Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
130. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr og samlet avancement!

    9 6.92%
  • FC København Sejr, men samlet nederlag!

    0 0%
  • Uafgjort og samlet avancement!

    45 34.62%
  • Uafgjort og samlet nederlag!

    8 6.15%
  • Qarabag FK Sejr, men avancement til KBH!

    13 10.00%
  • Qarabag FK Sejr og samlet nederlag til KBH!

    55 42.31%
Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 132

Emner: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Apr 2015
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Én af mange ting som jeg ikke forstår vedrørende vores nuværede taktik, er hvorfor man hele tiden forfalder til lange udspark, når vi ingen dueller vinder? Jeg synes ikke kun det er karakterisk for denne kamp, men sæsonen generelt.

    Boilesen udtalte før kampen i dag, at man i stedet for lange udspark ville forsøge sig at kombinere sig op langs banen. Jeg blev helt fortrøstningsfuld ved denne udtalelse, men blev skuffet nok engang:

    https://www.fck.dk/nyhed/boilesen-de...k-paa-i-morgen

    Personligt forstår jeg ikke hvorfor man fortsætter denne taktik, når det tydeligvis ikke fungerer. Tværtimod mener jeg vi bliver langt mere driftsikre, når bolden bliver ført fremad på banen. På den måde undgår vi at vi hurtigt taber bolden grundet tabte dueller, og sikre at vi som minimum holder bolden i egne rækker.

    Måske er det blot mig og mine sidemænd som er trætte af at på ovenstående problemstilling, men jeg synes på ingen måde det gavner vores spil.
    "Er vi ikke enige om at vi har været nordeuropærisk mester i at lave store udmeldinger de sidste 10 år, hvor vi ikke har kunne følge med [...] "
    - Thomas Frank (Onside, 08-11-2015)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    124

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af A100 Se meddelelser
    Tillykke... Champions League er så godt som hjemme.

    Kan niveauet hæves bare 10% i returkampen, vinder vi en stensikker sejr på 2-0 ��

    Nu bliver det bare spændende hvem vi trækker. Hvor vil folk helst hen? Manchester, Madrid, Paris...
    Så vi samme kamp??
    For niveauet skal da hæves med mere end 10% i min optik for at vi bare har en chance...
    Men jeg sad og tænkte at det var da underligt at vi overhovedet spillede med en midtbane, for de bidrog da ikke med noget som helst. Med det spil vi praktisere for tiden burde en 5-0-5 være langt bedre, så kan forsvaret bare blive ved med at losse lange bold op til angriberne og så håbe på at der sker noget tilfældigt.
    Jeg havde fingeren på køb knappen på en 500,- sejre til qarabag, men blev forblændet af oddset på fck, jeg skulle have gået med min mavefornemmelse i stedet.....
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    He he - kan du ikke se ironien i lårtykke stråler for bar bogstaver, pikkerrup .....................

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Jeg har forståeligt for, at spillere kan have op og nedture. Men jeg synes, at vi har et par spillere, som virker deciderede fejlcastet...

    Luftner er simpelthen ikke god nok med fødderne ift. at være centerforsvarer i FCK, hvor man også skal kunne deltage i det offensive spil, da vi normalt har massiv boldbesiddelse mod hold, som trækker sig tilbage... Kæft der er forskel på Boiler og ham, hvad det angår...
    Pavlo har ikke den fornødne kvalitet som opspilsstation. En ting er, at man ikke som angriber scorer mål i perioder... Men med vores spillestil har vi brug for en angriber, som kan holde på bolden. Det kommer aldrig til at ske for hans vedkommende....
    Matic fungerer heller ikke pt., men han kan måske slå igennem med tiden...

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Apr 2016
    Indlæg
    17

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Jeg er egentlig enig med Ståle i, at det er en rimelig lige kamp den første time, og at Qarabag til gengæld har overtaget i den sidste halve time.

    1-0 er ikke godt, men det er heller ikke et virkelig dårligt resultat. Det, der bekymrer mig, er, at vi i en hel kamp ikke skaber noget. Santander har et hovedstød relativt langt ude i feltet, der går forbi den bageste stolpe, men det er simpelthen det eneste, vi skaber i 90 minutter. Det er altså bekymrende. Og så forstår jeg ikke, vi stopper med de lange indkast fra Kvist fra 2. halvlegs start. Qarabag var til at kyse i luftrummet, og i en kamp, hvor det offensive spil overhovedet ikke fungerer for os, er det da værd at få så mange bolde i feltet som muligt og håbe på, at vores overlegenhed i luftrummet kan kaste et eller andet af sig.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,760

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af Havskov Se meddelelser
    Jeg er egentlig enig med Ståle i, at det er en rimelig lige kamp den første time, og at Qarabag til gengæld har overtaget i den sidste halve time.

    1-0 er ikke godt, men det er heller ikke et virkelig dårligt resultat. Det, der bekymrer mig, er, at vi i en hel kamp ikke skaber noget. Santander har et hovedstød relativt langt ude i feltet, der går forbi den bageste stolpe, men det er simpelthen det eneste, vi skaber i 90 minutter. Det er altså bekymrende. Og så forstår jeg ikke, vi stopper med de lange indkast fra Kvist fra 2. halvlegs start. Qarabag var til at kyse i luftrummet, og i en kamp, hvor det offensive spil overhovedet ikke fungerer for os, er det da værd at få så mange bolde i feltet som muligt og håbe på, at vores overlegenhed i luftrummet kan kaste et eller andet af sig.
    Kunne det være fordi vi tabte kampen pga et langt indkast? Ideen er god nok, men vi bliver mega sårbare for kontra angreb, når Kvist er helt fremme i den ene side. Det er simpelthen naivt at satse alt på et indkast.

    Mht Luftner, så synes jeg faktisk han er blevet betydeligt bedre. Det der med at han ikke er for gode venner med bolden, han skal bare lærer at spille mere simpelt. Det er fint nok at han lægger en bold i bagrummet af og til (her mangler vi bare en hurtig mand i front... a la Vetokele). Ellers skal folk bare tilbyde sig, så han kan spille en simpelt bold. I de øjeblikke hvor modstanderen satser hele butikken på højt pres, så skal vores kanter/angribere blive bedre til hurtigt opspil, men så skal kanterne som udgangspunkt stå betydeligt højere oppe, når vi spiller bolden op bagfra.

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,768

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Jeg har haft svært ved at sætte fingeren på hvad det er der gør Matic så fejlcastet til vores midtbane, men igår stod det endeligt klart for mig - han vil det ikke. Vi står i en CL play off, og han får chancen i Gregus fravær og skal vinde sin plads tilbage. Det han så vælger at gøre er at han gang på gang overvejer om han tør slå sig før han går ind i en duel. Ja han kan løbe meget, og ja han kan drible engang i mellem og spille nogle fine bolde - men i FCK kan vi simpelthen ikke bruge en mand inde på den centrale midtbane der ikke tør slå sig, hvor det største slag skal vindes.

    Gregus er en dårlig tackler, men han går i det mindste ind i duellerne uden frygt for at slå sig og han bør være klart 1. valg selvom han heller ikke er god.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,391

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Ret vildt at tænke tilbage på sidst Qarabag Agdam besøgte Parken.

    Husker at de gav bolden op, og som det allerførste bare HAMREDE den ned på vores banehalvdel!
    Man tænkte, "dette bliver edderdyleme nemt". Den stod 6-0 ved pausen, og vi vandt samlet 10-0.

    Tiderne skifter sgu i fodboldens verden!

    Nå, det var jo så et indlæg ingen kan bruge til en skid. Bare en lille anekdote jeg lige måtte ud med.

    Zan

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Dagen derpå er det tid til refleksion over det der skete i går.
    Som jeg egentlig skrev i går, så syntes jeg egentlig at vi spiller en defensiv god udekamp i Europa. de har jo faktisk kun langskud og det er godkendt i en Europæisk udekamp. Problemet er bare at vi intet har offensivt. Jeg tror kampen i Parken bliver anderledes og jeg forventer at vi går frem og presser dem fra start af og ser om vi kan få en hurtig scoring som mod Vardar. Det ville efter min mening være en god ide at forberede sig mentalt på at man skal op og lave 3 mål da Qarabag godt kunne få sat en enkelt ind - lidt ligesom man gjorde i Vardar kampen. Og så håber jeg at man tager Falk med i truppen, måske kan han komme ind den sidste halve time til 20 minutter hvis vi står i en situation hvor vi skal jagte et mål.

    Derudover så syntes jeg faktisk det er tankevækkende hvor lidt medier går i kødet på spillerne og især Ståle. Vi har 1 måned inde i sæsonen allerede tabt lige så mange kampe som vi gjorde i hele sidste sæson - vel og mærke mod hold fra Slovakiet, Makedonien og Aserbajdsjan samt krydset hjemme mod hold som Horsens og Hobro. Jeg vil altså mene at, uanset om man har skiftet 3 mand i løbet af sommeren, så kan det ikke være en undskyldning for at lave sådan nogle resultater. Et dansk mesterhold SKAL være i stand til at levere bedre uanset omstændigheder som disse. Det er jo faktisk vanvittigt at tænke på at vi i 2011 på dette tidspunkt var langt langt bedre kørende og kun havde tabt til et stærkt tjekkisk hold! Det siger alt om hvor store problemer vi har pt.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Det meste var lort i går, men det er ikke noget nyt. Jeg hæfter mig dog ved, at jeg synes, at der er fremgang i forsvaret - altså forsvaret, ikke defensiven, men forsvaret som i fire-back-kæden og med vores øjeblikkeligt vigtigste spiller Robin Olsen bag den.

    Selv med en Ankersen kun lige kommet tilbage fra lang pause, Bengtsson i halvskidt form, Lüftner som er ny, og Boilesen som hurtigt skulle ind igen og være centerforsvarer, synes jeg faktisk, de havde godt styr på deres defensive opgaver og organisation. Især taget i betragtning af, at Qarabag er markant bedre offensivt end defensivt, og taget i betragtning af at der kommer ingen støtte fra den centrale midtbane. Absolut godkendt at komme fra den kamp med kun ét mål imod. Et heldigt mål, men også et tidspunkt hvor forsvaret trods alt tøvede, skal det nævnes. Men facit for forsvaret er, at vi nu har rundet ti kampe i sæsonen, og kun Zilina har formået i en kamp at lave mere end et mål mod os.

    Til gengæld kan der skrives lange bøger om, hvor skandaløst det i øjeblikket er fra midtbanen og frem i stort set alt, vi gør. Qarabag kunne sagtens være rystet defensivt, især på dødbolde, og i det lys er det skræmmende, at vi kun har ét skud på mål i hele kampen, og intet etableret angrebsspil præsterer. I de ti kampe i sæsonen har vi kun i tre tilfælde kunnet lave mere end ét mål, og det er især uholdbart, når man ser på hvilke ikke særlig skræmmende modstandere vi har mødt.

    Jeg frygter, at Ståle med Erik Johanssons skade sætter alt ind på at få to nye til forsvaret inden transferlukketid. Jeg håber, at man finder én rimelig køreklar afløser til forsvaret, på kort eller lang aftale, men så ellers bruger alle kræfter og ressourcer på at finde den spilstyrende profil til den centrale midt/offensive midt/hængede angriber whatsoever, bare én eller anden der kan tage en taktstok fra midterlinjen og frem, nu hvor ingen andre gør det.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #101
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Det meste var lort i går, men det er ikke noget nyt. Jeg hæfter mig dog ved, at jeg synes, at der er fremgang i forsvaret - altså forsvaret, ikke defensiven, men forsvaret som i fire-back-kæden og med vores øjeblikkeligt vigtigste spiller Robin Olsen bag den.

    Selv med en Ankersen kun lige kommet tilbage fra lang pause, Bengtsson i halvskidt form, Lüftner som er ny, og Boilesen som hurtigt skulle ind igen og være centerforsvarer, synes jeg faktisk, de havde godt styr på deres defensive opgaver og organisation. Især taget i betragtning af, at Qarabag er markant bedre offensivt end defensivt, og taget i betragtning af at der kommer ingen støtte fra den centrale midtbane. Absolut godkendt at komme fra den kamp med kun ét mål imod. Et heldigt mål, men også et tidspunkt hvor forsvaret trods alt tøvede, skal det nævnes. Men facit for forsvaret er, at vi nu har rundet ti kampe i sæsonen, og kun Zilina har formået i en kamp at lave mere end et mål mod os.

    Til gengæld kan der skrives lange bøger om, hvor skandaløst det i øjeblikket er fra midtbanen og frem i stort set alt, vi gør. Qarabag kunne sagtens være rystet defensivt, især på dødbolde, og i det lys er det skræmmende, at vi kun har ét skud på mål i hele kampen, og intet etableret angrebsspil præsterer. I de ti kampe i sæsonen har vi kun i tre tilfælde kunnet lave mere end ét mål, og det er især uholdbart, når man ser på hvilke ikke særlig skræmmende modstandere vi har mødt.

    Jeg frygter, at Ståle med Erik Johanssons skade sætter alt ind på at få to nye til forsvaret inden transferlukketid. Jeg håber, at man finder én rimelig køreklar afløser til forsvaret, på kort eller lang aftale, men så ellers bruger alle kræfter og ressourcer på at finde den spilstyrende profil til den centrale midt/offensive midt/hængede angriber whatsoever, bare én eller anden der kan tage en taktstok fra midterlinjen og frem, nu hvor ingen andre gør det.
    Meget rammende opsummering på kampen og sæsonen indtil videre. Grunden til vores sæson ser horribel ud, er den manglende kreativitet frem af banen. Det vi præsterer er så monotomt og stereotypt, at alle kan finde ud af at lukke ned for det.
    Defesivt er det ikke prangende, men trods alt ikke helt håbløst, eftersom vi har en god målmand - og marginalerne - som har været med os.

    En forsvarsspiller nok selvskrevet til at blive købt ind - men ellers kan man håbe på noget kreativt fremme, så alt ikke hænger på Falk når han er tilbage.

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Apr 2016
    Indlæg
    17

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Kunne det være fordi vi tabte kampen pga et langt indkast? Ideen er god nok, men vi bliver mega sårbare for kontra angreb, når Kvist er helt fremme i den ene side. Det er simpelthen naivt at satse alt på et indkast.
    Problemet er jo ikke, at man forsøger med et langt indkast, men at vores restforsvar er så dårligt. Altså det må og skal kunne lade sig gøre at dække op for en omstilling, selvom William Kvist kaster et indkast.

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #103
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,080

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Citat Oprindeligt indsendt af Havskov Se meddelelser
    Problemet er jo ikke, at man forsøger med et langt indkast, men at vores restforsvar er så dårligt. Altså det må og skal kunne lade sig gøre at dække op for en omstilling, selvom William Kvist kaster et indkast.
    Samt at det var Kvist det slipper/ikke dækker målscoreren op på returen og vi var 6 mod 2 i den situation.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #104
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    På det individuelle plan falder ca. halvdelen af holdet igennem, på det kollektive plan er vi reelt ikke-eksisterende. Der er for mange som kæmper for at overleve deres eget (ringe) spil til at vi har nok, der bidrager fælles. Det piner mig som sådan ikke, at vi ikke har noget poleret offensivt spil, det har alle dage med Ståle været stærkt savnet og kun fungeret i momenter (ihvertfald mod modstandere af bare nogenlunde kaliber). Men det er virkelig tåkrummende at se os gå ned på vores "dyder": den defensive organisation, tætte markeringer, presset. En spiller som Kvist nytter det intet konstant at begræde, når vi ser hans offensive mangler - de er velkendte - jeg er mere i svime over vores backs (og selvfølgelig Toutouh og mindst den ene angriber). Kan godt være at Santander står og slår ud med armene, men så stor en spiller er han dælme heller ikke. Er du vimmer jeg savner en angriber, som kan sætte en mand, det er lige før man glemmer alle de gange man fik hovedpine, når Ailton også lige skulle afdrible 3. mand!

    Overvej lige, hvad vores modstandere taler om i optakt/pause. Kunne det mon være noget i stil med: "de har ikke rigtig noget spil at bygge på, så hvis vi presser dem en smule slår de en umulig aflevering fremad, og så bare snup den fra ham Pavlo eller tag alle de gratis 2.-bolde"....

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: Qarabağ FK – FC København (15.08.17 kl.18 CL-kval 4.runde)

    Jeg må indromme, at jeg ikke er helt enig med alle betragtninger.
    Vi spiller en såkaldt "verdens svaereste 4-4-2".
    Så kommer argumentet om, at Horsens har haft kort opstart, har skiftet en masse spillere m.m., og stadig bare spiller fra dag et - modsat os.
    Men som jeg ser det, så må vi acceptere denne periode. Horsens kan tillade sig at spille primitivt, og det skaber de resultater på. Men på den lange bane har vi jo fat i noget rigtigt. Når saesonen er ovre, så ligger vi oeverst (måske vi ikke vinder mesterskabet i år, men vi skal nok komme over Horsens).
    For Horsens kan ikke spille mod hold som står dybt. Det er vores vilkår.
    Horsens kan ikke levere stabilt over laengere tid. Det skal vi kunne!
    Horsens har ikke en klar spilstrategi (jo, de sparker langt, spiller fysisk ...). Det har vi. Og den kontinuitet i systemet har sikret os - og vil sikre os - en masse trofaerer fremover!

    Jeg har stor tiltro til at vi nok skal komme tilbage. Jeg er sgu glad for holdet overordnet set. Jeg mener vi mangler spillere til centralt i forsvar og midt. Kvist er god, men mangler en makker til ham, som kan supplere de mangler han har. Og Gregus ser jeg faktisk som en rigtig god back-up for Kvist (og måske afloeser?)
    Nu forestår det store arbejde med at skabe et vinderhold. Jeg er ikke i tvivl om, at når Verbic, Santander, Toutouh ryger, så vil det ikke tage så lang tid at genvinde styrken. Det her er en konsekvens af markante ledere som Delaney, Zanka og Corner. Det er de andre ikke, og kan erstattes (jeg vil understrege at jeg er glad for alle tre spillere - også en ekstremt sloej Toutouh). Men de tre Kbh'ere var bare markante ledere, og de har vaeret svaere at erstatte. Verbic er en fantastisk spiller, men ligesom med NJ10 så kan sådanne en spiller erstattes. Corner derimod kom med et commitment som sjaeldent set. Og alligevel blev han bandet langt vaek for 14 maaneder siden(!).

    Vi må altså tro på det her. Det er til tider håbloest, men jeg er overbevist om, at vi ikke skal igennem sådan en periode naeste år. Rolig drenge! :)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  27. De følgende 5 brugere er enige:

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 171
    Sidste Meddelelse: 15.08.17, 13:48
  2. Svar: 149
    Sidste Meddelelse: 28.07.17, 22:22
  3. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 20.07.17, 13:57
  4. Svar: 68
    Sidste Meddelelse: 14.07.17, 08:13
  5. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 07.08.16, 12:25

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •