Side 11 af 85 FørsteFørste ... 8910111213142161 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser

    Pieros er stærk i afslutningerne, og minder egentlig meget om aggressiv-letvægts-Santander, ved at han kombinere uden at kunne udfordre, og ellers er stærk i boksen.
    Er det kun mig som synes at Pieros er for hypet herinde.

    Ja han kommer frem til chancer men brænder alt for meget - f.eks. Lyngby i første minut. Så vidt jeg husker har han scoret 2 mod Randers, 2 mod Helsingør, 1 mod AGF, 1 mod Lyngby og 1 mod FCM - altså et mål mod et af topholdene.

    Det synes jeg ikke er imponerende.
    Øvre C'er

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #152
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    1) Jeg synes Pieros er en fin angriber, omend han brænder for meget her de sidste par kampe. Jeg har dog svært ved at se, hvad det helt præcist er, der gør ham egnet til Stålebold sammen med Santander.

    2) Ift at have et skur foran.
    Min tankerække er rimeligt simpel og baseret på to forudsætninger, som er, at Ståle ikke bliver fyret og at Ståle har et meget begrænset offensivt repertoire. Når vi hænger på ham, så lad os da give ham de angribere han har brug for.
    Det han har brug for, er angribere der kan fungere i et pres og være forreste forsvarsspiller (Santander, Pieros, Pusic og Holse), modtage bolden med ryggen mod mål (Santander) og være en trussel i feltet på indlæg ( ). Så er det også fedt hvis de kan trække et forsvar fra hinanden med dybe løb, men det er ikke lige så vigtigt.

    Vi kan jo se det. Modstanderne trækker ikke midtbanen så langt tilbage længere, for de har ikke svært ved at håndtere Pieros og Pavlovic i feltet. Det lægger pres på vores centrale midtbane. Samtidig smider vi markant flere bolde væk, fordi de to forresten ikke formår at holde i de lange bolde. Sidst men ikke mindst er der ingen til at score på de mange indlæg.

    Naturligvis kunne vi godt lave hele systemet om - men en mere realistisk vej frem er at købe det missing link der er i Ståles FCK lige nu. En skur, der kan true på hovedet i feltet og holde i bolden.

    Edit:
    Ift Guidetti, så vil han ikke være en synderlig opgradering på de to punkter jeg synes vi mangler, nemlig opspilsstationen og truslen ved indlæg.
    Sidst redigeret af Something : 10.11.17 kl. 09:28

  4. #153
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Tja.. Jeg er ikke enig med dig. Pieros scorer gennemsnitligt hvert 168. minut. Til sammenligning scorede Corner hvert 160. minut i sidste sæson, mens Santander scorede hvert 176. minut. Begge nåede 12 mål i 16/17. Sæsonen inden scorede Nico hvert 174. minut, mens Santander scorede hvert 161. minut.

    Så kan man huske at medregne, at det er hans første halvsæson i klubben, og det er længe siden en angriber bankede mål ind fra start. Vi skal helt tilbage til 2012 for at finde en FCK-spiller, som scorede flere mål i sin første halvsæson, nemlig Nico, med 9 mål, og et mål hvert 101. minut. Og før det skal vi helt tilbage til Berglund i 06/07 for at finde en angriber med lige så mange mål i første halvsæson. (Nej, har ikke glemt Corner, men han havde altså fået spilletid i foråret '12, hvor han ikke scorede mål).

    Og så er der også den mindre detalje, at vores etablerede angrebsspil pt. er slået rimelig meget i stykker grundet skader, karantæner og formdyk. Så er det lidt sværere at få scoret.


  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg er enig med Kiwis betragtninger.

    Jeg er meget positiv mht Pieros. Det er rigtigt, at han senest har brændt for meget. Havde han været skarpere så havde vi ligget væsentlig bedre i tabellen, da han alene har haft chancer nok til at score de vindende mål mod Lyngby, OB, Horsens og egentlig også BIF. Men han er - i modsætning til de fleste angribere i klubbens historie - allerede fra start af karrieren her kommet til chancer og egentlig også scoret en del mål. Han har nok bare været lidt ramt på selvtilliden (mål kommer gerne i bølger), lidt ramt på fysikken (mange kampe) og også ramt af holdets form, og han er måske primært ramt af at hans makker i front har været fuldstændig usynlig. Ingen har skabt plads til ham med deres fysik eller farlighed.

    Det der gør mig meget positiv med Pieros er hans afslutningsteknik. For godt nok har han brændt meget senest, men vi har set igennem hele sæsonen, at han er virkelig god til at ramme målet, og han er god til det i mange forskellige situationer og på mange forskellige måder (tap in, skud fra kant af felt, på hovedet). Senest har der manglet lidt saft i afslutningerne og lidt skarphed, men han tvinger oftest målmanden til at lave en redning. Det kan langt fra siges om vores andre angribere (nuværende og tidligere). Samtidig synes jeg, at han er blevet bedre som opspilsstation og i spillet generelt, ligesom han er en glimrende presspiller. Jeg glæder mig virkelig til at se, hvad han og Santander kan skabe sammen, når de har fået 5-10 kampe sammen fra start og med Falk og Verbic i form til at fodre dem og kombinere med dem.


  6. #155
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig med Kiwis betragtninger.

    Jeg er meget positiv mht Pieros. Det er rigtigt, at han senest har brændt for meget. Havde han været skarpere så havde vi ligget væsentlig bedre i tabellen, da han alene har haft chancer nok til at score de vindende mål mod Lyngby, OB, Horsens og egentlig også BIF. Men han er - i modsætning til de fleste angribere i klubbens historie - allerede fra start af karrieren her kommet til chancer og egentlig også scoret en del mål. Han har nok bare været lidt ramt på selvtilliden (mål kommer gerne i bølger), lidt ramt på fysikken (mange kampe) og også ramt af holdets form, og han er måske primært ramt af at hans makker i front har været fuldstændig usynlig. Ingen har skabt plads til ham med deres fysik eller farlighed.

    Det der gør mig meget positiv med Pieros er hans afslutningsteknik. For godt nok har han brændt meget senest, men vi har set igennem hele sæsonen, at han er virkelig god til at ramme målet, og han er god til det i mange forskellige situationer og på mange forskellige måder (tap in, skud fra kant af felt, på hovedet). Senest har der manglet lidt saft i afslutningerne og lidt skarphed, men han tvinger oftest målmanden til at lave en redning. Det kan langt fra siges om vores andre angribere (nuværende og tidligere). Samtidig synes jeg, at han er blevet bedre som opspilsstation og i spillet generelt, ligesom han er en glimrende presspiller. Jeg glæder mig virkelig til at se, hvad han og Santander kan skabe sammen, når de har fået 5-10 kampe sammen fra start og med Falk og Verbic i form til at fodre dem og kombinere med dem.
    Jeg håber du har ret. Jeg er enig, at det er tydeligt han er en dygtig spiller, der afslutter godt og har en fremragende attitude. Jeg er også sikker på han bliver god i de kampe spillet kører. Jeg er bare bekymter over, at han ikke er en FCK plan B spiller også - og vi bruger vores plan B pænt ofte. Men det kan den rigtige makker naturligvis løse. Enten Santander eller det tårn/køleskab vi henter enten til vinter eller til sommer.

  7. #156
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg vil lige slå et slag for Anton Tinnerholm. Han forlader Malmø på fri transfer og har dementeret at en aftale er i hus med Levski Sofia. Den kaliber klub bør vi virkelig kunne konkurrere med. Han er en offensiv back, der kan sætte en mand og gå til baglinjen, og er lige blevet kåret til sæsonens bedste forsvarsspiller i Allsvenskan. I mine øjne en perfekt erstatning for Ankersen.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #157
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Uden at kende ham overhovedet lyder det oplagt.

  10. #158
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det lyder spændende.

  11. #159
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det er et rigtigt godt interview med Ståle i fanradioen i dag. Den korte version er, at Robin, Ankersen, Verbic og måske Santander skal sælges til sommer.

    Uden at Ståle på nogen måde nævner Tinnerholm, så synes jeg ikke, at den er ikke blevet mindre sandsynlig efter interviewet. Ankersen skal erstattes, Wahlquist udelukkes, og man har haft samtaler med flere emner (højreback nævnes ikke her) - det kunne vel typisk være en, hvis kontrakt udløber. Alt dette er dog ren spekulation fra min side.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #160
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er et rigtigt godt interview med Ståle i fanradioen i dag. Den korte version er, at Robin, Ankersen, Verbic og måske Santander skal sælges til sommer.

    Uden at Ståle på nogen måde nævner Tinnerholm, så synes jeg ikke, at den er ikke blevet mindre sandsynlig efter interviewet. Ankersen skal erstattes, Wahlquist udelukkes, og man har haft samtaler med flere emner (højreback nævnes ikke her) - det kunne vel typisk være en, hvis kontrakt udløber. Alt dette er dog ren spekulation fra min side.
    Hvad var det Ståle sagde om Wahlquist? Fik ikke lige fat i den sætning.

  14. #161
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Hvad var det Ståle sagde om Wahlquist? Fik ikke lige fat i den sætning.
    Næ heller ikke jeg.

  15. #162
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Hvad var det Ståle sagde om Wahlquist? Fik ikke lige fat i den sætning.
    Så vidt jeg forstod så er han blevet vurderet og det blev et nej. Men jeg husker ikke nærmere detaljer. Altså om det var pga. hans kvalitet, pris, lønkrav osv.

  16. #163
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg forstod det mere som:
    Nej, det gør han ikke (han er urealistisk), men Ståle siger dog, at man nok skal give det et forsøg, og at man i det hele taget har vurderet ham.

  17. #164
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Nu har jeg ikke selv hørt interviewet og ved derfor ikke om noget i nednestående artikel skulle være taget ud af kontekst, men jeg får da i den grad indtrykket af, at man vil ud og hente forstærkninger i januars vindue:

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...bedre-truppen/

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #165
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Nu har jeg ikke selv hørt interviewet og ved derfor ikke om noget i nednestående artikel skulle være taget ud af kontekst, men jeg får da i den grad indtrykket af, at man vil ud og hente forstærkninger i januars vindue:

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...bedre-truppen/
    Det er korrekt, der i radioen bliver nævnt om at man har haft snakket med lidt spillere.
    Så vi må vel bare væbne os med tålmodighed og vente og se hvad der sker.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •