Side 71 af 85 FørsteFørste ... 21616869707172737481 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,051 til 1,065 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #1051
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    Næ alternativet er selvfølgelig at se på effekterne af beslutningerne, før man evaluerer det. Det er vel sådan man normalt gør? Vi evaluerer vel heller ikke en finanslov, før vi har set om den virker? Eller en landstræner før vi har set, om han har skaffet os til vm osv.
    Vi bliver nok ikke enige om, hvad et debatforum for en fodboldklub kan bruges til, hvis du vil sammenligne med en snak om finansloven :-)

    Ifølge din logik kan FCK i morgen melde følgende ud: "FC København skriver kontrakt med Svend Dellepude fra Dalum IF. Vores scoutingafdeling har fulgt ham tæt i anden halvleg af danmarksseriekampen mod Ugilt FF (første halvleg røg desværre pga. en drilsk ny gps i klubbens scoutomobile) og har en stærk formodning om, at hr. Dellepude kan gå direkte ind og forstærke holdet og overføre sin scoringsstatistik på 11 kampe/7 mål til superligaen. Federico Santanders skade har vist sig værre end først antaget, men med tilgangen af en ny angriber kan klubben forhåbentlig gå et forrygende forår i møde. Forza FC!!!"

    Sideliniens mest saglige brugere: "Spændende. Vi må se, hvad han kan, før vi kommer med en vurdering af denne transfer."

    Ace: "Hold min øl."
    HIC SUNT LEONES


  2. #1052
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Vi bliver nok ikke enige om, hvad et debatforum for en fodboldklub kan bruges til, hvis du vil sammenligne med en snak om finansloven :-)

    Ifølge din logik kan FCK i morgen melde følgende ud: "FC København skriver kontrakt med Svend Dellepude fra Dalum IF. Vores scoutingafdeling har fulgt ham tæt i anden halvleg af danmarksseriekampen mod Ugilt FF (første halvleg røg desværre pga. en drilsk ny gps i klubbens scoutomobile) og har en stærk formodning om, at hr. Dellepude kan gå direkte ind og forstærke holdet og overføre sin scoringsstatistik på 11 kampe/7 mål til superligaen. Federico Santanders skade har vist sig værre end først antaget, men med tilgangen af en ny angriber kan klubben forhåbentlig gå et forrygende forår i møde. Forza FC!!!"

    Sideliniens mest saglige brugere: "Spændende. Vi må se, hvad han kan, før vi kommer med en vurdering af denne transfer."

    Ace: "Hold min øl."
    Jeg tager den gerne en gang til for dig Ace.

    Vi kan da sagtens blive skuffede over Svend Dellepude og vurdere, at han med ret stor sandsynlighed ikke bliver en succes. Men derfor kan vi stadig ikke evaluere transfervinduet og skråsikkert konkludere, at det er dumpet, som jo var det jeg opponerede imod.
    Jeg kan jo også vende den om og sige, at med din logik så var vinduet hvor vi hentede Laudrup, en topmålmand i AAB og ikke mindst Danmarks bedste træner en bragende succes, da vi "evaluere/vurderede" lige ved vinduets lukning. Men det var det da vist ikke, når vi kom lidt på afstand....

    Men som nævnt, så er vi vist i gang med en debat om betydning af ord, hvilket næppe er specielt interessant.


    Og for at svare på dit forrige indlæg, ja så får du sikkert ret. For klubben vil næppe melde ud, at vi kommer svækket ud, selvom det på papiret højst sandsynligt er tilfældet. Du vil uden tvivl få en lang smøre om, at vi har erstattet Verbic og Robin og fået flere skadede spillere tilbage, samt givet "nye" spillere en ordentlig opstart, og dermed er vi blevet stærkere.
    Og så kan vi alle tude lidt over det og forlange Ståles hoved på et fad :-)

    Og så kan vi jo evaluere om et halvt års tid, hvem der fik ret :-)

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #1053
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Når vinduet er så uinspirerende som det er med FCK øjne, så synes jeg bare i skal fortsætte meta-snakken. Det er jo ikke fordi vi drukner i sjovere ting.


  5. #1054
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg har ikke noget problem med de afgange, der har været og som måtte komme. For mig handler det her om, hvorvidt man kan holde masken og samtidig påstå, at vi kommer styrket ud af det her transfervindue, hvis der ikke sker mere. Uanset hvordan man vender og drejer det, kan jeg ikke se andet, end at vi er svækket, og det er i mine øjne en skuffende for ikke at sige katastrofal kurs fra klubbens side.
    Hvis det primære mål med vinduet til gengæld var at rydde ud i truppen og komme ud med et plus på 40 mio., kan jeg kun sige bravo.

    Nu må vi se. Jeg håber, at der kommer et par nye spillere til sidst, for jeg ser det som meget kritisk, hvis vi pga. Santanders skade går ind til foråret med Pavlovic som fast mand... ja, faktisk uden et reelt alternativ. Wind måske, men det virker risikabelt at satse så meget på en mand med nul erfaring - især med tanke på, hvor meget Ståle normalt tøver med at sende de unge i spil, selv når mesterskabet eksempelvis har været sikret.
    Vi er et europæisk udviklingshold og når vi sælger en profil, så kommer vi aldrig styrket ud. Profilen vil blive udskiftet med en ny udviklingsspiller, som igen skal sikre penge i fremtiden. Truppen kan blive styrket ved at gøre breddespilleren bedre eller udskifte dem, der ikke er slået til. Af og til lykkedes det naturligvis at sikrer sig en Grønkjær! Til sommer køber vi en centerforsvar, til sommer ryger Keita og/eller Matic tror jeg og angriberne må der også stilles spørgsmålstegn ved. Her kan vi blive styrket, fordi de nuværende spillere simpelthen ikke er gode nok.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #1055
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg kan ikke sådan rigtig blive ked af det over, at Verbic er erstattes af Skov, og at man regner med Thomsen, Skov, Holse eller Kusk kan lægge på. Kanterne er det mindst vigtige for basen.

    Jeg kan blive ked af, at vi stadig har de samme problemer centralt. Det er sådan lidt en gordisk knude, hvor centerforsvarer er for dårligt placeringsmæssigt og heller ikke er gode nok mand-mand til at stå højt. Det efterlader et meget stort område Kvist skal dække sammen med hans makker. Det presser Kvist, der kommer til at stå dybere og generelt ikke er god i store områder mere. Samtidig er vi presset offensivt ved, at vi ikke kan slå en befrier der bliver til noget fornuftigt, når Santander ikke er med. Det betyder modstandernes centrale midtbane kan presse vores mere i stedet for at stå dybt.

    I virkeligheden, forstår jeg godt Ståle tænker truppen kan løse det. For hvis Luftner vender lidt hurtigere, Kvist kan dække et lidt større rum, Zeca rammer pasningerne lidt bedre, Vavro placerer sig lidt bedre og hvis Pieros holder lidt bedre i bolden - så vil det få så store afledte effekter det sikkert godt kan blive godt.
    Men sker det ikke, alt sammen, så er vi på røven. En situation indkøb af "Granquist" og "Bendtner" kunne løse.

    Og så er der Pavlovic.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #1056
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Vi er et europæisk udviklingshold og når vi sælger en profil, så kommer vi aldrig styrket ud. Profilen vil blive udskiftet med en ny udviklingsspiller, som igen skal sikre penge i fremtiden. Truppen kan blive styrket ved at gøre breddespilleren bedre eller udskifte dem, der ikke er slået til. Af og til lykkedes det naturligvis at sikrer sig en Grønkjær! Til sommer køber vi en centerforsvar, til sommer ryger Keita og/eller Matic tror jeg og angriberne må der også stilles spørgsmålstegn ved. Her kan vi blive styrket, fordi de nuværende spillere simpelthen ikke er gode nok.
    Normalt er jeg enig i at vi ikke kan komme styrket ud efter et salg af en profil. Men denne gang synes jeg det er en gammel traver, frem for et realistisk blik på holdet. Falk fantastisk, og vi kommer ikke til at savne Verbic når han spiller. Skov kan kun være et løft op fra Kusk, men han er ikke integreret, og samtidig har han et stykke op til Verbic.
    Men! kast lige et øje på for og bag, Santander er ude igen, og hvornår han kommer tilbage vides endnu ikke helt. Det efterlader os med Pieros, som jeg stadig vil se som en spiller i udviklingen, Pavlovic og måske en Pusic som er dømt ude og ikke har deltaget i træning med holdet i snart 3 uger.
    Det burde være ekstremt simpelt at styrke os her, og en seriøs forstrækning her vil virkelig ændre meget for os. Særligt fordi Pavlovic er elendig.
    I forvaret har vi præcis det samme, hvis altså ikke Boilesen spiller. Lüftner og Vavro har allerede givet en forsmag på deres forår kommer til at ligne efteråret på en prik. Igen, her burde det være utrolig nemt at finde en som løftede niveauet.
    Blev der købt en angriber og stopper med de kundskaber vi søger, så er vi allerede forstærkede ud af det her vindue, på trods af at vi har solgt efterårets klart største profil.

    TL;DR:
    Holdet har været så utrolig dårligt kørende i denne sæson, at der kun skal en god signing til før vi reelt er kommet forstærkede ud.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1057
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Selv om EuroJackpotten ikke er gået endnu, meldes København interesseret i en anden og næppe lige så potentielt indbringende lottokupon:

    Skadesplagede Uffe "spiller han stadig fodbold?" Bech i Hannover.

  12. #1058
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    70

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18


  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1059
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg har på fornemmelsen, at man har solgt denne sæson. Ståle har ift. Ekstra Bladet udtalt, at denne sæson er så katastrofal ringe, at det ikke er set i FCK før. Jeg tror, at man giver Vavro, Luftner, Gregus, Matic og Pavlovic mfl. til sommer til ar bevise, at de ikke skal sælges. Dette er selvfølgelig med tanke på, at køberne nok ikke står i kø, og i sær ikke, til en pris klubben vil acceptere.

    Til sommer kommer den helst store udrensning, hvor vi ser adskillige spillere solgt (såfremt køberne forfindes). Desuden håber jeg, at Ståle fremadretten vil have fuld fokus på trænerarbejdet.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1060
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af sliZER Se meddelelser
    Jeg er SÅ klar på at vi smider 2-2,5 mio € for Fischer! Han har simpelthen noget af den klasse som holdet skriger på.

    Men hvis Sorgenfris kilde har ret i at det bliver en lejeaftale og såfremt den er uden købsoption, så siger jeg pænt nej tak. Holdet har brug for udvikling og kontinuitet, ikke at tisse i bukserne for at holde varmen.

    Hvem er ham der Dellepude iøvrigt, jeg kan ikke finde ham på transfermarkt eller i nogle Ståle-interview! Han lyder vanvittigt spændende og glimrende statistik - især hvis han kan holde den i Suppen!!1!

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #1061
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg er SÅ klar på at vi smider 2-2,5 mio € for Fischer! Han har simpelthen noget af den klasse som holdet skriger på.

    Men hvis Sorgenfris kilde har ret i at det bliver en lejeaftale og såfremt den er uden købsoption, så siger jeg pænt nej tak. Holdet har brug for udvikling og kontinuitet, ikke at tisse i bukserne for at holde varmen.

    Hvem er ham der Dellepude iøvrigt, jeg kan ikke finde ham på transfermarkt eller i nogle Ståle-interview! Han lyder vanvittigt spændende og glimrende statistik - især hvis han kan holde den i Suppen!!1!
    Med det angreb vi reelt har lige nu i Sotiriou, Pavlovic og Holse (Pusic har spillet sin sidste kamp, og Santander ved vi ikke, hvornår er tilbage), vil et halvt års leje af Fischer stadig være en god idé. Det ville selvfølgelig være meget sjovere at købe ham, men i Brøndby-kampen ville jeg så gerne se Fischer inde i stedet for Pavlovic.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 13 brugere er enige:

  20. #1062
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Men hvis Sorgenfris kilde har ret i at det bliver en lejeaftale og såfremt den er uden købsoption, så siger jeg pænt nej tak. Holdet har brug for udvikling og kontinuitet, ikke at tisse i bukserne for at holde varmen.
    Tjah. Man kan sige, at bukserne allerede er plaskvåde, så hvis man kan liste Fischer indenfor og skubbe Pusic ud i samme omgang vil det snarere svarere til at vende dem om, så man ikke kan se pletten. Det ser noget anderledes ud, men måske det danner mode ...


  21. #1063
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Men hvis Sorgenfris kilde har ret i at det bliver en lejeaftale og såfremt den er uden købsoption, så siger jeg pænt nej tak. Holdet har brug for udvikling og kontinuitet, ikke at tisse i bukserne for at holde varmen.
    Jeg ville normalt være enig. Men det er bare utrolig vigtigt at vi kvalificere os til europæisk gruppespil næste år via pokalen eller en 4. plads i ligaen. Så jeg er villig til at tage imod enhver midlertidig hjælp vi kan få.

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #1064
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tjah. Man kan sige, at bukserne allerede er plaskvåde, så hvis man kan liste Fischer indenfor og skubbe Pusic ud i samme omgang vil det snarere svarere til at vende dem om, så man ikke kan se pletten. Det ser noget anderledes ud, men måske det danner mode ...
    ...og jeg sidder og smågriner for første gang ved læsning af denne tråd. Situationen er jo himmelråbende deprimerende, og man må huske sig på mantraet "Succes is temporaly - loyalty is forever". Det var i den grad sjovere at være med i 90'erne, hvor kvaliteten i truppen ikke var så høj, som den er nu, men dengang spillede vi underholdende. Nu spiller vi kedeligt og dårligt, og pilen peger nedad.

    Det er vel nu at man skal købe en/flere Crowd Pleaser, der kan vende udviklingen i klubben. Både på direktionsgangene, en idé forladt scoutingafdeling, dalende tilskuertal og en talent fabrik, der sælger de største inden de har fået debut på førsteholdet.
    Alle de muligheder der har været i dette vindue er misset. Hvad betyder for vores klub?

    I næste vindue er der storvask igen, hvilket som bekendt gør at man i FCK ikke må forvente resultater. Hvad fanden er for noget vi har gang i?
    Der savner jeg en Don Ø, der sigter højt på en profileret "virksomhed" og taler om management. Det synes jeg ikke der er meget af mere.

    Derfor ville det i mine øjne være rigtigt at have købt en Bendtner, en Fischer, en Sviachenko en Bjelland. Køb noget dansk kvalitet, som de andre klubber ikke kan komme i nærheden af.

    Nu er der blevet panik, og jeg håber at vi når at lande en central forsvarspiller, og en kvalitetsangriber.

    Alexander Scholz har jeg før skrevet om - Søren Sorgenfri melder ham ude:
    "Der er en bette Transfer Talk på vej, men skynder mig lige her at kalde Scholz og Club Brugge for en done deal. #transferdk
    02.17 - 29. jan. 2018"

    Det ville ellers have været mit bedste bud inden timeglasset rinder ud.
    Hvis vi stadig har en chance med Fischer er jeg også klar på at han bliver vores dyreste spiller nogensinde. Vi kommer ikke i nærheden af ham igen, tror jeg.

    Står vi uden ny angriber 31/1 mener jeg at vi skal hente Mayron George i Randers (udlånt til Lyngby).
    Han er fysisk stærk, hurtig og har et hårdt skud. Hvis vi kan lære ham at arbejde hårdt som Cornelius har måske et endnu større potentiale.

    Jeg klar over at vi går en hylde ned, men det er tiltroen også på at vi gør noget klogt i dette vindue.
    Vi skal have en centerforsvarer. Vi kan ikke lade Boilesen spille den plads. Han er en god venstre back, men middelmådig CB.

    Så mens vores konkurrenter opruster - ser vi at vi nedruster, og satser på det der ikke virker.
    Hvem står egentlig i spidsen for vores klub? Lalandia?


  24. #1065
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det gør krisen endnu mere ubærlig, at der render flere angribere rundt, vi kunne have hentet i sommer, som havde løst mange af problemerne. Altså en stor mand der kan agere opspilsstation. Sørloth, som nu rygtes til Crystal Palace for op mod 75 mio. kr. (?!) som FCM hentede for mindre end vi gav for Pusic, Isaac Kiese Thelin, der er på leje hos en meget gennemsnitlig belgisk midterklub og som har været fremragende, eller Bendtner for den sags skyld. Altså fandtes der alene i Skandinavien en række oplagte spillere. Alarmklokkerne ringede allerede sidste sæson angående Pavlovic, og selv om han kunne have blomstret op i år, var der jo næsten intet, der tydede på fremgang i løbet af hans første tid.

  25. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •