Side 15 af 85 FørsteFørste ... 5121314151617182565 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Vi har jo ikke ubegrænset økonomi, selvom det går skidt, og investorerne formentlig skyder lidt penge i Ståles retning når vinduet åbner.
    Jeg ser gerne at vi får hentet Erik Schviachenko. Han har lederskab, attitude, højt niveau og - tror jeg - den DNA som kendetegner en FCK-vinder (nogle kalder det positiv arrogance).
    Han ville kunne løfte - ene og alene - forsvaret. Jeg ser derfor gerne, at det er eneste udskiftning der.
    Så håber jeg, at Matic bliver skippet. Keita kommer tilbage, og Matic kan vi stadig få en mønt for. Gregus har altså evnerne. Nu skal han have tid og ro, og ikke mindst kontinuitet. Så skal han nok blive forløst.
    Derimod mangler vi en angriber, som passer ind i FCK. En som kan spille med ryggen mod mål og holde i bolden. vi mangler fysik! Ikke nødvendigvis en to-meter, men en med evner til at holde i bolden med press på.
    Jeg håber derfor på følgende små justeringer:

    Matic ud
    Toutouh ud
    Erik S. ind
    Ang. ind.

    Alternativt kunne jeg godt tænke mig en målmand. Rygterne går på Pontus Dahlberg, og ikke mindst en højreback såsom Wahlquist. Men det er ikke videre presserende, som situationen er i forsvaret. Med Erik S. vil Erik Johansson også kunne løfte sit niveau - og Vavro tror jeg også på. Luftner derimod ... :(
    Jeg kunne ikke være mere enig.. Det er spot on hvad vi har brug for, for at ramme det ønskelige niveau i foråret.. Jeg er sikker på, at lige præcis sådan to transfers sammen med de spillere vi får tilbage fra skader vil kunne løfte os til "normalt" FCK niveau.. Hvis vi forsømmer at styrke truppen i januar, er jeg bange for at får et forår som minder meget om dette efterår. Skader eller ej. Og det kan på den lange bane være ødelæggende for den vinderkultur vi har opbygget.. Ja det er en stor investering på måske 40 mio, men jeg er klart af den overbevisning at det vil kunne betale sig.. It takes money to make money..

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg er enig, men tænker samtidigt, at vi skal have en transfer eller to mere på. Til sommer skal vi have en ny målmand og højre back, plus Verbic skal sælges. Så har vi reelt set kun Falk som kant, der kan gøre sig på højeste internationalt niveau. Så måske det ville være klogt at hente til mindst en af de tre positioner.

  4. #213
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Vi har jo ikke ubegrænset økonomi, selvom det går skidt, og investorerne formentlig skyder lidt penge i Ståles retning når vinduet åbner.
    Jeg ser gerne at vi får hentet Erik Schviachenko. Han har lederskab, attitude, højt niveau og - tror jeg - den DNA som kendetegner en FCK-vinder (nogle kalder det positiv arrogance).
    Han ville kunne løfte - ene og alene - forsvaret. Jeg ser derfor gerne, at det er eneste udskiftning der.
    Så håber jeg, at Matic bliver skippet. Keita kommer tilbage, og Matic kan vi stadig få en mønt for. Gregus har altså evnerne. Nu skal han have tid og ro, og ikke mindst kontinuitet. Så skal han nok blive forløst.
    Derimod mangler vi en angriber, som passer ind i FCK. En som kan spille med ryggen mod mål og holde i bolden. vi mangler fysik! Ikke nødvendigvis en to-meter, men en med evner til at holde i bolden med press på.
    Jeg håber derfor på følgende små justeringer:

    Matic ud
    Toutouh ud
    Erik S. ind
    Ang. ind.

    Alternativt kunne jeg godt tænke mig en målmand. Rygterne går på Pontus Dahlberg, og ikke mindst en højreback såsom Wahlquist. Men det er ikke videre presserende, som situationen er i forsvaret. Med Erik S. vil Erik Johansson også kunne løfte sit niveau - og Vavro tror jeg også på. Luftner derimod ... :(
    Det kan gå hen og blive MEGET dyrt ikke at investere i vintervinduet, da der er en reel risiko for ikke at kvalificerer sig til de europæiske turneringer næste sæson. Hvis man ser bort fra pokalturneringen, så skal vi lave 2-2,5 point fra nu af for at have chancen for at komme i et europæisk gruppespil. Det kan nemt koste 50-100 milioner IKKE at at deltage plus europæiske point og brandværdi. Jeg tør næsten ikke tænke på konsekvenserne af en 4 plads og en tabt pokalfinale. Det er ikke i dette transfervindue man skal være en fedterøv!

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #214
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Det kan gå hen og blive MEGET dyrt ikke at investere i vintervinduet, da der er en reel risiko for ikke at kvalificerer sig til de europæiske turneringer næste sæson. Hvis man ser bort fra pokalturneringen, så skal vi lave 2-2,5 point fra nu af for at have chancen for at komme i et europæisk gruppespil. Det kan nemt koste 50-100 milioner IKKE at at deltage plus europæiske point og brandværdi. Jeg tør næsten ikke tænke på konsekvenserne af en 4 plads og en tabt pokalfinale. Det er ikke i dette transfervindue man skal være en fedterøv!
    Enig. Investorerne kan passende smide de ca. 100 mio. kr. i fodboldafdelingen, som de trak ud tidligere i år. I bagklogskabens ulideligt klare lys, én af de tåbeligste dispositioner i mange år, selvom jeg godt forstår hensigten med at gøre investorerne glade. Dem der ligger pengene i klubben, må se at vågne lidt op, og få hævet de beløb som der bliver lagt i fodbolden. Så ved jeg godt at vi havner ved den gamle traver om, at selvom man fx hævede investeringerne 50-100%, er der ingen garanti for at hive pengene hjem. Det er muligt at vi ikke ville gøre det på sportslige præstationer, sæson efter sæson, men vi ville kunne hive bedre unge spillere, der så kunne ekspederes videre med større fortjeneste, som man ser i andre store klubber fra mellemstore ligaer i Europa.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #215
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Nå ja, så krydre vi den selvfølgelig også lige med Andreas Bjelland til sommer, hvor hans kontrakt hos Brentford løber ud :-)
    Sviatchenko og Bjelland i midterforsvaret.
    De er jo mere skadet end Pelle og Anton i deres velmagtsdage :-D

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #216
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det ville da være fint, hvis ejerne smed 100 mio. efter spillerindkøb, men når man tænker på, hvor mange penge der blevet brugt på indkøb det seneste 1-1½ år, lader det jo ikke til at være pengemangel, der er årsagen til derouten. Den oplagte forklaring er snarere Ståles dårlige forvaltning af pengene.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 14 brugere er enige:

  12. #217
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det ville da være fint, hvis ejerne smed 100 mio. efter spillerindkøb, men når man tænker på, hvor mange penge der blevet brugt på indkøb det seneste 1-1½ år, lader det jo ikke til at være pengemangel, der er årsagen til derouten. Den oplagte forklaring er snarere Ståles dårlige forvaltning af pengene.
    Mht. pengemangel, så snakker Ståle altid om, at de spillere han vil hente er for dyre. Jeg så gerne at vi konkurrerede med de bedste klubber fra de mellemstore ligaer, hvilket vi pt ikke gør. Jeg så gerne nogle ejere der lagde den kapital der er nødvendig, for at kunne konkurrere på lige fod med de bedste sammenlignelige klubber. Ikke bare engang imellem som tilfældet er nu, men i hver sæson.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #218
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Mht. pengemangel, så snakker Ståle altid om, at de spillere han vil hente er for dyre. Jeg så gerne at vi konkurrerede med de bedste klubber fra de mellemstore ligaer, hvilket vi pt ikke gør. Jeg så gerne nogle ejere der lagde den kapital der er nødvendig, for at kunne konkurrere på lige fod med de bedste sammenlignelige klubber. Ikke bare engang imellem som tilfældet er nu, men i hver sæson.
    Men nu er Ståle jo ikke nogen objektiv kilde i det her spørgsmål. Det er i naturligvis svært for os udenforstående at vide, hvad der sker bag kulisserne på transfermarkedet - og hvad der er sandt, og hvad der er spin - men vi ved, at spillere som Pavlovic, Matic og Lüftner har kostet uforholdsmæssigt mange penge, ifht. hvad de har præsteret. Det burde kunne gøres bedre, skulle man mene. Ikke mindst når man eksempelvis ser, hvad langt billigere spillere i andre Superliga-klubber præsterer.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #219
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men nu er Ståle jo ikke nogen objektiv kilde i det her spørgsmål. Det er i naturligvis svært for os udenforstående at vide, hvad der sker bag kulisserne på transfermarkedet - og hvad der er sandt, og hvad der er spin - men vi ved, at spillere som Pavlovic, Matic og Lüftner har kostet uforholdsmæssigt mange penge, ifht. hvad de har præsteret. Det burde kunne gøres bedre, skulle man mene. Ikke mindst når man eksempelvis ser, hvad langt billigere spillere i andre Superliga-klubber præsterer.
    Jeg er helt på linjen med argumentet, men jeg må bare appelerer til at vi ikke måler os i Superliga-standard på vores spillere (Nordstrand, Johnny Thomsen, Rasmus Würtz etc.), men at vi sigter mod spillere med europæisk kapacitet (Santander, Falk, Kvist, Grønkjær, Allbäck, Atiba etc.). Der er meget få spillere i Superligaen jeg rent faktisk mener vil være en europæisk kapacitet. Og dem som er, de er som regel meget dyrere end de penge vi for nuværende betaler for spillere. Sørloth og den størrelse af profiler, de koster +25 mio og er uden for vores rækkevidde på dette tidspunkt.

    Mvh
    Frederik
    Sidst redigeret af Frederik : 23.11.17 kl. 14:07 Årsag: staveplade

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #220
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg er helt på linjen med argumentet, men jeg må bare appelerer til at vi ikke måler os i Superliga-standard på vores spillere (Nordstrand, Johnny Thomsen, Rasmus Würtz etc.), men at vi sigter mod spillere med europæisk kapacitet (Santander, Falk, Kvist, Grønkjær, Allbäck, Atiba etc.). Der er meget få spillere i Superligaen jeg rent faktisk mener vil være i en europæisk kapacitet. Og dem der er, de er som regel meget dyre end de penge vi for nuværende betaler for spillere. Sørloth og den størrelse af profiler, de koster +25 mio og er uden for vores rækkevidde på dette tidspunkt.

    Mvh
    Frederik
    Men det er lige nøjagtig der jeg håber at vi havner. Altså, at klubben bliver købestærk nok til, at handle de andres bedste spillere. Både i Danmark, Sverige og Norge.

  19. #221
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det ville da være fint, hvis ejerne smed 100 mio. efter spillerindkøb, men når man tænker på, hvor mange penge der blevet brugt på indkøb det seneste 1-1½ år, lader det jo ikke til at være pengemangel, der er årsagen til derouten. Den oplagte forklaring er snarere Ståles dårlige forvaltning af pengene.
    Uanset hvad forklaringen er, så kan en løsning være at købe sig ud af problemerne.

  20. #222
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Uanset hvad forklaringen er, så kan en løsning være at købe sig ud af problemerne.
    Ja, det kan den da. Jeg opponerede bare mod påstanden om, at udbetalingen af aktieudbytte var årsagen til den nuværende situation. Det er der IMO ikke noget belæg for at påstå.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #223
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg er helt på linjen med argumentet, men jeg må bare appelerer til at vi ikke måler os i Superliga-standard på vores spillere (Nordstrand, Johnny Thomsen, Rasmus Würtz etc.), men at vi sigter mod spillere med europæisk kapacitet (Santander, Falk, Kvist, Grønkjær, Allbäck, Atiba etc.). Der er meget få spillere i Superligaen jeg rent faktisk mener vil være en europæisk kapacitet. Og dem som er, de er som regel meget dyrere end de penge vi for nuværende betaler for spillere. Sørloth og den størrelse af profiler, de koster +25 mio og er uden for vores rækkevidde på dette tidspunkt.

    Mvh
    Frederik
    Men eksempelvis Sørloth kunne vi uden tvivl godt have gaflet for næsen af FCM til en tredjedel af prisen på Pavlovic eller Sotiriou. Det er bare min pointe.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #224
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, det kan den da. Jeg opponerede bare mod påstanden om, at udbetalingen af aktieudbytte var årsagen til den nuværende situation. Det er der IMO ikke noget belæg for at påstå.
    Jeg er overbevist om at den sportslige ledelse kunne have rykket mange bjerge, med de penge til deres rådighed. Belæg for at påstå? Ståle har flere gange udtalt at der ikke var penge til de rette spillere. Så kan du tale om spin og alt det der. Det er nu engang det manden har udtalt.

  25. #225
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men eksempelvis Sørloth kunne vi uden tvivl godt have gaflet for næsen af FCM til en tredjedel af prisen på Pavlovic eller Sotiriou. Det er bare min pointe.
    Det kuriøse er, at Sørloth rent faktisk blev scoutet, men ikke blev fundet god nok.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •