Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 68

Emner: Optaktstråd F.C. København vs FCM

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Meget opløftende kamp - jeg hæfter mig især ved, at der er ved at blive rettet op på hierarkiet, så de svageste spillere rykker ud på bænken... eller tribunen. Det har været åbenlyst nærmest fra dag et af sæsonen, hvor problemerne har været størst, men en blanding af skader, karantæner og Ståles stædighed har gjort, at vi først nu ser en ændring til det bedre.

    Toutouh - må vel være femtevalg til kantpladserne. Ikke savnet.
    Bengtsson - reserve på backen.
    Pavlovic - spiller kun, fordi Santander er skadet. Må kunne presses af Pusic.
    Kvist - ikke længere første mand på holdkortet. Må kunne presses af Gregus og evt. Matic.
    HIC SUNT LEONES

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Glæder mig meget til at se Zeca & Gregus mod Helsingør på søndag, synes stadig det var forkert at vælge Kvist over Gregus, med det spil Kvist har vist indtil videre.

  4. De følgende 8 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    374

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Enig, tror faktisk Gregus vil være mere "stabil" når han ikke skal performe så meget oppe i front. Zeca var fantastisk igår!

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Benjamin Verbic ligner a man with a plan - han har været fremragende i denne sæson.
    Nyd ham så længe det varer? Han bliver det næste store salg.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)


  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    !)
    Jeg er enig i, at det var en rigtig fin debut, men lad os nu lige se lidt mere, inden vi kårer ham til ligaens bedste. Ja han så god ud i går, men jeg synes nu ikke han var helt så ekstraordinær, som flere gør det til bl.a en af formiddagsaviserne, som giver ham 12. Der var perioder, hvor han imo var helt usynlig, og hvor FCM sad tungt på midtbanen. Det har selvfølgelig også noget at gøre med, at FCM var i overtal centralt, at han lige skal finde ind i system og sammen med sin makker, og at han havde to hele landskampe i benene. Men jeg synes, at han til tider fyldte for lidt centralt.

    2)
    Han blev mere usynlig med Zeca, hvilket nok ikke er en dårlig ting. Synes ellers han spillede en fornuftig kamp, hvor han bl.a. laver en assist til 1-0.

    3)
    Ikke langsomt - han er klasser bedre end Pavlovic til at kæmpe, til at vinde dueller, til at holde på bolden og til at afslutte, hvis den altså ikke lige ligger til et frit spark med venstrebenet uden for feltet.
    Jeg kan virkelig godt lide Pavlovic som person, men jeg synes slet ikke, at han har hårdheden til at spille angriber i FCK. Han lader sig alt for nemt kyse i dueller, som han taber 9 ud af 10 af. Vi skal finde en anden måde at spille ham på - ellers må han videre. For lige nu bidrager han ikke med ret meget.

    4)
    Skønt at se ham igen. Og når Ankersen kommer tilbage, så bliver højresiden forhåbentlig igen lukket ned defensivt også. Vidunderligt at se hans kombinationer med Verbic.

    5)
    Også godt. Flere skriver på twitter, at stemningen slet ikke var så god. På Øvre C, hvor jeg sidder, virkede den ellers glimrende under hele kampen.
    1) Jeg hæfter mig særligt ved, at han vandt stort set samtlige dueller og mig bekendt kun blev noteret for ét frispark (der så udløste gult kort pg.a. dets professionelle karakter). Det er superærgerligt, at det ikke umiddelbart ser ud til at løfte Kvists spil at have en offensivt tænkende terrier ved siden. Men det kan forhåbentlig komme med tiden, hvis ikke Gregus eller måske Matic bliver foretrukket snart.

    2) Jeg tror, at Kvists startplads hænger i en meget tynd tråd. Kvist har indlysende fordele - bl.a. som kulturbærer og anfører på et hold med mange nye navne. Samtidig vil Kvists normalt mere defensivt orienterede stil bedre kunne fungere i samspil med en meget offensivt tænkende Zeca. Men mit bud er, at hierakiet p.t. lyder: Zeca, Kvist, Gregus, Matic i nævnte rækkefølge, og at Kvist og Gregus meget snart kan bytte plads.

    3) Enig. Jeg prøvede at være diplomatisk, fordi jeg ligesom dig også virkelig godt kan lide Pavlovic som person. Han virker dog en smule skrøbelig og til at skulle sættes meget i scene, og der kræver FCK en del mere af sine angribere. Han kan dog stadig sparke til en bold. Men der skal bare meget til, at han kommer frem til chancer.

    4 og 5) Enig!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Meget opløftende kamp - jeg hæfter mig især ved, at der er ved at blive rettet op på hierarkiet, så de svageste spillere rykker ud på bænken... eller tribunen........

    Bengtsson - reserve på backen.
    Jeg synes faktisk, at Bengtsson gjorde et glimrende indhop. Nu hjalp systemskiftet selvfølgelig også, men jeg synes han var markant bedre end Boilesen på backen/kanten. Faktisk er jeg noget bekymret for Boile på netop backen - jeg synes, at vi stadig mangler at se ham spille godt på den position.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes faktisk, at Bengtsson gjorde et glimrende indhop. Nu hjalp systemskiftet selvfølgelig også, men jeg synes han var markant bedre end Boilesen på backen/kanten. Faktisk er jeg noget bekymret for Boile på netop backen - jeg synes, at vi stadig mangler at se ham spille godt på den position.
    Skyldes vist mest, at Verbic ikke ville spille Boilesen, om så hans liv afhang af det :-)

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Skyldes vist mest, at Verbic ikke ville spille Boilesen, om så hans liv afhang af det :-)
    Det kan man da håbe. Og Boile har jo heller ikke ligefrem få konstant spilletid på pladsen.
    Men jeg synes også han lavede flere fejl og mistede bolde i går på backen - som venstre forsvarer i 3 mands kæden var han virkelig god. Der er også enten en kommunikationsbrist med Verbic, eller han laver en fejl ved 1-0, da de får lov at slå indlægget fra deres højre side uden noget pres overhovedet. Og så var hans dødbolde virkelig dårlige slået i forhold til Bengtssons.

    Jeg tror stadig på Boile, og det rigtige er nok at give ham en række kampe på stribe på pladsen. Men jeg kan godt forstå Ståle, hvis han bliver en smule i tvivl på backen efter i går.

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    !)
    1) Jeg er enig i, at det var en rigtig fin debut, men lad os nu lige se lidt mere, inden vi kårer ham til ligaens bedste. Ja han så god ud i går, men jeg synes nu ikke han var helt så ekstraordinær, som flere gør det til bl.a en af formiddagsaviserne, som giver ham 12. Der var perioder, hvor han imo var helt usynlig, og hvor FCM sad tungt på midtbanen. Det har selvfølgelig også noget at gøre med, at FCM var i overtal centralt, at han lige skal finde ind i system og sammen med sin makker, og at han havde to hele landskampe i benene. Men jeg synes, at han til tider fyldte for lidt centralt.

    2)
    Han blev mere usynlig med Zeca, hvilket nok ikke er en dårlig ting. Synes ellers han spillede en fornuftig kamp, hvor han bl.a. laver en assist til 1-0.

    3)
    Ikke langsomt - han er klasser bedre end Pavlovic til at kæmpe, til at vinde dueller, til at holde på bolden og til at afslutte, hvis den altså ikke lige ligger til et frit spark med venstrebenet uden for feltet.
    Jeg kan virkelig godt lide Pavlovic som person, men jeg synes slet ikke, at han har hårdheden til at spille angriber i FCK. Han lader sig alt for nemt kyse i dueller, som han taber 9 ud af 10 af. Vi skal finde en anden måde at spille ham på - ellers må han videre. For lige nu bidrager han ikke med ret meget.

    4)
    Skønt at se ham igen. Og når Ankersen kommer tilbage, så bliver højresiden forhåbentlig igen lukket ned defensivt også. Vidunderligt at se hans kombinationer med Verbic.

    5)
    Også godt. Flere skriver på twitter, at stemningen slet ikke var så god. På Øvre C, hvor jeg sidder, virkede den ellers glimrende under hele kampen.
    Meget enig i 1)-3) med få bemærkninger.

    Ad. 1) Zeca var rigtig god, men spillede ikke som Kaptajnen sidste år, så om han bliver ligaens bedste midtbanespiller, kan vi vurdere om 5-10 kampe.

    Ad. 2) Kan egentlig godt lide Kvist, men ser Gregus som en bedre fodboldspiller, hvis han får 10 kampe i streg med samme makker.

    Ad. 3) Pavlovic har desværre en tendens til at tabe utroligt lette bolde. Om han kan lære andet, er jeg i tvivl om, men sympatisk er han.

    Mht. 4) har jeg en let lidt længere bemærkning. Thomsen er ikke back og bliver det næppe, men som jeg oplever ham, at han nøjagtig lige så hurtig/langsom som Ankersen. Han er nøjagtig ligeså kropsstærk/kropssvag som Ankersen. Til gengæld er Thomsen en bedre fodboldspiller og sparker ikke, som Ankersen (og Pierre), bare bolden op ad linjen til ingen, når han bliver presset. Thomsen tabte et par lette bold i går og scorede i den gale ende, men jeg er ikke utilfreds, når han er placeret på højre back.

    Ad 5) Stemningen var da hverken bedre eller dårlige end tidligere, når solen skinner, vi er ca. 20K og vinder over herning (?).

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Jeg sytes, at stemningen i går var god, specielt de første 20 minutter (og i anden halvleg). De første 20 minutter var jo god bold, og jeg troede faktisk, vi skulle til at køre dem helt over. Desværre lukkede Verbic den ikke til 3-0.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Meget enig i 1)-3) med få bemærkninger.

    Ad. 1) Zeca var rigtig god, men spillede ikke som Kaptajnen sidste år, så om han bliver ligaens bedste midtbanespiller, kan vi vurdere om 5-10 kampe.

    Ad. 2) Kan egentlig godt lide Kvist, men ser Gregus som en bedre fodboldspiller, hvis han får 10 kampe i streg med samme makker.

    Ad. 3) Pavlovic har desværre en tendens til at tabe utroligt lette bolde. Om han kan lære andet, er jeg i tvivl om, men sympatisk er han.

    Mht. 4) har jeg en let lidt længere bemærkning. Thomsen er ikke back og bliver det næppe, men som jeg oplever ham, at han nøjagtig lige så hurtig/langsom som Ankersen. Han er nøjagtig ligeså kropsstærk/kropssvag som Ankersen. Til gengæld er Thomsen en bedre fodboldspiller og sparker ikke, som Ankersen (og Pierre), bare bolden op ad linjen til ingen, når han bliver presset. Thomsen tabte et par lette bold i går og scorede i den gale ende, men jeg er ikke utilfreds, når han er placeret på højre back.

    Ad 5) Stemningen var da hverken bedre eller dårlige end tidligere, når solen skinner, vi er ca. 20K og vinder over herning (?).
    2)
    Jeg tror måske, at vi undervurderer Kvists betydning defensivt. Men det må tiden jo vise. Jeg er også spændt på at se, Gregus/Zeca konstellationen.

    4)
    Jeg synes også, at Thomsen gør det fornuftigt. Der er tydeligvis meget mere fodbold i ham end i Ankersen. Men han laver nogle fejl, som en naturlig back måske ikke vil gøre bl.a. ved 1-0, hvor han står helt forkert placeret. Ved 2-0 vader de også igennem hans og Falks side, men om han laver nogle fejl der, ved jeg ikke. Jeg foretrækker dog helt sikkert Ankersen, som også (i hvert fald før skaden) er væsenlig hurtigere end Thomsen, og som på den måde er vigtig defensivt med et par tunge centrale forsvarere.

    5)
    Ja ekstraordinær var den ikke. Vil heller ikke kalde den for sæsonen bedste, som Ståle gør. Men der var mange mennesker som gav den gode stemning (som du skriver), og Ståle fisker vel i sine udtalelser for at der skal komme mange mennesker også til de næste kampe, og at tingene nu starter lidt på en frisk.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Meget enig i 1)-3) med få bemærkninger.

    Ad. 1) Zeca var rigtig god, men spillede ikke som Kaptajnen sidste år, så om han bliver ligaens bedste midtbanespiller, kan vi vurdere om 5-10 kampe.

    Ad. 2) Kan egentlig godt lide Kvist, men ser Gregus som en bedre fodboldspiller, hvis han får 10 kampe i streg med samme makker.

    Ad. 3) Pavlovic har desværre en tendens til at tabe utroligt lette bolde. Om han kan lære andet, er jeg i tvivl om, men sympatisk er han.

    Mht. 4) har jeg en let lidt længere bemærkning. Thomsen er ikke back og bliver det næppe, men som jeg oplever ham, at han nøjagtig lige så hurtig/langsom som Ankersen. Han er nøjagtig ligeså kropsstærk/kropssvag som Ankersen. Til gengæld er Thomsen en bedre fodboldspiller og sparker ikke, som Ankersen (og Pierre), bare bolden op ad linjen til ingen, når han bliver presset. Thomsen tabte et par lette bold i går og scorede i den gale ende, men jeg er ikke utilfreds, når han er placeret på højre back.

    Ad 5) Stemningen var da hverken bedre eller dårlige end tidligere, når solen skinner, vi er ca. 20K og vinder over herning (?).
    1 fortsat :)) Delaney spiller som bekendt desværre ikke i Superligaen mere, så når jeg kalder Zeca for ligaens bedste midtbanespiller, er det altså ikke inkluderet Kaptajnen - eller sammenlignet med dennes niveau sidste år (eller dette års niveau i Bundesligaen for den sags skyld). Delaney er outstanding for tiden - også internationalt!

    2, 3) Enig

    4) Enig. Thomsen er en dygtig fodboldspiller - med tryk på spiller. Han har det bare svært i de her tider, hvor FCK er ramt af skader og karantæner.

    5) Men vi lå en hel del bedre i stillingen sidste år, så der flød både stemning og tilskuere til Parken lettere. De 19k og den gode stemning er ekstra positivt og vigtigt, når holdet p.t. kæmper for overhovedet at komme i slutspillet (hvilket virker helt surrealistisk at skrive), og når holdet satte en 2-0-føring over styr på to minutter.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    221

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Hej

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    Benjamin Verbic ligner a man with a plan - han har været fremragende i denne sæson.
    Nyd ham så længe det varer? Han bliver det næste store salg.
    Han gør det rigtig godt, men det irriterer mig grænseløst, at han ville være så meget bedre, hvis han - bare en gang imellem - lige smed bolden videre til en medspiller. For mig at se overdriver han (næsten konsekvent) sine driblinger.

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin A Se meddelelser
    Han lossede bolden op på sektionen efter Verbics mål, det var bare dumt.
    Dumt spørgsmål måske, men det giver da ikke et kort? Det giver et kort at skyde bolden væk, i en situation hvor man kan få en fordel ved at sætte spillet igang hurtigt, men efter et mål, giver det da ikke noget?

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    87

    Re: Optaktstråd Fc.København vs FCM

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Dumt spørgsmål måske, men det giver da ikke et kort?
    Nu så jeg ikke selv situationen, men det kan vel give gult kort, såfremt dommeren takserer det som usportslig optræden.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optaktstråd Porto vs. Fc.København
    By Bigtimebowler in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 14.09.16, 07:18
  2. Optaktstråd FC København - Randers 22.11.09
    By Lundberg_aus_Lolland in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 23.11.09, 14:02
  3. Optaktstråd PSV-København 22/10 09
    By Pede in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 25.10.09, 10:15
  4. Kamp- og optaktstråd, FC København-AaB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 23.09.08, 11:53

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •