Side 10 af 20 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 293

Emner: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Meget fint og indsigtsfuldt indlæg: Men hvis der åbenbart ikke er noget alternativt til den nye fyr, så håber jeg eddersparkme, at har har lært noget. På en away som i BIF, så er han jo udadtil lederen for ALLE fans på den tribune, hvilket jo er ALLE FCK fans stor som lille, stemningsmand som hr. og fru Danmark. Her er det sådan set vigtigere, at han holder hovedet koldt end til en kamp i Parken, hvor han "kun" repræsenterer stemningssegmentet. Det kræver tydeligvis lidt under studenterhuen at stå der - det viste manden ikke ligefrem hele søndagen bla når man i landets aviser ser billeder af ham sammen med en maskeres lys-idiot i tårnet.
    Jeg bliver altså nød til at komme med en indvending her.
    En capo er altså kun en 'stemnings'leder. Han er ikke leder for hr. og fru Danmark, men for at koordinere den vokalmæssige opbakning. Herudover har han, via sin megafon eller lign, en rolle i udførslen af visse tiffer, hvor der er behov for stor koordination. At Ace og i særdeleshed Nøhr har taget yderligere 'roller' på sig igennem længere perioder også udenfor tårnet er altså IKKE noget der umiddelbart kan forventes af en frivillig capo. Det er en autoritet (hvis man kan kalde det dét), der udvikler sig med tiden.
    Og det er fandens uheldigt for den nye, at der allerede nu ses skævt til ham fordi han stod i tårnet netop i søndags...

    Ift. den konkrete beskyldning om at det ikke er studenterhuen der trykker så må jeg spørge, hvor harmen har været ved tidligere capoer der har 'tilladt' det samme? (Fx https://www.fckfc.dk/sites/default/f...avn/ak9079.jpg )
    Ikke fordi jeg bebrejder hverken Nøhr eller den nye, at de 'tillader det'. Jeg skulle saftsuseme heller ikke begive mig i kast med en større diskussion med en person der står med et +800 grader varmt nødblus ca 50 cm fra mig...

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Jeg bliver altså nød til at komme med en indvending her.
    En capo er altså kun en 'stemnings'leder. Han er ikke leder for hr. og fru Danmark, men for at koordinere den vokalmæssige opbakning. Herudover har han, via sin megafon eller lign, en rolle i udførslen af visse tiffer, hvor der er behov for stor koordination. At Ace og i særdeleshed Nøhr har taget yderligere 'roller' på sig igennem længere perioder også udenfor tårnet er altså IKKE noget der umiddelbart kan forventes af en frivillig capo. Det er en autoritet (hvis man kan kalde det dét), der udvikler sig med tiden.
    Leder er måske ikke det rigtige ord at bruge. Måske repræsentant er et bedre ord. Som "Claudmir Fanatic" skriver, så er det største fokus fra kamera osv jo netop på ham, så derfor er hans opførsel vigtigere end nogen andens på tribunen.

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Og det er fandens uheldigt for den nye, at der allerede nu ses skævt til ham fordi han stod i tårnet netop i søndags...
    Jeg ser ikke skævt til ham, fordi han stod i tårnet. Jeg ser skævt til ham, fordi han traf nogle yderst uheldige beslutninger.

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Ift. den konkrete beskyldning om at det ikke er studenterhuen der trykker så må jeg spørge, hvor harmen har været ved tidligere capoer der har 'tilladt' det samme? (Fx https://www.fckfc.dk/sites/default/f...avn/ak9079.jpg )
    Det er ikke noget jeg har lagt mærke til, så derfor den manglende harme. Jeg kan love dig for, at min harme ville have været mindst lige så stor, hvis det havde været en af de tidligere og mere rutinerede capos. Men nu var det jo lige ham her, som var helt centralt på et kæmpe billede i den første artikel jeg så.


    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Ikke fordi jeg bebrejder hverken Nøhr eller den nye, at de 'tillader det'. Jeg skulle saftsuseme heller ikke begive mig i kast med en større diskussion med en person der står med et +800 grader varmt nødblus ca 50 cm fra mig...
    Hvis man ikke kan holde en mad væk fra tårnet (hvilket jeg tvivler ualmindelig meget på - respekten virker til at være stor om det tårn), ja så vil en naturlig reaktion selvfølgelig være selv at kravle ned og lade fjolset være ansvarlig for den tabte stemning. Forøvrigt troede jeg, at holdningen fra (hovedparten af) stemningssegmentet er, at disse lys overhovedet ikke udgør en sikkerhedsrisiko. For hvis det er så farligt, som du giver udtryk for, så forstår jeg da ikke at man åbenlyst afholder den ene lys-"tifo" efter den anden.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Jeg skulle saftsuseme heller ikke begive mig i kast med en større diskussion med en person der står med et +800 grader varmt nødblus ca 50 cm fra mig...
    Lige det her, er jo et sjovt citat.. det er jo netop det vi, som ikke er for pyro tvinges til på samtlige udebaner. Har stemningsfolket (du?) nogensinde overvejet det? Kunne man fremover nøjes med det pyro'sjov' i kernen foran, så vi - altså os - som gerne bare vil se bold, og nogle gange måske synge med på en sang eller to slipper for et +800 grader varmt nødblus ca 50 cm fra os?

    Jeg spørg blot.


  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Leder er måske ikke det rigtige ord at bruge. Måske repræsentant er et bedre ord. Som "Claudmir Fanatic" skriver, så er det største fokus fra kamera osv jo netop på ham, så derfor er hans opførsel vigtigere end nogen andens på tribunen.
    Men her er han altså stadigvæk ikke repræsentant for hr. og fru Danmark. Der er et større fokus på ham fordi han visuelt er placeret anderledes og har en "rekvisit", der giver gode billeder. Det at han har en megafon gør ham ikke alene til leder eller repræsentant for hele den Københavnske fanskare.
    Jeg siger ikke, at det ikke har været sådan tidligere. Men selvom Ace og Nøhr valgte den indstilling til "hvervet" (eller de fik den over årene) gør ikke at "funktionen" som capo medfører det ansvar.
    Det er dét jeg forsøger at anfægte i denne her diskussion. Det ser ud til, at der laves en slutning om, at caporollen er lig de persontræk, som Ace og Nøhr bl.a. udtrykte på tribunen. Bl.a. at påtage sig et større ansvar for mange andre ting, der IKKE er relateret til den vokale opbakning.
    Jeg siger ikke, at den nye ikke også kommer til det - på et tidspunkt. Men det er altså ikke noget der er en del af "capo" tjansen i sig selv.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ser ikke skævt til ham, fordi han stod i tårnet. Jeg ser skævt til ham, fordi han traf nogle yderst uheldige beslutninger.
    Og her læser du mit indlæg, som fanden læser bibelen.
    Jeg skriver, at uanset hvem der havde stået i tårnet ville der have været ting at udsætte på beslutningerne. Om han ligefrem var gået ned og lagt sig i mellem ville det kunne have været en "uheldig beslutning" idét hans indsats kunne have været med til at puste yderligere til "ilden" på tribunen... Vi har tidligere set, hvordan alt fokus fra tribunen kan rettes mod den slags episoder, som Ace også beskriver det.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man ikke kan holde en mad væk fra tårnet (hvilket jeg tvivler ualmindelig meget på - respekten virker til at være stor om det tårn), ja så vil en naturlig reaktion selvfølgelig være selv at kravle ned og lade fjolset være ansvarlig for den tabte stemning.
    Og her havde det været en falliterklæring i manges øjne, at lade nogle diktere hvornår man kan synge og hvornår man ikke kan. Det havde jo i lige så høj grad været hans ansvar... Såeee.. Pest eller kolera?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt troede jeg, at holdningen fra (hovedparten af) stemningssegmentet er, at disse lys overhovedet ikke udgør en sikkerhedsrisiko. For hvis det er så farligt, som du giver udtryk for, så forstår jeg da ikke at man åbenlyst afholder den ene lys-"tifo" efter den anden.
    Den holdning bunder i to antagelser:
    1. At individet der anvender det kan håndtere det
    2. At individer IKKE bliver generet under udførslen.

    Så at starte en diskussion under affyringen er uanset "segmentet" en dårlig idé.


    Umiddelbart kan jeg da godt se, at jeg skulle have udtrykt mig markant klarere, hvis meningen med mit indlæg er blevet forvansket så meget.
    Derfor håber jeg, at disse svar kan nuancere det en anelse.



    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Lige det her, er jo et sjovt citat.. det er jo netop det vi, som ikke er for pyro tvinges til på samtlige udebaner. Har stemningsfolket (du?) nogensinde overvejet det? Kunne man fremover nøjes med det pyro'sjov' i kernen foran, så vi - altså os - som gerne bare vil se bold, og nogle gange måske synge med på en sang eller to slipper for et +800 grader varmt nødblus ca 50 cm fra os?

    Jeg spørg blot.
    Og citatet skal læses i sin helhed. Det er rigtig ærgerligt, at cutte selve "meningen" ud af det.
    Jeg har forsøgt at nuancere i mit svar til K@sper, hvad jeg tænker om sagen.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Jeg har tidligere i denne tråd rejst en kritik af den måde capo agerede på i søndags. Den kritik står jeg ved (omend lidt modereret), og jeg mener bestemt at der er flere ting som bør adresseres i stemningsmiljøet i denne sammenhæng.

    Samtidig synes jeg dog nu at fokus her i tråden er lige lovlig meget rettet mod capo som enkeltperson. Det er selvfølgelig udtryk for at alle andre er mere 'anonyme' på tribunen, og at han derfor er udsat og nem at diskutere. Men det er stadig værd at huske at han langt langt fra var centrum eller udgangspunkt for balladen.

    Jeg stiller mig totalt uforstående over for at folk seriøst kan mene at capo udelukkende spiller en rolle ift at sætte nogle sange i gang. Det bliver vi måske ikke enige om her. Men det rejser et reelt spørgsmål for mig som udenforstående: På hvilket mandat står man på den platform? Er man udvalgt fra en bestemt fanfraktion? Eller er det en diskussion, der tages i det brede S12-miljø? (og i så fald: hvorfor er det kun angående i søndags at S12 ikke kan komme med en samlet udmelding når man kan i alle mulige andre sammenhænge?)

    For mig giver alt dette i et lidt bredere perspektiv dog anledning til at undre mig over hvordan balladen er blevet diskuteret i ugens løb. Jeg tror alle vi er meget glade for at klubben så hurtigt har identificeret så mange. Det er både rigtigt og i øvrigt rimelig imponerende. Samtidig er det dog også ganske belejligt. Nu er balladen udført af individer og samtidig kan man i medierne tale lidt om tyskere, rockere og den slags. Væk er gruppedynamikker, strukturer og fanfraktioner med usunde kulturer og sketchy bekendskaber. Som sagt: Meget belejligt. Men hvis man stod på stadion (og dette bekræftes i øvrigt af fotos og video) er man jo ikke i tvivl om at balladen ikke kun blev udført af disse fremmedelementer eller traditionelle hooligans. Der blev bestemt også gået til den af folk fra det stemningsmiljø som klubben har et mere end tæt forhold til (når billedmaterialet er så rigeligt ser jeg det ikke som min opgave at angive folk der kan identificeres, men når han nu er maskeret kan jeg jo godt nævne fyren i den langærmede FCK-trøje som bare ét eksempel). Hvordan forholder de organiserede fans sig til dette? Hvordan forholder klubben sig til dette? Det mangler jeg stadig svar på.

    Når jeg føler at jeg skyldes nogle svar er det dels fordi det helt lavpraktisk går ud over mig - det er mig der skal stå lænegre tid i køen når folk skal storme tribunen før kamp, det er mig der risikerer at miste tilskuerrettigheder som følge af balladen og det er mig der i 1landen udstrækning udsættes for en risiko. Langt vigtigtere er dog det tab man lider som 'almindelig' FCK-fans i en bredere sammenhæng. Jeg har i efterhånden flere år lunet mig ved at vi havde en 'moralsk upper hand' i forhold til Brøndbys fans når de for eksempel hoppede rundt ude på spillertunellen, kastede med rotter eller hvad de nu har fundet på. Denne fordel er nu væk, og man skal "leve med" at blive sat i bås med dem som alle har set gå amok på Brøndby Stadion.

    Jeg er faktisk ikke ude på at der bare skal straffes, slås ned og placeres individuelt ansvar. Tværtimod, får jeg faktisk ikke specielt ondt i røven af lidt ballade uden personskade (knytnæveslaget mod vagten var for mig klart det mest grænseoverskridende). Men hvis vi bare straffer nogle individer og dukker os for de større diskussioner, står jeg både undrende og lidt skuffet tilbage. Det er hykleriet jeg reagerer på. Netop derfor gider jeg ikke blive spist af med den Emil Bakkendorff'ske udmelding, der kom fra klubben i onsdags. Fair nok at jeg som uorganiseret individ ikke er inviteret eller repræsenteret, men af ovenfor nævnte årsager mener jeg faktisk at der er behov for nogle lidt mere substantielle overvejelser og udmeldinger som bør deles bredt.

    Og så var balladen i øvrigt åbenbart ikke værre end at den tre dage senere kunne omsættes til en reklame for øget omsætning i billetboderne...


  9. #141
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    http://www.bt.dk/superligaen/medie-f...dende-hooligan

    Overskriften siger det meste.. suk :(

  10. #142
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion


  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Sikke en tynd omgang, clickjagende, sensations journalistik.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  12. #144
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://www.bt.dk/superligaen/medie-f...dende-hooligan

    Overskriften siger det meste.. suk :(
    Men artiklen forklarer det hele.

    "Det er en del af fankoordinatorens job også at holde kontakt til mere ekstreme fans.", "Men jeg liker dem ikke, fordi de er hooligans, men fordi det er nogle mennesker, jeg kender og holder af" og "Mogens Lauridsen fra Københavns Vestegns Politi kender Daniell Askholm fra håndteringen af højrisikokampene mellem FCK og BØF og har flere gange med held samarbejdet med ham for at forebygge ballade."

    Smart er det næppe, men mere er der ikke i det.


  13. #145
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Men artiklen forklarer det hele.

    "Det er en del af fankoordinatorens job også at holde kontakt til mere ekstreme fans.", "Men jeg liker dem ikke, fordi de er hooligans, men fordi det er nogle mennesker, jeg kender og holder af" og "Mogens Lauridsen fra Københavns Vestegns Politi kender Daniell Askholm fra håndteringen af højrisikokampene mellem FCK og BØF og har flere gange med held samarbejdet med ham for at forebygge ballade."

    Smart er det næppe, men mere er der ikke i det.
    Det er vel et meget godt billede på hvor meget der er brug for selvjustits (i det aktive miljø) , når man liker hooligan billeder fordi dem på billederne er flinke fyre..

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #146
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Information kører vist en hetz på Daniello. Nu kan jeg ikke læse den sidste artikle de har udgivet, men som kedelig kaffe latte drikkende stemningsdræber på Nedre C, må man bare konstatere, at sidst der var meget ballade, der løste det sig ved ansættelsen af Daniello som SLO. At han så er private venner med nogle af de rigtigt hårde drenge, kommer næppe som en overraskelse. Men det er netop det der gør ham egnet til jobbet som SLO, hvilken ham politibetjenten bekræfter, fordi han så har respekt nok i hoolganmiljøet.


  16. #147
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Information kører vist en hetz på Daniello. Nu kan jeg ikke læse den sidste artikle de har udgivet, men som kedelig kaffe latte drikkende stemningsdræber på Nedre C, må man bare konstatere, at sidst der var meget ballade, der løste det sig ved ansættelsen af Daniello som SLO. At han så er private venner med nogle af de rigtigt hårde drenge, kommer næppe som en overraskelse. Men det er netop det der gør ham egnet til jobbet som SLO, hvilken ham politibetjenten bekræfter, fordi han så har respekt nok i hoolganmiljøet.
    Nu har jeg lige læst artiklen i Information. Og jeg må sige at artiklen i dens hele form, giver et noget mere nuanceret billede. Jes Mortensen forklarer det egentlig meget godt. Hellere have Daniells hænder i bolledejen, end slet ikke at røre ved den. Man kan jo ikke bare lukke øjnene og håbe på det bedste. Derudover taler Daniell åbent omkring, at han tidligere har været med i nogle ting.


  17. #148
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Nu har jeg lige læst artiklen i Information. Og jeg må sige at artiklen i dens hele form, giver et noget mere nuanceret billede. Jes Mortensen forklarer det egentlig meget godt. Hellere have Daniells hænder i bolledejen, end slet ikke at røre ved den. Man kan jo ikke bare lukke øjnene og håbe på det bedste. Derudover taler Daniell åbent omkring, at han tidligere har været med i nogle ting.

  18. #149
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Mærkelig artikel....
    Men man kan læse noget mellem linierne !
    Det er kun facts der bliver listet op, men der er vel mere end det ?!?
    Klubbens slo hænger ud med rockere og hooligans.....
    Dét er det jo som sådan ikke noget forgjort i, men alligevel ?
    Det er sgu da ikke den slags mennesker vi skal ligge i ske med !?!
    Jeg nægter at tro at ret mange kommer til fodbold for at lave ballade og slås....
    Jeg personligt syntes ikke at slo'ens job er at være venner med de mest hardcore, jeg syntes det ville klæde ham at tage afstand!
    Og i stedet få sig nogle venner bland dem der synger, gir gas og laver lidt røg !

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #150
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Far til 4 Se meddelelser
    Mærkelig artikel....
    Men man kan læse noget mellem linierne !
    Det er kun facts der bliver listet op, men der er vel mere end det ?!?
    Klubbens slo hænger ud med rockere og hooligans.....
    Dét er det jo som sådan ikke noget forgjort i, men alligevel ?
    Det er sgu da ikke den slags mennesker vi skal ligge i ske med !?!
    Jeg nægter at tro at ret mange kommer til fodbold for at lave ballade og slås....
    Jeg personligt syntes ikke at slo'ens job er at være venner med de mest hardcore, jeg syntes det ville klæde ham at tage afstand!
    Og i stedet få sig nogle venner bland dem der synger, gir gas og laver lidt røg !
    Jeg tror at dialogen vil komme lidt dårligt fra start, hvis man forestiller sig at en eller anden spejderleder, hvis fritidsinteresser ellers omhandler søndagsskole, kaffe med svigermekanikken og goe gamle Århusvittigheder, skal danne bro til de mere voldsparate elementer i fanskaren.
    Sidst redigeret af Dingo : 12.08.17 kl. 16:24
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


Side 10 af 20 FørsteFørste ... 78910111213 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adfærd på Brøndby Stadion
    By KUF / AA in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 22.03.07, 21:48
  2. SuperShoppen på Brøndby Stadion
    By FCK_randers in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 13.05.05, 20:38
  3. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 31.08.04, 10:54
  4. Vi har også tosser
    By hrweye in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.11.03, 12:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •