Side 39 af 85 FørsteFørste ... 293637383940414249 ... SidsteSidste
Viser resultater 571 til 585 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #571
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja vi svækkes, når vi sælger. Ikke meget nyt i det. Til gengæld betyder et salg af Verbic nu, at udskiftningen til sommer formentlig bliver i hvert fald en starter mindre og dermed jævnet lidt mere ud over sæsonen, hvilket mange har råbt på herinde efter sommerens åreladning. Verbic skulle afsted senest til sommer og havde vi ventet, så havde vi formentlig stået med en væsentlig mindre transfersum - det udtaler Hørsholt i hvert fald. Undvidere havde vi måske stået med en sur Verbic i et halvt år.

    Selvfølgelig er det skide irriterende, når vi sælger profiler. Især når det går dårligt. Men det er the name of the game i FCK - man har nok tænkt og talt de forskellige muligheder igennem både i den sportslige sektor og på ledelsesgangen og taget den mest fornuftige beslutning. Og det er ikke nødvendigvis den, som vi fans helst ser truffet.

    Lad os lige vente 2-3 uger med at gå i panik over manglende afløser. Der er helt sikkert nogle emner, som der arbejdes på, og så må vi se, hvad der lykkes. Det er sikkert rigtigt, at det er vanskeligere at handle til vinter. Men vil man f.eks hente en Robert Skov (ikke at jeg tror det, for så var det nok sket) så løses det vanskelige nok med, at man lægger 1-2 mio ekstra i betaling. Det giver dermed stadig mening økonomisk, da salget af Verbic nu kontra til sommer sikkert har givet 10+ mio ekstra.
    Omvendt, havde Verbic fortsat formen fra dette efterår i et forår, hvor vi med de rette forstærkninger måske også havde ramt en holdnæssig optur, kunne efterspørgslen på Verbic måske have været endnu større end den er nu, og måske kunne vi have scoret minimum den samme beskedne transfersum som vi scorer nu.. Plus de sportslige fordele vi kunne have opnået ved at holde på Verbic i foråret.. Jeg er bestemt ikke imponeret af det salg her, og før jeg ser hvordan den endelige transferkabale går op, tillader jeg mig at beholde “nej-hatten” på..

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #572
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Omvendt, havde Verbic fortsat formen fra dette efterår i et forår, hvor vi med de rette forstærkninger måske også havde ramt en holdnæssig optur, kunne efterspørgslen på Verbic måske have været endnu større end den er nu, og måske kunne vi have scoret minimum den samme beskedne transfersum som vi scorer nu.. Plus de sportslige fordele vi kunne have opnået ved at holde på Verbic i foråret.. Jeg er bestemt ikke imponeret af det salg her, og før jeg ser hvordan den endelige transferkabale går op, tillader jeg mig at beholde “nej-hatten” på..
    Jeg kan sagtens forestille mig din tankegang, men kan du få det til at matche med Hørsholts kommentarer? Han kommentarer lugter langt væk af, at der har ligget max pris for sommerens vindue, hvorfor en ligeså høj pris til sommer formentlig ikke vil være mulig.

    Jeg er heller ikke specielt imponeret af salget (30 mio +klausuler er dog stadig et stort salg også for FCK) ligesom jeg generelt hader alle salg af profiler. Men selvom vi som fans ikke er tilfredse, så kan det jo stadig godt give god mening økonomisk for klubben. Ligesom der kan være faktorer, som vi som fans ikke kender.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #573
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg køber 100 pct. præmissen om, at hvis vi skal tiltrække dygtige spillere som Ludde, Boile og Verbic foran konkurrende klubber, skal der lægges skarpe karriereplaner, der overholdes. Downside her virker dog til at være, at der allerede sættes en acceptabel salgspris ved kontraktens underskrivelse. “Får vi et bud på minimum x, får du lov til at smutte, fordi så går vores kalkyle op”. Derved er salgssummerne ofte for lave.

    Jeg har ikke været imponeret af et salg herinde siden Amartey. Jeg synes personligt, at både Ludde, Corner og Zanka røg for billigt. Det må være guf for middelklubber i de fem store ligaer med sådan et skandinavisk outlet, hvor spillerne er billige, selvom de har bevist sig i Europa. Og igen: Ja, det er grunden til at de overhovedet er her i første omgang. Savner bare lidt bedre summer. De to ting må kunne forenes bedre.

  6. De følgende 12 brugere er enige:

  7. #574
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg var imod salget af Verbic - meeeen helt ærligt, vi har stadig Falk, Toutouh, Kusk, Thomsen, Amankwaa til kanterne. Det er kvalitetsmæssigt rigtig fint også et fint antal. For 6 mdr siden havde jeg ikke været nervøs, men et lorteefterår.... så er vi jo bange hvis selv en bolddreng forlader os. Toutouh skal sådan set bare steppe op og Thomsen skal til at slå til - så savner ingen Verbic

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #575
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg var imod salget af Verbic - meeeen helt ærligt, vi har stadig Falk, Toutouh, Kusk, Thomsen, Amankwaa til kanterne. Det er kvalitetsmæssigt rigtig fint også et fint antal. For 6 mdr siden havde jeg ikke været nervøs, men et lorteefterår.... så er vi jo bange hvis selv en bolddreng forlader os. Toutouh skal sådan set bare steppe op og Thomsen skal til at slå til - så savner ingen Verbic
    "Bare steppe op"? Der er INTET i sol, måne og stjerner der peger på at Toutouh skulle kunne finde på at steppe op igen. Han er færdig i Kbh., ligesom Kusk og Amankwaa.
    Jeg har haft et lille håb om at Amankwaa i efteråret har kunnet gå ind og byde sig til, men Ståle har slet ikke kigget hans vej. Han trænger i den grad til spilletid.
    Kusk har brugt efteråret på at gøre sig til for andre klubber, da han har været det rene gift for vores forsvar, med hans skandaløse afleveringer, som har igangsat farlige kontraer.
    Toutouh har været ramt af en skade, men når han så har været bragt i spil, har han været VIRKELIG ringe.

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #576
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Mit take på Verbic salg er følgende.
    Der var en aftale med Verbic om han skulle væk fra sommer, og nu ryger han et halvt år før.
    Vi sælger altså efterårets bedste spiller. Jeg gætter(lige som alle andre), at det er Dinamo Kiev, som
    har insisteret på en handel nu, og at vi derfor har taget os godt betalt. Bedre end vi kunne få til sommer
    ligegyldigt, hvordan Verbic spil ville være henover foråret.


  12. #577
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg har ikke været imponeret af et salg herinde siden Amartey. Jeg synes personligt, at både Ludde, Corner og Zanka røg for billigt. Det må være guf for middelklubber i de fem store ligaer med sådan et skandinavisk outlet, hvor spillerne er billige, selvom de har bevist sig i Europa. Og igen: Ja, det er grunden til at de overhovedet er her i første omgang. Savner bare lidt bedre summer. De to ting må kunne forenes bedre.
    Det hører så også med til historien, at vi typisk sælger spillere en i fodboldmæssig mere moden alder. Hvis man tager de seneste 6-8 af vores større salg, har det været spillere omkring 23-25 år. Zanka endda 27 år. Og selvom det måske betyder mere indkøringsklare spillere for den købende klub, så trækker det også ned i et andet og, for transfersummen, meget væsentligt parameter: potentiel videresalgspris.

    Derfor kommer vores salg ikke helt op i samme niveau, som vi har set med f.eks. Emre Mor og Pione Sisto, som er blevet solgt som teenagers (eller deromkring). Der ryger prisen hurtigt op i forventningen om, at der - hvis alt går vel - kan ligge et kæmpesalg og lure to-tre år efter. Det samme så vi med det første salg af Cornelius samt salget af Victor Jensen.

    I forhold til de spillere, vi har solgt, skal det så også nævnes, at de til trods for en fodboldmæssig høj alder stort set kun har gjort sig i Superligaen eller med korte, mislykkede udlandsophold bag sig. Samt at vi ofte har solgt dem relativt tæt på kontraktudløb. Det lægger også et pres på prisen til den forkerte side for os.

    Med de forhold i betragtning synes jeg, at vi har solgt vores spillere til ganske fine priser. Plus at vi selv har fået meget ud af de spillere, vi efterfølgende har solgt. Spillere som Zanka, Cornelius, Nicolai J, Delaney, Augustinsson, Verbic har vi jo haft glæde af langt ud over deres "talentfase". De er nået at blive bærende profiler med internationalt niveau, mens de har været i klubben.

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #578
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Verbic out. Jeg vil lige komme med er helt andet bud - få nu Frank Arnesen til klubben, han er 61 og ikke færdig og vi kunne virkelig godt bruge hans ekspertise i klubben. Han har alt den erfaring på transfermarkedet som vi mangler og ualmindelig gode kontakter.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #579
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Verbic out. Jeg vil lige komme med er helt andet bud - få nu Frank Arnesen til klubben, han er 61 og ikke færdig og vi kunne virkelig godt bruge hans ekspertise i klubben. Han har alt den erfaring på transfermarkedet som vi mangler og ualmindelig gode kontakter.
    Jeg er meget enig!

    I hvert fald i tesen om at der er andre steder at investerer end kun i spillere.

    Transfer-elementet er altoverskyggende vigtigt i fodboldens verden, så har en scouting-afdeling med Højer, Ståle og Lange punch, netværk og ekspertise nok...?

    Om Frank Arnesen er the man er jo umådeligt svært at sige, men synes det ville være interessant hvad man kunne gøre i den afdeling, hvis man virkelig valgte at investere nogle kroner i den.

    Udefra set (for ærligt ved jeg jo ikke en skid om hvad jeg snakker om), fremstår den afdeling ikke super fantasifuld og tjekket.

    Zan

    Og vil igen understrege at jeg jo ikke har rygende fis idé om hvad der foregår derinde, og hvor dygtige de reelt er...

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #580
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke meget om markedspriser, men jeg har da min naive tro på, at den sportslige ledelse har nogenlunde styr på dette. Vi kan dog sagtens blive enige om, at det selvfølgelig ikke styrker vores forhandlingsposition, at andre klubber ved at spilleren er lovet et salg. Men som sagt, så er det vel f.eks. denne downside som gør, at vi kan hente ham til at starte med. Vi er ikke en rig klub europæisk og vi har ikke en sexet liga, lækkert klima osv at tilbyde. Så må vi nok bøje os andre steder for at tiltrække en Verbic, Ludde, Pavlovic (hurra...) osv
    Hvis det virkelig var sandt, hvordan bar klubbens sig så afsted med at hente spillere på mindst samme niveau inden den nye strategi?

    Med mindre spillerne er i karrierens efterår, vil FCK altid være et springbræt eller en kickstart til noget andet. Men det behøver de næppe lovede salg på. Alvaro, Linderoth, Gravgaard, Hangeland, N'Doye, Sigurdsson. Oviedo m.fl. havde ingen problemer med at skifte uden at have en bestemt dato og pris i tankerne. Og skadede det Pospech, Wendt eller Hutchinson at gå tiden ud? Og hvem er ked af, at Zuma fik fire år mere end strengt nødvendigt i FCK?

    Jeg tror højt sportsligt niveau og attraktivt udstillingsvindue i CL betyder mere end et eller andet tvivlsomt løfte.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #581
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Hvis det virkelig var sandt, hvordan bar klubbens sig så afsted med at hente spillere på mindst samme niveau inden den nye strategi?

    Med mindre spillerne er i karrierens efterår, vil FCK altid være et springbræt eller en kickstart til noget andet. Men det behøver de næppe lovede salg på. Alvaro, Linderoth, Gravgaard, Hangeland, N'Doye, Sigurdsson. Oviedo m.fl. havde ingen problemer med at skifte uden at have en bestemt dato og pris i tankerne. Og skadede det Pospech, Wendt eller Hutchinson at gå tiden ud? Og hvem er ked af, at Zuma fik fire år mere end strengt nødvendigt i FCK?

    Jeg tror højt sportsligt niveau og attraktivt udstillingsvindue i CL betyder mere end et eller andet tvivlsomt løfte.
    Tiderne har ændret sig i forhold til mange af dem du beskriver. Den gang var strategien netop at holde på holdet, så længe så muligt. Økonomien var anderledes og ledelsen var anderledes, så det er en svær sammenligning at lave. Jeg tror faktisk de fleste af os helst ville beholde vores stjerner så længe så muligt, men sådan er tiden desværre ikke mere.

    Tror f.eks ikke vi lader en spiller som Zuma spille så længe i FCK mere, for at ende med små 4 mio kr i handel.
    N'Doye gik til sidst i "strejke" for at blive solgt.
    Retorikken i Ragnar salg var stort set det samme som i Verbic salg https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ds-i-krasnodar

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #582
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    få nu Frank Arnesen til klubben, han er 61 og ikke færdig og vi kunne virkelig godt bruge hans ekspertise i klubben. Han har alt den erfaring på transfermarkedet som vi mangler og ualmindelig gode kontakter.
    Jeg tror ikke, at han kan gøre den mindste forskel overhovedet. Bedømt ud fra hans medvirken i medierne omkring landskampe, virker han lettere senil, selvophøjet og fyldt til randen med intetsigende floskler. Så må man hellere bare køre videre med Ståle, de andre fjolser og deres Wyscout abonnement.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #583
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Tiderne har ændret sig i forhold til mange af dem du beskriver. Den gang var strategien netop at holde på holdet, så længe så muligt. Økonomien var anderledes og ledelsen var anderledes, så det er en svær sammenligning at lave. Jeg tror faktisk de fleste af os helst ville beholde vores stjerner så længe så muligt, men sådan er tiden desværre ikke mere.

    Tror f.eks ikke vi lader en spiller som Zuma spille så længe i FCK mere, for at ende med små 4 mio kr i handel.
    N'Doye gik til sidst i "strejke" for at blive solgt.
    Retorikken i Ragnar salg var stort set det samme som i Verbic salg https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ds-i-krasnodar
    Ja, tiderne var en anden og ledelsen mere kompetent ihvertfald frem til årti-skiftet. Men det ændrer ikke faktum: Der er intet belæg for at tro, at klubben kun kan tiltrække spillere ved at love faste salgsdatoer.

    Og når en spiller er god nok, skal han nok komme videre. Og det er i alles interesse, at man genfinder sin tidligere strategi.

  25. #584
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ja, tiderne var en anden og ledelsen mere kompetent ihvertfald frem til årti-skiftet. Men det ændrer ikke faktum: Der er intet belæg for at tro, at klubben kun kan tiltrække spillere ved at love faste salgsdatoer.

    Og når en spiller er god nok, skal han nok komme videre. Og det er i alles interesse, at man genfinder sin tidligere strategi.
    De var lige præcis så kompentente, at klubben var tæt på at lukke. Dele af den kompetente ledelse skal også på lang ferie om ikke så længe.


  26. #585
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    De var lige præcis så kompentente, at klubben var tæt på at lukke. Dele af den kompetente ledelse skal også på lang ferie om ikke så længe.
    Det er en objektiv konstatering. Det er også en objektiv konstatering at selv samme ledelse løftede det daværende fck til nye højder. Jeg synes ikke man kan nævne det ene uden at anerkende det andet, hver enten man kunne lide ledelsen eller ej.

    I forhold til den nuværende strategi så er det interessante at man havde succes med den i kort tid inden det nu tyder på de må genopfinde en strategi fordi den ikke virker. Jeg tror ledelsen må revurdere strategien. Jeg gætter på at man endnu en gang hæver budgettet og i højere grad satser på skandinaviske stamspillere. Og så vil man i højere grad indlemme talenter tidligere i truppen for at se dem an. Det er såfremt man tror på de kommende årgange i talentafdelingen. Hvis ikke, så vil vi se samme østeuropæiske satsninger, men i højere grad nok til bredden end som bærende kræfter.

    Blot lidt juletanker herfra. Glædelig jul.

    Mvh
    Frederik

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •