Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 39

Emner: Don Ø slettet fra historien

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Don Ø slettet fra historien

    Jes Dorph har begået et længere skriv på copenhagensundays.dk om, hvordan FCK forsøger at slette Don Ø fra historiebøgerne. Han nævner tre eksempler:

    1) På fck.dk bliver klubbens historie beskrevet i fyldige, kronologiske forløb. Men Don Ø optræder slet ikke ved navns nævnelse, selv om rigtigt mange andre vigtige personer i FCK er nævnt. F.eks. står der om Don Ø's indtrædelse i FCK blot: "”I 1997 gik en investorgruppe ind i klubben og lagde de følgende år et nyt forretningsmæssigt fundament med bl.a. en børsnotering samt opkøbet af PARKEN.”

    2) I en hyldestfest i Cirkusbygningen i januar i år, hvor FCK fejrede sine første 25 år, bliver Don Ø ikke nævnt med et eneste ord eller billede i et næsten to timer langt hyldestindslag. "Der gik groft sagt Nordkorea i den store fest," konkluderer Jes Dorph.

    3) Jes Dorph er selv blevet forment adgang til VIP-området. Jes skriver: "Svaret var ærligt og enkelt. Jeg er ikke længere værdig som repræsentant for FCK’s værdisæt, fordi jeg kender Flemming Østergaard privat og fordi jeg havde lagt fotografier af ham og mig ud på min private Facebook-profil. I øvrigt billeder af os sammen med en stor gruppe FCK-fans, der hyldede Don Ø på en tankstation udenfor Odense, hvor vi var stoppet på vej hjem fra en udekamp mod FCM i Herning."

    Hvis eksemplerne er korrekte, synes jeg Jes Dorph har en væsentlig pointe. Om man kan lide Don Ø eller ej, om hans sidste tid i koncernen var direkte livstruende for FCK eller ej, og om han har begået noget ulovligt eller ej (det mener retten som bekendt, mens Don Ø lige så bekendt er lodret uenig), så vil Don Ø altid være en væsentlig del af FCKs første reelle storhedsperiode, hvor man endelig fik indfriet de tårnhøje ambitioner, som FCK har haft fra dag 1.

    Skriver ledelsen Don Ø ud af historien, begår man samme fejl som DBU, der "glemte" at invitere Morten Olsen til en gallafest, selv om man må mene, at Morten Olsen har betydet en ret så stor rolle for dansk fodbold gennem tiden i medgang og modgang. Og i det hele taget finder jeg det både uhæderligt og trist, at man ikke vil stå ved sin historie, uanset om denne historie kan have nuancer og mere sorte kapitler iblandt. Jeg er fuldstændig enig med Jes Dorph i, at FCK ikke ville være det, klubben og koncernen er i dag, uden det arbejde Don Ø lagde i den. Og ja - det inkluderer både storhed og (økonomisk) fald. Men begge er stadig en del af historien.

    For mig er det helt grotesk, at man prøver at se bort på så væsentlig og i en årrække altdominerende figur i klubben. Fint nok, at man ønsker at komme videre i det daglige arbejde og ikke ønsker Don Ø på sidelinien (so to speak). Men når man dvæler ved fortiden, indeholder den altså Don Ø. Om man kan lide det eller ej!

    Jes Dorphs indlæg kan du læse her: https://www.copenhagensundays.dk/hom...historien/2017
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Nu er det ikke der klubben der definerer eller bestemmer historien. De bestemmer helt selv, hvad de vil fremhæve og Don Ø bliver næppe glemt, fordi klubben ikke hyldede ham i forbindelse med jubilæet. Og jeg kan sagtens forstå det valg.

    I øvrigt er det ikke særlig væsentligt hvad Don Ø selv mener om sin dom. Det er bevist, at han er skyldig i kursmanipulation.

    Jeg forstår dog godt, at Jes Dorph beklager sig. Hans ven blev fanget med fingrene i kagedåsen og det gik også ud over ham selv. Jeg havde dog forventet noget mere objektivisme fra en journalist, men Jes Dorph tager ikke engang stilling til kursmanipulationen, fordi han åbenbart intet aner om det. Det behøver man nu heller ikke, da to forskellige retsinstanser fandt Don Ø skyldig.

    Jeg synes ikke det er en dårlig artikel, men den er for partisk efter min smag. At Jes Dorph også mener, at det var Don Ø der skabte klubben, eksemplificerer det fint. I stedet vil jeg fremhæve denne artikel.


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Spørgsmålet er, om ikke Flemming Østergaard og hans klakører bare skal være glade for, at han ikke nævnes i diverse sammenhænge længere, for der var da først for alvor gået Nordkorea i den, hvis Flemming Østergaard var blevet nævnt og hyldet - uden at hans økonomiske kriminalitet, fusk med tilskuertal, hemmeligholdelse af vigtige tilstandsrapporter i forbindelse med købet af Parken osv. også samtidig var blevet nævnt. Det mest pinlige i denne forbindelse er, at Flemming Østergaards journalistvenner tilsyneladende er parat til at kaste al troværdighed overbord for at forsvare ham (David Trads har jo også blameret sig ved at skrive en hel bog i samme ånd).
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Don Ø er en del af vores historie på godt og ondt. Uden ham (og andre) var vi nok ikke kommet så langt, som vi kom. Til gengæld var han (og andre) også ved at få kørt klubben konkurs. Så i øjeblikket er vi måske snarere langt på TRODS af ham. Jeg forstår godt, man ikke nævner ham, men selvfølgelig er han en del af historien.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Niels-Christian Holmstrøms syn på Flemse og Trads fortjener også at komme med i denne tråd:

    Flemming Østergaard har aldrig haft en plan. Han har stjålet sig til den ide. Han er en, der vil have part i alle succeser her, men tørret dårlige af på andre.
    Flemming troede, at han skulle styre det hele. Han er en god sælger, og han har lavet et godt stykke salgsarbejde herinde sammen med andre i øvrigt.
    Alt det med han “er/var” klubben er hans løgnhistorie. Han er en lystløgner af værste skuffe.

    Jeg har haft et professionelt forhold til ham, og som sagt har han gjort et godt stykke salgsarbejde, men han har ALDRIG haft noget med det sportslige at gøre. Efter han havde lavet Laudrup kontrakten, som gik galt med et stort brag, tudede han i 3 måneder. Der kom han til mig, og bad mig om at hjælpe ham. Min eneste betingelse var, at han aldrig blandede sig i det sportslige igen. Når han siger, at det var ham, der fandt Zuma f.eks., så er det endnu en af hans løgne.

    Vi er videre i FC København, og godt videre endda. Vores resultater taler for sig selv. Hans betydning for FCK er overvurderet, og det er vel snart kun David Trads, der tror det. Men hvem tror også på den omvandrende narrøv, som aldrig har haft styr på sine kilder? Det er sørgeligt for Danmark, hvis det skvadderhoved kommer i Folketinget.
    https://dontt.dk/kb-hallen/
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Niels-Christian Holmstrøms syn på Flemse og Trads fortjener også at komme med i denne tråd:



    https://dontt.dk/kb-hallen/
    Jeg har ventet længe på en udmelding fra NCH vedr. Don Ø.

    Her er den så endelig, og han lægger som sædvanligt ikke fingrene imellem.

    Kan kun tilslutte mig hans synspunkter.


  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Jeg har ingen sympati med Flemming Østergaard, så dette skal på ingen måde ses som et forsvar af manden, men jeg har været helt fint tilfreds med, at han bare er blevet tiet ihjel. Interviewet med NCH er i mine øjne enormt tåkrummende og jeg forstår slet ikke hvorfor han altid har behov for at sparke nedad. Om så det er jyske klubber med for store ambitioner, eller "Don Ø" der ingen ære skal have, så kan Holmstrøm sjældent deltage i en debat eller i et interview uden at virke som om han har nogle gevaldige mindreværdskomplekser. Der er forskel på at være arrogant og så at være en bitter fornærmet person der sparker til en mand der i forvejen er så langt ude af klubben, som han overhovedet kan være. Er signalerne ikke allerede rimeligt tydelige, hvorfor er der behov for at synke ned på dette niveau?

    Vi er måske ude i at dårlig reklame er bedre end ingen reklame, for hele interviewet lugter langt væk af et panisk forsøg på at provokere til højre og venstre og det overskygger jo alle de mange positive ting som også beskrives i artiklen.
    Sidst redigeret af kongkurs : 19.12.18 kl. 20:28

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Vi er måske ude i at dårlig reklame er bedre end ingen reklame, for hele interviewet lugter langt væk af et panisk forsøg på at provokere til højre og venstre og det overskygger jo alle de mange positive ting som også beskrives i artiklen.
    Ja NCH er en svær person at gennemskue. Han er altid på kanten af at være arrogant på et pinligt niveau, men ofte reddes han af et smil i øjet. I en artikel som her er det bare svært at se, om han står med et smil i øjet, og så bliver det bare alt for dumsmart.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja NCH er en svær person at gennemskue. Han er altid på kanten af at være arrogant på et pinligt niveau, men ofte reddes han af et smil i øjet. I en artikel som her er det bare svært at se, om han står med et smil i øjet, og så bliver det bare alt for dumsmart.
    FØs svar tilbage, giver ihvertfald ikke mindre sympati til NCH i den her sag

    https://www.bt.dk/fodbold/nu-reagere...stroems-angreb

    "»Jeg diskuterer ikke på det niveau. Det er jul, og jeg har ikke behov for at fortælle, at han er nul og niks,« siger Flemming Østergaard."

    /Jesper
    cossie's Avatar

  14. De følgende 10 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af cossie Se meddelelser
    FØs svar tilbage, giver ihvertfald ikke mindre sympati til NCH i den her sag
    Ejheller, at det kommer fra en der har viet et par årtier til dette projekt og undervejs måtte se sin tidligere chef være ved at sætte det hele over styr – og så endda senere blive dømt for på selvisk vis at manipulere aktiekurser der kom ham selv til gode.

    Egentlig er det ganske tilbageholdende. NCH kalder FØ for lystløgner, og det er mildt ved siden af bedrager og kriminel. Hvilket ellers ikke er forkert.


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    Egentlig er det ganske tilbageholdende. NCH kalder FØ for lystløgner, og det er mildt ved siden af bedrager og kriminel. Hvilket ellers ikke er forkert.
    Nej for modsat alt det andet som i bund og grund er postulater, så har vi 2 domstoles ord for at det sidste er korrekt...

    /Jesper
    cossie's Avatar

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af cossie Se meddelelser
    FØs svar tilbage, giver ihvertfald ikke mindre sympati til NCH i den her sag

    https://www.bt.dk/fodbold/nu-reagere...stroems-angreb

    "»Jeg diskuterer ikke på det niveau. Det er jul, og jeg har ikke behov for at fortælle, at han er nul og niks,« siger Flemming Østergaard."
    At han sviner Don Ø ligger jeg ikke søvnløs over, selvom jeg egentlig mener, at det er mangel på klasse at sparke til en som allerede ligger ned. Men Østergaard er ikke den eneste som får en tur i denne lange svada, og når man ikke kan se hans fjogede smil samtidig (som man oftest kan på tv), så bliver det bare langt hen af vejen pinligt.
    Sidst redigeret af k@sper : 19.12.18 kl. 18:37

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Jeg synes nu det er ret klart, at han ikke bare står med fråde om munden og sviner alle til højre og venstre, men netop har et glimt i øjet. Han stikker lidt til bonderøvene og til vestegnens nyskabende strategi: "ingen kvaler, Jan Oscar betaler v. 6,4". Det er trods alt manden, der kaldte Steinlein for Låsby-Svendsen i en længere rant.
    Derudover kommenterer han ikke på Østergaard ud af den blå luft, men han bliver jo netop spurgt om ham og at Østergaard skulle have sagt, at man stadig bygger videre på hans plan. Jeg har det helt fint med, at han går i rette med det, på en måde som kun han kan. Om kommentaren om Trads er på sin plads kan man jo altid diskutere (eller kan man?).


  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Jeg synes det er problematisk at skyde efter Don Ø...

    Uanset om Don begik store fejl og ulovligheder - havde den tid og der ed FCK ikke været hvad vi er i dag i min optik... Han var manden! Hans udstråling og måde at vise vejen for ‘den positive’ københavnske arrogance er en vigtigbrik i selvforståelsen af vores klub.. som Bjerregaar var i Bøf.. noget særligt i historien - i hvert fald i min Fck-historie..!

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    181

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    Jeg synes det er problematisk at skyde efter Don Ø...

    Uanset om Don begik store fejl og ulovligheder - havde den tid og der ed FCK ikke været hvad vi er i dag i min optik... Han var manden! Hans udstråling og måde at vise vejen for ‘den positive’ københavnske arrogance er en vigtigbrik i selvforståelsen af vores klub.. som Bjerregaar var i Bøf.. noget særligt i historien - i hvert fald i min Fck-historie..!
    Manden er dømt for kursmanipulation og viser absolut ingen tegn på at angre. Han gik bag om ryggen på bestyrelsen i forbindelse med fusionen af det rædderlige projekt FCK Håndbold til KASI-Jespers bastard af en "klub". Og så er der jo hele problematikken med at skulle bygge et feriecenter på en skråning i Italien, der mest af alt lod til at handle om at redde Aldo Petersens røv - og derigennem redde egen røv. Der er rigeligt med krudt at skyde med, så det er nærmere problematisk udelukkende at se helt naivt på hans tid i København som dér, hvor storklubben endelig rejste sig.

    Det kan anbefales at læse Danes udmærkede artikel her: https://www.euroman.dk/sport/storhed...s-store-nedtur


Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Historien om Kurt Strand
    By hanzy82 in forum Kontoret
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 06.10.05, 02:14
  2. Ny stor profil til FCK? (Pimpong historien i EB, red.)
    By Nichans in forum De korte linier
    Svar: 167
    Sidste Meddelelse: 21.07.05, 13:35
  3. Hvad er SSO-historien bag citatet?
    By Bjørn in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 30.04.03, 18:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •