spillede forfærdeligt.. Vi så heller ikke noget taktisk modspil.. Hvad med at skifte lidt på systemet og evt få en mellemrumsspiller ind bag den ene angriber ? Det havde været så oplagt.. Ståle har dog ET fokus og det er organisation.. Det er også fint at være godt organiseret, men der skal også være en gameplan for det offensive og den totalt ikke-eksisterende i øjeblikket og har været det længe under Ståle, hvor vi dog er blevet reddet af dødbolde og individuelle præstationer..

    Mht vores nyindkøb som ikke præsterer må jeg bare sige, at selvfølgelig kan det gøres bedre med den økonomi vi har lagt idet.. At vi har skiftet 3 over en sæson er jo ikke årsagen til at Gregus ikke kan tæmme en bold og at Kvist kun kan spille baglæns.. Det hele falder tilbage på Ståle og staben.. Ligesom de må modtage ros og priser når det resultatmæssige går godt må de også være indstillet på at modtage ris når det i den grad falder fra hinanden.


  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Pinligt.

    Hvis vi ikke kan slå Vardar ud, er det et fail.. et kæmpe fail fra Ståle.
    Og han skal ikke gemme sig bag 100 undskydninger, så han fadme se indad.

    Han står for indkøb / Salg / og taktik... så det falder 100% tilbage på ham, og så må han fjernes.

    -JL
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Pinligt.

    Hvis vi ikke kan slå Vardar ud, er det et fail.. et kæmpe fail fra Ståle.
    Og han skal ikke gemme sig bag 100 undskydninger, så han fadme se indad.

    Han står for indkøb / Salg / og taktik... så det falder 100% tilbage på ham, og så må han fjernes.

    -JL
    Jeg synes det er mindst ligeså pinligt at høre, at fordi vi evt. skulle ryge ud til Vardar, så mener man at Ståle skal fjernes. Manden har skabt de bedste resultater i klubben, det bør trods alt give lidt længere snor.

    Jeg siger ikke at det er tilfredsstillende. Det er klart at spillet ikke fungerer optimalt, og at udskiftningen slet ikke er gået som vi havde håbet. Derfor bør det selvfølgelig give anledning til selvransagelse, hvis vi skulle ryge ud til Vardar og for den sags skyld også ryge ud i playoff runden i EL. (Husk nu at klubben budgetterer med EL, så i klubbens optik vil det jo ikke være en katastrofe hvis det "kun" bliver til EL gruppespil)

    Men at forlange at Ståle skal fyres, det fatter jeg simpelthen hat af.


  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    227

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Vi ved alle at det ville blive svært at undvære store profiler når de bliver solgt. Det der dog pisser mig af, er at vi smider vores seeding i Europa næsten hver gang. Vi forærede FCN en direkte plads pga det her. I år er vi seedet direkte til gruppespillet og er tæt på at lave lort i den igen. Når forhåbentlig holdet bliver spillet ind de næste år, så skal jeg høre Ståle udtale at nu er vi jo ikke seedet og det bliver svært at komme i gruppespil. Det kan simpelthen løses ved at købe ordenligt ind fra start. Derved ville vi bibeholde den gode seedning hvert år.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Det var jo en decideret pinlig indsats - kun Robin og Verbic kan være deres indsats bekendt. Utroligt vi ikke kan holde bedre på bolden, og dermed holde Vardar fra de farlige områder. Og så må de gerne droppe børnefejlene, for ikke at gøre det endnu sværere for os selv!

    Med det sagt, så er der jo stadig en reel chance for videre avancement - heldigt man kan slippe med et 1-0 nederlag baseret på den indsats. Jeg kan ikke se for mig, at vi kan være lige så uinspireret i returkampen.

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FK Vardar Skopje – FC København (25.07.17 kl.20 CL-kval 3.runde)

    Denne tråd viser vist meget godt, hvor svær en situation Ståle er i pt. Et hav af (forståeligt) rasende mandagstrænere alle med deres 'easy fix' på hele situationen. Vi er alt igennem fra " det er klart at spillerne ikke præsterer, når de rykkes rundt på forskellige pladser hele tiden" til forslag om nyt system, fyr, Ståle, ind med Roerslev eller Kvist på backen - hvilket forøvrigt bliver svært, når nu Gregers ifølge mange også skal sparkes ad helvedes til.

    Mon ikke konklusionen er, at der ikke er et 'easy fix' og at det kommer til at tage tid. Om vi kan lide det eller ej. Og så nytter det nok ikke noget, at klubben eller Ståle går i panik med ny træner, nyt system osv. Derfor er det heller ikke nogen kæmpe overraskelse, at det offensive spile slet ikke kører. For der er ingen tvivl om, at det hovedsaglig er defensiven og organisationen, som der trænes pt. Det er sådan Ståle altid gør det, og det er sådan vi har opnået succes tidligere. Og skal man endelig finde noget positivt fra i går, så må det være, at organisationen og defensiven i går som hold så fornuftigt ud. Det er ikke meget Vadar spiller sig til, og bortset fra et par individuelle hjerneblødninger og et enkelt hjørne, så har de næsten ingen chancer. Det er fornuftigt.

    Netop denne fokus på, at der nu skal styr på forsvaret, kan også lukke enhver debat om Boilesen de næste uger. For Ståle ser ud til at have valgt de 4 bagerste nu, og det er som udgangspunkt dem, der satses på. Det giver god mening ud fra et kontinuitetsspørgsmål, selvom vi selvfølgelig kan være nok så uenige i valg af spillere. Det samme gælder forøvrigt nok om Gregus centralt. Medmindre vi løber ind i skader eller folk der er trætte, så er det de 4 bagerste fra i går som også spiller næste kamp mod Vadar, mod BIF og i næste kvalifikationsrunde i Europa.

    Det sidste jeg vil adressere er katastrofens omfang, som også diskuteres i denne tråd. Her nævnes bla. at vi jo kun har 2-3 nye med. Det er sådan set rigtigt nok, men sammenligner vi med vores idealopstilling fra CL sidste år, så har vi altså mistet Delaney, Zanka, Ludwig, Ankersen, Falk og Corner. Det er 6 mand fra startopstilling - måske de 6 vigtigste og deraf 75% af forsvaret. Læg dertil Amartey og Nico inden da, og dermed har vi vel en åreladning af historiske dimensioner. Det skal selvfølgelig kunne mærkes, også selvom de fleste er blevet erstattet. For det er jo af naturlige årsager dårligere spillere som er kommet ind, ligesom de der har taget over internt såsom Boile, Høgli, Pavlovic jo ikke har samme niveau, som dem vi har mistet.
    Det undskylder selvfølgelig ikke, at spillere som Erik nærmest er gået fra Superligaens bedste forsvaret til holdets største problem, at spillere som Boile ikke kan lægge et indlæg uden at den sejler ud over baglinjen vel og mærke med det gode ben osv. Dette er selvfølgelig Ståles ansvar, men det så voldsomme dyk har næppe været til at forudse. Flere bla jeg selv har udtrykt bekymring om Eriks niveau, da Zanka blev solgt, men det handlede vel om eventuelle problemer med at styre forsvaret, og ikke at han skulle lave 2-3 kæmpe personligefejl i hver kamp. Det er totalt uforståeligt.

    Desuden er det lidt sjovt at læse, at Malmø jo kunne klare voldsomme udskiftninger for et par år siden - altså samme Malmø som blev smadret totalt på samme bane. Ligesom Frimann og Werge ikke kunne stoppe med at snakke Vadar og bla Balotelli ned i går. Han manglede både teknik og var ringe afslutter, hvorefter han bla satte Erik på baglinjen med årets dribling og scorede et sindssygt mål. Måske er Vadar slet ikke verdens værste hold?

    Nå men alle er selvfølgelig frygtelig frustrerede og sure over gårsdagens indsats. Også jeg. Den var forfærdelig. Men jeg håber, at klubben er lidt mere cool her i problemerne end os fans. :-) Vi kommer kun ud af dette, hvis vi nu holder fast og spillere og trænere får tid i kamp og træning til at blive sammenspillet og komme i kampform. Ikke ved pludselige ændringer i system, træner eller mandskab. Vi skal nok blive rigtig gode igen. Også i år.

    Vi står desværre med et lorteresultat mod Vadar, og man skal nok være ret stor optimist for at se os videre. Vi må bare huske, at mirakler kan ske - især hvis vi støtter holdet i kampen i Parken, og ikke begynder med bannere, piften osv nu. Og så må vi huske, at klarer vi ikke Vadar, så får vi en chance mere for EL spil.


Side 4 af 10 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 20.07.17, 13:57
  2. Svar: 68
    Sidste Meddelelse: 14.07.17, 08:13
  3. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 07.08.16, 12:25
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 03.08.11, 21:09
  5. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 28.07.11, 22:39

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •