Side 72 af 85 FørsteFørste ... 22626970717273747582 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,066 til 1,080 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #1066
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det gør krisen endnu mere ubærlig, at der render flere angribere rundt, vi kunne have hentet i sommer, som havde løst mange af problemerne. Altså en stor mand der kan agere opspilsstation. Sørloth, som nu rygtes til Crystal Palace for op mod 75 mio. kr. (?!) som FCM hentede for mindre end vi gav for Pusic, Isaac Kiese Thelin, der er på leje hos en meget gennemsnitlig belgisk midterklub og som har været fremragende, eller Bendtner for den sags skyld. Altså fandtes der alene i Skandinavien en række oplagte spillere. Alarmklokkerne ringede allerede sidste sæson angående Pavlovic, og selv om han kunne have blomstret op i år, var der jo næsten intet, der tydede på fremgang i løbet af hans første tid.
    Sådan er det jo altid. Har vi lavet nogle dårlige indkøb, så findes der naturligvis andre spildte muligheder. Både Sørloth og Bentner er diskuteret her adskillige gange. Mht Bendtner har timingen ifølge Ståle aldrig rigtigt være på plads. Personligt ar jeg altid håbet på ham i FCK, men der er godt nok også være mange modstandere.

    Sørloth ville umiddelbart passe glimrende ind, men man må også bare acceptere, at indimellem er andre klubber svineheldige med lottokuponer. Der er intet - som i absolut intet - der har tydet på, at Sørloth ville blive en succes i FCK. Han har intet præsteret tidligere, som I så lidt at Rosenborg mere eller mindre smed ham på porten. Han havde så en ok sæson scoringmæssigt i Bodø, hvorefter han scorede hele 5 mål i 36 kampe for mastodonten Groningen før FCM bed på. Kan FCM få 75 mio for ham, så er det århundredets køb og salg, og de er imo vanvittige, hvis de ikke sælger for bare det halve. Han var fantastisk de første måneder, men jeg synes han blev svagere og svagere. Måske er det indbildning, men jeg vil ikke blive ekstrem overrasket, hvis han finder sit naturlige leje niveaumæssigt og at det i så fald er væsentlig lavere end efterårets.

    Mht Thelin så skal jeg indrømme, at jeg ikke kender hans situation eller for den sags skyld spilletype. Men han blev solgt fra Malmø til en pris vi ikke kan være med på. Prisen fra Bordeaux til Anderlecht kender jeg ikke, men han er/var jo kun udlånt til Beveren. Jeg er ikke overbevist om, at det er en spiller der var til salg og slet ikke for beløb, som vi kan betale.

    Der har uden tvivl været andre angribere, som vi kunne have fået mere ud af end Pavlovic eller Pusic. Men om der er så mange oplagte på de skandinaviske markeder ved jeg ikke - jeg tror ikke, at de tre har været oplagte. Skulle jeg måske nævne en, hvis navn jeg har lagt mærke til, så kunne det være en Carlos Strandberg, som Malmø har hentet. Men om han er god nok ved jeg ikke, men han har størrelsen og alderen til at blive god.
    Sidst redigeret af k@sper : 29.01.18 kl. 20:08

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1067
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg er SÅ klar på at vi smider 2-2,5 mio € for Fischer! Han har simpelthen noget af den klasse som holdet skriger på.

    Men hvis Sorgenfris kilde har ret i at det bliver en lejeaftale og såfremt den er uden købsoption, så siger jeg pænt nej tak. Holdet har brug for udvikling og kontinuitet, ikke at tisse i bukserne for at holde varmen.

    Hvem er ham der Dellepude iøvrigt, jeg kan ikke finde ham på transfermarkt eller i nogle Ståle-interview! Han lyder vanvittigt spændende og glimrende statistik - især hvis han kan holde den i Suppen!!1!
    Den eneste i nyere tid jeg kan huske tilbage på, som FCK lejede uden en købsoption, var Alexander Kacaniklic. Og det gav som bekendt bagslag, da man havde regnet med at man kunne lave en aftale med Fulham alligevel efter endt lejeophold.

    Det ville heller ikke ligne FCK og Ståle at leje en spiller, så jeg tror og håber at hvis man lejer Fischer, så er der også en købsoption.
    Muligvis en høj købsoption, men jeg har svært ved at tro at man lejer Fischer et halvt år, hvis man ikke har muligheden for også at købe ham fri.

    Det ville være perfekt hvis man kan få Fischer med option, og så leje Pavlovic ud til Røde Stjerne eller lign. Han vil vel også gerne med til VM ligesom Fischer.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1068
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Uanset hvilke angriber vi havde i truppen da muligheden for at signe med NB52, synes jeg det er en skandale at vi fik han. Manden har spillet på de fineste adresser og vi har alle set den kvalitet han har vist på både klub og landsholdsniveau. At Ståle så har lovet de andre angriber at de kunne få spilletid, Buhu siger jeg. Det er en professionel virksomhed ikke en børnehave hvor inklusion står højeste på dagsordnen. Vi skal vinde og vi skal have de bedste spillere hele vejen rundt også må de andre spillere bare vise at de er gode nok til at spille.

    Nu har vi et defekt klædeskab og en filosof der tænker så meget at han ikke kan score på et regelmæssigt niveau og og Pieros der skal bruge 16 chancer for at score 1 mål......

    But in Ståle we trust :(((((((((

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1069
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Den eneste i nyere tid jeg kan huske tilbage på, som FCK lejede uden en købsoption, var Alexander Kacaniklic. Og det gav som bekendt bagslag, da man havde regnet med at man kunne lave en aftale med Fulham alligevel efter endt lejeophold.

    Det ville heller ikke ligne FCK og Ståle at leje en spiller, så jeg tror og håber at hvis man lejer Fischer, så er der også en købsoption.
    Muligvis en høj købsoption, men jeg har svært ved at tro at man lejer Fischer et halvt år, hvis man ikke har muligheden for også at købe ham fri.

    Det ville være perfekt hvis man kan få Fischer med option, og så leje Pavlovic ud til Røde Stjerne eller lign. Han vil vel også gerne med til VM ligesom Fischer.
    Nu er vores situation i år bare lidt speciel. Vi er i overhængende fare for ikke at spille europæisk næste år, og vores angreb ser ualmindeligt tyndt ud. Ingen er vel særligt pjattede med lejeaftaler, der ikke udmønter sig i noget mere permanent, men i år har vi bare ret akut brug for forstærkning i angrebet - også selv om den er midlertidig. Og en spiller af Fischers kvalitet bør kunne gå direkte ind og forstærke os.

    Udover det er det vigtig at huske på, at selv om FCK fik en købsoption på Fischer, er det langt fra sikkert, at vi ville få ham permanent. Hvis vi forestiller os, at han spillede fast for os i foråret og blev en succes, ville sandsynligheden for, at han kom med til VM, være rimelig stor. Og hvis han kom til VM efter en god halvsæson for os, ville han givetvis få andre tilbud til sommer, som han ville kunne vælge, selv om vi havde en købsoption.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1070
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Den eneste i nyere tid jeg kan huske tilbage på, som FCK lejede uden en købsoption, var Alexander Kacaniklic. Og det gav som bekendt bagslag, da man havde regnet med at man kunne lave en aftale med Fulham alligevel efter endt lejeophold.

    Det ville heller ikke ligne FCK og Ståle at leje en spiller, så jeg tror og håber at hvis man lejer Fischer, så er der også en købsoption.
    Muligvis en høj købsoption, men jeg har svært ved at tro at man lejer Fischer et halvt år, hvis man ikke har muligheden for også at købe ham fri.

    Det ville være perfekt hvis man kan få Fischer med option, og så leje Pavlovic ud til Røde Stjerne eller lign. Han vil vel også gerne med til VM ligesom Fischer.
    Jeg er enig. Jeg har flere gange nævnt, at jeg tror en aftale med Fischer er komplet urealistisk, netop fordi vi vil have med option, og Fischer (og nok heller ikke Mainz) er interesseret i en option lige inden VM.
    Men når det måske alligevel sker uden option, så er det som andre nævner, fordi Santander nu er skadet og vi har desperat brug for forstærkning på den korte bane. Man har set, at det ikke er nok med Pavlovic, Pieros og en svag 3. angriber, og nu er man åbenbart villig til at leje i håb om lidt succes.

    Sker dette lejemål kan vi jo krydse fingre for et ringe VM for Fischer, så vi måske alligevel kan hente ham permanent til sommer.

    Edit: Forøvrigt interessant om et Gigantsalg af Sørloth kan forstyrre en eventuel aftale med Fischer. Hvis vi snakker om leje til sommer, så må det da være meget mere interessant for ham at tage til sin gamle klub i Herning og vinde guld end at kæmpe med i nedrykningsspillet her.
    Sidst redigeret af k@sper : 29.01.18 kl. 20:34

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1071
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Med det angreb vi reelt har lige nu i Sotiriou, Pavlovic og Holse (Pusic har spillet sin sidste kamp, og Santander ved vi ikke, hvornår er tilbage), vil et halvt års leje af Fischer stadig være en god idé.
    Det ville da være en falliterklæring. Jeg er med på, at vi er på skideren, men hvis man lejer en spiller til startopstillingen for et halvt år, kan man lige så godt tage konsekvensen og sælge Pavlovic med det samme.

  12. #1072
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Den her diskussion om en eventuel købsoption på et eventuelt lejemål af Fischer er godt nok lidt arbitrær. Det lyder lidt som om, at hvis man får en købsoption med, så er det også en sikker transfer.

    Købsoptionen er en komplet ligegyldig juridisk krusedulle. Den er kun interessant, såfremt 1) FCK og Mainz vil kunne blive enige om eventuel realistisk pris, og 2) at Fischer overhovedet er interesseret i en fremtid i FCK, udover en eventuel lejeaftale. Og det er især sidstnævnte, vi reelt ikke ved - og hvor mit eget indtryk umiddelbart er, at Viktor Fischer ikke er klar til at komme tilbage til dansk fodbold for en længere periode (og da slet ikke et FCK i historisk ringe forfatning).

    Jeg tror, at Viktor Fischer er ude på at lave en Erik Sviatchenko: hjem til Danmark og stensikker spilletid, gå efter VM-chancen og så ud på jagt efter en ny klub i udlandet til sommer. Hvis det er hans indstilling, så er diskussionen om købsoption eller ej overflødig.

    Den relevante diskussion er - indtil vi ved andet: Giver det mening at have Viktor Fischer rendende i seks måneder i en periode, hvor vi skal genopbygge et nyt, slagkraftigt hold, der er klar til næste sæson? Jeg har før hældt til nej. Men jeg er blevet i tvivl.

    Vi trænger i den grad til noget personlighed, vildskab og star quality i truppen, og en transfer som giver genlyd ud over landets grænser, hos andre kvalitetsspillere og i agentmiljøet. Hvis Fischer kan give os det i bare seks måneder, er jeg villig til at give det forsøget. Men lad os nu lige se den gå hjem først overhovedet.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #1073
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det ville da være en falliterklæring. Jeg er med på, at vi er på skideren, men hvis man lejer en spiller til startopstillingen for et halvt år, kan man lige så godt tage konsekvensen og sælge Pavlovic med det samme.
    You said it. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. #1074
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Altså jeg fatter vitterligt ikke den modstand mod Fischer på en lejeaftale.. Senvfølgelig ville det være fantastisk med en option og en Fischer som personligt var indstillet på 1-2 fulde sæsoner her for at få kickstartet karrieren.. Men skulle det blive ved en enkel halvsæson tager jeg gerne den.. Vi er pt ikke i en situation hvor vi kan tillade os at sige nej tak til den slags kvalitet.. Det er som om mange tænker, at sæsonen allerede er overstået og at vi bare skal begynde at kigge frem mod næste sæson.. sådan ser jeg slet slet ikke på det.. Dels SKAL vi død og pine ud og sikre os europæisk deltagelse til næste sæson, hvilket kræver at vi forbedrer os markant i forhold til præstationerne i efteråret, hvilket jeg ikke tror på vi kan træne os til.. Derudover skal vi hurtigst muligt tilbage til den virkelighed, hvor vores modstandere går på banen uden nogen som helst tro på, at de kan tage point fra “mægtige” København.. Et stærkt forår, hvor vi kommer tilbage på sporet vil helt sikkert stille os stærkere i forhold til den nye sæson.. Dels vil vi kunne oparbejde noget selvtillid i truppen og dels få indprintet noget af den æresfrygt hos vores modstandere som har manglet gennem hele efteråret.. Det kan da godt være at Fischer så forsvinder til sommer igen, men hvis han har været med til at kvalle os til europæisk fodbold efter sommerferien har han også været med til at optimere betingelserne for at vi kan hente en mere optimal og permanent erstatning for ham...

  16. De følgende 13 brugere er enige:

  17. #1075
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18


  18. #1076
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Her begynder at lugte af Fisker: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...m-kant/7017427

    Så må vi bare håbe, at der ikke går Jesus i den, og vandene skilles, så fisken spræller på den tørre havbund. Sorry, jeg finder selv ud...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #1077
    Tilmeldingsdato
    Apr 2015
    Indlæg
    64

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Her begynder at lugte af Fisker: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...m-kant/7017427

    Så må vi bare håbe, at der ikke går Jesus i den, og vandene skilles, så fisken spræller på den tørre havbund. Sorry, jeg finder selv ud...
    Spændende! Artiklen nævner ikke noget om, hvorvidt der er tale om en lejeaftale eller en permanent aftale. Jeg håber og krydser fingre for sidstnævnte. Fischer ville virkelig kunne bringe noget kvalitet til vores offensiv!
    "Er vi ikke enige om at vi har været nordeuropærisk mester i at lave store udmeldinger de sidste 10 år, hvor vi ikke har kunne følge med [...] "
    - Thomas Frank (Onside, 08-11-2015)

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #1078
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Nogen der evt. kunne komme med et bud på hvor Fischer skal spille hvis han kommer til? Jeg tænker, at kantpositionerne er fuldt optaget med Kusk, Thomsen, Falk, Skov og Holse. Er det som den vævre angriber, som vi alle har sukket efter i lang tid?

  23. #1079
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg er åbenbart meget mere oppe at køre over VF end så mange andre. Imo er han en MARKANT forstærkning til angrebet. Og alt for god til superligaen. Virkelig et scoop hvis det lykkes! Ham og Santander foran, så ligner det noget.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.


  24. #1080
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det gør krisen endnu mere ubærlig, at der render flere angribere rundt, vi kunne have hentet i sommer, som havde løst mange af problemerne. Altså en stor mand der kan agere opspilsstation. Sørloth, som nu rygtes til Crystal Palace for op mod 75 mio. kr. (?!) som FCM hentede for mindre end vi gav for Pusic, Isaac Kiese Thelin, der er på leje hos en meget gennemsnitlig belgisk midterklub og som har været fremragende, eller Bendtner for den sags skyld. Altså fandtes der alene i Skandinavien en række oplagte spillere. Alarmklokkerne ringede allerede sidste sæson angående Pavlovic, og selv om han kunne have blomstret op i år, var der jo næsten intet, der tydede på fremgang i løbet af hans første tid.
    Inden vi græder for meget snot over Bendtner, der indtil videre i sin version 4.0 udelukkende har bevist, at han faktisk KAN score mål i en absolut sekundaliga, så husk, hvilket massivt mediepres, den sarte sjæl ville være blevet udsat for her. At parre Bendtner med sit gamle byliv i København ville være som at låse Maradona inde på Al Pacinos værelse i de døende scener af Scarface. Not pretty!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •