Side 45 af 85 FørsteFørste ... 354243444546474855 ... SidsteSidste
Viser resultater 661 til 675 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #661
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg er også 100% solgt på ideen. Jeg synes det er en af de mest oplagte handler i lang tid.

    Men er der andet end fan-fiction i det? Jeg har set ideen først på bold og så nu her. Men aldrig fra journalister og andet godtfolk.
    Sidst redigeret af Something : 04.01.18 kl. 12:44

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #662
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Bliver mere og mere varm på ideen om Dominic Vinicius som afløser for Santander.

    Han har alle forudsætninger for at blive en succeshistorie i FCK og med Ståles spillestil og historie med store angribere.
    22 år. Høj og fysisk på et niveau man sjældent ser i Superligaen. Han har fart og teknik trods sin store statur. God med ryggen mod mål og svær at tage bolden fra.

    Jeg bedømmer ham udelukkende udfra de videoer der ligger på youtube, og hvad man ellers kan læse sig frem til, men det er tydeligt at se hans kvaliteter og talent.
    Vejle har angiveligt afvist et bud i størrelsen 10 millioner (twitter rygte ), og mon ikke det var det her bud fra Kina
    Det kunne også være Nordsjælland som bød (i følge twitter), men det ligner ikke Nordsjælland at give så meget for en spiller, trods de har pengene fra flere store salg.

    Det er tydeligt at Vejle ved de har en meget værdifuld spiller rendende, som de ikke sælger for en slik. 10+ millioner er meget for en spiller i 1. division, men han virker til at være det værd.
    Der er lige rullet 30 millioner ind for Verbic, og hvis Santander sælges til sommer ruller der yderligere et stort millionbeløb ind på kontoen. Hvis Vinicius fortsætter sin udvikling i FCK og med hans alder og fysik i mente vil jeg ikke blive overrasket hvis man skyder ham af om 3 år til 50 millioner eller noget i den dur.
    Min pointe er at prisen Vejle kræver ikke bør bremse et køb, hvis man ser på hans potentiale og videresalgsværdi.

    Youtube highlights

    Jeg håber han står på Ståles blok med store bogstaver.
    Meget imponerende video. Han ligner på mange måder Corner, da han brød igennem.
    Men jeg vil godt nok være en anelse nervøs, hvis vi erstatter Santander med en spiller, som er uprøvet på højeste niveau.

    Han har vist været i DK i 1½ år, hvorfor det undrer mig, at han ikke er solgt endnu, hvis han er så god som videoen viser. Der har vel dårligt været rygter om et salg og han scorede alligevel i omegnen af 15 mål i 1. div. sidste sæson.

    Det kan selvfølgelig være prisen, som skræmmer klubber som SønderjyskE, Hobro, SIF, AAB osv væk - men det kan vel også være niveauet, der mangler?

    Hvordan er han til at modtage bolden med en mand i ryggen?
    Kan han indgå i kombinationsspil?
    Er han seriøs på træningsbanen?
    Kan / gider han levere den defensive indsats i presspillet?
    Kan han være med i superliga og europæisk tempo?

    osv osv.

    Jeg tænker, at et eller andet må mangle siden han stadig er i Vejle. Ellers havde han da også været et oplagt valg til 3. angriber, da Santander blev skadet.
    Sidst redigeret af k@sper : 04.01.18 kl. 13:43

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #663
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg håber virkelig ikke at man henter Vinicius - Jo han laver da pæne ting og gode mål, men ofte ser man angribere der laver mange mål i 1. division, aldrig slår til i Superligaen - Thomas Dalgaard, Kjartan Finnbogasson, Mate Vatsadze og Patrick Mortensen er bare nogle af dem der har bombet mål ind i 1. division der aldrig rigtig er slået til i superligaen..
    I sommers var de inde på emnet i Mediano ( mener det var Per Rud og Rasmus Monnerup). Der snakkede de om problemet om at gå fra 1. Div til Superligaen

    Men det kan selvfølgelig være at Vinicius kan være en undtagelse ligesom Pål Kirkevold (selvom jeg mener han er voldsomt overvurderet og han er beviset på at selvtillid betyder ALT for en angriber)
    Sidst redigeret af Bigtimebowler : 04.01.18 kl. 14:10 Årsag: Det gik lidt hurtigt

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #664
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Der er også masser af eksempler på gode spillere der er solgt fra første division. Marc Dal Hende, Bruninho, Vito Hammershøj, Okusun, Nicolaj Jørgensen, John Dahl, Kristian Pedersen og Yussuf Poulsen er alle spillere der har taget skridt videre derfra med succes.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #665
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Der er ingen tvivl om, at Dom har problemer med disciplinen på banen. Han begår mange frispark, indimellem også nogle grove frustrationsfrispark, brokker sig til dommeren og har i det hele taget lidt for travlt med alt muligt andet end spillet. Sammen med Vejles to andre angribere blev han for nylig udeladt af kamptruppen pga. noget, der foregik til træning, men blev dog ret hurtigt taget til nåde igen.

    Hvor voldsomt det er med den dårlige disciplin har jeg ikke set ham nok til at vurdere, men det taler ikke til hans fordel. Omvendt er han stadig en ung spiller, og hvis vi ellers er interesseret i ham, plejer Ståle jo at mene, at han sagtens kan tøjle den slags, så det er nok ikke det, der bliver afgørende for, om vi byder på ham. Umiddelbart tror jeg dog ikke, at Ståle tør binde an med en førstedivisionsspiller, da kritikken, hvis han flopper, vil være benhård. Så er det et mere sikkert valg at kaste et større beløb efter en spiller, der har vist sit værd på lidt højere niveau.
    HIC SUNT LEONES

  10. #666
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Der er også masser af eksempler på gode spillere der er solgt fra første division. Marc Dal Hende, Bruninho, Vito Hammershøj, Okusun, Nicolaj Jørgensen, John Dahl, Kristian Pedersen og Yussuf Poulsen er alle spillere der har taget skridt videre derfra med succes.
    Jeg snakker kun om angribere..
    Bruninho VAR for god til Superligaen på det tidspunkt.. Det samme gælder Yussuf Poulsen og Nicolaj Jørgensen..

    Siger bestemt ikke at spillere i 1. div ikke er gode, der er nogle virkelig dygtige spillere dernede - siger blot (efter hvad jeg har hørt (i bla. "1.div optakt - Per Rud+Rasmus Monnerup" i Mediano efter ca 47 min) set at specielt angribere har langt sværere ved at slå til i Superligaen kontra 1. div.
    Sidst redigeret af Bigtimebowler : 04.01.18 kl. 14:34

  11. #667
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg snakker kun om angribere..
    Bruninho VAR for god til Superligaen på det tidspunkt.. Det samme gælder Yussuf Poulsen og Nicolaj Jørgensen..

    Siger bestemt ikke at spillere i 1. div ikke er gode, der er nogle virkelig dygtige spillere dernede - siger blot (efter hvad jeg har hørt (i bla. "1.div optakt - Per Rud+Rasmus Monnerup" i Mediano efter ca 47 min) set at specielt angribere har langt sværere ved at slå til i Superligaen kontra 1. div.
    Var de tre virkeligt bedre end superligaen da de blev solgt? Var de ikke bare spillere der tydeligvis kunne udvikles på?

    Nå. Aces beskrivelse dækker sikkert meget af årsagen til, at han spiller i Vejle stadig. Det lyder dog ikke afskrækkende. Gider han diciplinen i FCK, skal han nok lære det. Som tredje angriber og bulldozer kan jeg godt leve med, at det defensive arbejde ikke er i top - har i set Pavlovic?
    Der er sikkert et andet og bedre bud derude, men en tredjeangriber, der har fysikken til at være ubehagelig og en trussel i feltet er sammen med en verbic erstatning det vi mangler mest.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #668
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg håber virkelig ikke at man henter Vinicius - Jo han laver da pæne ting og gode mål, men ofte ser man angribere der laver mange mål i 1. division, aldrig slår til i Superligaen - Thomas Dalgaard, Kjartan Finnbogasson, Mate Vatsadze og Patrick Mortensen er bare nogle af dem der har bombet mål ind i 1. division der aldrig rigtig er slået til i superligaen..
    I sommers var de inde på emnet i Mediano ( mener det var Per Rud og Rasmus Monnerup). Der snakkede de om problemet om at gå fra 1. Div til Superligaen

    Men det kan selvfølgelig være at Vinicius kan være en undtagelse ligesom Pål Kirkevold (selvom jeg mener han er voldsomt overvurderet og han er beviset på at selvtillid betyder ALT for en angriber)
    Dalgaard blev nu topscorer i Superligaen, i sæsonen efter Viborg rykkede op. Finbogason scorede 10 i sidste sæson - kun to mindre end Cornelius og Santander. Dermed ikke sagt, at de nogensinde har været gode nok til FCK.

    Sammenligner man Dom Vinicius med dem, synes jeg også at brasilaneren har nogle klare fordele. For det første har han nogle spidskompetencer, der gør at han i mine øjne vil få lettere ved at gå et niveau op. Hans fysik skal nok også være noget man slår sig på i Superligaen. For det andet har han alderen. Som 22-årig er der masser af udviklingspotentiale, og kører vi ham ind som tredjevalg efter fx Santander, kan han udvikle sig og vænne sig til niveauet uden et helt så stort pres.
    ...

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #669
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Sarl Se meddelelser
    Dalgaard blev nu topscorer i Superligaen, i sæsonen efter Viborg rykkede op. Finbogason scorede 10 i sidste sæson - kun to mindre end Cornelius og Santander. Dermed ikke sagt, at de nogensinde har været gode nok til FCK.

    Sammenligner man Dom Vinicius med dem, synes jeg også at brasilaneren har nogle klare fordele. For det første har han nogle spidskompetencer, der gør at han i mine øjne vil få lettere ved at gå et niveau op. Hans fysik skal nok også være noget man slår sig på i Superligaen. For det andet har han alderen. Som 22-årig er der masser af udviklingspotentiale, og kører vi ham ind som tredjevalg efter fx Santander, kan han udvikle sig og vænne sig til niveauet uden et helt så stort pres.
    De fleste af os er sikkert enige i, at han kunne være spændende som udviklingsspiller og 3. valg. Men OP foreslog jo, at han skulle ind i stedet for Santander, og det var der jeg personligt tvivlede på den ide.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #670
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Vinicius har bestemt spændende kvaliteter, det kunne være interessant at udvikle som backup til de startende angribere. Men at bruge 10+ millioner på en udviklingsspiller i den situation, vi står i nu, virker uholdbart. Vi har akut brug for kvalitet, der kan gå direkte ind på holdet i kampen for at redde sæsonen, og til sommer står vi formentlig kun med Sotiriou og Holse fra det nuværende angreb, så der skal vi gerne have købt to nye angribere, der fra dag et har højt niveau.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #671
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Med hensyn til Vinicius og hvad han evt vil kunne indbringe i fremtiden ved et videresalg kan man også medregne, at han - modsat andre brasilianere i dansk fodbold - har mulighed for landsholdsfodbold. Han har nigerianske rødder og Nigeria har vist allerede haft føleren ude efter at få ham til at spille for dem.

  20. #672
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Med hensyn til Vinicius, har jeg svært ved at bidrage udfra andet en videoen. Han laver selvfølgelig nogle gode detaljer, men han får edderhylme meget plads af forsvaret de fleste gange. Jeg synes at have set den samme type videoer med Fanendo Adi, inden han demonstrerede sin uhyggeligt ringe teknik herinde.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #673
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...ive-i-udlandet

    Det kunne godt lyde som om at vi først kan hente Sviatchenko sidst i transfervinduet da han vil helst vil blive i udlandet

  23. #674
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...ive-i-udlandet

    Det kunne godt lyde som om at vi først kan hente Sviatchenko sidst i transfervinduet da han vil helst vil blive i udlandet
    Det lyder i hvert fald som om, at Ståle skal frem med den helt store karriereplanlægning, hvis det skal lykkes at hente Sviatchenko. Her må Zanka være solstrålehistorien - et skridt tilbage for så at tage til verdens største liga og gøre det godt. Det er selvfølgelig svært i vores nuværende situation, men da Zanka kom hjem, var vi jo heller ikke ligefrem flyvende.

    Jeg håber stadig på, at han kommer til klubben, men når han selv nævner Championship som en mulighed, bliver jeg mere pessimistisk. Der er så mange penge i den liga.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #675
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det lyder i hvert fald som om, at Ståle skal frem med den helt store karriereplanlægning, hvis det skal lykkes at hente Sviatchenko. Her må Zanka være solstrålehistorien - et skridt tilbage for så at tage til verdens største liga og gøre det godt. Det er selvfølgelig svært i vores nuværende situation, men da Zanka kom hjem, var vi jo heller ikke ligefrem flyvende.

    Jeg håber stadig på, at han kommer til klubben, men når han selv nævner Championship som en mulighed, bliver jeg mere pessimistisk. Der er så mange penge i den liga.
    Den store forskel på Zankas og Sviatchenkos situation er jo, at Sviatchenko rent faktisk har gjort god reklame for sig selv i Celtic. Han var en vigtig spiller for dem i en lang periode, hvilket andre klubber formentlig ikke har glemt. Zanka spillede meget lidt for PSV og havde nok ikke sjovere muligheder end at tage hjem til FCK. Det har Sviatchenko givetvis.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •