Side 84 af 85 FørsteFørste ... 34748182838485 SidsteSidste
Viser resultater 1,246 til 1,260 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #1246
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Matic kan stadigvæk være på vej væk.

    https://www.bt.dk/superligaen/koebt-...r-sat-til-salg

    Det stod ret hurtigt klart, at han slet ikke havde de rette kvaliteter. Ufatteligt dyrt bekendtskab, og Ståle og hans scoutingstab må sidde med ufattelig røde ører.
    Fornuftigt hvis han smutter. Nu får Pavlovic sikkert til sommer og hvis ikke der kommer andre boller på suppen så burde han også være færdig. Forhåbentlig er det så sidste gang i noget tid at man henter spiller fra de regioner.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1247
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Fornuftigt hvis han smutter. Nu får Pavlovic sikkert til sommer og hvis ikke der kommer andre boller på suppen så burde han også være færdig. Forhåbentlig er det så sidste gang i noget tid at man henter spiller fra de regioner.
    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor i verden spillerne kommer fra, de skal bare have de rette kvaliteter. Det kan godt være at klubben skal hente spillerne lidt tidligere i deres udvikling, grundet den hårde konkurrence fra andre klubber, men så skal klubbens scoutingafdeling altså også være knivskarpe. Der har desværre været for mange fejlinvesteringer, hvilket garanteret også er en af årsagerne af det nye tiltag, med Holmstrøm ved roret.


  4. #1248
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Fornuftigt hvis han smutter. Nu får Pavlovic sikkert til sommer og hvis ikke der kommer andre boller på suppen så burde han også være færdig. Forhåbentlig er det så sidste gang i noget tid at man henter spiller fra de regioner.
    Alle fodboldkyndige ved, at der ikke kommer gode spillere ud af Østeuropa. Ikke én eneste. Selv ikke i skudår.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 03.02.18 kl. 09:19


  5. #1249
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Alle fodboldkyndige ved at der ikke komme gode spillere ud af Østeuropa. Ikke én eneste, selv ikke i skudår.
    I hvert fald ikke til FCK minus Pospech og delvist Verbic. De andre har vist ikke været værd at skrive hjem om, har de det? ;)
    Sidst redigeret af Romme : 03.02.18 kl. 01:43

  6. #1250
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det samme kan vel siges om Norge. Bortset fra Hangeland og delvist Bergdølmo har de heller ikke været det vilde. Og Falster og Fyn... armen, Falk er ok, men ellers.

    Det er selvfølgelig noget forvrøvlet sludder. Uanset om den ene eller anden spiller har slået til her, så er din evindelige fokusering på deres oprindelse både usaglig og uklædelig. Når man så lægger nedværdigende kommentarer om forskellige dele af verden og negative generaliseringer om folk fra derfra oveni, så er det at det går fra at være sludder, til at være uværdigt. Og det hjælper selvfølgelig ikke, når du oven i købet ikke ved f.eks. hvilke lande der hører til Balkanregionen, men stadig bruger det negativt. At have forbehold over for Vavros evner og præstationer er fair, men at kalde ham "balkan-drengen" er ikke. Men det er måske lidt svært at sætte dig ind i, for sådan en svenske-knægt? I har jo slet ikke samme omgangsformer og arbejdsmoral som os andre. Hov, jammen hvad bilder jeg mig ind, tænker du nu måske. Forhåbentlig. Kan du slet ikke se det? Det er ikke ok.

    Og nå ja, bare for en god ordens skyld, så spillede Sionko rigtigt fint i første del af hans ophold i Kbh. Den sidste del var knapt så god - fraregnet en suveræn EM- slutrunde, men det hjalp jo ikke os meget.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar


  7. #1251
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    I hvert fald ikke til FCK minus Pospech og delvist Verbic. De andre har vist ikke været værd at skrive hjem om, har de det? ;)
    De er nu begge også fra Centraleuropa.

  8. #1252
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    De er nu begge også fra Centraleuropa.
    Bestemt ikke. Det kommer i al fald an på hvordan man ser på det. Eurovoc som er en del af EU ser i hvert ikke sådan på det. Men det er sideliniens brugere måske ikke bekendte med - i så fald er det ikke nyt for mig ;)

  9. #1253
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Tror ofte folk fejlfortolker kritikken af det østeuropæiske drenge. Kritikken går vel på, at man er gået fra, at have en skandinavisk stamme, hvor folk nemt falder ind i kulturen og får et tilhørsforhold til både klub og by. Når du har en stamme af integrerede mennesker, så er det væsentlig nemmere at tilkoble sig som ny, hvorenten man er fra Serbien, Cypern eller Kina.

    Hvis man ser på (stort set) alle andre hold, der har succes, så har de alle noget tilfælles; integreret stamme/trup sammensat af folk med samme kultur. Real Madrid og Barcelona er altid fyldt med latin-amerikanere eller syd-europæer, Man United havde under deres storhedstid(er) altid en britisk stamme, det samme kan siges om Bayern.

    Modargumentet er selvfølgelig Man City, som gør det rigtigt godt for tiden, hvoraf 13 er fra Nordeuropa. Her er Spanien ikke inkluderet.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1254
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Tror ofte folk fejlfortolker kritikken af det østeuropæiske drenge. Kritikken går vel på, at man er gået fra, at have en skandinavisk stamme, hvor folk nemt falder ind i kulturen og får et tilhørsforhold til både klub og by. Når du har en stamme af integrerede mennesker, så er det væsentlig nemmere at tilkoble sig som ny, hvorenten man er fra Serbien, Cypern eller Kina.

    Hvis man ser på (stort set) alle andre hold, der har succes, så har de alle noget tilfælles; integreret stamme/trup sammensat af folk med samme kultur. Real Madrid og Barcelona er altid fyldt med latin-amerikanere eller syd-europæer, Man United havde under deres storhedstid(er) altid en britisk stamme, det samme kan siges om Bayern.

    Modargumentet er selvfølgelig Man City, som gør det rigtigt godt for tiden, hvoraf 13 er fra Nordeuropa. Her er Spanien ikke inkluderet.
    Det ville klæde os at diskutere personlighedstyper fremfor pas eller geografiske områder. FCK har brug for spillere med vindermentalitet og gåpåmod, typen der går forest om de så er fra Zagreb eller Kbh Ø. Det er klart, at vi ikke kan scoret hele verdenen lige godt og derfor er det fornuftigt, at have et suværene indblik i Norden og dermed følge talenter - også de talenter, som i første omgang er udenfor vores rækkevidde. Vi behøver nok ikke at bruge meget tid på Christian Eriksen, men Fischer har ikke fået vinklet sin karriere på samme måde og her har man holdt kontakten og nu har vi ham. Det kan tildels også siges med Bendtner og Sviachenko, som så alligevel aldrig er havnet her.

    Vi skal investere tid, penge og energi i scouting, men også i relashioner.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1255
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det ville klæde os at diskutere personlighedstyper fremfor pas eller geografiske områder. FCK har brug for spillere med vindermentalitet og gåpåmod, typen der går forest om de så er fra Zagreb eller Kbh Ø. Det er klart, at vi ikke kan scoret hele verdenen lige godt og derfor er det fornuftigt, at have et suværene indblik i Norden og dermed følge talenter - også de talenter, som i første omgang er udenfor vores rækkevidde. Vi behøver nok ikke at bruge meget tid på Christian Eriksen, men Fischer har ikke fået vinklet sin karriere på samme måde og her har man holdt kontakten og nu har vi ham. Det kan tildels også siges med Bendtner og Sviachenko, som så alligevel aldrig er havnet her.

    Vi skal investere tid, penge og energi i scouting, men også i relashioner.
    Jeg er sådan set enig. Men alt andet lige har det bedste altid vist sig for FCK at have en skandinavisk base. Det er med de hold der er skabt bedst resultater. Der er også en grund til at diverse eksperter også kommentere at det er godt for FCK at der bliver luget lidt ud i den nuværende nationale sammensætning. At folk så mener at man er små rasicst mod folk fra Østeuropa er jo ikke hensigten. Ikke fra min side af

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1256
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Du sidder og vrøvler om alt muligt jeg ikke engang har nævnt noget om
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...876#post662876

    Med dine egne ord;
    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Tag dig dog sammen mennenske.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1257
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Bestemt ikke. Det kommer i al fald an på hvordan man ser på det. Eurovoc som er en del af EU ser i hvert ikke sådan på det. Men det er sideliniens brugere måske ikke bekendte med - i så fald er det ikke nyt for mig ;)
    Ikke at vi behøver at gøre det til en længere diskusion, der fuldstændigt derailer, hvad denne tråd bør handle om, men området mellem det tyske kejserige og det gamle Østrig-Ungarn (minus Balkan) har nu altid været defineret som Centraleuropa. Og det er da også omtrent dette område, EU Kommissionen har defineret som værende omfattet af det regionale politikområde for Centraleuropa - http://ec.europa.eu/regional_policy/...014tc16rftn003 - ligesom EU's Interreg Central Europe også omfatter dette - http://www.interreg-central.eu/Content.Node/home.html.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1258
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Ikke at vi behøver at gøre det til en længere diskusion, der fuldstændigt derailer, hvad denne tråd bør handle om, men området mellem det tyske kejserige og det gamle Østrig-Ungarn (minus Balkan) har nu altid været defineret som Centraleuropa. Og det er da også omtrent dette område, EU Kommissionen har defineret som værende omfattet af det regionale politikområde for Centraleuropa - http://ec.europa.eu/regional_policy/...014tc16rftn003 - ligesom EU's Interreg Central Europe også omfatter dette - http://www.interreg-central.eu/Content.Node/home.html.
    Det er jo ikke helt det Eurovoc mener som så også er EU. Det bliver vi nok ikke enige omkring så måske skal vi lade den ligge der :)

  20. #1259
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Det er jo ikke helt det Eurovoc mener som så også er EU. Det bliver vi nok ikke enige omkring så måske skal vi lade den ligge der :)
    Du finder en kilde der passer til dit had til "balkandrengene", og siger det er sandheden. Tag dig dog sammen mennenske.

  21. #1260
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg vil lige slå fast en gang for alle at jeg ikke har noget had mod vores spillere eller folk generelt fra Centraleuropa, Østeuropa, Balkan eller hvad man vil kalde det. (Alt efter kilde).
    Nogle af disse indlæg er blæst ud af proportioner. Jeg kommer med min mening om at vi har hentet en del spillere fra disse områder i FCK's historie og det er ikke mange JEG synes har gjort det store væsen af sig, bortset fra et par stykker. Dette kan skyldes mange ting: Manglende evner, forskel i mentalitet, forskel i kultur. Dette betyder ikke, og det har jeg ikke sagt, at der ikke produceres spillere fra disse regioner som er glimrende spillere, der har som sagt bare været en tendens til at spillere derfra ikke rigtigt har slået igennem i FCK. Derfor vil jeg ikke ligge skjul på at jeg foretrækker skandinaviske spillere og helst danske spillere i FCK. Dette betyder som sagt ikke at jeg hader spillere eller folk fra den eller de regioner. (alt efter kilde).

    Det kan godt ske at jeg tidligere har sagt at mit indtryk af folk og spillere derfra er at man har en lad attitude, jeg vil dog også her understrege at det ikke var ment som en generalisering på nogen som helst måde af en region eller et folkefærd. Det er jo det samme som at sige at der ingen dovne danskere er, det ved alle jo er en løgn.

    Dermed har jeg ikke mere at sige til denne her diskussion. Jeg håber at folk får sig en god weekend og så håber vi alle sammen det bedste for Byens Hold i morgen :)
    Sidst redigeret af Romme : 03.02.18 kl. 17:01

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •