Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 39

Emner: Don Ø slettet fra historien

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Jeg er ikke uenig - men mener heller ikke man kan se bort fra den personlighed han var for klubben i den periode... Og kan bare ikke se at det gør klubben noget positivt at skyde efter ham nu! Det gør vel om noget kun Niels CH til et mindre menneske og omverdenen mere opmærksom på negative og ulovlige sammenhænge mht FCK - ikke at han skal forgyldes, tilgives eller andet - manden er dømt og får sin straf.. FCK er videre - så tænker bare at NCH skal være klubmand og stor nok til at lade den slags ligge...

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Jeg har ingen sympati med Flemming Østergaard, så dette skal på ingen måde ses som et forsvar af manden, men jeg har været helt fint tilfreds med, at han bare er blevet tiet ihjel. Interviewet med NCH er i mine øjne enormt tåkrummende og jeg forstår slet ikke hvorfor han altid har behov for at sparke nedad. Om så det er jyske klubber med for store ambitioner, eller "Don Ø" der ingen ære skal have, så kan Holmstrøm sjældent deltage i en debat eller i et interview uden at virke som om han har nogle gevaldige mindreværdskomplekser. Der er forskel på at være arrogant og så at være en bitter fornærmet person der sparker til en mand der i forvejen er så langt ude af klubben, som han overhovedet kan være. Er signalerne ikke allerede rimeligt tydelige, hvorfor er der behov for at synke ned på dette niveau?

    Vi er måske ude i at dårlig reklame er bedre end ingen reklame, for hele interviewet lugter langt væk af et panisk forsøg på at provokere til højre og venstre og det overskygger jo alle de mange positive ting som også beskrives i artiklen.
    Hvis man kender NCH fohold til KB, så er det ikke overraskende at han reagere kraftigt på et spørgsmål som dette:

    Mistede FC København noget af “KB” i Østergaard tiden? Er det overvurderet at snakke om en “Østergaardtid” ift. til Østergaard? Flemming Østergaard har før sagt, at man stadig bygger på hans plan.
    Overhovedet at antyde at FØ har haft betydning for KB (ikke FCK) er jo en rød klud i hovedet på NCH.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Selvfølhgelig skal Don Ø ikke skrives ud af historiebøgerne. Han var her længe og havde også stor betydning for klubben - på godt og ondt. Han behøver nødvendigvis hellere ikke at blive hyldet, den vej har han ligesom selv fået ødelagt. Han kan stå i skammekrogen sammen med sin søn!

    Don Ø gjorde faktisk en masse ting rigtigt og så lavede han fuldstændig lort i den på samme tid, men hans tilgang til os fans på nedre C (som han nærmest altid besøgte) var da genial og hans fremgangsmåde i medierne var også rent morskab. Jeg elskede da han kom til FCM på den største traktor man kunne finde osv. Don Ø havde altså en ret stor kærlighed til klubben og han har fravalgt andre muligheder for at blive hos FCK, når han har (aner ikke hvornår) udstået sin straf, så skal vi hellere ikke fortsætte med at straffe ham. Det betyder ikke man skal hylde ham, men jeg ville sagtens kunne acceptere at han bliver budt velkommen i Parken igen, verden ville virkelig være ond, hvis der ikke fandtes tilgivelse.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Selvfølhgelig skal Don Ø ikke skrives ud af historiebøgerne. Han var her længe og havde også stor betydning for klubben - på godt og ondt. Han behøver nødvendigvis hellere ikke at blive hyldet, den vej har han ligesom selv fået ødelagt. Han kan stå i skammekrogen sammen med sin søn!

    Don Ø gjorde faktisk en masse ting rigtigt og så lavede han fuldstændig lort i den på samme tid, men hans tilgang til os fans på nedre C (som han nærmest altid besøgte) var da genial og hans fremgangsmåde i medierne var også rent morskab. Jeg elskede da han kom til FCM på den største traktor man kunne finde osv. Don Ø havde altså en ret stor kærlighed til klubben og han har fravalgt andre muligheder for at blive hos FCK, når han har (aner ikke hvornår) udstået sin straf, så skal vi hellere ikke fortsætte med at straffe ham. Det betyder ikke man skal hylde ham, men jeg ville sagtens kunne acceptere at han bliver budt velkommen i Parken igen, verden ville virkelig være ond, hvis der ikke fandtes tilgivelse.
    Hvordan betragter du hele Italiens-eventyret? Jeg ser det som gement tyveri fra Kbh-kassen (var det 200 mio.?), så Flemming kunne forære til en "ven", der så til gengæld støttede Flemming økonomisk. Ovenpå alt det andet lort, som Flemming lavede, så er dette helt utilgiveligt, synes jeg. Jeg kan end ikke svinge mig op på neutral omtale af Flemming i Kbh-historien. Han skal enten udelades eller huskes som en gemen tyv, der tog af kassen. Og selvfølgelig også en svindler pga. de andre kriminelle gerninger, han lavede som chef for FCK.
    Thomas L

  8. De følgende 13 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Selvfølhgelig skal Don Ø ikke skrives ud af historiebøgerne. Han var her længe og havde også stor betydning for klubben - på godt og ondt. Han behøver nødvendigvis hellere ikke at blive hyldet, den vej har han ligesom selv fået ødelagt. Han kan stå i skammekrogen sammen med sin søn!

    Don Ø gjorde faktisk en masse ting rigtigt og så lavede han fuldstændig lort i den på samme tid, men hans tilgang til os fans på nedre C (som han nærmest altid besøgte) var da genial og hans fremgangsmåde i medierne var også rent morskab. Jeg elskede da han kom til FCM på den største traktor man kunne finde osv. Don Ø havde altså en ret stor kærlighed til klubben og han har fravalgt andre muligheder for at blive hos FCK, når han har (aner ikke hvornår) udstået sin straf, så skal vi hellere ikke fortsætte med at straffe ham. Det betyder ikke man skal hylde ham, men jeg ville sagtens kunne acceptere at han bliver budt velkommen i Parken igen, verden ville virkelig være ond, hvis der ikke fandtes tilgivelse.
    Det kommer nok lidt an på, hvad du mener med "budt velkommen". Hvis han skal sidde sammen med bosserne og bydes velkommen på nogen officiel måde - så nej. Men han skal selvfølgelig heller ikke forbydes adgang i Parken. Ham og Jes Dorf kan sidde og se bold og bekræfte hinanden i hvad de vil, hvis de køber deres egen billet. Selvfølgelig har Don Ø også gjort godt for FCK - og du nævner selv nogle sider af ham som jeg vil tro alle herinde i sin tid holdt af, købet af Parken var nok heller ikke helt dumt - ellers var han ikke blevet her så længe. Men samlet set, så kan jeg godt forstå, at den nuværende ledelse ikke har behov for på nogen officiel måde at byde en kursmanipulator og bedrager velkommen.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    ...købet af Parken var nok heller ikke helt dumt - ellers var han ikke blevet her så længe.
    Købet af Parken var et Flemming Østergaards store svindelnumre! Årsagen til, at han fik Parken så billigt - og derfor efterfølgende blærede sig med sit store forretningsgeni - var, at han holdt den rapport skjult, der fortalte, at den gamle langside var kondemneringsmoden og direkte farlig. Opførelsen af den nye tribune var en af grundene til, at han var ved at køre FCK økonomisk i sænk. Læs mere her: https://books.google.dk/books?id=LvO...rgaard&f=false

    Han er en svindler og en platugle, og han var ved at køre klubben sænk. Jeg ville foretrække, hvis han ikke satte sin ben i Parken.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas L Se meddelelser
    Hvordan betragter du hele Italiens-eventyret? Jeg ser det som gement tyveri fra Kbh-kassen (var det 200 mio.?), så Flemming kunne forære til en "ven", der så til gengæld støttede Flemming økonomisk. Ovenpå alt det andet lort, som Flemming lavede, så er dette helt utilgiveligt, synes jeg. Jeg kan end ikke svinge mig op på neutral omtale af Flemming i Kbh-historien. Han skal enten udelades eller huskes som en gemen tyv, der tog af kassen. Og selvfølgelig også en svindler pga. de andre kriminelle gerninger, han lavede som chef for FCK.
    På samme måde som Don Ø ikke kan tilskrives alt godt, så kan man hellere ikke tørre alt lortet af på ham. Han har ikke stået med ansvaret alene for er idiotisk opkøb, men der bliver godt nok vasket hænder. Torps skriver det ganske fint, Don ø var i mine øjne en af de ejendomsmatador tåber, som mente man kunne pumpe priserne op uden konsekvenser. Mange falt i og mange gik på røven - FCK overlevede og Parken er jo et godt bevis på, hvad der gik godt. Sommerhusene ved Legoland var vel også en fin forretning.

    Anyway - det skal helst ikke ende med at jeg forsvare Don Ø. Det har jeg ingen grund til, men vil gerne nuancere det hele lidt, for hvis man ignorer historien, så begår man samme fejl. Don Ø er som sagt en del af historien på godt og ondt og det skal ikke ignoreres.

    Mht velkommen i Parken. Så er der forskel på åbne arme og tag selv budget og respekt for historien. Personligt måtte han gerne få et historisk årskort, det må alle vores direktører egentlig gerne. Lad os være bedre end de andre

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Parken er jo et godt bevis på, hvad der gik godt.
    Nej! https://books.google.dk/books?id=LvO...rgaard&f=false
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Det er lidt svært med Østergaard. For på den ene side, så lever vi nu nærmest på trods af nogle hans økonomiske fiaskoer og svindelnumre, men på den anden side så var han i den grad drivkraften til at rykke os fremad fra ingenting til det vi er i dag. Hvordan vores status havde været pt uden Østergaard kan vi selvfølgelig kun spekulere om, men det er vel næppe utænkeligt, at vi stadig havde været hovedstadens svar på AGF liggende på en 8-10 plads med et kæmpe potentiale som ingen dog har været visionære nok til at opfylde. Endvidere var det vel også i ret stor grad Østergaards / klubbens agressivitet som pressede BIF udover kanten og reelt kostede deres magtposition i dansk fodbold?

    Så hvis spørgsmålet er, om man helst helt havde undværet Østergaard i klubben, så tror jeg egentlig at svaret fra min side er nej. Men det havde været rart, hvis der havde været nogle stærkere, mere uafhængige personer med lidt nosser i ledelsen, som kunne have holdt ham mere i ørerne.

    Forøvrigt kan jeg da anbefale Dan Hammers gennemgang af FCK's historie i Mediano. Han er naturligvis ikke skide objektiv, men det giver nok alligevel et vist indblik i Østergaards betydning.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Købet af Parken var et Flemming Østergaards store svindelnumre! Årsagen til, at han fik Parken så billigt - og derfor efterfølgende blærede sig med sit store forretningsgeni - var, at han holdt den rapport skjult, der fortalte, at den gamle langside var kondemneringsmoden og direkte farlig. Opførelsen af den nye tribune var en af grundene til, at han var ved at køre FCK økonomisk i sænk. Læs mere her: https://books.google.dk/books?id=LvO...rgaard&f=false

    Han er en svindler og en platugle, og han var ved at køre klubben sænk. Jeg ville foretrække, hvis han ikke satte sin ben i Parken.
    Altså, det link beviser jo bare at han sandsynligvis købte Parken til den pris Parken var værd.

    Ingen ved om vi havde været bedre tjent uden købet. Jeg tror det ikke.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    59

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Jeg forstår ik lige den der. Han holdt en rapport skjult som ellers gjorde parken mindre værd......fordi han så fik presset prisen ned? Hvorfor holde den rapport skjult ?

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af stojkovic85 Se meddelelser
    Jeg forstår ik lige den der. Han holdt en rapport skjult som ellers gjorde parken mindre værd......fordi han så fik presset prisen ned? Hvorfor holde den rapport skjult ?
    Ø ville gerne forsvare si handels talent og fremstille handlen som en god forretning for FCK.
    Derfor undlod han at forklare at han reelt også havde "købt" (forpligtet sig til) en kæmpe investering i den gamle tribune.
    Lidt som et "håndværker tilbud.
    1 mio for 100 kvadratmeter i København kan fremstå billigt, indtil man ndser at man er nødt til at smide yderligere 10 mio i lejligheden for at kunne bo der

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops
    Altså, det link beviser jo bare at han sandsynligvis købte Parken til den pris Parken var værd.

    Ingen ved om vi havde været bedre tjent uden købet. Jeg tror det ikke.
    Citat Oprindeligt indsendt af stojkovic85 Se meddelelser
    Jeg forstår ik lige den der. Han holdt en rapport skjult som ellers gjorde parken mindre værd......fordi han så fik presset prisen ned? Hvorfor holde den rapport skjult ?
    Østergaard holdt rapporten skjult for investorerne, som skød penge i emissionen, der finansierede købet af Parken. De troede, de investerede i et brandkøb og en ny, sund økonomisk start for FCK, men de købte i virkeligheden en tikkende bombe, som dels truede med at udløse en tribuneulykke, dels var ved at rykke tæppet økonomisk væk under FCK (som jo kun undgik konkurs pga. sejren over Rosenborg i 2010). Det er simpelt bondefangeri.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Timingen af den nye tribune kunne vel heller ikke være værre konjunkturerne taget i betragtning.

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    124

    Re: Don Ø slettet fra historien

    Jeg bliver under alle omstændigheder mindet om Don Ø, hver gang jeg er i Parken og ser på den rædsel af en tribune. Stadion var ikke for kønt i forvejen, men en glas/kontorbygning på et fodboldstadion... det er så langt fra kerneproduktet som muligt.


Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Historien om Kurt Strand
    By hanzy82 in forum Kontoret
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 06.10.05, 02:14
  2. Ny stor profil til FCK? (Pimpong historien i EB, red.)
    By Nichans in forum De korte linier
    Svar: 167
    Sidste Meddelelse: 21.07.05, 13:35
  3. Hvad er SSO-historien bag citatet?
    By Bjørn in forum Diverse
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 30.04.03, 18:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •