Side 9 af 85 FørsteFørste ... 67891011121959 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 1270

Emner: Til- og afgange: Vinter 17/18

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Så er Pontus Dahlberg også uden for vores rækkevidde: https://www.expressen.se/gt/sport/ar...r-rekordsumma/

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg har en følelse af, at vi skal igennem en større oprydning i truppen igen inden længe. Og vi kan lige så godt starte i denne vinterpause i en proces, som nok kommer til at tage 3-4 transfervinduer. Vi kan tage det fra en ende af:

    Målmænd:
    Robin Olsen - af sted til sommer. Hent en erstatning for ham.
    Stephan Andersen - behold. Fin 2. målmand
    Kim C. - stopper til sommer. Hent en erstatning for ham.

    Højre back:
    Peter Ankersen - af sted til sommer. Hent en erstatning for ham.
    Tom Høgli - af sted til nytår. Hent en erstatning for ham.
    Mads Roerslev - behold. Han har potentiale, men mangler rutine og stabilitet.

    Venstre back:
    Nicolai Boilesen - behold. Fine lederegenskaber, bare noget pis med alle de skader.
    Pierre Bengtsson - behold. Ryk evt. en u-19 forsvarer op, som kan erstatte ham på længere sigt.

    Midterforsvar:
    Denis Vavro - behold. Har potentiale, men skal bruge noget tid.
    Michael Lüftner - behold for nu. Jeg ser ham dog ikke som fast starter, snarere som reserve. Skal dog seriøst få gang i sin udvikling.
    Erik Johansson - behold. Skal dog seriøst træde et par skridt op, hvis han skal fungere som leder i forsvaret.
    Mikael Antonsson - stopper til sommer. Der bør dog findes en erstatning for ham allerede til nytår. Helst en spiller fra øverst mulige hylde, som kan træde ind i start-11'eren, og lære de to unge tjekkoslovakker op.

    Central midtbane:
    William Kvist - behold. Uagtet hans præstationer, er han ufattelig vigtig i forhold til at være kulturbærer. Jeg ser dog gerne, at man vil anvende Keita i højere og højere grad på hans position i foråret.
    Aboubakar Keita - behold. Der er potentiale i ham, som skal afprøves.
    Uros Matic og Jan Gregus - behold for nu. Jeg synes, det næste års tid skal afgøre, hvilken man skal satse på. Begge skal dog videre inden for 2 år.
    Zeca - behold. Dyrt indkøb med højt niveau. Han skal bare finde sig selv.

    Kanter:
    Youssef Toutouh - af sted til vinter. Han er den nye Claudemir/Bolaños lige nu.
    Kasper Kusk - af sted til sommer. Har gjort det bedre i denne sæson, men er slet ikke på samme niveau, som da han startede.
    Benjamin Verbic - af sted til sommer. Det har vi lovet ham.
    Rasmus Falk - behold. En af de få, som holder niveau.
    Nicolai Thomsen - behold for nu. Vil gerne nå at se, hvad han kan når han ikke er skadesfri, i kampform, og spiller sin favoritplads.
    Danny Amankwaa - af sted til sommer. Må gerne nå at forlænge kontrakten med et år, så vi kan få lidt kroner for ham.

    Angreb:
    Federico Santander - af sted til sommer. Det har vi lovet ham.
    Pieros Sotiriou - behold. Han kan noget.
    Andrija Pavlovic - af sted til sommer, medmindre han begynder at ramme noget for alvor i foråret
    Carlo Holse - behold. En af de få, vi har rykket op fra ungdomsrækkerne. Han kan vel noget.
    Martin Pusic - af sted hurtigst muligt. Er man ikke i stand til at true Pavlovics startplads, er der virkelig noget galt.

    En udskiftning på 12 spillere inden for 2-3 transfervinduer. Det er meget, og det vil tage noget tid at spille dem ind i truppen og få gang i en god spilrytme. Jeg tror dog det er nødvendigt.
    Jeg er enig i hele indlægget, dog er jeg i tvivl om, om vi ikke har givet Erik Johansson håndslag på, at han kan smutte til sommer???

  3. #123
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg er enig i hele indlægget, dog er jeg i tvivl om, om vi ikke har givet Erik Johansson håndslag på, at han kan smutte til sommer???
    Så vidt jeg husker, så har vi lavet en aftale (forlænget med lønforhøjelse?) med ham om, at han bliver til sommeren 2019.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    22

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Til vinter SKAL der købes en højre back til startopstillingen. Gerne Linus Wahlqvist hvis det ikke er for sent allerede. Ud forsvinder garanteret Tom Høgli. Herudover tror jeg der overvejes en "Topangriber" der skal købes enten der eller til sommer. Allerhelst til vinter så han kan nå at komme igang højst sandsynligt først til sommer da mulighederne er bedre.

    Til sommer mister vi Garanteret Verbic, Ankersen og Santander . Her skal de 2 pladser dækkes ind hvis de ikke allerede er blevet det til Vinter.

    Herudover er det farvel til Toutou , kadril og Måske Danny. Håber at de beholder en af dem ikke så meget spillemæsigt men mere kulturmæssigt da de alle er nørrebro drenge. Vi skal således have min. 1 fløjspiller mere formentligt et stort talent der kan udvikles over et par sæsoner.

    For alt i verden skal det forsøgt undgået at vi slipper flere og gerne færre hvis muligt. For at fastholde noget kontinuitet og for at forløse noget af alt det potentiale der trods alt er flere spillere. Hvis der skulle komme et bud på Pavlovic, Matic eller luthner så afsted med en enkelt af dem ellers ikke.

    Det bliver i mine øjne afgørende for klubben næste sæson at vi rammer 2 transfer pletskud fra øverste hylde . En super Angriber med udviklings potentiale og en tilsvarende højreback. Ikke nogen "rutinerede" der ikke har sulten mere...

  6. #125
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Jeg finder det vanvittigt, at man uagtet Santanders skade har en trup, hvor den vigtigste position er en targetman, men kun har een af dem. Når han så tilmed bliver skadet og skal sælges til sommer, udstiller det jo tåbeligheden. Sotiriou er god og kan blive virkelig god, men han er ganske enkelt ikke en erstatning for Santander. Han ville være rigtig god ved siden af en targetman. Vi mangler akut et låg - i bagklogskabens lyd kunne det have været Sørloth. Uanset hvad mangler der en 190+ cm mand. Hvordan man kan lade hele taktikken stå og falde med en enkelt spiller er ganske enkelt bizart dårlig planlægning.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #126
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Det er også det, der gør Pusic-handlen ekstra absurd. Som jeg også harcelerer lidt over her http://sidelinien.dk/forums/showthre...729#post664729 så hentede man altså en mand, som ud over at være uduelig og usympatisk heller ikke på nogen måde kunne udfylde Santanders rolle. Det giver ingen mening. Men han kender ligaen!
    HIC SUNT LEONES

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Keita vender tilbage til FCK i den nærmeste fremtid.
    Er han spilberettiget i den halvsæson? Hvem kan svare

  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Pazdecki Se meddelelser
    Keita vender tilbage til FCK i den nærmeste fremtid.
    Er han spilberettiget i den halvsæson? Hvem kan svare
    Ja, det er han. Bliver spændende at se hvilken Keita vi får tilbage. Så vidt jeg kan forstå har bulletinerne fra hinsidan været positive, men er der nogen der kan bidrage med en mere nuanceret status på hans udvikling gennem tiden i Halmstad? Uden overhovedet at have noget at have det i forestiller jeg mig at et CM med Keita og Zeca godt kunne være interessant.
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Jeredo Se meddelelser
    Ja, det er han. Bliver spændende at se hvilken Keita vi får tilbage. Så vidt jeg kan forstå har bulletinerne fra hinsidan været positive, men er der nogen der kan bidrage med en mere nuanceret status på hans udvikling gennem tiden i Halmstad? Uden overhovedet at have noget at have det i forestiller jeg mig at et CM med Keita og Zeca godt kunne være interessant.
    Jeg er spændt på, om han overhovedet indgår i fremtidsplanerne her. Ståle har jo ikke ligefrem nævnt ham de sidste dage, når han har nævnt, at vi får flere spillere tilbage efter jul.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Vi har ikke nødvendigvis brug for en topangriber. Vi skal bare have en der kan noget på egen hånd.

    Vores spil kan godt bærer 1 af de forreste 4 som skal sættes op, men hvis vi har flere begynder det at stagnere.
    Sidste sæson havde vi Cornelius, som i fart var en mundfuld for et hvert forsvar. Og det på trods af at han ikke være den helt store teknikker. Men for holdet gjorde hans fart og fysik det kreative som var krævet for at komme frem til chancer. Det var dog ikke altid at det var en dans på roser med offensiven sidste sæson, og jeg tror ofte at vores offensiv kom til magt, fordi vores defensiv krævede så stor som en investering for vores modstandere.
    Pieros, Kusk og Pavlovic er alle spillere som skal sættes op før at de bliver farlige, og det lider vi voldsomt under for tiden. Der er dog kun plads til en af dem, og her er ikke nogen tvivl om at Pieros er mil foran de to andre, som vi i øvrigt burde sælge asap. De har fået rigeligt med tid, og de er en blandet fornøjelse 'at best'.

    Vi skal have en klassisk 'østeuropæisk-modstander-fra-EL-angriber'. Blot en med relationelle færdigheder, og mindre solo instinkt.
    - Hurtig
    - Driblestærk (1v1 kompetent)
    - Komfortabel med begge ben
    - Relationelt stærk
    - Flair/overblik

    Han behøver ikke at være over 1.75m, det er blot en bonus. Så længe han har medspillere at kombinere med. Han skal bare kunne trække 2 mand væk(!), fordi han er mere end blot en kanon med fysik.

    Hvis vi har spillerne med kombinationerne i fødderne og overblikket I hovedet, så skal Ståle nok lærer ham/dem at løbe med tilbage og yde sin rolle i defensiven.
    Som jeg ser det er det langt sværere at lære en boldflyttende-tovejsspiller at finde områder han ikke selv ser, eller sætte sin direkte modstander hvis han han ikke har færdighederne til at snyde sin mand.

    Til noget helt andet, er der så nogen som har set nogle (hele) kampe med Linus Wahlquist? I så fald, hvad kan han?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    152

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er spændt på, om han overhovedet indgår i fremtidsplanerne her. Ståle har jo ikke ligefrem nævnt ham de sidste dage, når han har nævnt, at vi får flere spillere tilbage efter jul.
    Keita er formentlig lejet ud til Halmstad "resten af året", men den svenske sæson er jo slut, så det virker oplagt at lade ham indgå i truppen allerede nu - specielt med Jan Gregus' skade in mente. Men det kan man måske ikke pga. transfervinduer? (spørger dumt)
    I øvrigt scorede Keita i weekenden.

  18. #132
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mouse_inc Se meddelelser
    Keita er formentlig lejet ud til Halmstad "resten af året", men den svenske sæson er jo slut, så det virker oplagt at lade ham indgå i truppen allerede nu - specielt med Jan Gregus' skade in mente. Men det kan man måske ikke pga. transfervinduer? (spørger dumt)
    I øvrigt scorede Keita i weekenden.
    Han kan indlemmes i truppen og træne med, så tosset han vil (og gør det forhåbentlig) – men nej, han kan ikke spille kampe før vinduet åbner 1. januar.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #133
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er spændt på, om han overhovedet indgår i fremtidsplanerne her. Ståle har jo ikke ligefrem nævnt ham de sidste dage, når han har nævnt, at vi får flere spillere tilbage efter jul.
    Det er jeg så sandelig også. Synes vi har set prøver på hvad der ligner et rigtig godt råmateriale, men om det rækker til en rolle på vores centrale midtbane aner jeg ikke. Ståle har jo før udtalt sig i meget positive vendinger omkring Keitas potentiale (bl.a. her i en artikel på bold.dk fra november '16). En hurtig søgning på Transfermarkt viser at han har spillet 25 ud af 30 Allsvenskan-kampe for Halmstad i år, hvilket har resulteret i 2072 minutter på banen og svarende til små 83 minutter pr. kamp. Han havde en kort skadespause på et par uger her i efteråret, men ellers ser det ud til at han har været fit. Han har scoret 2 mål og lagt op til 2. På den diciplinære side har han raget 3 gule og et rødt kort til sig i hans tid i Halmstad, hvilket jo sådan set ikke er alverden for en CM. Kvist har til sammenligning spillet 13 SL kampe i dette efterår og præsteret ikke færre end 7 gule kort allerede... Men ok, det er sgu også nemt at se artig ud sammenlignet med den kortmagnet vi lader til at være i disse år.
    Nu er Halmstad jo rykket ud af ligaen i år, så om han har strålet på et skodhold eller været lige så skidt som resten, må folk med bedre indsigt i svensk fodbold vurdere. Men vi kan da hvertfald konstatere at vi får en mand hjem der lader til at være i fin fysisk- såvel som kampform og med en masse minutter i benene fra en liga på niveau med vore egen. Man kunne jo håbe det går som med Toutouh, som jo virkelig voksede efter sin tid i Esbjerg med fast spilletid, men det må tiden vise. Vi har i øvrigt papir på Keita frem til sommeren '20.
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  21. #134
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Danny Amankwaa håber jeg sku ikke skal nogen steder hen.... en spiller med en kanon fart med bolden og er vokset med opgaven med tiden. Tror han kan blive en rigtig vigtig spiller i fremtiden.

    Hvis Santander skal skydes afsted til sommer, skal han da knokle på for at vise noget i foråret, her efter sin skade kan det blive svært at finde en køber der er parat til at smide den rette pris efter ham, når han lige har været skadet. Det vil jo tage lidt tid at få ham op i omdrejninger igen, og inden længe er sæsonen slut...jeg tror ikke han ryger til sommer, tror ikke mange klubber er parat til at smide så stor en pose penge efter ham hvis han ikke er 100 % klar

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #135
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 17/18

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Danny Amankwaa håber jeg sku ikke skal nogen steder hen.... en spiller med en kanon fart med bolden og er vokset med opgaven med tiden. Tror han kan blive en rigtig vigtig spiller i fremtiden.

    Hvis Santander skal skydes afsted til sommer, skal han da knokle på for at vise noget i foråret, her efter sin skade kan det blive svært at finde en køber der er parat til at smide den rette pris efter ham, når han lige har været skadet. Det vil jo tage lidt tid at få ham op i omdrejninger igen, og inden længe er sæsonen slut...jeg tror ikke han ryger til sommer, tror ikke mange klubber er parat til at smide så stor en pose penge efter ham hvis han ikke er 100 % klar
    Enig mht. Danny, men omvendt virker det også som om det aldrig rigtig bliver til noget med Danny i FCK. Egentlig kunne jeg godt se ham spille en højre wing back i en 3-5-2 eller en 3-4-2-1.. Meeen, det er nok ikke her det kommer til at ske.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 9 af 85 FørsteFørste ... 67891011121959 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2016/17
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 479
    Sidste Meddelelse: 14.03.17, 10:25
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •