Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
41. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    26 63.41%
  • Uafgjort!

    9 21.95%
  • SønderjyskE Sejr!

    6 14.63%
Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 72 af 72

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

  1. #61
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Langemand Se meddelelser
    Så giv Danny den plads. Men ellers var han da både hurtigere, livligere og mere chanceskabende end Ankersen i dag - synes du ikke.
    Da Danny kom ind skiftede vi til 3-5-2 og gik først tilbage til 4-4-2 da vi kom foran. Så det er reelt kun til sidst vi kan sammenligne ham direkte med Ankersen, og der skulle vi bare køre den hjem.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af lars111 Se meddelelser
    Havde min far, mor og lillesøster med i Parken i dag. 225 kr. pr. billet da den var købt i døren (kunne have sparet 40 kr. pr. stk. ved at købe online). Undskyld mig, men 185 kr. for at se en kamp mod Sønderjyske på nedre C, hvad helvede tænker klubben på??!? Håber snart der kommer under 5.000 så de vågner lidt op.
    Enig, billetpriserne er stukket af, og det er nok en af forklaringerne - men langt fra den eneste - på tilskuerkrisen både hos os og i Superligaen generelt.

    Jeg synes, det kunne være forfriskende at se et radikalt initiativ fra klubben i forhold til at løse (nogle af) problemerne med for få tilskuere: Prøv i en halv eller hel sæson at skære billetpriserne over en bred kam ned til et næsten symbolsk beløb. F.eks. 50 kr. for en person i døren og eventuelt med 10 kr. rabat ved onlinekøb. Gør det konsekvent ved alle hjemmekampe på nær Brøndby-opgør og hjemmekampe i europæiske gruppespil.

    En meget hurtig overslagsberegning fortæller mig, at det vil koste måske 20-30 mio. kr. i tabte indtægter om året. Det er vel at mærke i en koncern, der i 2016 omsatte for knap 1,5 mia. kr. i alt - dog et godt år på grund af høje transferindtægter og indtægter fra CL. Men i de tabte indtægter skal så modregnes, at der forhåbentlig kommer flere på stadion, og de lægger penge i merchandise, boder osv. Måske vi er nede i, at nettotabet fra en sådan manøvre vil være 10-15 mio. kr. Hvis det er prisen for, at vi konsekvent har en solid hjemmebaneopbakning på måske minimum 18.000 tilskuere, synes jeg, at det vil være prisen værd.

    Spørgsmålet er så naturligvis, om det kan tiltrække så mange. Derfor kunne man netop afgrænse det til først at være en forsøgsordning på f.eks. ét år, som giver helt klarhed over både de økonomiske konsekvenser og interessen i form af tilskuertal.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    De sidste par kampes tilskuertal lider også af, at der ikke har været 2.000 gratister på D.

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Det skal tilføjes, at kamptidspunktet er det suverænt værste for familiefaderen der ikke har voksne børn. Lørdag aften er stort set det eneste tidspunkt, hvor man ikke kan forsvare at forstyre familieharmonien. Og selvom min kone er forstående og tilgivende omkring meget der involverer FCK, så er lørdag efter lørdag klokken 18.00 bare ikke en realistisk mulighed, og jeg er sikker på, at jeg ikke er den eneste der står i den situation. Et blik på familietribunen til de sidste tre hjemmekampe fortæller mig i hvert fald, at jeg langt fra er alene. Hvis man samtidig antager, at en rigtig stor del af C-tribunens normale stamklientel, står med samme problemstilling - bare uden den medbragte yngel - ja, så er jeg faktisk ret sikker på, at vi der allerede her ser på 4-5000 gæster der normalt ville være i Parken. Var kampen programsat med start fra 13-15 om lørdagen, så ville det være langt nemmere at sige, "Vi smutter lige 3 timer!", men lørdag aften - come on!

    Læg dertil de mange der ikke har familie, men blot planer, fordi landet rent faktisk bevæger sig og den ikke-fodboldinteresserede del laver ting lørdag aften og gerne vil have tosserne med, ja, så ryger der nok igen 4-5000 potentielle gæster her.

    Jeg fatter ikke klubberne - og TV for den sags skyld - ikke kan se, at kamptidspunktet lørdag aften, er det mindst optimale de kan komme på. De er direkte medvirkende til at forhindre folk i at se kampen på stadion, og samtidig er det sgu ofte svært at få presset kampen på TV'et der hjemme, fordi den ikke altid kan betragtes som et familiehyggeligt indslag - heller ikke selvom halvdelen af husstanden mener noget andet!

    Og før nogle siger noget andet, så er den største målgruppe for ALLE superligaklubber, netop gruppen af mænd i aldersgruppen 25-45 med hjemmeboende børn - altså folk med fast forpligtelser! Det bør være dem man satser på at please mest, de andre kommer jo alligevel, med mindre de har karantæne fra stadion.


  6. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Nej, Luftner er bagerste mand, og han er beskæftiget af Uhre, som lister tilbage fra offside.


    Ikke Robins bedste stund. Men måden de overspiller os på ude på højre back er absolut heller ikke flatterende. Og Anker er meget passiv. Først lader han Uhre løbe bagom, og da han således har besluttet, at det er Greko, han vil dække, gør han intet i stedet for f.eks. at flække Greko tre meter ud over sidelinjen - eller i det mindste presse ham.
    Havde Ankersen fældet Greko, så var han blevet udvist. I fodboldloven er der ikke noget der hedder bagerste mand. Med det niveau Anders Poulsen lagde for dagen, er der naturligvis ingen garanti for, at han havde smidt Ankersen ud. Ankersen kan ret beset intet gøre i situationen og han står bestemt ikke bare og glor. Han forsøger at følge med, men kan bare ikke matche Greko på farten. Det er risikoen, når man har en høj baglinie og modstanderen udelukkende satser på omstillinger og dybe afleveringer. Jeg synes godt nok, det er malplaceret, at skyde skylden på Ankersen.

    Ved den anden situation kan Ankersen heller ikke gøre meget anderledes. Han er nødt til, at løbe ud på kanten, da der ellers er fri vej til baglinien. Når Gregus ikke følger modstanderen og Lüftner ophæver offsiden, så kan jeg ikke se hvad Ankersen kan gøre anderledes. Så kan man lige så godt skyde skylden på Kusk, da det er ham der presser alene, bliver overspillet og ikke kan nå med tilbage. Men det er en situation, der slet ikke burde være blevet så farlig. Vi er i overtal i feltet, markeringerne er der og vinklen er så spids, at Sønderjyskespilleren ikke burde kunne få noget som helst særligt ud af situationen. Jeg synes det er nyttesløst at skyde skylden på andre end Robin, der totalt fejlvurderer situationen.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Da Danny kom ind skiftede vi til 3-5-2 og gik først tilbage til 4-4-2 da vi kom foran. Så det er reelt kun til sidst vi kan sammenligne ham direkte med Ankersen, og der skulle vi bare køre den hjem.
    Det lagde jeg overhovedet ikke mærke til. Som jeg så det overtog han blot højre backen. Han er naturligvis en offensiv spiller og vil derfor meget gerne med frem, men når Sønderjyske havde bolden synes jeg ikke han stod på midtbanen.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    De sidste par kampes tilskuertal lider også af, at der ikke har været 2.000 gratister på D.
    Lørdagskampe er altid skidt. Og lørdagskampe mod Hobro, Horsens og SønderjyskE trækker slet ikke.

    Men mon ikke den største grund er de svingende resultater. Selv om det gør ondt, så må vi jo konkludere, at folk åbenbart ikke gider komme, når det går dårligt. Jeg er med på, at familietribunen har været halvtom, men det har tribuner for det mere faste publikum godt nok også. Jeg sidder på Øvre C og må konkludere, at såvel Øvre C, Øvre A, Nedre A og S12 har været absurd dårligt besøgt de sidste 2-3 kampe.

    Jeg kan måske forstå det, når det kommer til familietribunen, som gerne vil have en god oplevele med børnene. Så trækker et skidt FCK hold i dårligt vejr nok ikke. Ligesom balladen i Brøndby også må have sat sine spor i familiefædre, som vil til fodbold.
    Men de andre tribuner med det mere "faste" publikum. WTF!

    Bedst illustreret ved "tilskuerkrisen" er vel vores egen fanradio, hvor det efterhånden er en sjældenhed at gæsterne har været i parken ;-)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Havde Ankersen fældet Greko, så var han blevet udvist.
    Ikke hvis han havde opfattet situationen hurtigere og fældet Greko oppe ved midten. Der går også for lang tid, før Ankersen begynder at sprinte. Men selv hvis han havde lagt Greko ned tættere på feltet, ville det ikke være et klokkeklart rødt, da der var opdækning på.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Enig, billetpriserne er stukket af, og det er nok en af forklaringerne - men langt fra den eneste - på tilskuerkrisen både hos os og i Superligaen generelt.

    Jeg synes, det kunne være forfriskende at se et radikalt initiativ fra klubben i forhold til at løse (nogle af) problemerne med for få tilskuere: Prøv i en halv eller hel sæson at skære billetpriserne over en bred kam ned til et næsten symbolsk beløb. F.eks. 50 kr. for en person i døren og eventuelt med 10 kr. rabat ved onlinekøb. Gør det konsekvent ved alle hjemmekampe på nær Brøndby-opgør og hjemmekampe i europæiske gruppespil.

    En meget hurtig overslagsberegning fortæller mig, at det vil koste måske 20-30 mio. kr. i tabte indtægter om året. Det er vel at mærke i en koncern, der i 2016 omsatte for knap 1,5 mia. kr. i alt - dog et godt år på grund af høje transferindtægter og indtægter fra CL. Men i de tabte indtægter skal så modregnes, at der forhåbentlig kommer flere på stadion, og de lægger penge i merchandise, boder osv. Måske vi er nede i, at nettotabet fra en sådan manøvre vil være 10-15 mio. kr. Hvis det er prisen for, at vi konsekvent har en solid hjemmebaneopbakning på måske minimum 18.000 tilskuere, synes jeg, at det vil være prisen værd.

    Spørgsmålet er så naturligvis, om det kan tiltrække så mange. Derfor kunne man netop afgrænse det til først at være en forsøgsordning på f.eks. ét år, som giver helt klarhed over både de økonomiske konsekvenser og interessen i form af tilskuertal.
    Enig, men så bliver de også nødt til at sænke priserne på sæsonkort! Ellers giver det ingen mening at folk på C skal betale alt alt for meget...

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Sikke en fantastisk fck weekend ... alle mand i Parken onsdag ....

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Er der ikke noget med at et kort til urinalet er personligt? Hvis ja, så er det jo ikke helt så meget værd som f.eks. vores der kan lånes ud.
    Das NT

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – SønderjyskE (19.08.17 kl.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    Det er fandme fryd at SønderjyskE taber denne kamp. Ved 2-1 løber hele SønderjyskE's hold ud og jubler ud mod C og D-tribunerne i stedet for at juble mod deres egne fans.
    Nu vi i øvrigt har fat i tåben Mikael Uhre, og forskrækkelsen er kommet på afstand, kan det godt stadig irritere mig at han er i stand til at gøre dette med nærmest gynækologisk præcision ...

    https://youtu.be/1QVmVA40qp0?t=4m4s

    ... når dette er for svært for ham.

    https://www.dr.dk/sporten/fodbold/su...n-forbi-paa#!/


Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 05.04.17, 22:21
  2. Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 09.08.16, 08:45
  3. Svar: 66
    Sidste Meddelelse: 17.03.14, 13:04
  4. Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (25.11.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 27.11.12, 11:21
  5. Optakts- og kamptråd: SønderjyskE – FC København (22.07.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 25.07.12, 08:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •