Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr – 10 i træk ubesejret!

    17 30.91%
  • Uafgjort – 10 i træk ubesejret!

    23 41.82%
  • BIF Sejr!

    15 27.27%
Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 146

Emner: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Lige netop denne kritik forstår jeg ikke. Måden, vi stiller op på i dag, er jo klassisk Ståle, og hverken mere eller mindre offensivt end normalt. Derudover er der vel heller ikke mange muligheder for at satse mere offensivt - truppen taget i betragtning. Han kunne spille med Kusk isf. Toutouh, men det er så også dét. I den nuværende situation er Kusk ikke et oplagt valg som starter på Brøndby-stadion, så dén disposition vil jeg ikke klandre Ståle.

    At det offensive spil ikke fungerer, er en naturlig konsekvens af de øvrige spillemæssige problemer. Ståle har jo aldrig store ambitioner fsva. det fremadrettede spil. Det er indlæg fra fløjene og individuelle aktioner.
    Enig. FC København har jo i hele dette årtusinde været et fodboldhold, der byggede sit spil op fra et solid defensiv. Hvis man er fortørnet over det, kan det undre, at man ikke finder et andet hold at holde med i stedet for at forlange, at vi skal ændre hele vores tilgang til spillet, fordi maskinen hakker i det.
    Stadig tror jeg dog, at alle trænere fra Roy Hodgson til Ståle har været klar over, at fodbold er et spil, hvor det gælder om at score mindst et mål mere end modstanderen. Hvis man kigger på Ståles pointgennemsnit historisk, er det da også dokumenteret, at han ganske ofte har været i stand til at levere det, som det gælder om: Sejre - hvilket altså indebærer at score mål.
    Lige nu er et 'nyt' hold under opbygning; og da er det i min opfattelse helt forventelig og forståeligt, at udgangspunktet ligger i at få defensiven på ret spor. I dagens kamp holdt vi trods alt nullet i 89 minutter, og nogen fremgang kunne man godt se, selv om det langt fra var kønt eller på anden måde imponerende. Men det er netop, når det ikke kører, man skal holde stædigt fast i konceptet og tage arbejdshandskerne på.


  2. #92
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Enig, men det handler mere om at få spillet til at fungere end at satse offensivt. Man kan klandre Ståle, at han stædigt holder fast i en opstilling, som vi pt. ikke har spillerne til. Men at han skulle gøre det, fordi han er bange for at satse offensivt - den køber jeg ikke.
    Well mon ikke grunden til vi ikke fungere offensivt, er at alt skal starte med defensiven.
    Vil stadig mene at taktikken bære ansvaret her i dette sammenhæng, er vel ingen grund til at gøre fodbold mere besværligt end det i realiteten er.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Hånden på hjertet ville jeg elske at se en type som Hjulmand eller Zorninger i FCK, nogen der faktisk gider spille fodbold med deres hold.
    Frem for altid at afvente en tilfældig dødbold, stå godt i zoneforsvaret, samt forvente at Verbic/Toutouh laver noget mirakuløst som giver en chance af en art.

    Vi spiller for at sige det lige ud, røv sygt og har gjort det alle år under Ståle.
    At vi så har været så priviligeret at have spillere, der har kunne løfte den opgave at spille fodbold frem for norsk drillobold kan vi kun være glade for.
    Ligeså at netop disse spillere, har kunne give Ståle det EL/CL bold man så gerne vil i FCK.

    Ret beset er vi et ordinært hold, som intet kan offensivt.
    Alt bliver dræbt i at forstå verdens sværeste taktik

    Fair Ståle er en legende i FCK, men selv legender burde ikke have længere snor når tingene ikke fungere.
    Det kan simpelthen ikke være korrekt, man skal bruge 3 år på at peak og spille en taktik sammen.
    Så må man lægge taktikken om, så den passer til de spillere man har til rådighed.

    Man kunne passende starte med at træne følgende.
    Du har fuldstændig ret. Det er under al kritik. Klubben har nogle økonomiske muskler som ikke bare er lidt større end de andre klubber, men signifikant større. Så skal man altså være i stand til at få et output der er bedre end det her, vi fans skal stå model til.
    Og på falderebet. Man kan godt kombinere de to ting, hvor man spiller sprudlende Hjulmandsk angrebsfodbold i Superligaen, hvorefter man omlægger taktikken i Europa, til vanlig Ståle bold. Igen, med den økonomi, burde meget kunnes gøres bedre.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Hvem siger i øvrigt, at en solid defensiv er ved at blive bygget op? Det kan vel lige så godt være, at vi denne gang bare er vidne til et hold af spillere, der bliver drænet for energi og spilleglæde, fordi man fra bænken forsøger at presse et system ned over hovedet på dem, som simpelthen ikke passer til dem. Vi har i tidligere opbygningsfaser været vidne til ekstremt kedelige kampe, hvor vi har produceret meget få chancer, men til gengæld stort set også har holdt modstanderen fra chancer.

    Sådan er det ikke denne gang. Vi har spillet otte halvlege i ligaen og er blevet decideret udspillet i fem af dem, hvor modstanderne har vadet i chancer (AaB 2., Hobro 1.+2., BØF 1.+2.).
    Hvor længe skal man holde fast i tanken om, at forsvaret bare lige skal spilles sammen, og i mellemtiden har vi i bedste fald et lille overtag mod selv de mindste hold i den ellers så svage superliga?
    Nu er der seks dage til Horsens-kampen. Hvor sikre føler folk sig på, at vi tager de tre point mod det her TOTALT nye hold? Såfremt vi fortsætter i samme tonserspor som hidtil.

    Hvor galt kan det gå, hvis man begynder at bruge vores bedste spillere på de pladser, hvor de er bedst, og prøver at få det optimale ud af deres offensive potentiale? Vel ikke meget værre end lige nu.

    Ólsen
    Ankersen (alt. Roerslev) - Lüftner - Johansson - Bengtsson
    Amankwaa - Thomsen - Matic - Verbic
    Sotiriou - Santander

    Tag nogle chancer og skab nogle chancer. Vis noget initiativ.

    Eller start i hvert fald med at lade vores bedste spiller indtil nu, Verbic, få sin plads tilbage fra vores dårligste spiller indtil nu :-)
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Du har fuldstændig ret. Det er under al kritik. Klubben har nogle økonomiske muskler som ikke bare er lidt større end de andre klubber, men signifikant større. Så skal man altså være i stand til at få et output der er bedre end det her, vi fans skal stå model til.
    Og på falderebet. Man kan godt kombinere de to ting, hvor man spiller sprudlende Hjulmandsk angrebsfodbold i Superligaen, hvorefter man omlægger taktikken i Europa, til vanlig Ståle bold. Igen, med den økonomi, burde meget kunnes gøres bedre.
    Det er jo ikke så simpelt at skyde på Ståle mht. Det. Spillede United sprudlende under Ferguson? Eller Man Utd/ Chelsea under Jose. Nej, men de vandt.Vi så alle hvordan et hold som Ajax smadrede alle hold i forårets Europa League - lige indtil de løb ind i maskinefodbolden fra United. Der blev man lukket helt ned og straffet. Vi er uden sammenligning United maskinefodbold. Det har altid virket for os og vil fortsætte med at gøre det. For tiden er det bestemt ikke prangende, det kan vi alle blive enige om og idag var decideret pinligt. Men det er nu at vi skal støtte op om det her! De næste to kampe hjemme mod Horsens og Sønderjyske kræver 6 point og så er vi sikkert med igen. Så kan vi håbe at Rasmus er klar igen også, han er tydeligvis en mand vi mangler - noget jeg iøvrigt har nævnt tidligere. Lige siden han gik i stykker har vores offensiv faktisk været død. Det var bedst illustreret i returkampen mod Ajax. I Superligaen kunne man se det i foråret også, men man kom igennem det på pga. Held og momentum.

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    For at fokusere lidt på kampen, så må man godt nok også undre sig, over at Erik kan slippe afsted med et gult her.



    Hovedløs tackling. Men spillet på banen var jo som sagt bare elendigt, igen. At vi så begynder med de defensive indskiftninger virker også latterligt. Er vi virkelig blevet så bange for at gå efter sejren? Taber mentaliteten er ikke kun på banen, men også fra bænken.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Der har været sagt og skrevet meget om vores mangler i CF og på CM.. Men er sandheden ikke også at vi i den grad ser tynde ud i angrebet.. Pieros kan godt blive god for os, men foreløbig ser det ud til at Pavlovic og Santander foretrækkes i de vigtige kampe.. Begge to er milevidt fra at have FCK niveau.. Santander har i glimt vist det, men der er alt alt for langt mellem snapsene.. Alt for mange deciderede skandaløse præstationer og så er hans attituder til at lukke op og skide i.. Pavlovic kan jeg pisse godt lide, men han har bare slet ikke vist endnu, at han har niveauet.. Der sidder et fantastisk venstreben på ham, og han prøver virkelig, men han har ikke niveau til at løfte når holdet ikke fungerer.. Jeg mener vores spillemæssige problemer starter med de to forreste og fortsætter ned gennem den centrale midtbane til det centrale forsvar.. Vores rygrad er pt slap som en medisterpølse!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Enig. FC København har jo i hele dette årtusinde været et fodboldhold, der byggede sit spil op fra et solid defensiv. Hvis man er fortørnet over det, kan det undre, at man ikke finder et andet hold at holde med i stedet for at forlange, at vi skal ændre hele vores tilgang til spillet, fordi maskinen hakker i det.
    Stadig tror jeg dog, at alle trænere fra Roy Hodgson til Ståle har været klar over, at fodbold er et spil, hvor det gælder om at score mindst et mål mere end modstanderen. Hvis man kigger på Ståles pointgennemsnit historisk, er det da også dokumenteret, at han ganske ofte har været i stand til at levere det, som det gælder om: Sejre - hvilket altså indebærer at score mål.
    Lige nu er et 'nyt' hold under opbygning; og da er det i min opfattelse helt forventelig og forståeligt, at udgangspunktet ligger i at få defensiven på ret spor. I dagens kamp holdt vi trods alt nullet i 89 minutter, og nogen fremgang kunne man godt se, selv om det langt fra var kønt eller på anden måde imponerende. Men det er netop, når det ikke kører, man skal holde stædigt fast i konceptet og tage arbejdshandskerne på.
    Vi burde kunne sætte krav lige som Barcelona og Real Madrid. Kan godt være vi vinder men det skal squ være flot og offensivt og seværdig attraktivt fodbold.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Der har været sagt og skrevet meget om vores mangler i CF og på CM.. Men er sandheden ikke også at vi i den grad ser tynde ud i angrebet.. Pieros kan godt blive god for os, men foreløbig ser det ud til at Pavlovic og Santander foretrækkes i de vigtige kampe.. Begge to er milevidt fra at have FCK niveau.. Santander har i glimt vist det, men der er alt alt for langt mellem snapsene.. Alt for mange deciderede skandaløse præstationer og så er hans attituder til at lukke op og skide i.. Pavlovic kan jeg pisse godt lide, men han har bare slet ikke vist endnu, at han har niveauet.. Der sidder et fantastisk venstreben på ham, og han prøver virkelig, men han har ikke niveau til at løfte når holdet ikke fungerer.. Jeg mener vores spillemæssige problemer starter med de to forreste og fortsætter ned gennem den centrale midtbane til det centrale forsvar.. Vores rygrad er pt slap som en medisterpølse!
    Selvom jeg ikke har det store håb for Pavlovic, så synes jeg det er meget svært at bedømme nogen af angriberne alt for meget. De får mere eller mindre intet at arbejde med, og de er som typer, ikke spillere som selv skaber noget, og ikke specielt hurtige. De typer er nogle vi har savnet i noget tid nu, men som konceptet ikke ser ud til at være skabt udfra, og som vi ikke lige frem virker interesserede i. I stedet har vi 3 angribere som alle virker til at skulle bruge indlæg, og at skulle sættes op af holdet, som ikke sker for tiden.
    Sidst redigeret af cleansation : 06.08.17 kl. 22:50
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Selvom jeg ikke har det store håb for Pavlovic, så synes jeg det er meget svært at bedømme nogen af angriberne alt for meget. De får mere eller mindre intet at arbejde med, og de er som typer, ikke spillere som selv skaber noget, og ikke specielt hurtige. De typer er nogle vi har savnet i noget tid nu, men som konceptet ikke ser ud til at være skabt udfra, og som vi ikke lige frem virker interesserede i. I stedet har vi 3 angribere som alle virker til at skulle bruge indlæg, og at skulle sættes op af holdet, som ikke sker for tiden.
    Helt enig. Santander har generelt holdt et rigtigt højt niveau i to år, og når han bliver spillet rigtigt, har han nogle spidskompetencer, der ikke findes mage til i superligaen. Bomstærk, suveræn i sin timing i luften og med fremragende blik for medspillerne i småspillet i og omkring feltet. Problemet er jo bare, at vi stort set ikke har noget spil foran feltet. I stedet pumpes der lange bolde frem, typisk helt adresseløse afleveringer, og Pavlovic vinder i hvert fald ikke nogen dueller, så det er meget op til Santander at finde på noget. Han kan ikke heade bolden baglæns, da midtbanen i bedste fald er på vej frem i luntetempo, og omgivet af to mand er det så også sjældent, at han formår at holde på den. De sidste par kampe har han naturligt nok også virket noget modløs og uden den store tro på tingene. Det er IKKE i forreste geled, at problemerne skal løses her og nu, men jeg vil nu alligevel hellere se Sotiriou få chancen ved siden af Santander, da han virker bedre til at søge målchancerne og rykke sig fri.
    Sidst redigeret af Ace : 06.08.17 kl. 23:05
    HIC SUNT LEONES

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #101
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af cleansation Se meddelelser
    Selvom jeg ikke har det store håb for Pavlovic, så synes jeg det er meget svært at bedømme nogen af angriberne alt for meget. De får mere eller mindre intet at arbejde med, og de er som typer, ikke spillere som selv skaber noget, og ikke specielt hurtige. De typer er nogle vi har savnet i noget tid nu, men som konceptet ikke ser ud til at være skabt udfra, og som vi ikke lige frem virker interesserede i. I stedet har vi 3 angribere som alle virker til at skulle bruge indlæg, og at skulle sættes op af holdet, som ikke sker for tiden.
    Både og. Jeg synes vi har et problem med at vores angribere til stadighed løber forkert for hinanden. I denne kamp som i alle de andre, lige siden det var Cornelius og Santander der spillede sammen. Og så irriterer det mig at angriberne ikke anstrenger sig mere for at holde sig onside. Det bremser meget opspil, kort, såvel som langt
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Brøndby var klart bedre end os idag, de gør alt 100% bortset fra at lave mål. De spiller ganske enkelt fremragende.. Desværre

    Jeg sad hele kampen og undrede mig over, hvorfor det er vi konsekvent prøver at lægge den ned i frimærket mellem feltet og hjørneflaget - Pavlovic er INGEN Cornelius i hverken styrke eller fart. Han er en virkelig dygtig afslutter og god til at vende på sin mand. Jeg begriber ikke hvorfor vi ikke udnytter dette når Brøndbys forsvar om nogen er til at tale med. Hvis vi endelig skal lægge den dybt, hvorfor så ikke smide Amankwaa ind og så komme ud og løbe med dem? Vi kommer jo frem til INGEN ting .. Det er 2. kamp hvor vi slutter 2. halvleg med 0 (NUL!!!!) afslutninger!! 0 afslutninger mod et hold der har lukket 5 mål ind i de 2 forgående kampe.. Jeg undrer mig over hvor ideforladt og piv elendig vores offensiv er blevet efter tabet af Cornelius, Augustinsson, Falk og Ankersen.. Btw Ankersen er slet ikke klar, synes kun spillet blev dårligere efter han kom ind, men han skal jo spilles igang.

    Endnu engang er Johansson helt væk i det fremadrettede spil, talte ihvertfald 4 situationer, hvor han prøver at spille bolden mere end 5 meter fremad hvor bolden rammer en modstander eller bare sejler udober linjen.. Dog er det rart at se at ham og Lűftner er ved at finde hinanden defensivt.

    Jeg gider ikke kommentere tossernes opførsel på tribunen. De fortjener ganske enkelt ikke omtale men blot en gigantisk bøde og livsvarig karantæne.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #103
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    https://www.fck.dk/nyhed/staale-dobbelt-skuffelse

    Samtidig dæmmer vi ikke godt nok op for dem, de kommer til for meget omkring vores felt, og der er – udover Robin og de to midtstoppere – ikke de store lynspunkter.
    Hvordan kan Ståle dog fremhæve Erik J som et lyspunkt?

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #104
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,302

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Euforien efter sejren mod Vardar har lagt sig og sæsonens første Superliganederlag er en realitet. Brøndby vandt ganske fortjent en dårligt spillet kamp.

    Defensivt

    Defensiven var igen alt for usikker. Jeg synes dog at antallet af panikløsninger og dårlige beslutninger er faldet i forsvaret, men vi er stadig på et niveau, hvor der stadig er for mange fejl og i den her kamp især dårlige aktioner.

    Det ligner mere og mere, at forsvarets organisationen så småt begynder at falde på plads, selvom offsidefælden vakler en del. Markeringerne virker også til at være en smule bedre, men det er besværligt at vurdere når Brøndby konsekvent forsøger, at skabe overtal på mindre områder, hvilket vi ikke var gode nok til at reagere på.

    Midtbanen er til gengæld en helt anden historie og de kunne slet ikke følge med i dag. Som spilfordelere dumper både Gregus og Kvist med et brag og defensivt var de alt for passive. Alt for mange gange havde Brøndby for nemt ved, at spille bolden udenom dem og resultatet var ofte, at vi stod alt for dybt og slet ikke kunne skubbe op igen eller få gang i pasningsspillet. Lige nu er vi alt for skrøbelige centralt og når Brøndby satser så massivt her, så er det intet under at vi bliver overrumplet.

    Jeg ved ikke om en ny spiller centralt vil ændre vores defensiv drastisk, men noget nytænkning skal der til, for hvad fungerer i virkeligheden på vores midtbane? Presspillet kollapser gang på gang, pasningsspillet er dødt, de vigtige dueller og andenbolde bliver tabt og der er udpræget passivitet. Der var små tegn til det allerede i foråret, men så slemt erindrer jeg overhovedet ikke, at det var i nærheden af og jeg har svært ved at se, hvordan spillet kan vendes uden drastiske ændringer.

    Offensivt


    Man kan ikke skrive meget positivt om offensiven i dag, da den ret beset ikke var tilstede. Angriberne lå alene og sejlede i deres egen sø. Nul skud indenfor målrammen mod et Brøndbyhold der ikke ligefrem har budt på en solid defensiv. Deres midterforsvar minder mest af alt om to dampkuttere og vi får aldrig nogensinde udfordret dem, men derimod kommer de først på ret mange bolde, hvor de ikke tog nogle chancer og konsekvent sparkede bolden ud til indkast.

    Vi havde dog enkelte sekvenser, hvor vi var i kontrol og fik pasningsspillet nogenlunde op at køre og der så vi, at Brøndby hev næsten alle mand tilbage og afventede hvilken side de skulle presse i. Det kunne vi have kapitaliseret på, men det skete aldrig. I stedet spillede vi oftest bolden ud på en af kanterne, Brøndby sideforskød kraftigt og situationen løb ud i sandet eller Brøndby fik generobret. Der var så mange situationer i kampen, hvor vi kunne have splittet Brøndbys defensiv fra hinanden ved at spille bolden modsat, men det skete aldrig og Brøndby havde så let ved blot at jagte boldholderen uden konsekvens.
    Hvad er pointen med at anvende vores opstilling og så ikke spille bredt, når Brøndby er så fikserede på deres ”kaosfodbold”? Det er for let for en flok tonsere, at ødelægge vores spil og vi ender med at have imponerende 59% succesfulde afleveringer. Dertil må man undre sig over, hvad vi skal bruge to angribere til, når vi ikke formår at sætte dem i scene eller udnytte det pres de laver.

    Som jeg ser det, var vi bedst når vi pressede højt, forpurrende Brøndbys opspil og forhindrede, at de kunne ’overbefolke’ ved, at udnytte både banens bredde. På den måde bliver det nemmere både at markere og generobre, samt at etablere vores eget spil, da deres første pres bliver langt mere overkommeligt og kommer man først forbi deres første pres, har de ikke meget mere at byde på og så er de på hælene.

    Det er naturligvis ingen nem opgave, men det bliver bestemt ikke nemmere, når vi ikke tager duellerne og sylter presset, så vi bliver skubbet så langt tilbage, at vores angribere bare står og flagrer og kun modtager lange, høje afleveringer (reelt det eneste Brøndbys midterforsvar kan håndtere). Vi spillede præcist på deres præmisser og det er virkelig bekymrende, at vi har så svært ved, at få kampen vippet bare en smule over på vores.

    Spillerne


    Det er svært at fremhæve nogle gode præstationer. Robin stod ganske fint og man kan næppe klandre ham for scoringen, der trods alt var møgheldig.

    Midterforsvaret skal ikke have mange rosende ord med fra kampen, selvom der var en smule fremgang at spore på enkelte områder. De var for svage i deres dueller og markeringer og de begik stadig for mange fejl. Lüftner virker til at være bedre med, men har det umiddelbart stadig svært med hans placering, især når modstanderen laver dybdeløb, hvor han har en tendens med, at falde for tidligt og ophæve offsiden.
    Erik er der ikke meget fremgang at spore hos. Han døjer stadig med de samme fejl som i de første par kampe og han er meget heldig med ikke at blive udvist i dag.

    Thomsen gjorde det faktisk fint på højrebacken og var vel reelt den eneste spiller, der formåede at drive bolden fremad. At han blev skiftet ud, har jeg svært ved at se fornuften i, men det kan være, at han ikke fysisk er på toppen endnu.
    Pierre var en lidt blandet fornøjelse. Defensivt var det fint, dog med enkelte udfald, men offensivt var det overhovedet ikke acceptabelt. Det har været et gennemgående problem, at han ikke vil/kan/tør tage de offensive løb. Han hænger for langt tilbage i banen og modtager derfor bolden for langt tilbage til, at han reelt kan gøre noget med den. Der er ingen der siger, at han skal blæse frem konstant, men det bliver bare alt for passivt, når han kun kommer frem, når der er en motorvej til ham. Det kan være, at han ikke er tryg ved at spille bag Toutouh og at han frygter omstillingerne, men det ser i hvert fald ikke særlig positivt ud.

    Gregus og Kvist gjorde dog ikke meget for at hjælpe midterforsvaret. De får ikke fordelt spillet og lavede alt for mange fejl (det er trods alt en dårlig aktion fra Kvist, der fører til Eriks hjerneblødning). I virkeligheden har jeg svært ved at se, hvad Kvist og Gregus bød ind med. Umiddelbart var Kvist mere iøjnefaldende, men det godt blev det aldrig.

    Noget skal der i hvert fald ske på vores centrale midtbane, for de fordeler ikke spillet, taber for mange dueller, er dårlige i presset, mister for mange andenbolde og ikke mindst binder de ikke holdet sammen.

    Kanterne var også alt for anonyme. Verbic havde svært ved at komme ind i kampen, men havde til tider fint samspil med Thomsen. Det blev dog ikke til ret meget og jeg synes Thomsen overstrålede ham på højrekanten.
    Det har var vel Toutouhs bedste kamp i sæsonen og det siger en del. Af hvad jeg lige kan huske, har han ingen vellykkede offensive aktioner, men han bidrog meget defensivt. Han bakkede dog ikke særlig godt op om Pierre.

    Angriberne er svære at vurdere, da de virkelig var isolerede. Jeg synes dog de havde for mange lette boldtab og når vi endelig havde noget, der kunne minde om et gennembrud, var de offside. Deres presspil var ikke særlig effektivt, men det er nok meget forståeligt, da de ikke havde nogen opbakning.

    Jeg kunne godt tænke mig, at de deltog mere i opspillet og trak mere væk fra deres centrale markeringer, men de kan ikke klandres for det, såfremt det ikke er en del af taktikken.

    Dommeren


    Hvis man troede at vores hold leverede dagens dårligste præstation, så tog man grueligt fejl. Anders Poulsen var fornærmende dårlig, hvilket vi nok skal være glade for i sidste ende. Der var et hav af situationer, han ikke vurderer korrekt. De ’små’ frispark blev dømt efter forgodtbefindende, hvor identiske situationer blev vurderet fuldstændig forskelligt.

    Derudover var der de store situationer, hvor han fejlede. Eriks hjerneblødning kunne sagtens have medført udvisning og det er godt nok lige på grænsen, at vurdere den til blot at være en hensynsløs tackling. Grænsen for unødig stor kraft er i hvert fald høj hos Anders Poulsen og det er blot held, at udfaldet ikke blev mere alvorligt, for selvom Erik ikke rammer med knopperne, ikke har benet hævet og har vilje til at spille bolden, så har han ingen kontrol over sin tackling og den er trods alt med strakt ben og relativ høj fart.

    Det skulle dog blive endnu værre, da Halimi valgte at overfalde Kvist, efter Kvist havde begået frispark i en duel med Pukki. Halimi kommer først med et flyvespark, der ikke rammer, men hvor både Kvist og Halimi vælter. På vej op forsøger Halimi at nikke Kvist en skalde i baghovedet og derefter hiver han fat om halsen på Kvist og vælter ham omkuld. Det er ganske enkelt fuldstændig uacceptabel og voldsom opførsel og skal medføre en udvisning. At dommeren ikke magter dette og i stedet uddeler advarsler til både Kvist og Halimi er en falliterklæring af rang. Bagefter står han gudhjælpemig og forsvarer sin vurdering. Hvis det er grænsen, for hvad der er tilladt i Superligaen, skal vi i hvert fald ud og hente nye spillere – vi kan jo starte rekrutteringen i den nærmeste rockerborg.

    Konklusion

    Kampen vil dog næppe blive husket for det elendige spil eller den dårlige dommerpræstation. Bunden blev for alvor nået, da en flok sinker valgte at gå amok i det 93. minut. Som om spillet på banen ikke var ydmygende nok i sig selv, så følte sinkerne åbenbart et behov for at ydmyge sig selv og klubben yderligere.

    Om ikke andet synes jeg reaktionen fra klubben har været positiv. Den slags opførsel skal ikke accepteres eller forsvares.

  26. De følgende 13 brugere er enige:

  27. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2017
    Indlæg
    1

    Re: Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)

    Jeg har i årevis læst med herinde, uden at kommentere eller have en bruger selv. Men efter at have læst med under denne sæsonstart, er jeg nødt til at kommentere.

    Hvad går der igennem hovederne på alle Jer, som kritiserer Ståle, klubben, systemet? Sådan.. helt seriøst... Hvad går der igennem jeres hoveder?
    Vi, som fans, har fået utallige mesterskaber, utallige oplevelser, været vidne- og medvirkende til at have opbygget et europæisk fort, og så skal Ståle - manden som mere end nogen anden har opbygget dette - ud?! Præcis som mange ytrede sidste gang han skulle genopbygge vores hold.

    Mon ikke I der har denne mening, også er dem der ville have smidt Corner af helvedes til inden han igen blomstrede op og var med til at sikre den mest succesfulde sæson i historien? Mon ikke I også var dem der ville have Delaney smidt på porten i tidernes morgen? Damen ligeså? For at nævne blot et par stykker.

    Det er jo grotesk - tangerende decideret dumt og uintelligent - ikke at have øjne for at der, efter at miste Zanka, Delaney, Cornelius, Ankersen og Falk - halvdelen af et hold!! - vil være en periode hvor spillet ikke er godt. Læg dertil nedadgående formkurver for andre profiler - de kommer altså for alle, på et tidspunkt, og det er ikke mærkeligt at det er nu.
    Vi har været i denne her situation før, og hvem ler sidst, historisk set? Det gør Ståle - sammen med alle os fans, for han skal nok bygge dette hold op til noget stort, også. Det er muligt det kræver indkøb - men så kommer der indkøb.

    PLEASE, stop Jeres tuderi blot fordi vi har smidt et par point i superligaen. Der er spillet 4 sølle kampe og vi har spillet os frem til CL playoff!? Hvis I er de fans I mener I er, så gør det ENESTE der hjælper holdet og klubben: Bak op! Så kan vi evaluere når vi er længere fremme i projektet.


Side 7 af 10 FørsteFørste ... 45678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (11.12.16 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 15.12.16, 22:18
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (13.08.16 kl.18:30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 15.08.16, 10:58
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (12.05.16 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 14.05.16, 11:15
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (18.08.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 19.08.13, 22:35
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - AaB
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 08.05.09, 11:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •