Side 66 af 85 FørsteFørste ... 16566364656667686976 ... SidsteSidste
Viser resultater 976 til 990 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #976
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ok, så siger vi det. Bayern har aldrig på nogen måde haft det med i overvejelserne, nå de har hentet en spiller. Præcis ligesom at BIFs snarlige forventede salg af Rønnow absolut ikke har spillet ind i overvejelserne, da FCK hentede Joronen et halvt år før tid. Det sker bare ikke i fodbold.
    Mange parameter spiller ind og Bayern håber deres modstandere er rigtig gode, bare ikke gode nok. De spillere som de henter, de er jo så gode st de vil være interessante for stort set alle andre klubber, men jeg tror bestemt at Bayern er bevidste om, at de først og fremmest henter tyske spillere. Derfor handler de også hellere et talent i Tyskland end i Spanien erc (intet er udelukket!)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #977
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Mange parameter spiller ind og Bayern håber deres modstandere er rigtig gode, bare ikke gode nok. De spillere som de henter, de er jo så gode st de vil være interessante for stort set alle andre klubber, men jeg tror bestemt at Bayern er bevidste om, at de først og fremmest henter tyske spillere. Derfor handler de også hellere et talent i Tyskland end i Spanien erc (intet er udelukket!)
    Ja det er da klart. Ligesom den helt overvejende grund for at hente Joronen i FCK selvfølgelig er, at han er en god målmand. (svar til Claus1985)
    Min indlæg var nu også mest skrevet lidt i provokation over den helt kategoriske afvisning af, at konkurrenters interesse spiller ind i indkøb af spillere. For selvfølgelig gør den det.

  4. #978
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er da klart. Ligesom den helt overvejende grund for at hente Joronen i FCK selvfølgelig er, at han er en god målmand. (svar til Claus1985)
    Min indlæg var nu også mest skrevet lidt i provokation over den helt kategoriske afvisning af, at konkurrenters interesse spiller ind i indkøb af spillere. For selvfølgelig gør den det.
    Jeg ved ikke helt, hvad `konkurrenters interesse´ dækker over. Findes der en god spiller, som andre også er interesserede i, så kan man selvfølgelig hente vedkommende tidligere, end man måske havde planlagt. Men det var ikke hvad du først skrev. Man, herunder Bayern, henter ikke en spiller, fordi denne kan blive god hos en konkurrent. Dette er ikke årsagen, heller ikke delvist. Denne fordom har jeg tit hørt om Bayern, men jeg mener det er absurd at hævde, at en seriøs fodboldklub bruger millioner af euros på at forhindre konkurrenter i at få gode spillere. De kigger selvfølgelig på deres eget hold, og hvem der kan forstærke dem.

  5. #979
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af christiano Se meddelelser
    Jeg ved ikke helt, hvad `konkurrenters interesse´ dækker over. Findes der en god spiller, som andre også er interesserede i, så kan man selvfølgelig hente vedkommende tidligere, end man måske havde planlagt. Men det var ikke hvad du først skrev. Man, herunder Bayern, henter ikke en spiller, fordi denne kan blive god hos en konkurrent. Dette er ikke årsagen, heller ikke delvist. Denne fordom har jeg tit hørt om Bayern, men jeg mener det er absurd at hævde, at en seriøs fodboldklub bruger millioner af euros på at forhindre konkurrenter i at få gode spillere. De kigger selvfølgelig på deres eget hold, og hvem der kan forstærke dem.
    Ja selvfølgelig handler dem om at forstærke sig. Men står man og overvejer om man skal hente f.eks. en Sûle, Kimmich, Rudi osv ind, så gætter jeg på, at man har større tendens til at købe, hvis f.eks Dortmund også meldes interesseret i spilleren. Det er imo naivt at tro andet.
    Og ja mit oprindelige indlæg var måske for bombastisk, men selvfølgelig henter Bayern ikke nogen spillere udelukkende for at andre klubber ikka tager dem. Men helt at udelukke, at Bayern overvejer den sidegevindst kan man da heller ikke. Når Bayern f.eks. henter Götze i Dortmund har man formentlig i den grad overvejet, at det ville skade netop Dortmund. For selvom han var en fin spiller, så var jo ikke en spiller, som var en åbenlys kæmpe forstærkning af Bayern.

  6. #980
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Som Götze spillede i Dortmund ville han have været en kæmpe forstærkning af Bayern, det er der ingen tvivl om. At Bayern henter spillere i Bundesligaen er klart. Du tillægger dem en intention, som jeg har hørt mange gange før, men ikke desto mindre er det en fordom. Der sidder ingen i Bayerns scouting afdeling og vurderer, hvorvidt en spiller ville blive god andre steder, eller hvor meget det skader konkurrenter at hente en given kandidat. For det giver ingen mening at basere sin rekruttering på, hvad den betyder for andre. De kigger selvfølgelig udelukkende på sig selv.

    Fordommen om, at Bayern køber sine konkurrenter ihjel, lever også i Tyskland. Men den er udtryk for en taber mentalitet. Man kan bruge den til at forklare egen svaghed uden at skulle give sig selv skylden. Hvis vi i højere grad hentede spillere herhjemme, så lur mig, om der ikke var nogen, der ville sige nøjagtig det samme om os. Men tanken om, at Ståle og Lange skulle sidde og spekulere på, om en given spiller ville blive god hos bøf eller fcm, og lade det have en indflydelse på afgørelsen om at købe, er absurd. Det samme gælder naturligvis Bayern.

  7. #981
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af christiano Se meddelelser
    Som Götze spillede i Dortmund ville han have været en kæmpe forstærkning af Bayern, det er der ingen tvivl om. At Bayern henter spillere i Bundesligaen er klart. Du tillægger dem en intention, som jeg har hørt mange gange før, men ikke desto mindre er det en fordom. Der sidder ingen i Bayerns scouting afdeling og vurderer, hvorvidt en spiller ville blive god andre steder, eller hvor meget det skader konkurrenter at hente en given kandidat. For det giver ingen mening at basere sin rekruttering på, hvad den betyder for andre. De kigger selvfølgelig udelukkende på sig selv.

    Fordommen om, at Bayern køber sine konkurrenter ihjel, lever også i Tyskland. Men den er udtryk for en taber mentalitet. Man kan bruge den til at forklare egen svaghed uden at skulle give sig selv skylden. Hvis vi i højere grad hentede spillere herhjemme, så lur mig, om der ikke var nogen, der ville sige nøjagtig det samme om os. Men tanken om, at Ståle og Lange skulle sidde og spekulere på, om en given spiller ville blive god hos bøf eller fcm, og lade det have en indflydelse på afgørelsen om at købe, er absurd. Det samme gælder naturligvis Bayern.
    Fedt, guys! Lad os lukke den her. En god debat, der dog går i ring nu og som ingenting har med FCK at gøre. Ved mindre jeg skal forstå det sådan, at vi måske henter Götze? I så fald, så fortsætter I bare, men i alle andre tilfælde - lad os komme tilbage til trådens oprindelige indhold :-)


  8. #982
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    182

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Luftner burde fritstilles. Han forærer 3 mål væk, og spiller generelt ganske forfærdeligt... Jeg er fandme forarget.

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #983
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Luftner burde fritstilles. Han forærer 3 mål væk, og spiller generelt ganske forfærdeligt... Jeg er fandme forarget.
    Fuldstændig enig! Der er snart ikke flere undskyldninger, træningskamp eller ej. Det har jo været sådan hele sæsonen!

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #984
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Eiken88 Se meddelelser
    Luftner burde fritstilles. Han forærer 3 mål væk, og spiller generelt ganske forfærdeligt... Jeg er fandme forarget.
    Det er nok skrevet i affekt, men selvfølgelig skal en så stor investering som Lüftner ikke fritstilles. Det kunne måske give mening at lade ham komme lidt væk i et halvt år, så han kan få nogle succesoplevelser og noget selvtillid. Men kun hvis man kan købe eller låne en rutineret stopper der kender Ståles system i forvejen, for han kommer jo ikke til at deltage i forberedelserne inden det går løs i februar.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #985
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Det er nok skrevet i affekt, men selvfølgelig skal en så stor investering som Lüftner ikke fritstilles. Det kunne måske give mening at lade ham komme lidt væk i et halvt år, så han kan få nogle succesoplevelser og noget selvtillid. Men kun hvis man kan købe eller låne en rutineret stopper der kender Ståles system i forvejen, for han kommer jo ikke til at deltage i forberedelserne inden det går løs i februar.
    Problemet er vel lige præcis, at ingen kender Ståles system da det åbenbart er så kompliceret et defensivt zoneforsvar.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #986
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Den 19-årige kantspiller Nicklas Røjkjær har i FC København fået at vide, at han er fri til at finde sig en ny klub, og som led i den plan er han i denne uge i Viborg FF til prøvetræning.

    https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...oeve-i-viborg/

  17. #987
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Problemet er vel lige præcis, at ingen kender Ståles system da det åbenbart er så kompliceret et defensivt zoneforsvar.
    Ja det er nemlig problemet. Det er åbenbart svært at lære. Så enten skal man have rigtig god tålmodighed med nye spillere som Lüftner, eller også skal man finde spillere for eksempel i Superligaen eller Skandinavien der kender FCK og Ståle på forhånd. Eller også skal man satse på de egne unge talenter der forhåbentlig har lært det på U17 og U19 holdene.

    Min tro på Lüftner er også meget lille her 2 uger inden vi skal møde BIF. Jeg kunde måske leve med at investeringen i Lüftner var spildt. Men jeg har meget svært ved at se hvordan vi finder et bedre alternativ på så svær en position, med så lidt forberedelsestid tilbage.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #988
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Problemet er vel lige præcis, at ingen kender Ståles system da det åbenbart er så kompliceret et defensivt zoneforsvar.
    Systemet fejler næppe noget eftersom vi har haft stor succes med det. Det handler nok mere om, at vi enten

    1) skal købe spillere som er vokset op i en kultur med det, dvs typisk fra Skandinavien.
    2) have tålmodighed med spillere fra f.eks. Østeuropa.

    Det er tydeligt, at Ståle har satset på pkt 2) ved indkøbene af Lüftner og Vavro. Men han har åbenbart set så store kvaliteter i de to spillere (eller ikke haft gode Skandinaviske muligheder), at han har været villig til at gamble lidt. Og denne tilvænning har åbenlyst taget meget længere tid, end han havde kunnet forestille sig. Så der er vel reelt to valg:

    1) opgive de to herrer og finde nye, eller i hvert fald én ny markant leder - det er der åbenbart hverken penge eller vilje til i klubben i dette vindue. Til sommer kan der ikke være nogen vej uden om, hvis dette fortsætter.
    2) give dem endnu mere tid og håbe, at det snart sidder der, eller at Erik J snart er tilbage.

    Og når det er sagt, så ligger en ikke uvæsentlig del af ansvaret altså også på de to spillere. For det første kan jeg ikke forstå, at det som professionel fodboldspiller kan være så svært at lære et nyt system. Det er for f***** ikke hjernekirurgi. For det andet er de fejl som bl.a. blev lavet i træningskampen i går jo slet ikke systemets skyld. Det var 100% spillerne (bl.a. Lüftner og Roerslev) der var helt helt væk mentalt og lavede fejl, som ikke accepteres i Danmarksserien.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #989
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Fuldstændig enig! Der er snart ikke flere undskyldninger, træningskamp eller ej. Det har jo været sådan hele sæsonen!
    Hold nu op, Lüftner var klart vores bedste CB i efteråret, og han løftede sit niveau væsentligt i den sidste halvdel af efteråret.


  22. #990
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Kan det tænkes den ambitiøse Røjkjær, der skiftede fra SIF fordi han ikke kunne garanteres spilletid inden for den nærmeste fremtid, blot selv vil videre i jagten på selvsamme? Man kan vel forestille sig spilleren selv har lagt et pres på á la tilfældet var med Nartey (omend Narteys talent måske er noget større).

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •