Side 4 af 20 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 293

Emner: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Altid noget FCK allerede har fået identificeret 20 personer, som har fået meget lange til livsvarige karantæner.
    Det er åbenbart ikke så svært, som Brøndby ved tidligere lejligheder har gjort det til, selv når deres fans har stået uden maske og med markante tatoveringer i ansigtet og øvrige synlige steder.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Fissan Se meddelelser
    Hvorfor ikke? Det virkede fint da man i sin tid indførte away kortet, og praktisk talt lukkede sektionen. Det har haft en præventiv effekt i små 5-6 år. Desværre er udviklingen nu gået den anden vej på sektionen, så det er åbenbart nødvendigt, engang imellem.
    Fordi der står en masse på Sektionen, der nul har med det her er at gøre. Det burde da være indlysende. Desuden er der altså en helt lang række andre grunde til, at det er blevet mere roligt de senere år. Det er altså ikke bare fordi tribunen var lukket engang.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Fissan Se meddelelser
    Hvorfor ikke? Det virkede fint da man i sin tid indførte away kortet, og praktisk talt lukkede sektionen. Det har haft en præventiv effekt i små 5-6 år. Desværre er udviklingen nu gået den anden vej på sektionen, så det er åbenbart nødvendigt, engang imellem.
    Jeg tror du skal læse lidt op på begrebet kausalitet. Det der grænser til det dummeste, jeg nogensinde har hørt.

    Sektionen har i den grad været med til at skabe fantastiske rammer for fanmiljøet i København. Det kan og skal en flok amøber på Brøndby Stadion ikke ændre på. At give Sektionen, som i øvrigt består af mange mindre fraktioner, skylden for de pinlige scener i går, er fuldkommen latterligt. Så lad os lukke den diskussion nu, tak.


  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    174

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Jeg tror du skal læse lidt op på begrebet kausalitet. Det der grænser til det dummeste, jeg nogensinde har hørt.

    Sektionen har i den grad været med til at skabe fantastiske rammer for fanmiljøet i København. Det kan og skal en flok amøber på Brøndby Stadion ikke ændre på. At give Sektionen, som i øvrigt består af mange mindre fraktioner, skylden for de pinlige scener i går, er fuldkommen latterligt. Så lad os lukke den diskussion nu, tak.
    Det er ikke en enkelt stående episode, man så det også til pokal finalen. Man bruger sektionen som en base til de her individer, og der må simpelthen noget selvjustist til på den tribune. Da det åbenbart er ikke eksisterende i øjeblikket, må de hjælpes på vej. Jeg er sådan set ligeglad med om det går udover en masse mennesker, det kan jeg ikke tage mig af når vi ser situationer som den igår, igen. Pædagogik hjælper åbenlyst ikke.

    Du kan, som øvrige debattører, heller ikke bilde mig ind, at dem som har noget at sige på sektionen ikke ved hvem disse personer er. Men der hersker en "vi stikker ikke" taber mentalitet på den tribune, også længe man ikke selv vil rydde op, må man som sagt tideligere, hjælpes på vej.
    "Copenhagen have one of the best homefans in europe, and there hooligans was crazy when we were in copenhagen. When they got a throw in, the fans got mental, when they won a tackle it sound like a goal was scored, great team great fans."
    - En imponeret fan fra Grækenland.
    Fissan's Avatar

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Fissan Se meddelelser
    Du kan, som øvrige debattører, heller ikke bilde mig ind, at dem som har noget at sige på sektionen ikke ved hvem disse personer er. Men der hersker en "vi stikker ikke" taber mentalitet på den tribune, også længe man ikke selv vil rydde op, må man som sagt tideligere, hjælpes på vej.
    Bare sådan af ren nysgerrighed, hvad tror du der sker, hvis man angiver disse personer?
    Kender du, eller genkender du dem, er der også en temmelig stor sandsynlighed for at de kender dig (eller kan finde frem til dig på ca. 3 sekunder).
    Personligt havde jeg aldrig nogensinde sat min egen sikkerhed over styr, eller for den sags skyld muligheden for at gå til fodbold, fordi andre mener det er det rigtige at gøre.
    Der er godt nok nemt at klandre andre for en tabermentalitet, når man ikke selv skal hænge på de konsekvenser der følger med.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Bare sådan af ren nysgerrighed, hvad tror du der sker, hvis man angiver disse personer?
    Kender du, eller genkender du dem, er der også en temmelig stor sandsynlighed for at de kender dig (eller kan finde frem til dig på ca. 3 sekunder).
    Personligt havde jeg aldrig nogensinde sat min egen sikkerhed over styr, eller for den sags skyld muligheden for at gå til fodbold, fordi andre mener det er det rigtige at gøre.
    Der er godt nok nemt at klandre andre for en tabermentalitet, når man ikke selv skal hænge på de konsekvenser der følger med.
    Så vi må bare accepteren episoder som i går? Alternativet må være at lukke sektionen. Man kan ikke blæse og have mel i munden samtidig. Der må og skal ryddes op, så alle de gode og stærke kræfter kan stå i fred, men de må jo selv hjælpe til.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    http://www.bt.dk/superligaen/pape-si...e-for-politiet

    Bliver spændende at se hvordan de vil håndhæve karantænerne, evt med en tatovering hvor der står voldspsykopat i panden af dem...

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Så vi må bare accepteren episoder som i går? Alternativet må være at lukke sektionen. Man kan ikke blæse og have mel i munden samtidig. Der må og skal ryddes op, så alle de gode og stærke kræfter kan stå i fred, men de må jo selv hjælpe til.
    Hvem taler om at acceptere det?
    Jeg går ud fra at vi har en kompetent sikkerhedschef, vagter, politi, samt omkring en fantasilliard kameraer der kan bruges til at finde de skyldige og det uden at fredelige fans skal udsætte sig selv for den risiko det er at skulle blande sig.
    ... og nåh ja, hold nu op med at ville lukke sektionen hver gang der har været en episode. Der har været ballade til de her kampe siden tidernes morgen, det lukkede vi jo heller ikke Nedre C af.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Hvem taler om at acceptere det?
    Jeg går ud fra at vi har en kompetent sikkerhedschef, vagter, politi, samt omkring en fantasilliard kameraer der kan bruges til at finde de skyldige og det uden at fredelige fans skal udsætte sig selv for den risiko det er at skulle blande sig.
    ... og nåh ja, hold nu op med at ville lukke sektionen hver gang der har været en episode. Der har været ballade til de her kampe siden tidernes morgen, det lukkede vi jo heller ikke Nedre C af.
    Jeg reagerer på, at man åbenbart mener, at sektionen ikke kan gøre noget for at komme det her til livs - man kunne jo hjælpe den kompetente sikkerhedschef, de komeptente vagter og det kompetente politi lidt på vej, ikke? Og det går jo i og for sig kun udover dem (jer?) selv - den ultimative konsekvens ER jo, at sektionen bliver lukket. Det har vi set Hørsholt være villig til at gøre før. Det ville jeg da personligt være ret ked af, for jeg synes, der gøres et fantastisk stykke arbejde, men det er jo svært for FCK at samarbejde, hvis der ikke siges kollektivt fra... det er heldigvis også mit indtryk, at der bliver det.

    Og ja, der har da været ballade på nedre c før, men det er der jo trods alt ikke mere. Så det er vist sagen irrelevant.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg reagerer på, at man åbenbart mener, at sektionen ikke kan gøre noget for at komme det her til livs - man kunne jo hjælpe den kompetente sikkerhedschef, de komeptente vagter og det kompetente politi lidt på vej, ikke? Og det går jo i og for sig kun udover dem (jer?) selv - den ultimative konsekvens ER jo, at sektionen bliver lukket. Det har vi set Hørsholt være villig til at gøre før. Det ville jeg da personligt være ret ked af, for jeg synes, der gøres et fantastisk stykke arbejde, men det er jo svært for FCK at samarbejde, hvis der ikke siges kollektivt fra... det er heldigvis også mit indtryk, at der bliver det.

    Og ja, der har da været ballade på nedre c før, men det er der jo trods alt ikke mere. Så det er vist sagen irrelevant.
    Og jeg reagerer på at folk der sidder hjemme i sofaen og skammer sig, mener at deres fredelige medfans skal tage den store risiko der følger med ved at angive disse personer, når det absolut ingen konsekvens har for dem selv.
    Spørg dig selv - ville du være villig til det?

    Uanset hvad kommer vi næppe videre og må vist bare være enige om at være uenige.
    Lukker man sektionen må det jo være sådan, så lever jeg gerne med min "tabermentalitet", som andre her i tråden beskylder mig (og andre) for at have.
    Sidst redigeret af Bubbibjørnen : 07.08.17 kl. 18:40

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Jeg synes personligt at stikker-ideen er fortænkt. Det tør man ikke, og det kan man heller ikke klandre folk på sektionen. Til gengæld, kunne en kollektiv protest være vejen frem. Ved ballad bør de to tilhængere med halstørklædet fra i går ikke stå alene. Stod der 1800 eller 18000 og råbte stop, så ville det være den fredelige tilhængers måde at udpensle overfor narhattene, at de står alene, at vi afskyr deres handlinger og at de ikke er velkomne. Der form for fredelig handling tror jeg på vil virke. Desuden ville jeg gerne se 50 steroide-tåber gå op mod en horde af vrede men fredelige fans. Det ville skræmme dem noget så grusomt.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Og jeg reagerer på at folk der sidder hjemme i sofaen og skammer sig, mener at deres fredelige medfans skal tage den store risiko der følger med ved at angive disse personer, når det absolut ingen konsekvens har for dem selv.
    Spørg dig selv - ville du være villig til det?
    Næh, jeg har da for længe tid siden truffet den beslutning, at jeg kun sjældent gider at tage på Brøndby-away (eller away ture i det hele taget). Kampens udfald betyder jo, om man skal være bange på tribunen eller først udenfor.

    Hvis du ikke vil angive folk, du kender, så fint nok, men så skal man jo også være indstillet på, at straffen kan blive kollektiv. Det kan vel ikke undre? Og jeg ville da personligt blive ked af, at 50 mand skal ødelægge sektionen, som jo gør et fantastisk stykke arbejde. Jeg kender desværre ikke de her folk selv, så jeg har svært ved at hjælpe.

    Og man bør måske ærligt talt også rydde lidt op i sin vennekreds, hvis man til daglig hygger sig med folk, der synes, at det er helt fint at fyre romerlys af mod familietribuner, slå politiet med faner osv. Måske er jeg gammel og konservativ :-)

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Og jeg reagerer på at folk der sidder hjemme i sofaen og skammer sig, mener at deres fredelige medfans skal tage den store risiko der følger med ved at angive disse personer, når det absolut ingen konsekvens har for dem selv.
    Spørg dig selv - ville du være villig til det?

    Uanset hvad kommer vi næppe videre og må vist bare være enige om at være uenige.
    Lukker man sektionen må det jo være sådan, så lever jeg gerne med min "tabermentalitet", som andre her i tråden beskylder mig (og andre) for at have.



    .
    Jeg kan sagtens forstå dine holdning og "frygt" ved at angive visse personer på tribunen. Men du og andre må også forstå frustrationen fra fans udenfor sektionen over det, der ligner en blåstempling af stort set hvad som helst. For os udeforstående ligner det jo i den grad, at man holder hånden over folk der laver ballade og hærværk,og til tider jo nærmest skjuler disse, hvis vagter en sjældent gang forsøger at få fat i nogen. Det er muligt at vi/jeg tager helt fejl, men det er jo sådan det ser ud nærmest hver gang. Folk laver et eller andet lort og smutter tilbage til gutterne i sektionen, som om intet er sket. Seneste eksempel var vel under mesterskabsfejringerne, hvor flere fra sektionen ikke kunne holde sig på tribunen og nærmest kom i klammeri med kontrollører nede ved målet. Hvorfor disse blot lukkes ind på tribunen igen af vagterne, og hvorfor de bare accepteres på sektionen bagefter, fatter jeg absolut intet af. Jeg er i hvert fald træt af dette lefleri fra klubbens side, hvor man ser igennem fingre med "mindre" problematikker, fordi man er så desperate for at tækkes netop sektionen. Klubben bør få nogle nosser og smide sådanne folk ud af stadion som absolut minimum.
    Det er bestemt muligt, at voldsmændene fra søndag ikke har ret meget med sektionen at gøre (det ved jeg absolut intet om), men det har det utal af maskerede personer som så ofte på aways (og hver gang i Brøndby) står maskeret og fyrer lys af. Eller det utal af mennesker som overklistrer byer, biler, stilte osv til med S12-stickers, når man er på besøg. Alt dette virker ude fra som en helt acceptabel adfærd på sektionen, og bl.a. sådanne ting for mig til op i det røde felt. Når man så ser maskerede mennesker slås med politiet, så er det nok meget menneskeligt at pege på lige netop sektionen som værende delvis ansvarlig for denne udvikling. For hvor går grænsen for acceptabel opførsel? Sektionen har jo tydeligvis ikke samme grænse som stadionregler og regler generelt i samfundet foreskriver, og netop klubbens fuldstændig ligegyldighed overfor disse ting har længe naget mig. Men ok, jeg er også bare et gammelt surt røvhul, som sikker blot ikke forstår dagens måde at gå til bold på.

    Jeg er med på, at det næppe hjælper noget at lukke sektionen. På den måde straffer men en masse uskyldige mennesker og flytter sikkert bare problemerne andre steder hen. Men det vil virkelig klæde sektionen ud ad til at vise, at man vil gøre noget ved problemerne. Få dog stoppet maskering (eller i det mindste forsøg at gøre det), få stoppet ulovligt lys på aways, fortæl dog de unge at man ikke klistrer stickers på andre folks egendele osv. Og når nogen udefra laver ballade, så vis dog at man som gruppe tager afstand. Lad være med at fortsætte med at opildne en stemning fra Capotårnet, når folk slås lige ved siden af. Lad være med at have en anti-politi banner hængende (eller hvad der nu var billeder af her et sted). Flyt jer dog fra de personer, som laver ballade, tag afstand fra dem. Så kan de da ikke være svære at finde bagefter.

    Under alle omstændigheder så er der frustrationer i begge lejre. En ting er dog sikkert, og det er, at der bør ske noget drastisk, for nogle segmenter i stemningsafsnittet ser (i hvert fald fra min stol) ud til at være drejet hen imod noget ganske ubehageligt. Vi så det søndag, men måske endnu mere i pokalfinalen, som jeg egentlig finder tæt på at være endnu værre. Den måde der blev spillet op til ballade og især kastet med kanonslag mod politi og vagter var på et niveau, som burde koste år bag tremmer.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Idioterne står under 1 meter og slår efter betjentene, hvorfor i alverden bruger betjentene ikke pebberspray???

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Til de 50 tosser på Brøndby Stadion

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Og man bør måske ærligt talt også rydde lidt op i sin vennekreds, hvis man til daglig hygger sig med folk, der synes, at det er helt fint at fyre romerlys af mod familietribuner, slå politiet med faner osv. Måske er jeg gammel og konservativ :-)
    ... og så burde du måske passe lidt på med fordommene.
    Efter 15 år som temmelig aktiv fan, skulle det være muligt at kunne genkende folk uden at "hygge" sig med dem til daglig.
    Men det kan måske være svært at forstå hvis man altid holder sig væk ;)

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 4 af 20 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adfærd på Brøndby Stadion
    By KUF / AA in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 22.03.07, 21:48
  2. SuperShoppen på Brøndby Stadion
    By FCK_randers in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 13.05.05, 20:38
  3. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 31.08.04, 10:54
  4. Vi har også tosser
    By hrweye in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.11.03, 12:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •