Side 1 af 85 12341151 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Til- og afgange: Vinter 17/18

    Transfertråden for det kommende vindue.

    Sikre til- og afgange:
    - Tom Høgli (kontraktudløb)
    - Aboubakar Keita (retur fra lejeophold i Halmstad)

    Spillere med kontraktudløb 30/6 2018:
    - Youssef Toutouh
    - Mikael Antonsson (karrierestop)
    - Danny Amankwaa
    - Kim Christensen
    - Martin Pusic

    Spillere med lovning på salg i sommeren '18:
    - Robin Olsen
    - Peter Ankersen
    - Federico Santander
    - Benjamin Verbic

    Ud fra princippet om rettidig omhu er det kommende vindues fokuspunkter i prioriteret rækkefølge (kontraktforlængelser ikke medregnet):

    1) højre back (mister 2 ud af 3 inden for de næste to vinduer)
    2) målmænd (mister 2 ud af 3 inden for de næste to vinduer)
    3) wings (mister 3 ud af 6 inden for de næste to vinduer)
    4) angriber (mister 2 ud af 5 inden for de næste to vinduer)
    5) midterforsvar (mister 1 ud af 4 inden for de næste to vinduer)

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Transfertråden for det kommende vindue.

    Sikre til- og afgange:
    - Tom Høgli (kontraktudløb)
    - Aboubakar Keita (retur fra lejeophold i Halmstad)

    Spillere med kontraktudløb 30/6 2018:
    - Youssef Toutouh
    - Mikael Antonsson (karrierestop)
    - Danny Amankwaa
    - Kim Christensen
    - Martin Pusic

    Spillere med lovning på salg i sommeren '18:
    - Robin Olsen
    - Peter Ankersen
    - Federico Santander
    - Benjamin Verbic

    Ud fra princippet om rettidig omhu er det kommende vindues fokuspunkter i prioriteret rækkefølge (kontraktforlængelser ikke medregnet):

    1) højre back (mister 2 ud af 3 inden for de næste to vinduer)
    2) målmænd (mister 2 ud af 3 inden for de næste to vinduer)
    3) wings (mister 3 ud af 6 inden for de næste to vinduer)
    4) angriber (mister 2 ud af 5 inden for de næste to vinduer)
    5) midterforsvar (mister 1 ud af 4 inden for de næste to vinduer)
    Ja de får da ikke tid til at kede sig. Jeg tror nu stadig, at vintervinduet bliver forholdsvis stille, og at de store indkøb kommer til sommer, hvor det oftest er lettere at hente spillere. Selvfølgelig ser man allerede nu på mulige afløsere på de nævnte pladser, og man slår sikkert også til, såfremt muligheden er der som f.eks. med Erik for 1½ år siden. Men det komplicerer indkøb af kvalitetsspillere lidt om vinteren, at eventuelle indkøb er nødt til at vide, at de sidder på bænken det første halve år. Og gør de ikke det, så bliver det pludselig svært at sælge de spillere, som vi skal af med, hvis de ikke spiller.

    Der hvor jeg kunne se os købe allerede til vinter er højre back. Med Høglis afgang er vi tynde der, såfremt man stadig ikke tror på Roerslev. Et bud kunne være, at man kigger på det svenske marked, hvor man spiller "omvendt" af os og dermed er færdige med sæsonen, og hvor flere gode højre backs som feks. Tinnerholm Malmø har kontraktudløb eller gerne vil væk.

    På målmandsposten ved jeg ikke, om Kim kan/vil tage en tørn mere som 3. målmand. Ellers må et talent ind/rykkes op. Viser Luftner og Vavro sig som brugbare løsninger i midterforsvaret, og kommer Erik godt tilbage fra skaden, så vil jeg også tro, at man går med et talent på den plads, såfremt Sviatchenko ikke stadig spøger.
    Wings er lidt sværere at spå om. Der kan enten ske flere ting allerede til vinter, såfremt Kusk, Thomsen, Toutouh og Amankwaa stadig skuffer, eller også sker der absolut intet. I virkeligheden kan de alle risikere at være væk om et års tid, ligesom vi måske også kan ende i en situation, hvor de alle bliver, og kun Verbic smutter - og så er vi nede på et passende antal. Det er umuligt at spå om, og det kommer i den grad til at afhænge af, hvem der nu slår til og hvem der kikser.

    Eneste sted, hvor jeg næsten med 100% sikkerhed er sikker, er på angriberpostitionen. Her kommer der ikke til at ske indkøb til vinter, medmindre Santander meget overraskende smutter allerede i det vindue. Ståle har udtalt med Pusic ankomst, at vi i foråret kommer til at være en angriber for meget.
    Man kan endda komme i den situation, at Pusic brænder ligaen af, og vi sælger Santander uden erstatning til sommer. Den mulighed ser dog noget usandsynlig ud på flere parametre.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Har kigget lidt på transfermarkts expiring contracts. S = potentielt manglende engelsk kundskaber

    Målmand: Gastón Guruceaga (Penarol, S)

    Højre back: Anton Tinnerholm (Malmø), Pedro Velasco (Barcelona SC, S),

    Center back: Charalampos Lykogiannis (Sturm Graz), Aleksander Milosevic (Besiktas), Andreas Bjelland (Brentford), German Conti (Colon, S), Alexander Barboza (River Plate, S)

    Central midt: Oscar Lewicki (Malmø), Kellyn Acosta (FC Dallas), Carlos Gruezo (FC Dallas), Michael Krohn-Dehli (Sevilla), Jakob Johansson (Aek Athen), Robin Lod (Panathinaikos), Magnus Wolff Eikrem (Malmø), Guelor Kanga (Røde Stjerne), Adam Maher (PSV), Dimitros Pelkas (PAOK), Juan Cavallero (San Lorenzo)

    Højre midt: Mauricio Tevez (Newells, S), Fahad Al-Muwallad (Al-Ittihad, S)

    Venstre midt: Diego Fagúndez (New England)

    Angriber "lille": Miler Bolanos (Gremio, S), Lucas Rodriguez (Estudiantes, S), Khama Billiat (Sundowns), Mario Gavranovic (Rijeka)

    Angriber: Cyle Larin (Orlando), Michael Krmencik (Plzen)

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg sidder og ser Grækenlands kamp imod Belgien. Virkelig en stærk kamp af Zeca. Kæmpe arbejdsradius, fra sit udgangspunkt som højre kant. Sikker på bolden, hurtige fødder, og vanvittigt stærk 1 mod 1 defensivt. Og så scorer han et fint mål. Jeg er fan!

  6. De følgende 12 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Jeg sidder og ser Grækenlands kamp imod Belgien. Virkelig en stærk kamp af Zeca. Kæmpe arbejdsradius, fra sit udgangspunkt som højre kant. Sikker på bolden, hurtige fødder, og vanvittigt stærk 1 mod 1 defensivt. Og så scorer han et fint mål. Jeg er fan!
    Så den også. Hvordan kan vi kun have givet 11 mio for ham? Det virker som godt transferarbejde...

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Jeg sidder og ser Grækenlands kamp imod Belgien. Virkelig en stærk kamp af Zeca. Kæmpe arbejdsradius, fra sit udgangspunkt som højre kant. Sikker på bolden, hurtige fødder, og vanvittigt stærk 1 mod 1 defensivt. Og så scorer han et fint mål. Jeg er fan!
    Han var Grækenlands bedste. Det synes jeg faktisk.
    Virkelig stærk i duellerne - og så imod de stærke belgiere. Meget betryggende at se.
    Lader til at være intelligent, og bruge de (tilsyneladende) mange kræfter de rigtige steder på de rigtige tidspunkter.

    Det kan altså blive godt.

    Et lille lys i mørket (jeg er stadig hårdt ramt af Agdam og FCN. Og faktisk vred og irriteret på FCK pt. Can't help it...).

    Zan

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Og her er Zecas mål fra aftenens kamp mod Belgien. Interessant perspektiv med tanke på vores backspil.

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Jeg sidder og ser Grækenlands kamp imod Belgien. Virkelig en stærk kamp af Zeca. Kæmpe arbejdsradius, fra sit udgangspunkt som højre kant. Sikker på bolden, hurtige fødder, og vanvittigt stærk 1 mod 1 defensivt. Og så scorer han et fint mål. Jeg er fan!
    Interessant om Ståle også har tænkt sig at bruge ham i højresiden...... Det er vel ikke usandsynligt set i lyset af Williams anførertjans og generelt høje status hos Ståle.

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Interessant om Ståle også har tænkt sig at bruge ham i højresiden...... Det er vel ikke usandsynligt set i lyset af Williams anførertjans og generelt høje status hos Ståle.
    Altså jeg bliver VOLDSOMT skuffet hvis Zeca skal spille på vores højrekant. Med Falk tilbage og Verbic i strålende form giver FET virkelig ingen mening.. Det er centralt vi har problemerne. Punktum. Det både tror og håber jeg også at Ståle er enig i..

  14. De følgende 12 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Altså jeg bliver VOLDSOMT skuffet hvis Zeca skal spille på vores højrekant. Med Falk tilbage og Verbic i strålende form giver FET virkelig ingen mening.. Det er centralt vi har problemerne. Punktum. Det både tror og håber jeg også at Ståle er enig i..
    Var det ikke også det, som Ståle brugte som begrundelse for købet af Zeca?
    At vi havde nogle kvaler på midten, selvom vi kvantitativt var dækket ind på pladsen.
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Ståle har, mig bekendt, aldrig omtalt Zeca som en løsning til kanten. Tværtimod har han nævnt, at truppen nu er, som den skal være, måske bortset fra, at vi har en kantspiller for meget. Samtidig har han sagt, at indkøbet af Zeca skal sikre større konkurrence på den centrale midtbane. Så ro på. I øvrigt et dejligt mål, Zeca scorede i går :-)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Zeco er selvfølgelig købt til pladsen centralt. Men Ståle har jo før toppet holdet fysisk ved at sætte Gregus på højrekanten mod f.eks Porto. Det kan da også være, at Ståle laver det nummer med Zeca i enkelte kampe f.eks. i Europa.

    Ydermere har Ståle (og andre trænere) jo også tidligere spillet spillere som Hutch, Kvist, Claudemir og Christian Poulsen (Roy Hodgson) som kant i starten af deres FCK karriere for at de kan lære systemet at kende. Så med Falk lige kommet tilbage og de andre i formkrise, så vil det da ikke overraske mig helt ekstremt, hvis Zeca får et par kampe fra start på højrekanten f.eks. mod FCM og Moskva.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Zeco er selvfølgelig købt til pladsen centralt. Men Ståle har jo før toppet holdet fysisk ved at sætte Gregus på højrekanten mod f.eks Porto. Det kan da også være, at Ståle laver det nummer med Zeca i enkelte kampe f.eks. i Europa.

    Ydermere har Ståle (og andre trænere) jo også tidligere spillet spillere som Hutch, Kvist, Claudemir og Christian Poulsen (Roy Hodgson) som kant i starten af deres FCK karriere for at de kan lære systemet at kende. Så med Falk lige kommet tilbage og de andre i formkrise, så vil det da ikke overraske mig helt ekstremt, hvis Zeca får et par kampe fra start på højrekanten f.eks. mod FCM og Moskva.
    Det er da muligt synes dog hverken Kusk eller Verbic er i formkrise på nogen måde, og med Falk tilbage har vi minimum tre stærke bud til kanterne. Kunne godt tænke mig at se Falk-gegus-zeca-verbic føler selv Kvist er svageste led pt, omend også svær at sætte af qua status som anføre.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der hvor jeg kunne se os købe allerede til vinter er højre back. Med Høglis afgang er vi tynde der, såfremt man stadig ikke tror på Roerslev. Et bud kunne være, at man kigger på det svenske marked, hvor man spiller "omvendt" af os og dermed er færdige med sæsonen, og hvor flere gode højre backs som feks. Tinnerholm Malmø har kontraktudløb eller gerne vil væk.
    Den mest oplagte Ankersen-afløser, som jeg ser det, render rundt lidt nord for København og hedder Karlo Bartolec. Han har den rette alder (22), de rette offensive kvaliteter, og må - ligesom Ankersen - kunne tilvænnes til vores måde at forsvare på. Desuden er han transferfri til sommer, hvilket gør, at vi kan forhandle med ham uden om FCN fra 1. januar.
    Mvh.
    Dane

  24. De følgende 10 brugere er enige:

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Den mest oplagte Ankersen-afløser, som jeg ser det, render rundt lidt nord for København og hedder Karlo Bartolec. Han har den rette alder (22), de rette offensive kvaliteter, og må - ligesom Ankersen - kunne tilvænnes til vores måde at forsvare på. Desuden er han transferfri til sommer, hvilket gør, at vi kan forhandle med ham uden om FCN fra 1. januar.
    Jeg har selv foreslået Karlo Bartolec tidligere, så det forslag kan jeg på alle måder kun bakke op om.

    Men som det også er nævnt tidligere, tror jeg desværre løbet er kørt, og det har det nok været et stykke tid. Når FCN præsterer så godt og har lavet flotte transfers af Lobotka og Ingvartsen denne sommer, tror jeg desværre, at Bartolec kigger direkte mod udlandet. Og der skal nok være mange bejlere fra større ligaer til vinter, når han må forhandle frit. Jeg tror, at det bliver svært for os at overbevise Bartolec om, at han skal bruge tre år på et FCK-hold, der i øjeblikket er under genopbygning, i stedet for at tage springet til udlandet og dermed smede, mens jernet er varmt.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 85 12341151 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •