Side 64 af 85 FørsteFørste ... 14546162636465666774 ... SidsteSidste
Viser resultater 946 til 960 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #946
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hmm, jeg synes godt nok, det lyder af kort snor, når man tænker på tålmodigheden med andre spillere. Han har været her 1½ år, var udråbt til et stortalent, var med på Dubai-turen for et år siden og viste gode ting i sin førsteholdsdebut mod Jammerbugt i pokalen. Og for en god ordens skyld er han altså et halvt år fra at blive 20. Men hvem ved, hvad der er sket. Måske har han brokket sig over manglende spilletid...
    Det bliver jo ren spekulation, men hvis hans udvikling er gået i stå det sidste år, så har man vel set rigeligt til ham. Du kan dog sagtens have ret i, at Røjkjær har ønsket spilletid blandt seniorer, hvilket vi ikke kan give. Og så har man givet ham lov til at prøve lykken mere steder.
    Men tolker man sætningen "Røjkjær har fået samme besked.." så lyder det mest som om, at vi har mistet interessen i ham og ikke omvendt.

  2. #947
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det bliver jo ren spekulation, men hvis hans udvikling er gået i stå det sidste år, så har man vel set rigeligt til ham. Du kan dog sagtens have ret i, at Røjkjær har ønsket spilletid blandt seniorer, hvilket vi ikke kan give. Og så har man givet ham lov til at prøve lykken mere steder.
    Men tolker man sætningen "Røjkjær har fået samme besked.." så lyder det mest som om, at vi har mistet interessen i ham og ikke omvendt.
    Håber mere beskeden lød på at han skal finde en klub han kan blive lejet ud til i 1. division, Norge, Sverige eller Helsingør. Han har stadig 1½ års kontrakt, og så kan man lige så godt give den en chance.
    Men at han selv ikke har meget tålmodighed er også en mulighed. Han skiftede jo til FCK som 17 årig fordi han ikke fik kunne se at han der ville få chacen for Silkeborgs 1. hold.

  3. #948
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    FCM sælger tilsynelandende Rasmus Nissen til Ajax for 40 mio...

    https://www.bt.dk/superligaen/medie-...i-kaempehandel

    Udover at det ligner et kongesalg rent økonomisk så er jeg rigtig bange for at det også ender med at den mest oplagte afløser for Ankersen, Gammelby, nu ender på Heden.. De har i hvert fald både finanserne og timingen på deres side i en formodet kamp mod os..
    Det er ganske rigtigt en meget oplagt handel for FCM at hente Gammelby - han bor endda åbenbart i Ikast. Jeg vil dog ikke gå så langt som at sige, at det er noget, jeg frygter, at vores rivaler henter ligaens hvad... femtebedste højreback? Forhåbentlig er vi i stand til at finde en, der er bedre på det alt andet lige større marked, vi kan kigge på og hente spillere fra.

    Jeg frygter mere, at Ståle efter et par dårlige oplevelser med agenter vælger at droppe Sydamerika, som man ellers har brugt en del ressourcer på at scoute i. Især på backerne og kanterne er der ellers masser af spillere, der kan mere, end vi er vant til at se - også i de lidt mindre lande og ligaer som Paraguay, Chile og Colombia.
    Sidst redigeret af Ace : 21.01.18 kl. 10:50
    HIC SUNT LEONES

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #949
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Toutouh er blevet diskuteret nok og det er ærgerligt. Jeg havde faktisk beholdt ham kontrakten ud for at se om man kan få gang i ham igen og forlænget. Mht Kusk, så bliver der ved med at være rygter, men jeg synes faktisk at klubben gør det tydeligt, at man satser på ham. Verbic solgt, stadig får Toutouh og Amankwaa løbepas, det må alt andet betyde at Kusk er og skal betegnes spm en fast del af holdet, der ikke forsvinder... hvilket alle udtalelser i øvrigt også tyder på.

  6. #950
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg tror der er rimelig god chance for at vi får lov til at beholde Toutouh kontrakten ud, hvis jeg skal være ærlig. Ikke at det får os til at forlænge med ham eller prøve at få ham i gang igen.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #951
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er ganske rigtigt en meget oplagt handel for FCM at hente Gammelby - han bor endda åbenbart i Ikast. Jeg vil dog ikke gå så langt som at sige, at det er noget, jeg frygter, at vores rivaler henter ligaens hvad... femtebedste højreback? Forhåbentlig er vi i stand til at finde en, der er bedre på det alt andet lige større marked, vi kan kigge på og hente spillere fra.
    Jeg har heller aldrig set det store lys i Gammelby. Han er en fornuftig spiller, men der må vi simpelthen kunne finde noget bedre.

    Og lidt off topic:

    Forøvrigt synes jeg, at FCMs salg af Novak og Nissen er gået ualmindelig stille hen blandt eksperterne. De havde ellers travlt nok med at udråbe FCM til kæmpe guldfavoritter ovenpå lejemålet af Sviatchenko, men intet om at guldchancerne da lider et kæmpe knæk med de to salg. Nissen og Novak er enormt vigtige i FCM's spillestil som oplæggere til Lange Poul mfl samt med deres fysiske formåen, og Novak har været essentiel i deres succes med 343. Nu er de to skiftet ud med en rusten Sviatchenko (der forsvinder igen til sommer), som slet ikke kan bidrage det samme fremadrettet. Medmindre de fremtryller et nyt talent, så er det da to kæmpe tab.

  9. De følgende 5 brugere er enige:

  10. #952
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Forøvrigt synes jeg, at FCMs salg af Novak og Nissen er gået ualmindelig stille hen blandt eksperterne. De havde ellers travlt nok med at udråbe FCM til kæmpe guldfavoritter ovenpå lejemålet af Sviatchenko, men intet om at guldchancerne da lider et kæmpe knæk med de to salg. Nissen og Novak er enormt vigtige i FCM's spillestil som oplæggere til Lange Poul mfl samt med deres fysiske formåen, og Novak har været essentiel i deres succes med 343. Nu er de to skiftet ud med en rusten Sviatchenko (der forsvinder igen til sommer), som slet ikke kan bidrage det samme fremadrettet. Medmindre de fremtryller et nyt talent, så er det da to kæmpe tab.
    De har hentet Mads Døhr Tychosen tilbage fra Horsens og desuden hentet Sanneh derfra. Og Novak spillede lige så meget i centerforsvaret, som på venstrebacken, hvor de nu har Dal Hende og Andreas Poulsen. Læg dertil at de har hentet 50 mio ind på salg. Nu er der så rygter om Gammelby og en svensk spiller mere til forsvaret. Jeg synes det er flot arbejde.
    Fremme i banen har de sendt Borring og Kroon videre.Lur mig desuden om de ikke har noget i gang til den plads.
    Alt i alt virker det som om der er styr på det.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #953
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    De har hentet Mads Døhr Tychosen tilbage fra Horsens og desuden hentet Sanneh derfra. Og Novak spillede lige så meget i centerforsvaret, som på venstrebacken, hvor de nu har Dal Hende og Andreas Poulsen. Læg dertil at de har hentet 50 mio ind på salg. Nu er der så rygter om Gammelby og en svensk spiller mere til forsvaret. Jeg synes det er flot arbejde.
    Fremme i banen har de sendt Borring og Kroon videre.Lur mig desuden om de ikke har noget i gang til den plads.
    Alt i alt virker det som om der er styr på det.
    Ja det er da nogen flotte salg og indkøb. Men Novak var jo netop så god som forsvarer i 343, fordi han kunne spille fodbold og især fordi kunne komme med frem. Det kan Sanneh og Sviatchenko jo ikke på nær samme måde. Kan de overhovedet spille det system? (Ham svenskeren med det græske navn er vist også central forsvarer.) Og selvom Mads Tychosen var god mod os, så er han jo ikke i nærheden af Nissens niveau, ligesom Dal Hende ikke har Novaks niveau.

    Jeg siger ikke, at FCM er ved at falde fra hinanden eller er uden chance for guld. Jeg synes bare, at det er nogle store profiler de sælger uden at have hentet i nærheden af tilsvarende niveau på netop de pladser og undres derfor over den manglede fokus på netop dette. Det er jo næsten udskiftninger ala vores i 2011, hvor vi gik fra Pospech/Wendt til Pierre/Johnny Thomsen.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  14. #954
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er da nogen flotte salg og indkøb. Men Novak var jo netop så god som forsvarer i 343, fordi han kunne spille fodbold og især fordi kunne komme med frem. Det kan Sanneh og Sviatchenko jo ikke på nær samme måde. Kan de overhovedet spille det system? (Ham svenskeren med det græske navn er vist også central forsvarer.) Og selvom Mads Tychosen var god mod os, så er han jo ikke i nærheden af Nissens niveau, ligesom Dal Hende ikke har Novaks niveau.

    Jeg siger ikke, at FCM er ved at falde fra hinanden eller er uden chance for guld. Jeg synes bare, at det er nogle store profiler de sælger uden at have hentet i nærheden af tilsvarende niveau på netop de pladser og undres derfor over den manglede fokus på netop dette. Det er jo næsten udskiftninger ala vores i 2011, hvor vi gik fra Pospech/Wendt til Pierre/Johnny Thomsen.
    Ja, det er så der jeg er uenig med dig. Jeg synes bestemt de er på samme niveau. Deres forsvar hed primært Kocsmar-Hansen-Novak, nu hedder det så Sannah-Hansen-Erik S, måske også ham svenskerne. I min bog ser det stærkere ud. Måske bliver de en anelse svagere på højrebacken, men i modsætning til os er de ikke bange for at bruge unge spillere. Deres træner får endda en bonus for det.
    Og som jeg skrev med 50 mio i banken og to kanter ud, så er det måske det næste område de kigger på.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #955
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Ja, det er så der jeg er uenig med dig. Jeg synes bestemt de er på samme niveau. Deres forsvar hed primært Kocsmar-Hansen-Novak, nu hedder det så Sannah-Hansen-Erik S, måske også ham svenskerne. I min bog ser det stærkere ud. Måske bliver de en anelse svagere på højrebacken, men i modsætning til os er de ikke bange for at bruge unge spillere. Deres træner får endda en bonus for det.
    Og som jeg skrev med 50 mio i banken og to kanter ud, så er det måske det næste område de kigger på.
    Nu må vi se. Jeg er enig i, at forsvaret på papiret ser stærkere ud (nu skal de jo lige spilles sammen og Sviatchenko i form), men fremadrettet kan det blive et problem, at angriberne ikke har nogle til at fodre dem. Forøvrigt må man også sige, at med Sviatchenko, Sanneh, Poul, Sørloth, Dahl-Hende, Hansen osv har de på papiret det mest skræmmende hold på dødbolde superligaen nogensinde har set. Vi har jo nærmest ingen i truppen der kan tilnærmelsesvis matche deres 3-4 bedste headere.

    Men salget af både Nissen og Rømer, så har du nok ret i, at der kommer til at ske noget på højre kant / back.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #956
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Så dukkede rygterne om Gammelby og FCK op: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...piller/7005782

    De er dog noget tynde.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #957
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Joronen, Skov og nu Gammelby.

    Lader til at Ståle gerne vil have noget Skandinavisk tilbage i truppen, og gerne spillere der allerede kender Superligaen. Der tegner sig i hvert fald et mønster, og jeg synes Gammelby er en uhyre interessant back. Han har fysikken til det defensive, og har driblefærdigheder og skudteknik til den offensive del og så er han god med både venstre og højre, jeg er umiddelbart ret lun på tanken hvis ikke han er alt for dyr.

    Gammelby blev i øvrigt kåret til årets spiller 2017 i SIF foran Skov.
    Sidst redigeret af scoring : 21.01.18 kl. 14:12
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #958
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Nu skal FCM jo heller ikke svækkes så meget så svenskerne fra pestegnen løber med guldet, den tanke kan jeg slet ikke rumme.

  23. De følgende 11 brugere er enige:

  24. #959
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Joronen, Skov og nu Gammelby.

    Lader til at Ståle gerne vil have noget Skandinavisk tilbage i truppen, og gerne spillere der allerede kender Superligaen. Der tegner sig i hvert fald et mønster, og jeg synes Gammelby er en uhyre interessant back. Han har fysikken til det defensive, og har driblefærdigheder og skudteknik til den offensive del og så er han god med både venstre og højre, jeg er umiddelbart ret lun på tanken hvis ikke han er alt for dyr.

    Gammelby blev i øvrigt kåret til årets spiller 2017 i SIF foran Skov.
    Ja det kunne ligne et mønster. Ved at købe de bedste spillere i ligaen, så undgår man jo også at de ryger til konkurrerende klubber. Spørgsmålet er jo så, om de har niveauet til at præstere internationalt. Jeg kan godt være i tvivl mht Skov og især Gammelby, men er da frisk på, at man giver det et skud.

    Såfremt der er noget i rygtet, så er det virkelig interessant, hvordan man agerer nu. Artiklen skriver det jo meget godt. Tør man satse på Roerslev (jeg tror det ikke) fra sommer? Tør man vente med at hente Gammelby til sommer, når nu FCM må være på udkig efter en højre back / kant? Har man lyst til at hente en back nu, når Ankersen trods alt ikke er solgt endnu? Og hvad med BIF - de har også snart længe lovet deres aldrende svensker på pladsen en tur videre.

    Under alle omstændigheder, så er 10 mio (som der spekuleres i artiklen) temmelig mange penge for en dansk back fra superligaen.

  25. #960
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det kunne ligne et mønster. Ved at købe de bedste spillere i ligaen, så undgår man jo også at de ryger til konkurrerende klubber. Spørgsmålet er jo så, om de har niveauet til at præstere internationalt. Jeg kan godt være i tvivl mht Skov og især Gammelby, men er da frisk på, at man giver det et skud.

    Såfremt der er noget i rygtet, så er det virkelig interessant, hvordan man agerer nu. Artiklen skriver det jo meget godt. Tør man satse på Roerslev (jeg tror det ikke) fra sommer? Tør man vente med at hente Gammelby til sommer, når nu FCM må være på udkig efter en højre back / kant? Har man lyst til at hente en back nu, når Ankersen trods alt ikke er solgt endnu? Og hvad med BIF - de har også snart længe lovet deres aldrende svensker på pladsen en tur videre.

    Under alle omstændigheder, så er 10 mio (som der spekuleres i artiklen) temmelig mange penge for en dansk back fra superligaen.
    jeg håber da ikke man køber spillerne ud fra det grundlag, at så får konkurrenterne dem ikke. Det ville da være en bekymrende tendens. Jeg håber da, at man har scoutet dem godt, og dermed sørget for, at de passer ind i vores spillestil osv. Og dermed har troen på, at de kan gøre forskellen på vores hold. Man burde slet ikke tænke i de baner, at hente en spiller bare fordi, så kan konkurrenterne ikke få dem.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •