Side 24 af 85 FørsteFørste ... 14212223242526273474 ... SidsteSidste
Viser resultater 346 til 360 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #346
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Skal han vel gøre
    Hvorfor skal han det? Artiklen påstår at Ståle har sagt noget, hvis det var korrekt ville det da være håbløst at Jes gik ud og sagde at det var forkert.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #347
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Hvis målmandsposten er den første signing, håber jeg at den næste bliver Alexander Scholz.
    Han har haft stor succes i Belgien, spiller centerforsvar, men er også god på højre back.
    Han er 1,89 m høj, så han er høj nok til Ståle med knopper på.
    https://www.transfermarkt.com/alexan...spieler/153582

    Derudover kunne jeg godt forestille mig at Ståle vil have en venstrebenet midterforsvar. Det kunne blive Bjelland der har kontraktudløb til sommer.
    https://www.transfermarkt.com/andrea.../spieler/56354
    Den signing kan blive offentliggjort efter nytår. Han kan dermed blive en direkte afløser for Erik Johanson, som måske ikke kommer tilbage på samme niveau som i Zanka tiden.
    Alternativet er også nævnt et par gange herinde. Erik Sviachenko vil gerne til VM, og får ikke fast spilletid i Celtic. Kan det lade sig gøre skal vi gå efter ham.
    https://www.transfermarkt.com/erik-s.../spieler/48907

    På midtbanen synes jeg vi kommer til at mangle alternativer til Falk på højrekanten, også når Kusk og Toutouh er væk. Sjældent har jeg set to så talentfulde spillere misse så mange chancer for at slå til. Amankwaa derimod håber jeg vi kan forlænge med, da han har nogle spidskompetencer med fart og driblinger, som jeg synes vi mangler i truppen. De skal bare også bruges af Ståle. Robert Skov har jeg set flere gange, og mener at han er en klassisk kant i Ståles formation, og vi bør hente han hurtigst muligt, så han ikke når at komme med Ligalandsholdet, men kan spille med hos os i opstarten.
    https://www.transfermarkt.com/robert...spieler/270393

    Centralt på midtbanen tror jeg ikke vi henter nogen i dette vindue, men jeg savner i den grad en midtbane spiller, der søger feltet på samme måde som Delaney kunne. Men han var også unik.

    I front synes jeg vi skal have en ny Target man til Ståles system. Jeg drømmer om Bendtner, men det er der skrevet nok om. Alternativerne er dyre og usikre.
    En af dem jeg tror der kunne få succes i FCK er Isaac Thelin. En spiller med fart teknik og en højde, der også kan gøre ondt på mange forsvarer (1,89). Han slog ikke til i Bordeaux, og er derfor havnet i Waasland Beveren på udlån fra Anderlecht. Lejekontrakten slutter sommeren 2018, og kan måske fås billigt, hvis ikke Anderlecht har fremtidsplaner med ham.
    https://www.transfermarkt.com/isaac-...spieler/201311

    Derudover ser jeg stadig et stort potentiale i Costa Ricaneren Mayron George. Han er 24 år. Samme alder som N'Doye have da han kom hertil. Iøvrigt har Mayron George spillet i samme klub som N'Doye, nemlig i OFI Kreta. Det er i mine øjne den mest realistiske signing fra en superliga klub, da han stadig er eget af Randers, men har lejekontrakt med Lyngby til sommer.
    Interessante emner, du bringer på banen. Er enig i, at Scholz, Sviatchenko, Kiese-Thelin og Skov kunne være FCK-emner. Mayron George tror jeg derimod er alt for udisciplineret.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #348
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Plus der ligger den udfordring, at både Erik Johansson, Lüftner og Boilesen fungerer bedst i venstre side af et midterforsvar. Det gør både Sviatchenko og Bjelland også.

  6. #349
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Plus der ligger den udfordring, at både Erik Johansson, Lüftner og Boilesen fungerer bedst i venstre side af et midterforsvar. Det gør både Sviatchenko og Bjelland også.
    Erik fungerer ikke bedst i venstre i følge Ståle. Det sagde han i et interview i Onside Special, da han skulle forsvare Lüftners evner. Grunden til at Erik har spillet i venstre side var, at i første omgang var Zanka lederen og førstevælger til forsvarsside. I anden omgang skulle Lüftner føle sig tryg og starte i højre side, derfor skulle Erik "fortsætte" på sin plads. Da Vavro kom ind skiftede Lüftner over i den "svære" venstreside for at hjælpe Vavro.

    Derfor kan man sige at venstresiden er mere vigtig at købe spillere til end højresiden.

    Boilesen skal forhåbentlig aldrig spille i centerforsvaret igen. Alternativet på hans plads på venstrebacken, bør ikke være fast mand i FCK, hvis han i det hele taget klarer en storvask til sommer. Der ser jeg gerne en 18 årig reinkarnation af Oviedo, som jeg synes har været vores bedste back nogensinde. Synd at han har været ramt af skader i England, eller tror jeg også han har været en større profil for Everton. Boilesen spiller vores back som Niclas Jensen, der agerer playmaker i de opbyggende spil.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #350
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det er fint nok vi får folk som Joronen, Skov, etc. på plads nu, så længe det ikke går ud over det altoverskyggende mål: At forstærke vores start 11'er markant, således at vi er klar til at vende kurven allerede i foråret. Det nytter ikke noget allerede nu kun at fokusere på næste sæson og tænke på foråret som noget der blot skal overståes. Vi skal hurtigst muligt til at få vendt den negative kurve og få genetableret den vinderkultur, som på rystende kort tid ser ud til at være smadret. For mig at se kræver det minimum to kvalitetsspillere som omgående kan gå direkte ind i hhv. angrebet og forsvaret. Og det skal være spillere som ikke bare har fodboldmæssige kvaliteter, men som også kan bidrage med det kulturmæssige. Det skal være "vindertyper" med skandinaviske rødder. Det skriger truppen simpelthen efter.. Det er muligt de emner jeg opridser nu ikke er videre realistiske, men jeg håber virkelig man går efter typer, som profilmæssigt læner sig opad disse:

    Forsvar:
    - Sviachenko, som formentlig allerede kan hentes her til januar er det helt oplagte valg, men han er formentlig meget dyr.
    - Granquist har tidligere været nævnt, og han passer perfekt på den profil jeg godt kunne tænke mig, men det er nok helt usandsynligt at han kan hentes allerede nu. (Samme historie med Bjelland i øvrigt, som også er nævnt længere oppe).

    Angreb:
    - Viktor Fischer har for mig at se stort set alt hvad der skal til. Han kan supplere Santander perfekt, fordi han i højere grad kan løbe i dybden og så er han en klinisk afslutter (Modsat Pieros). Han har efterhånden overbevist mig om at han sagtens kan spille som angriber i en 4-4-2 og ikke kun som kant. Og så har han en ubetinget vindervilje, som vi godt kunne bruge lige nu. At han desuden vil kunne anvendes som kant er et yderligere plus. Om han er realistisk lige nu tvivler jeg dog stærkt på, da han kun har haft et halvt år i Mainz, men måske en lejeaftale kunne komme på tale for at fremme hans VM-chancer.

    - Markus Berg. Klasseangriber som ville bombe kasser ind i superligaen. Han ville være en kæmpesigning og igen en spiller som fra dag 1 ville kunne gøre en forskel her og løfte niveauet i start 11'eren. Igen er det usikkert hvorvidt vi vil kunne hente Berg, som er profil i Panathinaikos, men det lykkedes os trdos alt at hente en anden af deres profiler for få måneder siden.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #351
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg er slet ikke enig i de navne. Berg spiller et sted i Emiraterne for Al Ain og tjener givetvis kassen. Fischer er en glimrende angriber, men han løser ikke den åbenlyse mangel på targetspiller vi har. Når en af vores to startende angribere skal være god med ryggen mod mål før vi kan spille bold, så nytter det ikke det kun er 1 ud af 4 angribere i truppen der magter det. Fischer er dejlig, men løser ikke det problem vi har lige nu.
    Men kunne vi købe to angribere, måtte han gerne være den ene.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #352
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    - Markus Berg. Klasseangriber som ville bombe kasser ind i superligaen. Han ville være en kæmpesigning og igen en spiller som fra dag 1 ville kunne gøre en forskel her og løfte niveauet i start 11'eren. Igen er det usikkert hvorvidt vi vil kunne hente Berg, som er profil i Panathinaikos, men det lykkedes os trdos alt at hente en anden af deres profiler for få måneder siden.
    Marcus Berg skiftede i sommers til Al-ain. Men stadig tvivlsomt at vi kan hente ham derfra. Han tjener nok rigtig gode penge der, og den eneste måde vi kan få ham, er hvis han gerne vil tættere på Sverige eller er træt af livet i Al-ain. Han fokusere meget på at tjene "de sidste penge" så vil være svært at overtale ham allerede nu tror jeg.

    “I would be lying if I said it does not matter. Together with the sporting and family life, it feels like a good choice. Money has an important role the older you become. To get this chance at nearly 31, to go from the Greek league to a big team in Asia and earn well, it feels very nice. The money will be security for me and my family. Those who know me know I’m not a person who has a flashy lifestyle. I already have enough to satisfy me. The money here was not everything, but it does make it easier. That’s not something I’m ashamed to say.”
    https://www.thenational.ae/sport/swe...f-asia-1.93256

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #353
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg er slet ikke enig i de navne. Berg spiller et sted i Emiraterne for Al Ain og tjener givetvis kassen. Fischer er en glimrende angriber, men han løser ikke den åbenlyse mangel på targetspiller vi har. Når en af vores to startende angribere skal være god med ryggen mod mål før vi kan spille bold, så nytter det ikke det kun er 1 ud af 4 angribere i truppen der magter det. Fischer er dejlig, men løser ikke det problem vi har lige nu.
    Men kunne vi købe to angribere, måtte han gerne være den ene.
    Men i foråret skal vi have en angriber der kan spille ved siden af Santander. Jeg vil hellere spille med klædeskab+dybdeløber end 2 x klædeskab. Jeg er dog enig i, at vi i truppen bør have to typer af hver. Det problem kan vi så løse til sommer, hvor både Santander og Pavlovic kunne blive erstattet af to store angribere, hhv. én til bredden med udviklingspotentiale og en direkte afløser for Santander.

    Det er da i øvrigt gået helt forbi min næse at Berg er skiftet til Emiraterne, han er selvfølgelig helt og aldeles urealistisk så.

  15. #354
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    113

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Nu har vi som klub ry for at hente spillere som klubben tidligere har mødt (ndoye,Vavro,Verbic osv).så vi kunne forsætte ad den vej og hente Dino Ndlovu

  16. #355
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgehrcke Se meddelelser
    Nu har vi som klub ry for at hente spillere som klubben tidligere har mødt (ndoye,Vavro,Verbic osv).så vi kunne forsætte ad den vej og hente Dino Ndlovu
    Så foreslår jeg, at vi til sommer henter Oblak, Griezmann og Koke.


  17. #356
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...almand/6957588

    Ifølge EB er FCK og Horsens blevet enige om en transfer. Jesse Joronen skifter til FCK til sommer for 6,5 mio. kr. Lægechecket mangler, og ventes at blive foretaget senere i denne uge.

  18. #357
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    58

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...almand/6957588

    Ifølge EB er FCK og Horsens blevet enige om en transfer. Jesse Joronen skifter til FCK til sommer for 6,5 mio. kr. Lægechecket mangler, og ventes at blive foretaget senere i denne uge.
    Jeg har egentlig ikke noget imod at man køber Joronen. Uden at have set Horsens særlig tit så har han umiddelbart gjort det godt.
    Men er 6,5 millioner ikke forholdsvis meget for en forholdsvis uprøvet finsk målmand fra Horsens med ét år tilbage af sin kontrakt?

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #358
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby09s Se meddelelser
    Jeg har egentlig ikke noget imod at man køber Joronen. Uden at have set Horsens særlig tit så har han umiddelbart gjort det godt.
    Men er 6,5 millioner ikke forholdsvis meget for en forholdsvis uprøvet finsk målmand fra Horsens med ét år tilbage af sin kontrakt?
    Jo det er mange penge, og andre danske klubber havde nok fået ham for det halve. Men Horsens ved vi har pengene, og vi vil åbenbart have ham, og så bliver det nok bare prisen for en god målmand i ligaen. For vores vedkommende handler det nok om at sikre os Joronen inden andre overhaler os indenom. Det kunne f.eks. være BIF, der med stor sandsynlighed skal bruge en målmand til sommer og som tidligere har vist interesse i ham.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #359
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    I mine øjne skal der hentes to spillere til vinter - en midterforsvarer og en angriber.

    Dette er uanset om enten Toutouh, Kusk, Pusic, Matic, Pavlovic, Robin, Verbic, eller hvem end der nu kunne ryge til vinter.
    Som det tidligere er nævnt, så er der brug for vindertyper og/eller folk der kender kulturen. Fischer, Skov, Sviatchenko og hvem der eller bliver nævnt, er alle fine spillere, men i mine øjne vil de ikke kunne redde det store for os i denne sæson.
    Fischer er langt fra topformen, Skov er ikke klar til at være en decideret profil for os, og Sviatchenko er SLET ikke i topform. For min skyld måtte vi gerne hente alle tre, så længe at det ikke ville gå udover de to førnævnte spillerprofiler - midterforsvareren og angriberen, der enten er typer der går forrest og/eller kender klubkulturen, som samtidigt vil gøre en forskel fra dag ét.

    Disse to typer er dyre, men i mine øjne også både nødvendige og åbenlyse:

    Andreas Grandqvist og Dame N'doye.

    Alle er enige om, at Grandqvist vil kunne forstærke os, og ligeså er alle enige om at han økonomisk ville være en kæmpe udfordring at få til nu, men alle sejl SKAL simpelthen sættes ind på en spiller som ham.

    Dame N'doye vil nogen måske mene er passé, men det ville give et sus i gennem Parken at manden løber på banen i den hvide trøje igen. Han kender klubben, spillestilen, og ikke mindst forventningerne - og kan desuden bidrage med lidt af den nødvendige rutine. Selvom at de sidste par sæsoner måske ikke har været hans bedste, er jeg overbevist om, at han på en halvandet år lang kontrakt stadig vil være en bærende og særdeles nødvendig spillertype i disse tider. Fratag noget ansvar fra Pieros, eventuelt afskib Pavlovic, og hav så Holse og Wind til at kæmpe om rollen som fjerdeangriber.

    Det er gammelt, det er velkendt og derigennem knap så sexet som direkte sydamerikanske signinger, men det er klart det vi har brug for lige nu.

  23. #360
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Hurtig Opsummering er hvad jeg ser som egentligt muligheder i vinterens transfervindue:

    GK: Robin - Stephan - Kim
    Flere aviser omtaler Jesse Joronen som kommende FCK-spiller (måske først til sommer), hvilket virker fornuftigt da Robin uden tvivl er på vej ud!

    LB: Boilesen - Pierre
    Ingen udskiftning: de to kan kæmpe rigtig fint om pladsen, samt en mulighed for VM til sommer!

    CB: Lüftner - Vavro - Erik (medregner ikke Antonsson)
    Her er der stor svaghed ved kun at have de to unge klar fra januar! Der SKAL hentes en erfaring (Granqvist er uden tvivl Ståles favorit-signing)

    RB: Ankersen - Roerslev???
    Bør stå højt på Ståles liste stå, da vi ifølge ham selv, kun har Peter Ankersen som kan dække den plads fyldestgørende. Og da han
    har haft flere skader(formnedgange) over det sidste halve år - og selv gerne vil videre, kan vi stå med et stort hul på denne position!

    Wings: Verbic - Falk - Toutouh - Kusk - Thomsen - Amankwaa
    Hvis vi ikke sælger(eller fyrer) henter vi ikke ind på kanterne overhovedet :-/

    CM: Zeca - Kvist - Gregus - Matic - Keita(skadet?)
    Burde være nok til 2 pladser, men de fejler i ligaen uanset hvem der starter sammen! Hvad gør vi???

    CF: Santander - Pieros - Pavlovic - Holse - Pusic
    Hvis vi ikke sælger(eller fyrer) henter vi heller ikke en tartget- eller mellemrumsspiller ind :-( Kan Pusic komme i form uden spilletid?

    Resultat for vintertranfers (se her Ståle):
    Køb målmand (tjek?)
    Køb højre back
    Køb centerback
    Fyr og køb ny Kant(er)


    Kom bare i sving!!!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •