Side 6 af 20 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 293

Emner: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Jeg sidder på det yderst fred- og kedsommelige C9 på ØC - som meget gerne må forblive sådan - og har ikke været på officiel away. Så jeg ved meget lidt om, hvordan det foregår med awaykortet og på sektionen og har derfor et opklarende spørgsmål: Hvis 25-50 psykoer får stanget årelange karantæner ud, er der så noget som helst, der forhindrer dem i at købe billet/låne sæsonkort og så samles på enten Nedre eller Øvre C?

    Jeg mindes aldrig at være blevet grundigt visiteret i mine ti år på ØC.
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Kæft det er dumt! Gad vide hvor længe han bliver?
    Enig. Det er IKKE i FCK's interesse at blive kædet sammen med hooligans, som det sker i Matic' tilfælde. Hvis det jeg har læst står til troende, så er han ikke værdig til at spille i klubben.
    Jeg kunne godt tænke mig at høre hans egen forklaring, for historien om at han kun har mødt den tvivlsomme person en enkelt gang, den er for tynd.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Tja. Billedet i artiklen må naturligvis alene være med til, at sektionen ikke længere kan have et capotårn eller som minimum må capoen selvfølgelig fratages sit hverv fra sektionens side. Man kan ikke fra klubbens side have et tæt samarbejde med en gruppering som åbenlyst tillader en maskeret mand med lys i capotårnet.
    Der er for mig ingen tvivl om at episoden i går bør kalde på seriøs selvransagelse i de grupperinger, der står for stemningen i og omkring capotårnet. Særligt er jeg meget enig i at ham capoen bør [se indad]. Der er ingen grænse for hvor selvhøjtidelig og autoritativ man ønsker at fremstå under sangene i løbet af kampen, men lige så snart der opstod problemer var det pludselig tid til at få en slurk cola og tage en slapper. Håbløs ansvarsfralæggelse når man både har folks umiddelbare opmærksomhed, har overblik fra en platform og kan gøre brug af en megafon. Alt dette giver en et særligt ansvar som der slet ikke blev levet op til. Han vælger endda at krydre "indsatsen" med at starte et 'Kæmp for København'-chant imens urolighederne står på. Det kan ikke forstås som andet end opildnende i den situation.

    Og nu hvor vi er ved ledelse eller mangel på samme. Hvorfor er der ikke en træner, anfører, direktør eller lignende som tager den helt oplagte beslutning at spillerne selvfølgelig ikke skal ud og klappe af fans efter kampen? Om så de brodne kar kun udgør <10% af de fremmødte FCK-fans, er det et HELT forkert signal at man går ud og klapper mod tribunen efter den blamage.
    Sidst redigeret af tobynator : 11.08.17 kl. 10:15 Årsag: Jeg skrev tidligere at capoen burde "være fortid". Det har jeg lige modereret lidt.


  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Og nu hvor vi er ved ledelse eller mangel på samme. Hvorfor er der ikke en træner, anfører, direktør eller lignende som tager den helt oplagte beslutning at spillerne selvfølgelig ikke skal ud og klappe af fans efter kampen? Om så de brodne kar kun udgør <10% af de fremmødte FCK-fans, er det et HELT forkert signal at man går ud og klapper mod tribunen efter den blamage.
    Nu viste TV det ikke, men Kvist klappede vist ikke af fansne - mærkeligt han ikke trak de andre med ud?

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Det er da ingenlunde vores Capo's ansvar at tale folk fra at yde vold på stadion. Hans opgave er at starte sange og opildne tribunen til at synge med, intet andet. Det er fint at være forarget over scenerne efter målet i går, men drop det der fis med at skyde andre en masse ansvar i skoene. Det er ikke hans ansvar, mere end det er dit!
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Kæft det er dumt! Gad vide hvor længe han bliver?
    Det kan ihvertfald konstateres, at Ståle her vil have alletiders mulighed for at skille sig af med Uros, og kan pakke det ind under, at det med værdierne ikke lige spiller.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Seriøst , stop nu lige lidt her.... ligner sgu snart onside .....

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Seriøst , stop nu lige lidt her.... ligner sgu snart onside .....
    Hvis den var møntet på mig. Hvad skal jeg så stoppe med?

    Uros sender da et fuldstændigt forkert signal. Et er hvis han sidder derhjemme og ser lidt video på nettet, men ligefrem at skilte med det. Undskyld mit franske, men så er man altså ikke for klog!

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Vi kan alle blive enige om, at den opførsel vi var vidne til, overhovedet ikke må finde sted og at man virkelig skal sætte hårdt ind imod de skyldige.

    Jeg synes dog det er ekstremt trist, at så mange ønsker en kollektiv afstraffelse. Der var vist omkring 2000 fans på udebaneafsnittet, hvoraf måske 100 ikke har modtaget en opdragelse hjemmefra. Det efterlader 95% der ikke deltog i balladen - hvorfor skal de straffes? Hvad er de skyldige i?

    At fredelige fans ikke kan mobilisere sig og sætte ind overfor psykopaterne finder jeg kun naturligt, især når man hører om hooligans fra Tyskland og rockere.
    At fredelige fans heller ikke stikker, kan jeg også sagtens forstå. Rocker- og hooliganmiljøerne ser ikke særlig venligt på stikkere og personligt gad jeg godt nok ikke, at have et udestående med dem. Men er det virkelig nok til, at de fredelige fans skal straffes på lige fod med psykopaterne?

    At lukke sektion 12 virker da også helt skudt ved siden af. Tribunen har en kapacitet på omkring 4700 og er et stort trækplaster for det yngre segment, der godt kan lide, at være en del af stemningen og atmosfæren. Hvorfor skal 100 personer få lov til at ødelægge det for så mange? Har de ikke allerede ødelagt nok?


  16. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Nu kender jeg ikke ligefrem procedurerne i forhold til at prikke nogen på kontorerne på skulderen og sige "X var med til at lave ballade", men kan det ikke foretages anonymt, så man ikke behøver frygte evt. repressalier fra spaderne?

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes dog det er ekstremt trist, at så mange ønsker en kollektiv afstraffelse. Der var vist omkring 2000 fans på udebaneafsnittet, hvoraf måske 100 ikke har modtaget en opdragelse hjemmefra. Det efterlader 95% der ikke deltog i balladen - hvorfor skal de straffes? Hvad er de skyldige i?
    Handler vel ikke om at ønske, men hvis man ikke kan finde frem til, hvem de individuelle er, og hvis der altid bliver holdt hånden over dem (jeg har for så vidt fuld forståelse for, at det for den enkelte ikke er rart at stikke), så risikerer man jo - ultimativt - kollektiv straf. Sådan er det jo også i andre aspekter af livet. Men ja, lad os håbe, at man finder de skyldige. Hvis de første 20 er fundet, så er man jo godt på vej - stor ros for at handle resolut!

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Handler vel ikke om at ønske, men hvis man ikke kan finde frem til, hvem de individuelle er, og hvis der altid bliver holdt hånden over dem (jeg har for så vidt fuld forståelse for, at det for den enkelte ikke er rart at stikke), så risikerer man jo - ultimativt - kollektiv straf. Sådan er det jo også i andre aspekter af livet.
    I hvilke andre aspekter risikerer man kollektiv straf?

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #88
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    I hvilke andre aspekter risikerer man kollektiv straf?
    I livet generelt? Eller i fck sammenhæng at alle på away skal registrere os (som fik s12 til nærmest at boykotte i sin tid). Alternativet er jo, at man slet intet gør og så kommer man jo aldrig problemet til livs. Men lad s da satse på, at det ikke kommer så langt. Ville jo være fjollet med alle de gode billeder. Parken vil ikke være det samme uden s12.

    (Edit: for en god ordens skyld må det jo trods alt være i den ultimative konsekvens, last option. Der er vi selvfølgelig slet ikke)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #89
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    41

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    http://www.dr.dk/sporten/fodbold/sup...dre-med-intern

    Han stod om nogen midt i orkanens øje, og han kan godt besinde sig og tænke på reelle løsninger (jeg hørte ham også tidligere i radioen, hvor han fik lidt mere taletid, end det er blevet kogt ned til i artiklen), fremfor masse afstraffelse af uskyldige, samt en helt urimelig pålæggelse af ansvar på enkelt personer. Har vi fx ikke set masser af eksempler på, at ballade eller optræk hertil er blevet stoppet af netop sange og positiv stemning, som klubben også selv tidligere har efterlyst? Så måske handlede vores capo netop korrekt ved at ignorere end lille gruppe fremfor det store flertal. Og måske trak personerne folk væk fra politiet for at dæmpe gemytterne, og ikke for at 'befri' dem fra en anholdelse. Personligt stod jeg i den anden ende af tribunen, så jeg ved det naturligvis ikke, men det var klart min opfattelse, da jeg efterfølgende så billederne på tv. At prøve, at lægge ansvaret på medfans, som opførte sig efter bogen, er helt urimeligt. Selv vagterne flygter jo, så kan godt forstå, at Steen var den eneste, som stillede sig imellem...

    Fanklubben har taget afstand, klubben har taget afstand og prøver nu, at finde frem til de, som rent faktisk begik noget strafbart, så som jeg ser det, så har fans og klub begge gjort, hvad der kan gøres på den korte tid, som er gået.

    Lad os nu forsætte det gode forhold klub og fans imellem og fans og fans imellem. Det er efter min bedste overbevisning, den eneste rigtige ting at gøre, og om man vil det eller ej, så går det i store hele også den rigtige vej. Og vi ser fx ikke den helt hjernedøde hærværk, som man fx har set i Slagelse, og utallige andre små klubber, som vi har besøgt gennem tiderne. Til derby er stemningen lidt anderledes, og det skal den også være, men som Steen siger, så skal folk selvfølgelig kende grænserne...

    Edit. Du kan ikke komme på udebane med karantæne, og det er også min opfattelse at vagterne holder øje ved Sektionen, men selvfølgelig er der ikke krav til id eller andet, som ikke findes på resten af stadion. Hvilket jo også ville være urimeligt.
    Sidst redigeret af Forzakbh : 08.08.17 kl. 07:50
    HADER OSTEN

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #90
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Jeg mener også, det vil være både ærgerligt og urimeligt, at det skal gå ud over det store flertal på Sektionen. Derfor prøver jeg lige igen med mit spørgsmål ang. karantæners effektivitet. Det er et helt reelt og ikke retorisk spørgsmål: Hvordan tjekkes folk ved indgangen til henholdsvis Sektionen og på udebane? Vil de folk, der nu får karantæne, blive stoppet ved indgangen, eller vil de stadig kunne snige sig ind?
    Sidst redigeret af Garneren : 07.08.17 kl. 23:59
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 20 FørsteFørste ... 345678916 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adfærd på Brøndby Stadion
    By KUF / AA in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 22.03.07, 21:48
  2. SuperShoppen på Brøndby Stadion
    By FCK_randers in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 13.05.05, 20:38
  3. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 31.08.04, 10:54
  4. Vi har også tosser
    By hrweye in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.11.03, 12:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •