Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 68

Emner: Optaktstråd F.C. København vs FCM

  1. #31
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Lidt bonusinfo, så medførte Zecas 4-2 scoring en spontan jubel-scene der endte med mig i poolen med tøj på, et par unger der vågnede og en rasende kone der nu har låst mig ude på verandaen.. OB forsøger at redde humøret mens Kehlet på vanlig vis forsøger at spolere festen.
    Hæhæ. Det er meget bekendt scenarie. Her i min tidszone ser jeg som regel FCKs kampe tidligt lørdag eller søndag morgen, så jeg er efterhånden verdensmester i at juble musestille efter at have vækket kone og barn lidt for mange gange.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Lidt forskellige betragtninger fra kampen:

    - Langt hen af vejen en virkelig god kamp. Der blev investeret meget i dueller, løb og attitude, og det er derfor meget vigtig, at det belønnes med 3 point.

    - Vi så gode ud offensivt med meget bevægelse uden bold, hvilket var meget opløftende. Falk spillede også en god halvleg, men blev nok ofret taktisk, da vi skifter til 343. Det var desværre for tyndt defensivt i højre side med ham og Thomsen, som vel er mere eller mindre er involveret i alle tre mål. Jeg synes ellers, at han gør det fornuftigt på backen. Men virkelig dejligt med en Falk i omdrejninger.

    - Midterforsvaret så det meste af tiden også ret fornuftigt ud. Og bortset fra et par situationer, hvor de har svært ved Sørloth, så har de to godt styr på det. Vavro var meget mere disciplineret, end jeg havde troet. Det ser bestemt lovende ud. FCM har borset fra de 3 mål kun en chance ved Sørloth.

    - Zeca har også en masse gode aktioner. I perioder ser vi dog lidt tynde ud centralt, men det kan skyldes, at vi FCM i den grad er i overtal centralt i 1. halvleg. Men Zeca har en masse gode erobringer, godt drev og holder spillet godt i gang. God debut.
    Kvist har forøvrigt karantæne mod Helsingør, så Sidelinjen får den våde drøm med Gregus/Zeca at se allerede om en uge.

    Holder vi dampen oppe og henter de "forventede" sejre mod Helsingør og SIF i de næste to superligakampe, så rammer vi forhåbentlig en stime af gode resultater. Mulighederne er der i hvert fald nu. Måske er det ønsketænkning, men kampen mindede mig lidt om kampen for næsten præcis 2 år siden mod AAB (4-2), som fuldstændig ændrede vores sæson. Derefter så vi os ikke tilbage. Jeg krydser fingere for, at det samme sker i år.

  4. De følgende 14 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    præcis 2 år siden mod AAB (4-2), som fuldstændig ændrede vores sæson. Derefter så vi os ikke tilbage. Jeg krydser fingere for, at det samme sker i år.
    Jeg tænkte lidt det samme idag. Det ville være smukt hvis dagens kamp bliver et vendepunkt for os.
    Mht. AAB kampen sidste år, så står den desværre ikke så skarpt i erindringen her. Er der nogen som kan hjælpe lidt?

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Jeg tænkte lidt det samme idag. Det ville være smukt hvis dagens kamp bliver et vendepunkt for os.
    Mht. AAB kampen sidste år, så står den desværre ikke så skarpt i erindringen her. Er der nogen som kan hjælpe lidt?
    Det er den her: https://www.fck.dk/nyhed/2015/09/13/...ts-fck-4-2-aab

    Men det var mere hele optakten med svingende resultater bl.a med nederlag til Jablonec. Og så den kamp, hvor tingene går imod os, men vi vender det i 2. halvleg og kører derudaf resten af sæsonen.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Kampen bølgede en del frem og tilbage og lige så god start vi fik, lige så dårligt sluttede første halvleg. FCM stod ret højt på banen og ville gerne initiere deres pres hurtigt, men i starten af kampen håndterede vi det ganske fint og FCMs forsvar havde svært ved at finde et modspil.
    Efter vores 2-0 scoring kom FCM hurtigt bedre med i kampen, måske fordi vi gik ned i kadence og tillod for meget plads. Uanset hvad så ender vi med at stå alt for dybt og vi var så fokuserede på FCMs styrke inde centralt, at vi glemte kanterne og på to minutter fik FCM udlignet og dominerede resten af halvlegen.

    Ståle ændrede formationen i anden halvleg, hvor Pierre erstattede Falk og vi gik over til at spille 5-3-2/3-5-2, hvor backerne var ikke defensivt orienterede, men faldt ned når vi forsvarede (og imod slutningen af kampen spillede vi noget nær 5-4-1, da Pavlovic trak ned på kanten og senere kom Amankwaa ind). Selvom Falk bestemt ikke havde skuffet, så slog ændringen bestemt ikke fejl. Vi havde langt bedre kontrol og FCM havde problemer med at bryde igennem. Imod slutningen af kampen sætter FCM sig tungt på kampen, da vi ret naturligt bliver mere defensivt orienterede og selvom de trods alt får reduceret, så var de aldrig rigtig tæt på at få udlignet.

    At kampen ender 4-3 er i virkeligheden noget misledende, da ingen af holdene for alvor væltede sig i chancer. Langt henad vejen var kampen ret jævnbyrdig og begge holds forsvar var noget usikkert. Det der sikrer os sejren var, at vi ændrer formation og får styr på FCM og at vi har nogle spillere der trådte i karakter. Selvom Zeca imponerede og i høj grad var medvirkende til, at vi kunne kontrollere kampen og sætte Midtjylland under pres, så var Verbic banens bedste (igen). Zecas præstation var dog af høj kvalitet og noget af det vi i den grad har savnet på den centrale midtbane. Han balancerede fint mellem at tage duellerne og spille disciplineret og holde organisationen, ligesom han fint fordelte spillet.

    Kvists præstation når dog overhovedet ikke samme højde som Zecas. Jeg havde ellers forventet, at han ville have stor gavn af at have en spiller som Zeca som sin makker, men det synes jeg ikke var tilfældet. I virkeligheden bidrog han ikke med ret meget, udover den gode aflevering til Pieros ved 1-0 målet og en tunnel. Det er lidt besynderligt, at efter den centrale midtbane endelig trådte i karakter og han selv leverer en assist, så fremstår hans præstation så svag. Jeg håber dog på, at han bliver bedre når Zeca bliver bedre integreret på holdet og i spillestilen og det er da muligt, at Zeca stjal rampelyset så meget, at jeg bare ikke lagde mærke til Kvist.

    Derudover virker Vavro som en god investering, selvom han trods alt havde nogle problemer. Om ikke andet var han rigtig god i duellerne og han leverer en stærk præstation i sin debut.
    Lüftner fremstod derimod noget anonym og jeg synes ikke jeg så noget til ham. I dette tilfælde skyldes det næppe, at Vavro overstrålede ham, for da vi gik over til 3-mandsforsvaret, havde Boilesen flere gode aktioner.

    Falk leverer en fin kamp og jeg tror det bliver meget bedre, når han får en rigtig back bag sig. Højresiden var dog alt for svag defensivt, så jeg forstår sagtens at han blev udskiftet, så backen kunne få bedre opbakning.

    Thomsen spiller ikke en særlig god kamp. Han har en del gode aktioner, men der var også mange fejl, især i defensiven. Det er dog også en uvant plads, så man kan næppe dømme ham særlig hårdt, ligesom selvmålet er meget uheldigt og kunne ske for næsten enhver.

    Boilesen gjorde det fint både på backen og i den centrale forsvar. Offensivt var han lidt ramt af, at vi ikke kunne trække backerne helt så langt frem, da FCMs backer dermed ville få alt for meget plads (det samme er i øvrigt gældende for Thomsen, der dog i højere grad kom længere frem).

    Pierre kom ind og gjorde det umiddelbart lidt bedre en Boilesen offensivt, men det er formentligt grundet formationsændringen. Overordnet set er hans præstation dog noget middelmådig og det lader til, at der er langt til fordums styrke. Jeg forstår i hvert fald godt, hvorfor Boilesen blev foretrukket i dag.

    Pieros gjorde det fornuftigt i dag, men fik store vanskeligheder, da Sparv gik over til at markere ham.
    Pavlovic kæmpede meget i dag, men han fik kun sjældent noget ud af sine anstrengelser. Vi er stadig ikke gode nok til at sætte angriberne i scene og løbene fra angriberne er heller ikke særlig gode. Som makkerpar virker Pavlovic og Pieros ikke til at fungere særlig godt sammen, men det er nok for tidligt at dømme dem. Umiddelbart er deres spidskompetencer ret ens og selvom Pieros fremstår som en mere komplet spiller, så har Pavlivic forbedret sig væsentligt når han modtager bolden med ryggen mod mål. Om ikke andet, så er begge angribere nok købt ind primært som afsluttere og så kan man ikke forvente, at de kan skabe alverdens på egen hånd. Uanset hvad så er antallet af afslutninger fra angriberen dog bekymrende lavt.

    Banens allerværste præstation blev leveret af Mads Kristoffersen. Selvom man ikke kan påstå, at han overså nogle kampafgørende forseelser, så var der alt for mange fejlkendelser. Det er især yderst kritisabelt, at Drachman og især Sparv fik så lang snor. De bidrog ikke med noget som helst andet end frispark og her var især Sparv slem. Han blev sat til at dække Pieros op og den eneste årsag til, at han lykkedes med det var, at Kristoffersen ikke dømte de åbenlyse forseelser han begik. Det værste er næsten, at Drachman indenfor 2 minutter begik to frispark, der begge kunne udløse advarsler, men i stedet først modtager sin advarsel efter en diskussion med Pieros (som også modtager en). Det er imponerende, at vi modtager over dobbelt så mange advarsler, når Midtjylland begik over dobbelt så mange frispark uden at jeg dog vil argumentere imod vores advarsler. Jeg ved dog ikke hvad Pavlovic eller Verbic specifikt blev advaret for.

    Alt i alt var det en ganske jævnbyrdig og seværdig kamp der, selvom ingen af holdene væltede sig i store chancer, bød på syv scoringer. To af de nye spillere fik allerede sat et positiv aftryk og Zecas præstation er den bedste præstation på den centrale midtbane i år. Vores defensiv var dog ikke helt så imponerende og vi var nødt til at ændre formation undervejs for, at kunne få styr på FCM, så der er stadig mange spørgsmål inden Europa League kampen. En ting er dog sikker – Zeca har allerede sat sig tungt på den centrale midtbane.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Som jeg så det, så forlod Pavlovic banen, da spillerne var ude og få lidt væske og beskeder fra Ståle. Det må man ikke uden tilladelse fra dommeren og koster en advarsel. En dum fejl af Pavlovic.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Som jeg så det, så forlod Pavlovic banen, da spillerne var ude og få lidt væske og beskeder fra Ståle. Det må man ikke uden tilladelse fra dommeren og koster en advarsel. En dum fejl af Pavlovic.
    Han lossede bolden op på sektionen efter Verbics mål, det var bare dumt.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Ståle har ordet:

    »Jo, det var da en vigtig sejr, men det var nu for at hylde publikum. Det var til ære for dem. For første gang i sæsonen var der sådan en stemning på stadion, som jeg gerne vil have, hvor tilskuerne virkelig står bag holdet. Der har været begravelsesstemning alt for længe, og der har været alt for få tilskuere, men mod FC Midtjylland var de på fra første sekund. Og de var både på, mens vi spillede rigtig godt, og mens vi var i en svær periode af kampen. De bakkede op, selv om der var stygge individuelle fejl«, sagde Solbakken ....

    »Det var fantastisk. Sådan er det nødt til at være – især i denne sæson, hvor vi har solgt så mange spillere og endda har fået slemme skader. Vi har brug for det«.
    http://politiken.dk/sport/art6103441...ylde-publikum«

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #39
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    FCM laver 19 frispark, FCK 8... FCK får fem gule kort og FCM 2... absurd
    Det er længe siden, at jeg har tænkt på Brian Sten Nielsen, men hold da kæft hvor er Tim Sparv en spiller, der ligner en, hvis ambition er at få et eftermæle som BSN. Magen til usympatisk spiller skal man lede længe efter.

    Selve kampen- to nye ansigter, der lover godt og så må Robin da have rigtigt gerne købe nogle nye handsker.

    Pauseunderholdning: "hvad hedder du?"
    "Anakin"
    "Anakin...som i Star Wars???"
    "Ja"
    "Okay, og så videre til konkurrencen" klassekommentar:-)

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Hvad sker der for at Tim Sparv ikke udvises idag? Han laver ikke andet end grove frispark og tér sig helt vildt når kendelserne går ham imod.

    Han går i ryggen+nakken på Zeca og flækker ham uden at bolden er i nærheden. Det er minimum et kæmpe gult og måske et rødt.. hvis Verbic eller Kvist havde lavet den, så var de blevet sendt i bad, dét føler jeg mig overbevist om.


  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    FCM laver 19 frispark, FCK 8... FCK får fem gule kort og FCM 2... absurd
    Var 3 af dem ikke for brok?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    1

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Risky opstilling af Ståle idag, men må sige at den bar frugt mod et FCM hold der faktisk var ganske godt med. Vavro synes jeg faktisk klarede det over alt forventning og wow - Zeca ligner virkelig en KONGE transfer, men selvfølgelig skal vi lige se, hvordan han klarer sig fremadrettet, men for satan hvor virker han bare vanvittigt god!

    Efter at have set kampen igen, så forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor Kvist bliver ved med at starte på banen. Jeg vedkender, at man ikke bare sætter sin anfører på bænken, men imo er han blevet for langsom, stationær og ikke nok med det, så virker han konstant overtændt - lidt som en 19 årig, der kommer ind og prøver for meget på at dominere midten.
    Han skal gang på gang ind og tage diskussionen med FCM spillerne istedet for at ignorere dem og koncentrer sig om sit eget spil og man så det ligeledes mod FCN, hvor han skulle have haft rødt kort efter episoden med Asanté (Kan ikke huske om det var ham eller Godsway). Jeg ved ikke, hvad han har taget i sommerpausen, men hans konstante "stærkmand" attitude klæder ham ikke og når hans spil så samtidig sejler, så bør han pænt tage plads på bænken ved siden af Stephan Andersen - der btw skal stoppe med at lære Robin sine tricks med at give modspillerne bolden i feltet.

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Det er længe siden, at jeg har tænkt på Brian Sten Nielsen, men hold da kæft hvor er Tim Sparv en spiller, der ligner en, hvis ambition er at få et eftermæle som BSN. Magen til usympatisk spiller skal man lede længe efter.
    Drachmann er også en gigantisk narrøv. Både ham og Sparv er virkelig elendige fodboldspillere, som rutinemæssigt er nødt til at spille over grænsen, for at kunne gøre sig gældende. De burde se adskillige røde kort henover en sæson.

    Til FCK. Det gav noget særligt med dagens opstilling. Zeca + Vavro var på sin egen måde næsten en Solbakken + Laursen indsprøjtning. Zeca var særdeles iøjnefaldende, men Vavro gjorde det også rigtig godt. De nye spillere, resultatet og Ståles løbetur, markerer forhåbentlig overgangen til at tingene atter kommer til at spille.

  22. De følgende 13 brugere er enige:

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Fem ting, vi lærte af denne kamp:

    1) Vi har med Zeca sikret os, at vi igen med længder har den bedste midtbanespiller i ligaen. Fuck, en klassespiller, der fra første sekund tager ansvar og kæmper som en kriger. Vi kunne have betalt det dobbelte for ham, og det havde stadig været billigt.

    2) Kvist kæmper med det yderste af neglene for at bevare sin startplads og anførerbindet. Mit bud er, at han mister begge i indeværende sæson. Måske bevarer han på papiret anførerbindet frem til sommer (ved indhop og den slags). Men vi er - desværre - vidne til begyndelsen til enden for Kvist. Tror, han selv er pænt frustreret over sit spil, og det har skabt en ond cirkel, han desværre har svært ved at bryde ud af.

    3) Pieros er langsomt men sikkert ved at overhale Pavolovic. Ikke blot pg.a. sin eminente scoring, men fordi han også er klart bedre til at tage del i de defensive pligter, når det er påkrævet og simpelthen er en større fighter.

    4) Med Falk tilbage vil vi igen begynde at kunne køre modstanderne over offensivt i de kampe, hvor en stærk defensiv ikke er altafgørende.

    5) Massiv støtte fra klubbens fans betyder noget - særligt i de perioder af kampen, hvor spillet ikke helt kører. Fair nok, måske vidste vi godt dette i forvejen, men kampens forløb var en klar reminder om, hvor vigtig 12. mand er. Ikke mindst i de perioder, hvor det mentale overskud ikke er i top.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  24. De følgende 11 brugere er enige:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Fem ting, vi lærte af denne kamp:

    1) Vi har med Zeca sikret os, at vi igen med længder har den bedste midtbanespiller i ligaen. Fuck, en klassespiller, der fra første sekund tager ansvar og kæmper som en kriger. Vi kunne have betalt det dobbelte for ham, og det havde stadig været billigt.

    2) Kvist kæmper med det yderste af neglene for at bevare sin startplads og anførerbindet. Mit bud er, at han mister begge i indeværende sæson. Måske bevarer han på papiret anførerbindet frem til sommer (ved indhop og den slags). Men vi er - desværre - vidne til begyndelsen til enden for Kvist. Tror, han selv er pænt frustreret over sit spil, og det har skabt en ond cirkel, han desværre har svært ved at bryde ud af.

    3) Pieros er langsomt men sikkert ved at overhale Pavolovic. Ikke blot pg.a. sin eminente scoring, men fordi han også er klart bedre til at tage del i de defensive pligter, når det er påkrævet og simpelthen er en større fighter.

    4) Med Falk tilbage vil vi igen begynde at kunne køre modstanderne over offensivt i de kampe, hvor en stærk defensiv ikke er altafgørende.

    5) Massiv støtte fra klubbens fans betyder noget - særligt i de perioder af kampen, hvor spillet ikke helt kører. Fair nok, måske vidste vi godt dette i forvejen, men kampens forløb var en klar reminder om, hvor vigtig 12. mand er. Ikke mindst i de perioder, hvor det mentale overskud ikke er i top.
    !)
    Jeg er enig i, at det var en rigtig fin debut, men lad os nu lige se lidt mere, inden vi kårer ham til ligaens bedste. Ja han så god ud i går, men jeg synes nu ikke han var helt så ekstraordinær, som flere gør det til bl.a en af formiddagsaviserne, som giver ham 12. Der var perioder, hvor han imo var helt usynlig, og hvor FCM sad tungt på midtbanen. Det har selvfølgelig også noget at gøre med, at FCM var i overtal centralt, at han lige skal finde ind i system og sammen med sin makker, og at han havde to hele landskampe i benene. Men jeg synes, at han til tider fyldte for lidt centralt.

    2)
    Han blev mere usynlig med Zeca, hvilket nok ikke er en dårlig ting. Synes ellers han spillede en fornuftig kamp, hvor han bl.a. laver en assist til 1-0.

    3)
    Ikke langsomt - han er klasser bedre end Pavlovic til at kæmpe, til at vinde dueller, til at holde på bolden og til at afslutte, hvis den altså ikke lige ligger til et frit spark med venstrebenet uden for feltet.
    Jeg kan virkelig godt lide Pavlovic som person, men jeg synes slet ikke, at han har hårdheden til at spille angriber i FCK. Han lader sig alt for nemt kyse i dueller, som han taber 9 ud af 10 af. Vi skal finde en anden måde at spille ham på - ellers må han videre. For lige nu bidrager han ikke med ret meget.

    4)
    Skønt at se ham igen. Og når Ankersen kommer tilbage, så bliver højresiden forhåbentlig igen lukket ned defensivt også. Vidunderligt at se hans kombinationer med Verbic.

    5)
    Også godt. Flere skriver på twitter, at stemningen slet ikke var så god. På Øvre C, hvor jeg sidder, virkede den ellers glimrende under hele kampen.

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd Porto vs. Fc.København
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 14.09.16, 07:18
  2. Optaktstråd FC København - Randers 22.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 23.11.09, 14:02
  3. Optaktstråd PSV-København 22/10 09
    By Pede in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 25.10.09, 10:15
  4. Kamp- og optaktstråd, FC København-AaB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 23.09.08, 11:53

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •