Side 7 af 85 FørsteFørste ... 456789101757 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Skal ikke kunne svare på Gulds vegne, men en af grunden til at Solskjær kunne være interessant skyldes vel reelt. Han har spillet på højere niveau, haft bedre trænere og prøvet mere på egen krop ift. Ståle?
    Dertil, kunne jeg personligt godt tænke mig at se lidt ændringer i vores spillestil.
    Hvilket jeg håber en ny træner kan bringe, hvorfor skal man ikke kunne spille underholdende fodbold selvom man har en beton defensiv?
    Har aldrig forstået man skal gå på kompromis med det ene, for at få det andet.
    Altså Solskjær har spillet i Manchester United, samt Molde. Ikke fordi det er dårligt, men når man ser folk herinde snakker om David Nielsen, og Kasper Hjulmand, så ser jeg også langt hellere Solskjær, men når det så er sagt, er der rent faktisk nogen der kan sige hvad Solskjær kunne bringe til klubben? Hvordan er hans stil m.v.? Ellers er det jo bare tilfældigt at tage et flot navn op af hatten, Ryan Giggs kunne da også være en fin mand så at få ind?

    Jeg er helt med på det at det kunne være godt at få en ny træner ind, men jeg ønsker bare at nogle kan forklare hvorfor det lige er X person de ønsker. Specielt Solskjær, som jeg personligt ingen viden har om hvordan hans træner egenskaber er.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Altså Solskjær har spillet i Manchester United, samt Molde. Ikke fordi det er dårligt, men når man ser folk herinde snakker om David Nielsen, og Kasper Hjulmand, så ser jeg også langt hellere Solskjær, men når det så er sagt, er der rent faktisk nogen der kan sige hvad Solskjær kunne bringe til klubben? Hvordan er hans stil m.v.? Ellers er det jo bare tilfældigt at tage et flot navn op af hatten, Ryan Giggs kunne da også være en fin mand så at få ind?

    Jeg er helt med på det at det kunne være godt at få en ny træner ind, men jeg ønsker bare at nogle kan forklare hvorfor det lige er X person de ønsker. Specielt Solskjær, som jeg personligt ingen viden har om hvordan hans træner egenskaber er.
    Lad os da tage John Faxe ind som træner. Han har spillet i Arsenal, Brøndby og andre storklubber og har endda vundet et dansk mesterskab som træner. På papiret må han være mindst lige så god som Solkjær.....

    Forøvrigt har Solkjær vel haft om muligt endnu mindre succes i udlandet som træner end Ståle, hvilket Ståle jo altid skydes i skoene.

    Jeg synes måske er det er en lidt tidlig diskussion, da vi reelt ikke ved, hvem der er mulige kandidater, når Ståle en gang (om forhåbentlig en lang årrække) trækker sig. Skulle jeg vælge nu, så synes jeg stadig at Hjulmand må være den helt oplagte kandidat. Men en mand som Thomas Christiansen kunne da også være ekstrem spændende, hvis han er en mulighed til den tid. Og så er der jo også andre muligheder end Solkjær, når det kommer til udlandske trænere.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #93
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Lad os da tage John Faxe ind som træner. Han har spillet i Arsenal, Brøndby og andre storklubber og har endda vundet et dansk mesterskab som træner. På papiret må han være mindst lige så god som Solkjær.....

    Forøvrigt har Solkjær vel haft om muligt endnu mindre succes i udlandet som træner end Ståle, hvilket Ståle jo altid skydes i skoene.

    Jeg synes måske er det er en lidt tidlig diskussion, da vi reelt ikke ved, hvem der er mulige kandidater, når Ståle en gang (om forhåbentlig en lang årrække) trækker sig. Skulle jeg vælge nu, så synes jeg stadig at Hjulmand må være den helt oplagte kandidat. Men en mand som Thomas Christiansen kunne da også være ekstrem spændende, hvis han er en mulighed til den tid. Og så er der jo også andre muligheder end Solkjær, når det kommer til udlandske trænere.
    Håber sgu ikke der kommer til at gå alt for længe, skiftede ham gerne ud med alle de spillere som alligevel skal væk her til sommer.
    Synes der mangler udvikling i det taktiske, det har jeg ved ikke hvor længe stået på indlæg + dødbolde, dertil spiller vi så absurd langsomt og uden ideer.
    Samt høje bolde op på et eller andet random skur, der tonser afsted for evt., at kunne lægge bolden af til en medspiller fra 2. sals højde.

    Ellers er jeg enig iht., Hjulmand eller Thomas Christiansen, er spændende folk.
    Dog er de ikke gearet iht., drejebogen i FCK hvor man primært skal spille med zoneforsvar og 442...

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Håber sgu ikke der kommer til at gå alt for længe, skiftede ham gerne ud med alle de spillere som alligevel skal væk her til sommer.
    Synes der mangler udvikling i det taktiske, det har jeg ved ikke hvor længe stået på indlæg + dødbolde, dertil spiller vi så absurd langsomt og uden ideer.
    Samt høje bolde op på et eller andet random skur, der tonser afsted for evt., at kunne lægge bolden af til en medspiller fra 2. sals højde.

    Ellers er jeg enig iht., Hjulmand eller Thomas Christiansen, er spændende folk.
    Dog er de ikke gearet iht., drejebogen i FCK hvor man primært skal spille med zoneforsvar og 442...
    Ja det er jo ikke nogen hemmelighed, at jeg synes dit ønske om at udskifte Ståle er vanvittigt :-)

    Ligesom jeg er helt og aldeles uenig i, at taktikken ikke udvikler sig under Ståle. Vi har gennem årene set forskellige tilgange alt efter vores angrebstyper. Spillet med Nordstand/Santin var meget teknisk, med Corner/Santander måske lidt mere simpelt og nu lidt en mellemting. Præcis lige som kanternes rolle er skiftet meget fra de tidligere centrale midtbane spillere i form at Kvist, Hutch osv, til kanter der skulle holde bredden som Bolanos, til nu hvor kanterne skal gå ind i banen og gøre plads til backs, der nærmest aldrig er set så offensive før.
    Man kan være uenig i taktikken, men at sige at det ikke udvikler sig er decideret ukorrekt.
    Lige nu er vi ved at ændre det offensive koncept til mere gennembrudsspil og knap så mange indlæg. I nogen kampe ses det tydeligt, i andre har det ikke fungeret. Det har nok lidt at gøre med vores usandsynlig mange skader og den manglende tid på træningsbanen. Som jeg har sagt før, så forventer jeg et noget andet udtryk efter jul, hvor der rent faktisk har været tid til at træne tingene.

    Mht drejebogen, så er det vist korrekt at der står noget om zoneforsvar og måden at forsvare sig på. Om Hjulmand, Christiansen eller andre passer ind i de kasser ved jeg faktisk ikke. Men jeg er ret sikker på, at Ståle har afkræftet, at der er noget specifikt krav til, at man skal spille 442 i FCK. Han siger jo også selv, at det offensive spil i højere grad ligner 4231.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Lad os da tage John Faxe ind som træner. Han har spillet i Arsenal, Brøndby og andre storklubber og har endda vundet et dansk mesterskab som træner. På papiret må han være mindst lige så god som Solkjær.....

    Jeg synes måske er det er en lidt tidlig diskussion, da vi reelt ikke ved, hvem der er mulige kandidater, når Ståle en gang (om forhåbentlig en lang årrække) trækker sig. Skulle jeg vælge nu, så synes jeg stadig at Hjulmand må være den helt oplagte kandidat. Men en mand som Thomas Christiansen kunne da også være ekstrem spændende, hvis han er en mulighed til den tid. Og så er der jo også andre muligheder end Solkjær, når det kommer til udlandske trænere.
    Det var lige netop den pointe jeg mente om Solskjær, når folk siger ham.

    Personligt håber jeg ikke på det kunne blive Hjulmand, da jeg personligt hader ham lige så meget som Glenn, men det er noget helt andet. Og som du selv siger, så er jeg helt enig i at det er for tidligt at snakke om, specielt fordi vi skal have et helt andet setup med en ny træner.

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Et ønske til den næste sportsdirektør, er, at denne ikke melder ud i medierne, hvornår spillerne skal sælges. Det er aldeles unødvendigt, at give sådanne oplysninger fra sig som organisation. Man bør sågar gå langt for at misinformere og direkte lyve om ens intentioner.

    Når det er sagt - og det er jo blot en mindre detalje - så må man grue for hvilken inkompetent klovn, Ståle afløses af. 'Klebske' valg som David eller Løns er forhåbentlig slet ikke på tapetet. Men klubbens 'faldenpårøven' over Ariel var i grunden også en småpinlig, internationalt set provinsiel affære. Mens at Roland Nilsson var en decideret flov ansættelse. Og at CV kunne 'kuppe' ledelsen til at give ham al magt, siger en del om manglen på internationalt kompetitivt niveau i bestyrelsen (smid nu den gamle nar til Holmstrøm ud). Det kan næsten kun ende med noget lort.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    Et ønske til den næste sportsdirektør, er, at denne ikke melder ud i medierne, hvornår spillerne skal sælges. Det er aldeles unødvendigt, at give sådanne oplysninger fra sig som organisation. Man bør sågar gå langt for at misinformere og direkte lyve om ens intentioner.

    Når det er sagt - og det er jo blot en mindre detalje - så må man grue for hvilken inkompetent klovn, Ståle afløses af. 'Klebske' valg som David eller Løns er forhåbentlig slet ikke på tapetet. Men klubbens 'faldenpårøven' over Ariel var i grunden også en småpinlig, internationalt set provinsiel affære. Mens at Roland Nilsson var en decideret flov ansættelse. Og at CV kunne 'kuppe' ledelsen til at give ham al magt, siger en del om manglen på internationalt kompetitivt niveau i bestyrelsen (smid nu den gamle nar til Holmstrøm ud). Det kan næsten kun ende med noget lort.
    Som du nævner, så er det nok en meget lille detalje mht at melde planer ud til medier. Det har formentlig ingen indvirkning på transfers overhovedet, da de interesserede klubber nok skal få informationen fra agenterne alligevel. Tværtimod tror jeg at det giver goodwill i medier og blandt fans med åbenhed.

    Mht bestyrelsen, så ved jeg ikke nok om folks roller til at gøre mig klog på dette. Men umiddelbart var min tanke dog, at Holmstrøm er god at have der. Både fordi han vel næsten er den eneste med marginal forstand på fodbold, og for at han ikke er bange for at holde de jyske krejlere i ørerne.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    I stedet for at vi kyler om os med spiller- og trænernavne, kan vi måske begynde at kigge på hvilke profiler og typer, vi skal lede efter.. Bare en tanke, så vi i højere grad kan diskutere, hvad vi reelt leder efter til klubben. :-)

    De kvaliteter, jeg leder efter hos en afløser for Ståle, når han om noget tid forlader klubben:
    - Klog taktiker, både defensivt og offensivt
    - Skal anvende en direkte spillestil
    - God inspirator
    - International rutine
    - Skal turde give chancen til unge spillere
    - Skal have autoritet, både over for truppen og over for bestyrelsen

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    22

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Mit anderledes og måske urealistiske bud til en ny træner hvis det overhovedet er muligt nu eller senere er Bundesligaens yngste træner Julian Nagelsmann. Han har en frisk og innovativ spillestil med klart definerede spillertyper og zoneforsvar som vi kender det.Han formår at få meget ud af lidt bla. pga en klart defineret rollefordeling. Han spiller 3 1 4 2 med nogle fantastiske resultater . 1,8 point i snit i Bundesligaen og en sjælden evne til at få spiller til at tage ansvar. De vælger blandt andet selv Deres anfører og er med til at sætte mål for sæsonen. Han er allerede blevet sat i forbindelse med Dortmund og Munchen men kunne under de rigtige omstændigheder muligvis lokkes til FCK. Måske et vild shot men en type og spillestil jeg gerne så i FCK.


  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Malbæk Se meddelelser
    Mit anderledes og måske urealistiske bud til en ny træner hvis det overhovedet er muligt nu eller senere er Bundesligaens yngste træner Julian Nagelsmann. Han har en frisk og innovativ spillestil med klart definerede spillertyper og zoneforsvar som vi kender det.Han formår at få meget ud af lidt bla. pga en klart defineret rollefordeling. Han spiller 3 1 4 2 med nogle fantastiske resultater . 1,8 point i snit i Bundesligaen og en sjælden evne til at få spiller til at tage ansvar. De vælger blandt andet selv Deres anfører og er med til at sætte mål for sæsonen. Han er allerede blevet sat i forbindelse med Dortmund og Munchen men kunne under de rigtige omstændigheder muligvis lokkes til FCK. Måske et vild shot men en type og spillestil jeg gerne så i FCK.

    Kunne være spændende, men det lyder fuldstændig urealistisk... Han er kæmpe i Bundesligaen, og så er næste skridt altså "ikke ude mod Hobro".

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #101
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Malbæk Se meddelelser
    Mit anderledes og måske urealistiske bud til en ny træner hvis det overhovedet er muligt nu eller senere er Bundesligaens yngste træner Julian Nagelsmann. Han har en frisk og innovativ spillestil med klart definerede spillertyper og zoneforsvar som vi kender det.Han formår at få meget ud af lidt bla. pga en klart defineret rollefordeling. Han spiller 3 1 4 2 med nogle fantastiske resultater . 1,8 point i snit i Bundesligaen og en sjælden evne til at få spiller til at tage ansvar. De vælger blandt andet selv Deres anfører og er med til at sætte mål for sæsonen. Han er allerede blevet sat i forbindelse med Dortmund og Munchen men kunne under de rigtige omstændigheder muligvis lokkes til FCK. Måske et vild shot men en type og spillestil jeg gerne så i FCK.

    Nagelsmann er et godt men urealistisk bud. Han er én af favoritterne til at tage over efter Bayern Münchens midlertidige træner, Jupp Heynckes. I så fald effektueres dette til sommer.
    Personligt synes jeg dog at Tyskland er det rette land at lede i, efter vores næste træner. Jeg har en personlig favorit i André Breitenreitter, der er en del af den nye tyske trænerskole. Han har allerede prøvet at være i presset omgivelser i Gelsenkirchen (Schalke 04), og har lige nu fin succes i Hannover 96, der pt indtager en flot fjerdeplads i Bundesligaen, med fem point op til mestrene fra München.
    Her er en lille fin artikel om Breitenreitter.
    http://outsideoftheboot.com/2015/07/...breitenreiter/

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    22

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Nagelsman er nok ikke aktuel lige nu men hans taktiske filosofi er den jeg syntes er spændende og interessant.

    Breitenreitter er en typisk kontra taktikker der måske passer dårligt til et hold som FCK der næsten altid er favoritter ihvertfald i Danmark og bør styre kampene.

    Taktikken 3 1 4 2 kunne se godt ud selv med vores nuværende trupsammensætning

    Vavro Luthner Eric med Eric som den der fører bolden frem Kvist/Keita som bagerste mand Zeca og gregus på midten med Boilesen og Ankersen som Wingbacks og Santander til at hold på bolden og vente på midtbanen assisteret af sotiriou . Det vil kræve en anden transfer fokus fremadrettet vedr. vores fløje der snarere skal være wingbacks, men der er plads til kusk verbic ellerfalk på en af pladserne på den centrale midtbane sammen med Zeca.
    Sidst redigeret af Malbæk : 01.11.17 kl. 20:01

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Malbæk Se meddelelser
    Nagelsman er nok ikke aktuel lige nu men hans taktiske filosofi er den jeg syntes er spændende og interessant.

    Breitenreitter er en typisk kontra taktikker der måske passer dårligt til et hold som FCK der næsten altid er favoritter ihvertfald i Danmark og bør styre kampene.

    Taktikken 3 1 4 2 kunne se godt ud selv med vores nuværende trupsammensætning

    Vavro Luthner Eric med Eric som den der fører bolden frem Kvist/Keita som bagerste mand Zeca og gregus på midten med Boilesen og Ankersen som Wingbacks og Santander til at hold på bolden og vente på midtbanen assisteret af sotiriou . Det vil kræve en anden transfer fokus fremadrettet vedr. vores fløje der snarere skal være wingbacks, men der er plads til kusk verbic ellerfalk på en af pladserne på den centrale midtbane sammen med Zeca.
    Vi kunne aflive mange kampe, også i Superligaen, med en solid kontrakniv. Derudover synes jeg bestemt ikke at det er det eneste han har at byde på.

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det er fint at snakke mulige trænere, men da de fleste nok er overbeviste om, at Ståle ikke smutter lige nu, og nok ikke kan fyres i FCK, med mindre han gør noget fuldstændig sindsygt, så er snakken en kende hypotetisk. Derfor synes jeg, at det vil være langt, langt mere relevant, at snakke om vinduet til januar. Det kommer lige om lidt, og der er vel ingen tvivl om, hvad FCK bør være i markedet efter.

    FCK mangler minimum én angriber - og jeg mener minimum! Profilen er også ret simpel at definere. Spilleren skal kunne alt det som Pavlovic er sat på banen for at gøre, men som han ikke har evnerne til. Han skal kunne spille med ryggen mod forsvaret, modtage bolden, holde på den og spille den videre. Han skal skabe rum for Sotiriou og helst også kunne gøre noget på egen hånd. Åh, og så skal han gerne kunne scorer mål.

    Samtidig er jeg faktisk 100% sikker på, at Ståle har afskrevet Pavlovic og Alpe-Gud. De ryger begge afsted senest til sommer. Pusic er bare en fejl - en stor en endda - og Pavlovic bliver aldrig god i FCK, hvilket jeg synes, Ståles handlinger på bænke også indikerer, er de sportslige ansvarliges konklusion.
    Når Santander samtidig forlader FCK til sommer, så må det være logisk, at FCK er i markedet efter minimum én stjerneangriber.

    En spiller, jeg er ret sikker på er i spil, er Dame NDoye. Han kender Ståles system, han var stor i klubben engang og der blev spurgt ind på ham den sommer, hvis man skal tro tyrkiske medier. Han spiller ikke meget for Trabzonspor, så han vil være fint - konservativt - bud. Som ikke vil presse klubben meget på andet end lønnen (hvilket måske er slemt nok i sig selv?).

    Nu er Damen så 32 år, og han fylder 33 i februar, så derfor tror jeg også, at man kigger efter én mere, en stjerne der kan tage over for Santander, når han med 99,7% sikkerhed smutter til sommer. Det kan så godt være, at den spiller ikke lige er der til januar, og så holder man sig til Damen, men jeg tror faktisk, at man er villig til at gå langt her.

    I sommer blev klubben sat i forbindelse med Richmond Boakye fra Røde Stjerne. Han er en ung Dame, og som profil vil han være perfekt til FCK. Han scorered mål i sidste sæson, og det er han fortsat med i denne. Jeg ved at han er dyr, og at flere andre klubber kigger på ham, og sommeren 2018, er han med garanti helt urealistisk for FCK, men måske er han ikke en umulighed til januar.
    Jeg tror faktisk, at økonomien kunne komme til at passe, hvis FCK sendte en stor skilling til Beograd, sammen med Pavlovic. Der vil være noget logik i den handel, og samtidig vil alle parter være tilfredse. FCK får en ny stjerne, og slipper af med en spiller der ikke passer ind i Ståles system. Røde Stjerne tjener penge, og de får en spiller som har bevist sig i den serbiske liga og som er aktuel på deres landshold. Pavlovic får muligheden for at genstarte sin karrierer, og blive stjernen i hjemlandets liga. I min verden, er det en god løsning for alle.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Hvis man skal tro på Ståles udtalelser, så kommer der næppe nogen angriber til vinter. Han har efter købet af Pusic sagt, at når Santander kommer tilbage efter jul, så er vi en for meget.

    Jeg kan sagtens se det proaktive i at handle nu og også se argumentet med, at vi godt kunne bruge mere end en ny angriber, men jeg kan ikke rigtigt se det ske. Ligesom jeg heller ikke lige ser det i stjerne og måne, at Pavlovic skal sælges - nok mest fordi, der ikke er nogen købere.

    Mon ikke det mest sandsynlige scenarie er, at man kører videre med de nuværende, og så skriver man kontrakt med en angriber sidst på foråret eller i starten af sommerens transfervindue, som erstatning for Santander. Pusic smides på porten, pavlovic fortsætter og Holse bliver en større del af truppen.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 7 af 85 FørsteFørste ... 456789101757 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •