Side 12 af 20 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 293

Emner: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg forstår bare ikke hvorfor folk har så travlt med at skrive når de bliver forarget, når de ikke ved hvad der er op eller ned i en given sag, det vigtigste er åbenbart at råbe med i pøblens kor, uagtet hvordan det måtte påvirke den man hænger ud, altså stadig uden at vide om personen har gjort noget eller ej.

    Debatredaktionen burde skride ind overfor de her personangreb, når nu så mange brugere ikke kan styre sig.
    Skroder, jeg har sådan set meget stor sympati for dit budskab, men jeg vil opfordre dig og andre fra Sektionen, som jævnligt skriver herinde, til at være mere aktive ud i at få ryddet misforståelser af vejen. Gerne profylaktisk.

    Du, og andre på Sektionen, må forstå, at rigtig mange fans her en uge efter fadæsen i brøndby stadig er rystede. Nogle af de negative følelser skyldes givet manglende indsigt. Andre følelser blot et helt andet udgangspunkt for at være fan. Jeg blev klogere, da Ace20 skrev et fint indlæg om den nye Capo, og det bekræftede mig i, at det sikkert ikke er nogen nem opgave at styre Sektionen (Jeg har aldrig troet, at nogen, Capo eller ej, kan styre +50 hooligans i blodrus).

    Jeg er for sjældent på Sektionen og på Away til at have en kvalificeret mening om start af sange, og hvem der er boss på tribunen, men jeg mener, at jeg kan konstatere følgende:

    Da jeg ankom til Parken i lørdags, lidt sent 10 min. før kickoff, hang det omdiskuterede anti-politi banner på Capotårnet. Da jeg kiggede derover igen ca. 10 min. inde i kampen, var banneret blevet udskiftet med et S12-banner. Jeg mener, at jeg, uden indsigt i tribunen, kan konstatere, at ham eller hende der har ansvaret for udsmykning af tårnet før kickoff sammenlignet med ham eller hende, der har ansvaret efter kickoff, har dårlig dømmekraft.

    Om det var Capoen, "første række", CC, Urban Crew/Juniors, Torcida eller en anden gruppe eller en enkelt person har jeg ingen idé om, men klogt var det sgu' ikke. Jeg forventer ikke, at Skroder eller en anden skal kommentere på min konstatering eller afklare noget, men adfærd på Sektionen følges af og bringer følelse op hos medfans på alle andre tribuner.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Ligesom andre undrer jeg mig over hvad det "Imod stadionkarantæner"-banner skulle gøre godt for?

    Man har lige lavet en fælles udmelding hvor hele fanmiljøet tager afstand fra det der skete og så hænger man sådan et banner op?

    Hvad der undrer mig endnu mere er, hvorfor tillader klubben det? Tidligere episoder har da ellers vist, at de ikke er bange for at konfiskere flag, bannere med mere, så hvorfor er der ikke en vagt der piller det ned?


  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    41

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Jeg undrer mig til gengæld over, hvordan et 11(!) år gammelt banner/flag kan skabe så meget postyr.
    Jeg er udmærket klar over, at mange folk, med rette, stadigvæk er fortørnede over episoderne på brøndby stadion, men banneret hang der altså længe før forrige søndag, og i mine øjne er det da først rigtig trist, hvis vi lader en lille gruppes tåbelige opførelse påvirke vores andres gøren og laden. Hvis jeg må tillade mig at lave en lidt bombastisk sammenligning, så skal vi jo også fortsætte med at tage metroen og leve, som vi plejer, selvom medierne bombarderer os med nyheder om terror. Så jeg var faktisk glad, da jeg i lørdags kunne konstatere, at banneret hang, hvor det plejer. Især fordi jeg slet ikke ser det som et banner mod politiet, men derimod mod politivold og frembrusende betjente, som tit eskalerer en situation. Noget, som måske ikke er så stort et problem i dag, som det var da banneret blev lavet for 11(!!!) år siden. Dengang var der jo aldrig styr på et derby eksempelvis. Man oplevede derimod tit, at uskyldige fik en gang med kniplen eller et lille haps af en hund, blot fordi betjentene ikke fik ordenlige ordrer, og derfor stod i hver deres ende af en fredelig gruppe og tæskede løs for, at få folk til at vende om. Eller i Parken, hvor jeg kan huske, at kampklædte betjente prøvede at tvinge folk ud. Problemet var, at portene ikke var åbnet.
    Man må gå ud fra, at ledelsen i politiet også godt kunne se nogle af fejlene, siden taktikken med rå styrke nu er skiftet ud med bløde hatte og flinke betjente. Man må også gå ud fra at betjentene af og til går over deres beføjelser, når man fx tænker på de to masseerstatninger, som der er blevet udbetalt til fans af FCK, hvis vi skal holde det lidt i andedammen. Den sidste af disse erstatninger ligger ikke længere end et par år tilbage, så jeg synes bestemt at banneret, eller rettere flaget, stadigvæk har sin relevans.

    Mht. til sangen imod stadion karantæner, så ved jeg det ikke, men kunne man forestille sig, at nogle måske føler, at der er blevet blevet kastet et lidt for stort net ud? Det er rent gætværk, da jeg ingen anelse har om karantænelægder, eller lignende. Men jeg har da selv undret mig over, at FCK har kunne finde mere end 100 personer. Politiet har mig bekendt ca. 50 politisager, og disse må inkludere alt hærværk og vold. Måske også brud på fyrværkeriloven. Og man må antage af nogle af disse 50 lovbrud er begået af den samme person, men selv hvis man ikke gør det, så er det 50 personer, som det drejer sig om i følge politiet, og der er altså laaang vej op til de +100. Det er, som sagt, rent gætværk, men uanset motivet for sange og bannere, så synes jeg altid, at folk skal kunne ytre sig frit, så må man selv tage stilling til om man er uenig eller ej. Dog skal det selvfølgeligt ikke være irrelevante ting om fx politik, priserne i SuperBrugsen, kom selv med flere eksempler. Men uanset hvor dumt en minimal gruppe måtte opføre sig, så vil jeg aldrig kunne tro, at vi når særlig langt med censur af den brede skare. Jeg er derimod helt enig med Steen (hele Københavns helt, som stillede sig i orkanensøje med sit halstørklæde) i, at langt den bedste måde, hvorpå vi kan undgå lignende episoder, er ved at lære 'de store knægte', som Steen kaldte dem, hvordan man går til fodbold på en ordenlig måde. Selvfølgelig er der muligvis overtrædelser, som er så grove, at man bliver nødt til at holde folk væk i lang tid, men så skal man nok også bare indse, at dette mere vil ske for at undgå, at der vil opstå problemer et bestemt sted (her Parken, eller et andet stadion), end fordi man tror, at det vil løse problemet som sådan. Men dette er en helt anden snak. Jeg ville blot komme med mit syn på det så meget omtalte banner.
    Til sidst vil jeg igen sige, at jeg synes, at vores capo gjorde det rigtige ved at prøve at skabe stemning, på trods af balladen. Klubben har, som tidligere nævnt, også selv efterlyst fokus på den positive stemning ved lignende episoder.
    Om han skulle være gået ned fra tårnet eller ej, når dette blev brugt til affyring af pyroteknik, det vil jeg lade være helt op til ham. Han kan lave lidt plads, så der ikke kan opstå en farlig situation, eller han kan træde væk, så han tydeligt viser, at han tager afstand. Men dette skal 100% være op til den enkelte, og der er forhåbentlig ingen herinde, som mener, at vi skal straffe folk for deres tanker og holdninger, hvis de ikke bryder nogle stadionregler eller dansk lovgivning?!

    Afslutningsvis vil jeg understrege, at jeg på ingen måde bifalder vold og hærværk. Jeg er, som jeg tidligere har nævnt i tråden, lykkelig for, at vi er sluppet af med al den hjernedøde hærværk, som vi fx oplevede i Slagelse på et af vores besøg der.
    Og på samme måde, som jeg ikke har sympati for voldsmænd, så frygter jeg heller ikke, at jeg skulle blive sat i bås med dem. Folk, som kender mig, kender mig forhåbentlig godt nok til, at dette ikke vil ske, og netop derfor har jeg også svært ved at forstå, at så mange andre frygter dette...

    Edit: Det er IKKE mit flag, det kunne måske godt lyde sådan i ovenstående.
    Sidst redigeret af Forzakbh : 14.08.17 kl. 20:07
    HADER OSTEN

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #169
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Information kører vist en hetz på Daniello. Nu kan jeg ikke læse den sidste artikle de har udgivet, men som kedelig kaffe latte drikkende stemningsdræber på Nedre C, må man bare konstatere, at sidst der var meget ballade, der løste det sig ved ansættelsen af Daniello som SLO. At han så er private venner med nogle af de rigtigt hårde drenge, kommer næppe som en overraskelse. Men det er netop det der gør ham egnet til jobbet som SLO, hvilken ham politibetjenten bekræfter, fordi han så har respekt nok i hoolganmiljøet.
    Det virker grundlæggende som om der er nogle (i øvrigt pænt højt profilerede) journalister på Information, der lige har opdaget, hvad fodbold - og fankultur - er. Og så lige mangler at sætte sig helt ind i sagerne. Det siger jo alt, at Daniello storroses af Mogens Lauridsen fra Vestegnens Politi - den mand er ellers historisk set ikke den mest diplomatiske repræsentant for korpset.

    At det var en historie, der fyldte det meste af forsiden af Information er mig fuldkommen ubegribeligt. Der må være sket dramatiske ændringer i den redaktionelle linje derinde.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #170
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Forzakbh Se meddelelser
    Jeg undrer mig til gengæld over, hvordan et 11(!) år gammelt banner/flag kan skabe så meget postyr.
    Det er muligt at banneret er 11 år gammelt, men det vidner altså om at der ikke er alt for meget ilt til hjernen, når man ikke piller det ned, med tanke på udmeldingen fra FCK og begivenhederne ude i betonen.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 15.08.17 kl. 07:38

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #171
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Det er muligt at banneret er 11 år gammelt, men det vidner altså om at der ikke er alt for meget ilt til hjernen, når man ikke piller det ned, med tanke på udmeldingen fra FCK og begivenhederne ude i betonen.
    Det blev jo pillet ned. Kan godt være at dem som satte det op, ikke har haft hjernen helt med sig, men det blev dog ændret. Blandt andet ved hjælp fra vores SLO hold.. Det er det vigtigste i min bog.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  11. #172
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Det blev jo pillet ned. Kan godt være at dem som satte det op, ikke har haft hjernen helt med sig, men det blev dog ændret. Blandt andet ved hjælp fra vores SLO hold.. Det er det vigtigste i min bog.
    Tak Ace20 for endnu et af- og opklarende indlæg. Keep 'em coming.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  13. #173
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Det blev jo pillet ned. Kan godt være at dem som satte det op, ikke har haft hjernen helt med sig, men det blev dog ændret. Blandt andet ved hjælp fra vores SLO hold.. Det er det vigtigste i min bog.
    Jeg så det hænge oppe, langt største delen af første halvleg. Skal ikke kunne svare på, om det så er blevet taget ned til sidst, da jeg ærlig talt ikke kan huske det, så der må jeg tage dine ord for gode varer.

    Det eneste jeg så blive pillet ned, det var det banner der hang på Capo tårnet.

    Hvorom alting er, så er skaden jo også sket. Banneret har været der, uagtet at det måske/måske ikke, blev pillet ned.

    Det sender uomtvisteligt, nogle uheldige signaler, begivenhederne taget i betragtning. Det er blot det jeg siger.

  14. #174
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Jeg så det hænge oppe, langt største delen af første halvleg. Skal ikke kunne svare på, om det så er blevet taget ned til sidst, da jeg ærlig talt ikke kan huske det, så der må jeg tage dine ord for gode varer.

    Det eneste jeg så blive pillet ned, det var det banner der hang på Capo tårnet.

    Hvorom alting er, så er skaden jo også sket. Banneret har været der, uagtet at det måske/måske ikke, blev pillet ned.

    Det sender uomtvisteligt, nogle uheldige signaler, begivenhederne taget i betragtning. Det er blot det jeg siger.
    Og jeg siger at det blev pillet ned igen. Hvilket i den grad er et fint tegn på selvjustits som der efterlyses.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  15. #175
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    4

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Super. To kampe uden tilskuere. Det er fedt at vi har sådan nogle "rigtige" fans der kan arrangere sådan noget på vegne af os andre

    https://www.dbu.dk/Nyheder/2017/Augu...uden_tilskuere

    Jeg vil gerne vide hvor køen starter, for jeg regner da med at dem, som opførte sig som store stærke mænd der kunne slå på politiet, også er voksne nok til at refundere de to billetter vi sæsonkortholdere går glip af.

    I er simpelthen spild af ilt, og jeg håber aldrig at I får lov til at sætte jeres fødder på et stadion igen.

    Zaph42

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #176
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Tak til alle jer idioter derude som nu gør, at jeg ikke kan komme til fodbold.


  18. #177
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    124

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Tak til alle jer idioter derude som nu gør, at jeg ikke kan komme til fodbold.
    Man kan jo håbe at FCK vælger at sende et krav på tabt fortjeneste til de personer som er blevet identificeret, ligesom DBU gjorde ved fodboldtossen
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #178
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Ja, tak for lort. Hvem skriver et åbent brev til F.C. København på vegne af os, der har sæsonkort, og som nu får et forringet produkt? Det må vel kompenseres på en eller anden vis.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #179
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    121

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Jeg synes godt nok timingen i den dom er suspekt. Medierne har i den grad givet den gas med at påvirke disciplinærudvalget. På den anden side forventede jeg en konsekvens for os fans..

    Hvor er det dog trist at det skal komme hertil - det er nok et af de tidspunkter jeg som FCK-fan hænger allermest med skuldrene.. Nok kan straffen synes hård, men hvor er det pinligt hvad der har forsaget den og nu giver anledning til at vi udstilles endnu mere i fodbolddanmark og omegn...

    Håber aldrig at I fjolser viser jeres ansigt på noget stadion igen.. det er der ingen fodboldinteresserede der fortjener.
    Derefter blev nordmanden blandt andet spurgt, hvem der er verdens bedste fodboldspiller, men svaret var ikke som forventet Lionel Messi.
    - Det er han, lød det fra Solbakken og pegede på William Kvist, der også sad med ved pressemødet.

    We haven't won anything. We have beaten a team, we should beat every time.....
    - Ståle, efter sejren over Brøndby (12/08-2018)
    nummer 32's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #180
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Ja, tak for lort. Hvem skriver et åbent brev til F.C. København på vegne af os, der har sæsonkort, og som nu får et forringet produkt? Det må vel kompenseres på en eller anden vis.
    Bødestraf + to af de normalt mest indbringende kampe skal nu spilles uden tilskuere. Rigtig fint at kræve flere penge ud af klubben pga. af en sag, som de ellers har håndteret fuldstændig eksemplarisk. Vi vil som fans ikke sættes i bås med de tåber, men du mener klubben skal?
    Vil altid elske Ståle

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 12 af 20 FørsteFørste ... 29101112131415 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adfærd på Brøndby Stadion
    By KUF / AA in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 22.03.07, 21:48
  2. SuperShoppen på Brøndby Stadion
    By FCK_randers in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 13.05.05, 20:38
  3. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 31.08.04, 10:54
  4. Vi har også tosser
    By hrweye in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.11.03, 12:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •