Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 68 af 68

Emner: Optaktstråd F.C. København vs FCM

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    I øvrigt et spørgsmål til de dommerkyndige: Da Verbic scorede sit første mål, lignede det umiddelbart et straffe. Jeg stirrede og stirrede på dommeren, og jeg så ham aldrig fløjte for mål (Han stoppede heller ikke op og pegede på midtercirklen, men fortsatte sit løb mod baglinjen). Kan han have overvejet at dømme straffe, selvom bolden rullede i mål? Svaret kan selvfølgelig være: "Det er da ligemeget. Mål var der", men hans åbenbare tøven, undrede mig alligevel.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Gulddrengen Se meddelelser
    Nu så jeg ikke selv situationen, men det kan vel give gult kort, såfremt dommeren takserer det som usportslig optræden.
    Jeg kan bare ikke helt se hvor det usportslige ligger i det at røre bolden efter et mål? Og man har lov til at gå lidt uden for banen, det var ikke fordi han skred ind i omklædningsrummet. Men på den anden side, det er ikke mit eneste spørgsmål ved dommeren i går, så skal nok ikke lægge så meget i det.

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    I øvrigt et spørgsmål til de dommerkyndige: Da Verbic scorede sit første mål, lignede det umiddelbart et straffe. Jeg stirrede og stirrede på dommeren, og jeg så ham aldrig fløjte for mål (Han stoppede heller ikke op og pegede på midtercirklen, men fortsatte sit løb mod baglinjen). Kan han have overvejet at dømme straffe, selvom bolden rullede i mål? Svaret kan selvfølgelig være: "Det er da ligemeget. Mål var der", men hans åbenbare tøven, undrede mig alligevel.
    Jeg tror, han havde fløjtet for straffe, hvis ikke vi havde scoret.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    I øvrigt et spørgsmål til de dommerkyndige: Da Verbic scorede sit første mål, lignede det umiddelbart et straffe. Jeg stirrede og stirrede på dommeren, og jeg så ham aldrig fløjte for mål (Han stoppede heller ikke op og pegede på midtercirklen, men fortsatte sit løb mod baglinjen). Kan han have overvejet at dømme straffe, selvom bolden rullede i mål? Svaret kan selvfølgelig være: "Det er da ligemeget. Mål var der", men hans åbenbare tøven, undrede mig alligevel.
    Mig bekendt er der ingen regler for, hvad dommeren skal gøre når der er mål. Nogle vælger at fløjte og pege mod midtercirklen og andre gør intet. Mads Kristoffersen vælger ikke at gøre noget, hvilket også var tilfældet ved de øvrige scoringer, så han var næppe tøvende i situationen. Mållinje- og linjedommeren skal markere en scoring, men ikke hvis scoringen er tydelig.

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Jeg kan bare ikke helt se hvor det usportslige ligger i det at røre bolden efter et mål? Og man har lov til at gå lidt uden for banen, det var ikke fordi han skred ind i omklædningsrummet. Men på den anden side, det er ikke mit eneste spørgsmål ved dommeren i går, så skal nok ikke lægge så meget i det.
    Jeg synes også, at det er hysterisk at give advarsel for at sparke bolden væk, men jeg er ret sikker på, at advarslen kan gives. Den kan vel sammenlignes en smule med, at målmanden ikke vil aflevere bolden ved en reducering (eller sparker den væk som Robin i går) - det kan også af og til koste et kort.

    Advarlsen havde helt sikkert intet at gøre med, at Pavlovic gik uden for banen. Dommeren løb efter ham med hånden i lommen straks efter den var sparket på på tribunerne.
    Sidst redigeret af k@sper : 11.09.17 kl. 13:03

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    234

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Den kan vel sammenlignes en smule med, at målmanden ikke vil aflevere bolden ved en reducering (eller sparker den væk som Robin i går) - det kan også af og til koste et kort.
    Nej, for det var FCs bold. Det er os som skal give bolden efter en scoring, og der er ihvertfald ingen regler som siger, at det scorende hold har RET til
    at løbe bolden op til midterlinien efter en scoring.
    h

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Nej, for det var FCs bold. Det er os som skal give bolden efter en scoring, og der er ihvertfald ingen regler som siger, at det scorende hold har RET til
    at løbe bolden op til midterlinien efter en scoring.
    Jeg tror ikke, at det handler vildt meget om, hvis bold det er. Det handler nok mere om ikke at forsinke spillet unødvendigt, hvilket sikkert går indover usportslig optræden. Og det gjorde Robin i den grad, da han bevist sparker bolden væk. Og det var det, som Pavlovic fik kort for.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af hilarius Se meddelelser
    Nej, for det var FCs bold. Det er os som skal give bolden efter en scoring, og der er ihvertfald ingen regler som siger, at det scorende hold har RET til
    at løbe bolden op til midterlinien efter en scoring.
    Det er rigtigt, og hvis angriberen prøver f.eks. at flå bolden fra en målmand der står med den, eller noget andet der lægger op til et skænderi, er det usportslig adfærd og skal give et gult kort.

    Prøver det hold, der skal give bolden op, at trække tiden ud, er det selvfølgelig også usportslig opførsel. Men det er jo ikke relevant, når spillerne fra det hold der lige har scoret stadig står nede i målet. De skal bare løbe tilbage til deres egen banehalvdel, så de er klar til at der bliver givet op. Så skal dommeren sørge for at spillet sættes i gang igen, og lægge mere tid til hvis det er nødvendigt.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd Porto vs. Fc.København
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 14.09.16, 07:18
  2. Optaktstråd FC København - Randers 22.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 23.11.09, 14:02
  3. Optaktstråd PSV-København 22/10 09
    By Pede in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 25.10.09, 10:15
  4. Kamp- og optaktstråd, FC København-AaB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 23.09.08, 11:53

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •